Gå til innhold

Grusom "mote"


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, jeg klikket inn på klikkbait på VG idag, inn på "minmote.no" og fikk se overskriften som forsåvidt var den jeg klikket på vg:

 

"Jeans: Olabuksene vi ønsker oss i vår"..

 

Jeg ble rett og slett sjokkert når jeg så bildet i artikkelen:

attachicon.gifstygge_klaer.jpg

 

Buksene er jo dritstygge og antrekket er generelt helt forferdelig. Er jeg helt på jordet og alene om å synes det? Eller har "mote" rett og slett blitt absurd? Er det noen som synes enten buksene eller antrekket på bildet er fint?

 

Og, lever motejournalister i en slags merkelig boble?

 

Hvis du ble sjokkert over dette bildet så er det faktisk noe galt med deg, man må være spesielt skjør og lett påvirkelig over ingenting for å bli sjokkert av et bilde av en dame i jeans og gul genser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du ble sjokkert over dette bildet så er det faktisk noe galt med deg, man må være spesielt skjør og lett påvirkelig over ingenting for å bli sjokkert av et bilde av en dame i jeans og gul genser.

Jeg er jo ikke sjokkert over selve bildet, jeg er sjokkert over det bildet er ment å representere, altså "mote" og "buksene vi ønsker oss", hvor både buksene er stygge, men hele antrekket totalt sett er forferdelig stygt.

 

Men, det er jo mote nå til dags. Da kan man like gjerne kle seg med en død katt på hodet bare det er mote og andre gjøre det.

Lenke til kommentar

Det har jo de siste 2-3 årene vært pop å gjenopplive mote fra 80-90tallet. Blir ikke å stoppe med det første, og jeg gruer meg vilt til 00-tallet blir dratt frem igjen.

 

Hmm. Kan ikke huske, hva var det som var "stort" på 00-tallet?

 

Høyvannsbukser? De er jo allerede tilbake i ny form, trange jentebukser til menn. Samtidig har vesketrenden blitt ivaretatt slik at menn nå går med bukser som er altfor små, og veske i tillegg. Så har man også begynt å lage herresko som lager samme lyd som høyhælte damesko. Så, da er samlingen komplett.

 

Man kan nesten si de har kommet opp med noe helt nytt. Moteinnovasjon. Nå må bare det lange håret for menn bli trendy igjen.

Lenke til kommentar

Hva er det som får folk til å følge konseptet "mote"?

 

Har de ikke lært enda? Selv om det har sett 10 år gamle, 20 år gamle osv bilder med latterlig mote og har pekt på det og fått latterkrampe av det?

 

Hva er det som får folk til å velge "mote" fremfor kvalitet, fremfor "tidløs" stil, fremfor praktiske klær osv osv? De må da vite at det er lureri for å selge så mye klær som mulig, for så å kaste disse for å anskaffe seg ny "mote"?

Lenke til kommentar

Hva er det som får folk til å velge "mote" fremfor kvalitet, fremfor "tidløs" stil, fremfor praktiske klær osv osv? De må da vite at det er lureri for å selge så mye klær som mulig, for så å kaste disse for å anskaffe seg ny "mote"?

Interesse?

Er jo ikke så ille at folk har andre interesser enn deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...