Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting foreløpig ser ut til å redusere den skyhøye selvmordsraten deres, selv ikke ""kjønnsskifte""-operasjon. 

Dette tyder på at det er en mental lidelse.

Det kan vel like gjerne peke på sosialt utenforskap og stigma.

 

For om måten du 'tyder' dette på skal stemme, så bør man vel også gå tilbake til å lese homofili og biseksualitet som en mental lidelse, da deres selvmordstall også er høyere enn hos heterofile.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan vel like gjerne peke på sosialt utenforskap og stigma.

 

For om måten du 'tyder' dette på skal stemme, så bør man vel også gå tilbake til å lese homofili og biseksualitet som en mental lidelse, da deres selvmordstall også er høyere enn hos heterofile.

 

 

Jeg formulerte meg dårlig. Det jeg mente å si var at mange har en antagelse om at transpersoner ikke har en mental lidelse, de er bare født i "feil kropp". 

 

Hvis dette premisset er sant ville man da anta å se at selvmordsrisikoen går ned etter at transpersoner har gjennomført kjønnsoperasjoner.

 

Men tallene går ikke ned etterpå, de er tilnærmet de samme. 

 

Du har nok rett i at utenforskap og stigma er knyttet til noe av den høye selvmordsrisikoen. Men samtidig er min oppfatning at politisk press for at kjønnsforvirring ikke kan være en mental sykdom hindrer forskning innen dette området for å hjelpe disse personene. 

Lenke til kommentar

Jeg håper det er et retorisk spørsmål.

 

Fordi det ikke stemmer med virkeligheten på noen som helst måte. Selv barn ned i 5-årsalderen kan si om en person er mann eller kvinne.

Caitlyn vet at hun biologisk sett er en mann. Hvor ligger vrangeforestillingene? Bestemmer alltid ens utseende hvordan en føler og identifiserer med? Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Men å handle ut i fra hvordan man føler er ikke alltid lurt.

Det er aldri lurt å benekte dine følelser, særlig hvis dine følelser skader ingen andre enn deg selv

 

Hitler følte hat for jødene og handlet deretter. Det gikk ikke særlig bra.

Hvis en mann føler at han er en kvinne så er det ikke alltid lurt å kutte av penisen selv om.

Hvordan er folkemord og folk som identifiserer seg med et annet kjønn relaterte? Skader LGTBQ folk noen? Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper det er et retorisk spørsmål.

 

Fordi det ikke stemmer med virkeligheten på noen som helst måte. Selv barn ned i 5-årsalderen kan si om en person er mann eller kvinne.

Og her er nettopp det jeg snakket om på forrige side:

 

At folk ikke aksepterer at mennesker avviker fra normene -- selv om avvikene fra normene skyldes faktorer som mennesker ikke velger selv.

 

Det er nøyaktig det samme argumentet som ble brukt mot homofile -- at de bare er forvirret, og at deres seksuelle identitet er forårsaket av forvirring, dårlig oppdragelse og/eller sinnsykedom.

 

Men ingen velger sin identitet.

Man kan påvirke hva en person opplever identiteter som -- hva en mann er, eller hva en kvinne er -- men ikke hva de selv er.

 

Man kan lære opp barn til å tro at menn bruker sminke og går med skjørt, og at de som føler seg som menn må gjøre dette.

Men de blir ikke transgender av den grunn -- tvert i mot er det lærte rollemønsteret deres som avviker fra samfunnets mannlige rollemønster, ikke deres identitet.

 

Og det handler ikke om at de menn tror de er kvinner, eller om kvinner som tror de er menn.

De har identiteten til det motsatte kjønn.

 

Fra fødselen av har de opplevd at de identifiserer som det motsatt kjønn, selv før de hadde noen forståelse av hva kjønn faktisk er, men blir presset til å oppføre seg som kjønnet de har mellom beina, før de i det hele tatt forstår poenget med utovertiss og innovertiss.

 

Det kan sammenlignes med stor uønsket hårvekst i ansiktet til kvinner.

Det kan sammenlignes med et ekstremt tilfelle av mikropenis.

 

Dysforien skyldes at de avviker så kraftig fra hva de forventer av seg selv, at de ikke trives med kroppen sin, fordi andre av kjønnet de identifiserer som er så betydelig mye mer like kroppsidealene for det kjønnet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og her er nettopp det jeg snakket om på forrige side:

 

At folk ikke aksepterer at mennesker avviker fra normene -- selv om avvikene fra normene skyldes faktorer som mennesker ikke velger selv.

 

Det er nøyaktig det samme argumentet som ble brukt mot homofile -- at de bare er forvirret, og at deres seksuelle identitet er forårsaket av forvirring, dårlig oppdragelse og/eller sinnsykedom.

 

Men ingen velger sin identitet.

Man kan påvirke hva en person opplever identiteter som -- hva en mann er, eller hva en kvinne er -- men ikke hva de selv er.

 

Man kan lære opp barn til å tro at menn bruker sminke og går med skjørt, og at de som føler seg som menn må gjøre dette.

Men de blir ikke transgender av den grunn -- tvert i mot er det lærte rollemønsteret deres som avviker fra samfunnets mannlige rollemønster, ikke deres identitet.

 

Og det handler ikke om at de menn tror de er kvinner, eller om kvinner som tror de er menn.

De har identiteten til det motsatte kjønn.

 

Fra fødselen av har de opplevd at de identifiserer som det motsatt kjønn, selv før de hadde noen forståelse av hva kjønn faktisk er, men blir presset til å oppføre seg som kjønnet de har mellom beina, før de i det hele tatt forstår poenget med utovertiss og innovertiss.

 

Det kan sammenlignes med stor uønsket hårvekst i ansiktet til kvinner.

Det kan sammenlignes med et ekstremt tilfelle av mikropenis.

 

Dysforien skyldes at de avviker så kraftig fra hva de forventer av seg selv, at de ikke trives med kroppen sin, fordi andre av kjønnet de identifiserer som er så betydelig mye mer like kroppsidealene for det kjønnet.

Godt sagt

 

Noen har det vanskelig å akseptere det som tidligere ble latterliggjort og sett som rart og ubehagelig som normalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skader LGTBQ folk noen?

Noen gjør.

 

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/uk-news/2018/oct/11/transgender-prisoner-who-sexually-assaulted-inmates-jailed-for-life

 

A “predatory and controlling” rapist has been jailed for life after she attacked vulnerable women in female prisons.

 

Karen White, 52, who was described as being a danger to women and children, admitted sexually assaulting women in a female prison and raping another two women outside jail.

 

Eksempel på en mann som påtar seg transgenderrollen for å kunne voldta kvinner.

 

Vi har allerede sett at menn som tror de er kvinner gruser ekte kvinner i sport, mens venstreekstrimistene heier på.

 

Vi kommer til å se ends flere måter folk påtar seg transgenderrollen for å kunne få urettmessige fordeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen gjør.

 

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/uk-news/2018/oct/11/transgender-prisoner-who-sexually-assaulted-inmates-jailed-for-life

 

A “predatory and controlling” rapist has been jailed for life after she attacked vulnerable women in female prisons.

 

Karen White, 52, who was described as being a danger to women and children, admitted sexually assaulting women in a female prison and raping another two women outside jail.

 

Eksempel på en mann som påtar seg transgenderrollen for å kunne voldta kvinner.

 

Vi har allerede sett at menn som tror de er kvinner gruser ekte kvinner i sport, mens venstreekstrimistene heier på.

 

Vi kommer til å se ends flere måter folk påtar seg transgenderrollen for å kunne få urettmessige fordeler.

Dette skjer ikke pga transgender folk. Kriminelle som kler seg som kvinner er noe som har skjedd i århundre.

 

Hvordan sammenligner du dette til folkemord?

 

Aksept av transgender fører til mindre selvmord og angrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det kommet mange poster jeg har lyst til å svare på siden sist jeg var her, og for å pøve og holde en viss struktur må jeg adressere disse i separate poster.

På slik måte mangler ofte din argumentasjon objektivitet. Kommer det noen bevis for det du ikke liker så blir svaret at sosiologi eller sosiologene selv ikke er ekte vitenskap/forskere istedenfor å vurdere forskningen selv objektivt

Hvordan mangler min argumentasjon objektivitiet? Sosiologi er ikke vitenskap, dette er en objektiv sannhet, sosiologer er heller ikke vitenskapsmenn, forskere derimot kan de derimot være.

 

P.S. det eneste "beviset" som har blitt presentert i denne tråden er ordboksdefinisjonen av "gender" som beviser att noen bruker ordet som en kvasi "vitenskaplig" terminologi.

Lenke til kommentar

Aksept av transgender fører til mindre selvmord og angrep.

 

https://williamsinstitute.law.ucla.edu/wp-content/uploads/AFSP-Williams-Suicide-Report-Final.pdf

 

De har en enormt høy selvmordstendens samme hva som skjer. Og den høyeste er blant de som står dårlig finansielt.

 

Ganske tydelig at denne sinnssykdommen enkelt og greit bare kommer med en større sjanse for selvmord.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...