Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz eller p4 3.2ghz EE


smy

Anbefalte innlegg

HEI FOLKENS

 

jeg skal kjøpe ny pc og da er det enten AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz eller

p4 3.2ghz Extreme Edition.

 

Ikke tenk på prisen folkens,bare ytelse. komme gjerne med forslag til hovedkort og ram på amd tenker på "Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/REC" og

asus sk8v eller sk8n :dontgetit:

 

på p4 tenker jeg ¨på Abit IC7-MAX3 som hoevdkort og

OCZ 256MB DDR PC3500 Dual PLATINUM*4 for at 256md ram brikke er beden 512 brikke har jeg hørt.

 

komme med forslag plz :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det kan jo komme litt ann på det her, 2MB cache vs 1MB cache vs ECC vs non ECC, blir tøft :p

 

Men personlig hadde jeg tatt FX-51 2,2Ghz, da den er jevnt over P4 EE i både pris og ytelse :)

 

Edit: og som en "hvilken som heslt annen" Intel vs AMD tråd så står det ingenting om bruks område eller noe annet, så dette er; merk: mest sannsynlig, en ny tråd for folk som kjeder seg og vil at folk skal begynne å slenge dritt :) <-- :p

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig skal ha den versteste av de verste Prosessoren til pr dags dato, så er AMD ahtlon 64 Fx-51 den raskeste Cpu'en du får tak i dag altså for tiden verdens raskeste CPU! den er Bedre enn pentium 4 3.2 Exreme edition har jeg sett/ og lest. men jeg syns kansje du brude vente litt, til socket 939 kommer ut, det ventes nemlig at AMD ahtlon 64 4200+ ! kommer i løpet av 2004!!

 

Hilsen AMD_xp3000+

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Arrgh! Jeg er %&¤& lei av å lese slike diskusjoner som begynner å spinne rundt AMS vs Intel.

 

Det er lettere hvis du oppgir hva PC'en skal brukes til!!

Som jeg har forstått det:

 

Spill: Velg FX

3d og Videoarbeid: Så er ikke P4 3.2EE noe dumt valg.

 

Nå er FX endel kjøligere enn sin motpart fra Intel , så på denne kan du sikkert få til et roligere system.

 

Men det er også vanskelig å anbefale noe bestemt for jeg vet ikke hvilke ytelsesforbedringer WinXP64 vil gi , heller ikke hvor de vil komme.

Lenke til kommentar
Arrgh! Jeg er %&¤& lei av å lese slike diskusjoner som begynner å spinne rundt AMS vs Intel.

 

Det er lettere hvis du oppgir hva PC'en skal brukes til!!

Som jeg har forstått det:

 

Spill: Velg FX

3d og Videoarbeid: Så er ikke P4 3.2EE noe dumt valg.

 

Nå er FX endel kjøligere enn sin motpart fra Intel , så på denne kan du sikkert få til et roligere system.

 

Men det er også vanskelig å anbefale noe bestemt for jeg vet ikke hvilke ytelsesforbedringer WinXP64 vil gi , heller ikke hvor de vil komme.

Du trenger da ikke gå inn her når du ikke liker AMD v Intel diskusjoner :devil:

 

Du har ingen ting å klage for så lenge det er en sakelig diskusjon.

Lenke til kommentar
Du trenger da ikke gå inn her når du ikke liker AMD v Intel diskusjoner 

 

Du har ingen ting å klage for så lenge det er en sakelig diskusjon.

 

Heh , du har vel rett i det! :blush:

Blir bare litt revet med noen ganger! :ermm:

 

Kan bare føye til at jeg hadde valgt å ventet bittelitt før jeg hadde gått for ett så dyrt prosessorkjøp.

 

En lenger her oppe sa at man må hoppe på toget engang , men jeg ville ventet til det kommer noen ytelsestall ifra Win64XP.

 

Personlig har jeg lyst på FX-51 , men ikke på Sokkel 940.

Når sokkel 939 kommer så ser ting mere aktuelt ut.

Med Intel ser ting litt tryggere ut med tanke på at det ikke ser ut som de skal

hoppe av sokkel 478 med det første.

Lenke til kommentar
Du trenger da ikke gå inn her når du ikke liker AMD v Intel diskusjoner 

 

Du har ingen ting å klage for så lenge det er en sakelig diskusjon.

 

Heh , du har vel rett i det! :blush:

Blir bare litt revet med noen ganger! :ermm:

 

Kan bare føye til at jeg hadde valgt å ventet bittelitt før jeg hadde gått for ett så dyrt prosessorkjøp.

 

En lenger her oppe sa at man må hoppe på toget engang , men jeg ville ventet til det kommer noen ytelsestall ifra Win64XP.

 

Personlig har jeg lyst på FX-51 , men ikke på Sokkel 940.

Når sokkel 939 kommer så ser ting mere aktuelt ut.

Med Intel ser ting litt tryggere ut med tanke på at det ikke ser ut som de skal

hoppe av sokkel 478 med det første.

Dessverre er dette feil, Intel hopper faktisk før AMD gjør (til socket T). AMD har faktisk øovet at de skal produsere 940 fxer ut året (og du kan jo slå til med en opteron etter det).

 

Dessuten er det ikke mulig per dags dato å skaffe en 3,2 EE for oss i norge (kanskje bortsett i fra hos dell), så hvis du skal ha noe med det første er EE utelukket.

Lenke til kommentar
Denne tråden er den 5. AMD vs Intel i løpet av 2 dager.

 

Fungerer ikke søkefunksjon i forumet?

hmmmm......

Du får da økt postcount, så ikke surv :)

 

er det så ille, så la vær å svar, han er sikkert ingen erfaren forumbruker!

 

Når det er sagt, jeg ville gått for AMD Athlon 64 FX-51! 64-bit, og den beste ytelsen du kan få i et desktop system i dag avgjør saken!

Lenke til kommentar

men folk driver fortsatt med ubegrunnede påstander, og det er for det første jævlig irriterende, for det andre destruktivt for diskusjonen og for det tredje så hjelper det ikke trådstarteren i det hele tatt...

At det kan være så vanskelig å skrive fekst "I følge hardware.no testen" eller "på den og den siden hevder de at sånn og sånn er best"

Lenke til kommentar
men folk driver fortsatt med ubegrunnede påstander, og det er for det første jævlig irriterende, for det andre destruktivt for diskusjonen og for det tredje så hjelper det ikke trådstarteren i det hele tatt...

At det kan være så vanskelig å skrive fekst "I følge hardware.no testen" eller "på den og den siden hevder de at sånn og sånn er best"

tror nok en del av de som har utalt seg her nå, har lest tester på hardware eller andre steder. selvom det er en cpu man liker, så er fakta altid fakta ja. og siden så mange sier at den og den prosessoren er best, så er den jo nødt til og være best, alle kan ikke ta feil! :p

 

 

Her er en link til en AMD athlon 64 3200+ cpu'en vist du er litt kresen på det :p :

 

http://www.hardware.no/tester/cpu/athlon64_fx51/

Lenke til kommentar

hvis du skulle velge EE plattformen, så ikke kjøp kombinasjonen max3/ocz. fungerte dårlig hos meg.

 

personlig ville jeg valgt EE tror jeg. dette fordi jeg allerede har hk og slikt til plattformen. ville forøvrig ikke kjøpt fx 51 på 940, er jo LATTERLIG med regga ram.

 

ville heller hatt EE @ 3.8Ghz med BH-5 (2-2-2-6) ram enn FX @ 2.4Ghz med "møkka" ram.

Endret av dp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...