Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz eller p4 3.2ghz EE


smy

Anbefalte innlegg

Feil igjen, jeg tror ikke at EE er bedre enn Fx, men jeg etterlyste den delen der dens overklokkingegenskaper vises da dette er med på feks FX , da hadde det vert enkelt og sammenlignet. Istede får jeg svar som at det ikke er vits for det er få som klokker en så rask prosessor , eller at det er klart at fx er bedre, men om det er så få som klokker så raske prosessorer hvorfor er klokkeegenskapene til FX der den er jo raskere, utifra dette stilte jeg spørsmålet om resultatene var utelatt med hensikt eller om den slo Fx, jeg sa ikke at den gjorde det. Men atter en gang ble min kritiske holdning tolket som et angrep på amd, noe det slettest ikke var. Så nevner du min nedlatende holdning overfor amd folket det er også feil for om du ser i forumet så har jeg nevnt dette flere ganger , de jeg kaller for amd fansen eller amd fjortiser er dem som til stadighet roper amd rules og lingnende, ellers har jeg like stor respekt for en person med en amd maskin som en med en intelmaskin det skulle bare mangle. Jeg har også like lite respekt for en som roper Intel rules bare så det er sagt.

At det er Intel fans som du sier som reagerer på noen av mine poster er helt greit ingen er vel forpliktet til å vere enig med alle som har samme merke , akkurat som det er minst like mange med amd maskiner som er enig med meg i mange ting, det viser iallefall PMèn min . Jeg har også opplevd svert så kraftige trusler fra de samme amd fansene som jeg velger og kalle dem noe som igjen viser nivået til disse.

Du sier jeg bruker enkelttillfeller mot amd folket, ok mulig det tolkes slik av enkelte og da beklager jeg det, men som sagt dette er gjentatte uttalelser fra en del amd fans både på forumet og i div PMèr til meg , så den biten kan jeg selvfølgelig forandre på og heller hennvise direkte til personen men da forutsetter jeg at det blir gjensidig.

Men igjen det har ikke noe med den vanlige bruker her på forumet å gjøre da jeg ikke legger meg borti hvilken maskin den enkelte velger , trenger noen hjelp så hjelper jeg om jeg kan uansett om de har amd eller intel.

Jeg har heller ikke sagt at det ikke er rett og sammenligne FX og EE , men at det riktige bilde får vi når prescott kommer, jeg har også sagt at EE er en unødvendig haste cpu fra Intel kun lansert for å tette en del av gapet mellom FX og P4 3,2 , så det er helt greit og sammenligne dem men det endelige bildet mener jeg at man først får når prescott er på markede, pussig at du nevner dette da flere med amd har skreket om det samme i lange tider at det var urettferdig at xp ble sammenlignet med P4 800 mhz men da var det liksom greit :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit at vi venter over 6mnd, men det er bare det at innen den tid har AMD nye produkter og nye Hovedkort som gjør at det du sier blir litt pinglette.

Sikker på det? kan du se inni fremtiden og forrutsi hvordan ting kommer til å bli?

 

damn, vi har fått en spåmann her på forumet :thumbs:

 

:xmas:

Lenke til kommentar

Da må jeg si "feil igjen" for jeg sier ikke at du mener at EE er bedre enn FX-51. Jeg tenker på overklokking der at du sier at AMD folket ikke tørr å se noen resultater av EE og FX og kaller dem da for feiginger og at dem er på "barnehagestadiet." Og der virker som du er så brå sikekr på at EE vil vinne.

 

Men det er bare dumt å diskutere noe mer om dette, da det er mye misforståelser ut å går her.

 

Ha en god jul :)

Lenke til kommentar
greit at vi venter over 6mnd, men det er bare det at innen den tid har AMD nye produkter og nye Hovedkort som gjør at det du sier blir litt pinglette.

Sikker på det? kan du se inni fremtiden og forrutsi hvordan ting kommer til å bli?

 

damn, vi har fått en spåmann her på forumet :thumbs:

 

:xmas:

Jeg har det i fra utalelser fra AMD. hovedkort som som må støtte power now og at newcastel skal komme ut rundt de tider.

Lenke til kommentar
Jeg har det i fra utalelser fra AMD. hovedkort som som må støtte power now og at newcastel skal komme ut rundt de tider.

Selv om AMD sier det, er det ikke noe man skal tro sånn direkte på. Det skjer altid noe som klarer å forsinke. Jeg mener, prescott skulle jo blitt tatt ut for salg for lenge siden, men er de ute i salg? nei! derfor går det ikke ann å si det du sa der...

 

 

:xmas:

Lenke til kommentar

Neida jeg er ikke sikker, hvordan kan jeg vere det jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg satte det på spissen for å provosere da selv en av dem som jobber her på forumet mente det var unødvendig da så få klokket en så rask prosessor.

Dette mener jeg er feil da det nettop er slike prosessorer som FX og Ee som nå er spennende å klokke for å klare å sette nye rekorder, det er jo liksom det det handler om når man klokker, i tillegg har jo overklokking.no et skrikende behov for nye innlegg, hva kunne vel vert mer spennende enn å fått en test av akkurat disse to nå da de har denne det er ikke mange som har tilgang til en EE nå for tiden.

Som sagt skal ikke jeg ha noen av dem da min neste maskin sannsyneligvis blir en A64 når 939 kommer.

 

God Jul til deg også

Lenke til kommentar
Dette mener jeg er feil da det nettop er slike prosessorer som FX og Ee som nå er spennende å klokke for å klare å sette nye rekorder, det er jo liksom det det handler om når man klokker, i tillegg har jo overklokking.no et skrikende behov for nye innlegg, hva kunne vel vert mer spennende enn å fått en test av akkurat disse to nå da de har denne det er ikke mange som har tilgang til en EE nå for tiden.

:yes: Word! :thumbs:

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Jeg har det i fra utalelser fra AMD. hovedkort som som må støtte power now og at newcastel skal komme ut rundt de tider.

Selv om AMD sier det, er det ikke noe man skal tro sånn direkte på. Det skjer altid noe som klarer å forsinke. Jeg mener, prescott skulle jo blitt tatt ut for salg for lenge siden, men er de ute i salg? nei! derfor går det ikke ann å si det du sa der...

 

 

:xmas:

AMD har satt et krav om at power now skal støttes i februar, og når det gjelder newcastel så tror jeg amd har kontroll over den prosessoren.

 

Men det blir jo samme som å si at Prescott skal komme i februar og da er det flere som er spåmenn her på forumet.

Lenke til kommentar

Hehe! Way too go! :yes:

Konklusjon er at begge lager supre cpuer...og vi får håpe AMD kaprer noen andeler på markedet så konkurransen blir større.

Mao. Billigere CPUer til oss :D

 

Til Trådstarter;

 

Hva er forskjellen på de korta??

er det samme chipset så ser du jo bare hvilket utstyr du liker best å kjøper det.

 

mvh

 

Tommy

Lenke til kommentar
Arrgh! Jeg er %&¤& lei av å lese slike diskusjoner som begynner å spinne rundt AMS vs Intel.

 

Det er lettere hvis du oppgir hva PC'en skal brukes til!!

Som jeg har forstått det:

 

Spill: Velg FX

3d og Videoarbeid: Så er ikke P4 3.2EE noe dumt valg.

 

Nå er FX endel kjøligere enn sin motpart fra Intel , så på denne kan du sikkert få til et roligere system.

 

Men det er også vanskelig å anbefale noe bestemt for jeg vet ikke hvilke ytelsesforbedringer WinXP64 vil gi , heller ikke hvor de vil komme.

Roligere system??? Folk som DRITER penger har vannkjøling :p

Lenke til kommentar
... jeg etterlyste den delen der dens overklokkingegenskaper vises da dette er med på feks FX , da hadde det vert enkelt og sammenlignet.

 

Enig i at det hadde vært interessant å sett på dette. Dessverre er det slik at FX-en har vi sendt videre til PC World. Hva de har gjort med den vet jeg ikke.

 

 

P4EE er det, så vidt jeg vet, bare vi som har hatt i Norge. På NDA papirene vi fikk stod det at dette var den eneste P4EE i Norge/Norden og den måtte tilbake ASAP for å sendes til Danmark for test...

 

Med andre ord: Det er ikke så lett å få tak de CPU-ene selv for oss. FX er i grunn ikke noe problem, men EE finnes ikke...

 

Jeg har heller ikke sagt at det ikke er rett og sammenligne FX og EE , men at det riktige bilde får vi når prescott kommer,

 

En får det 110% korrekte bilde når en sammenlinkner P4 med Athlon64 og ta så gjerne med FX-51. Om det er korrekt å ta med P4EE vet jeg ikke ettersom den ikke er å få tak i.

 

Når Prescott kommer endrer bildet seg og en må se på det på nytt. Inntil da er det P4 3.2 (og evt EE) vs Athlon 64 / FX. Det burde være innlysende.

 

 

... bildet mener jeg at man først får når prescott er på markede, pussig at du nevner dette da flere med amd har skreket om det samme i lange tider at det var urettferdig at xp ble sammenlignet med P4 800 mhz men da var det liksom greit :wow:

 

Vær snill å slutt med å generalisere så mye. Fordi noen Intel eller AMD Zealots sier at AMD rulez e.l. så ikke si at "flere med AMD" o.l. som om dette var en gjengs oppfatning. Si det til de som hevdet det tidligere.

 

Videre tror jeg du blander sammen en liten ting.. Jeg har i alle fall sett mange på forumet som har sagt at en ikke kan sammenlikne TPI-en til AMD mot en P4 med 800 FSB. Det er i og for seg feil og riktig. En P4 med 800 FSB vil, generelt sett, yte bedre enn TPI-en til AMD. Hvorfor? Jo, den er laget for P4 med 533 buss.. eh.. mente den var laget for T-bird... ;) Uansett er det klart at en kan sammenlikne TPI-en til AMD med en hvilken som helst Intel CPU. Sier seg selv.

 

Nå yter f.eks. TPI-en til AMD bedre enn MHz på Intel igjen, men det betyr ikke at en ikke kan sammenlikne P4 med A64...

Lenke til kommentar

Vi er vel enige om at xp og P4 533 var de som "stemte" best overens , men det samme blir vel da med A64 og prescott , dermed blir egentlig P4 800 mhz noe midt mellom.

Det er greit at denne blir sammenlignet mot A64 men det rette bildet mener jeg vi får når prescott er på plass, men her snakker vi om en nyutviklet cpu ( A64) mot en gammel (p4 800 mhz) da må det vel også vere greit å sammenligne den mot XP, det var liksom det som var poenget.

Når det så gjelder overklokkingstest av EE så reagerte jeg på at dette ikke ble utført av dere da dere hadde denne unike muligheten , om dere ikke hadde mulighet med vannkjøling så hadde dere iallefall luftkjøling.

 

God Jul.

Lenke til kommentar

Dere hadde den eneste EE'n som finnes i Norge ja...

Jeg skrev som en spøk

 

Til dere som hyler om klokking, Intel er kanskje ikke så veldig hypp på at det eneste eksemplaret av prosessoren her i landet skal lide en prematur død fordi mistah intel-fan (jada, han har amd også) ikke kan se på lignende tester gjort tidligere. (fordi det må brukes vannkjøling som SÅÅ mange har).

Bessides, hw.no er sikkert ikke den eneste norske blekka som skal teste prosessoren så den er nok sendt videre for lengst.

 

Take that chipzilla

 

Tar det tilbake, ingen spøk. At det kun finnes et eksemplar av cpu-en i norge er hææærlig. RFLOL rett og slett.

 

Skal være snill og gi intel en genser, kommer jo til å bli kaldt i skyggen til AMD hele 2004.

Lenke til kommentar
Skal være snill og gi intel en genser, kommer jo til å bli kaldt i skyggen til AMD hele 2004.

Spar meg!

Skulle jeg sagt det der med en gang P4C 800fsb kom ut?

Nei! for det er nemlig feil! Du får det til å virke som om Intel ikke kommer ut med en prosessor som er "verdig" motstanden den får fra AMD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...