Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz eller p4 3.2ghz EE


smy

Anbefalte innlegg

For å dra det hele litt offtopic: Er det noen som har lest www.tomshardware.com 's "AMD's and Intel's End-of-Year CPU Buyer's Guide" ?

 

Jeg lurer virkelig på hva han har røkt da han skrev ned tallene for AMD64-systemene. "Alle" vet jo at Athlon64 3200+ gjøre det bedre jevnt over enn Pentium4 3,2GHz. Toms' tester viser ikke bare det motsatte, men også at P4 3,2 knuser A64 3200+.... Ikke bare på orginal hastighet, men også når begge er overklokket "max". Faktisk sier han at P4'en slår A64'en i hele 17 av 20 tester. Dette er jo stikk i strid med det "resten av verden" har fått som resultater.. Hva i all verden er det fyren driver med? Og hvorfor nevner han x86-64 som en ULEMPE? Det burde jo stått under "fordel" da det vil øke ytelsen en god del når man bruker et 64-bit OS og programvare. Og hvorfor i all verden overklokker han A64-systemet med usle 150MHz når han overklokker Intel-systemet 400MHz ? Ikke det at jeg har stolt mye på fyren i det siste, men dette styrker i hvertfall ikke troen på han. Venter til jeg ser noen objektive tester i stedet for dette makkverket !!! *oppgitt*

 

PS: Til de som sikkert mener jeg ikke vil innse fakta: Sjekk litt tester rundtom andre plasser. Tom's A64-resultater ER faktisk mye dårligere enn "alle andres". (Selv Athlon XP 2600+ Tbred m. 166MHz buss slår jo A64 3200+ flere plasser)

man må tydelis ikke tro på toms hardware nei, har aldri likt den siden heller, de bare favoriserer intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest Toms Hardware "hele livet" og siden har egentlig en god plass hos meg. Er enig i at de har utviklet seg litt feil vei, synes faktisk de er litt overflatisk og resultatene stemmer liksom ikke alltid helt med andre. Men Tom har også gitt Intel mye pes tidligere, spesielt da han avslørte feil på Pentium 3 1,13 ghz prosessoren i august 2000 som medførte at Intel måtte trekke den tilbake. Da ble han sterkt beskyldt for å være AMD vennlig. Men nå? Tja...

Lenke til kommentar
...så dem har ingen problemer med det å bli slått av intel!...

Det var ikke slik den gangen Intel "fans"mente at en Intel P4 var bedre enn barton CPU'er, og at det ble bevist at Intel var det beste som var ute da... :roll:

 

Husker selv den gangen P4 3GHz hadde komt ut, hw.no hadde tatt og testet den.

 

http://www.hardware.no/tester/cpu/p4_3000/

 

Her ser vi at en P4 3.0GHz er bedre enn xp3000+ i 11 av testene, og AMD'en er best i 6 av testene, tilsammen 17 tester der xp3000+ var med i.

 

Da husker jeg så godt at alle (ivertfall mange) AMD "fans" sa at de er jevngode, bare for å lette litt på forskjellen mellom disse CPU'ene. Altså, P4 3.0GHz vinner her nesten dobbelt så mange ganger som xp3000+ gjør.

 

Dette ble veeeeldig offtopic, jeg sier ikke mer om denne saken ;)

 

:xmas:

Nei det er vel ikke mer å si enn at sånn har det desverre altid vert her på forumet. :wow::wow::wow:

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Nå synest jeg du er sleip...

anklage på det der viset.

det du driver med nå skaper mest bare uhygge.

 

selv om jeg har Intel cpu så har jeg ingen problemer med å se at AMD har de kjappeste cpuene nå,og min neste blir nok mest sannsynlig en A64 eller en Prescott visst den klarer og vise muskler.

 

mvh

 

Tommy

Lenke til kommentar

Snekker'n med sine selvmotsigelser og drittslenging mot AMD og "AMD-fans". :no:

 

Først skjeller du dem huden full hver gang noen så mye som nevner at A64 vil klokke bedre nå bedre hovedkort/chipsett kommer. Du sier det er det som finnes NÅ man må sammenligne.

 

Så kommer du med at det ikke er riktig eller rettferdig å sammenligne A64 og P4C, inkludert EE, da denne er "ment å konkurrere med Prescott".

For å bruke ditt argument: det er det som er ute på markedet NÅ som gjelder, hva som kommer har jo ingen betydning.

 

Sorry, jeg blir bare litt oppgitt.

Lenke til kommentar
Nå synest jeg du er sleip...

anklage på det der viset.

det du driver med nå skaper mest bare uhygge.

 

selv om jeg har Intel cpu så har jeg ingen problemer med å se at AMD har de kjappeste cpuene nå,og min neste blir nok mest sannsynlig en A64 eller en Prescott visst den klarer og vise muskler.

 

mvh

 

Tommy

Nei jeg er ikke sleip her, for har man sagt noe positivt her på forumet ang pentiumprosessorn så har det med en gang vert et hylekor som har prøvd å vri og vende på det selv om mann har vist til mange tester, da har enten testene ikke vert seriøse nok eller så har svaret vert "bare vent til amd kommer med ditt og datt" noe som har vert helt uinntresangt . nå er det amd som har den raskeste prosesssorn og da har pipen fått en annen lyd.

Og om du anntyder at jeg ikke vedkjenner at amd er raskest har du lest for lite da jeg har sagt det mange ganger og det er en udiskutabel sak, men jeg kan jo da rope bare vent men gidder ikke for det som kommer det kommer og da får vi diskutere det da ikke nå.

 

PS: Fikk jeg sagt God Jul :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke sleip her, for har man sagt noe positivt her på forumet ang pentiumprosessorn så har det med en gang vert et hylekor som har prøvd å vri og vende på det selv om mann har vist til mange tester, da har enten testene ikke vert seriøse nok eller så har svaret vert "bare vent til amd kommer med ditt og datt" noe som har vert helt uinntresangt . nå er det amd som har den raskeste prosesssorn og da har pipen fått en annen lyd.

Dere er ikke noe likere da mange av dere ikke godtar at K8 er den beste prosessoren for tiden.

 

Det er normalt at det er lov å skryte litt av en prosessor som slår intel (bare det er en stor bragd i seg selv), dere har heller ikke akkurat vært så stille på den fronten i det siste...Du akseptere ikke at noen skryter av AMD eller nevner svakhetene til Intel prosessorene, da flipper du helt ut og beskylder AMD-folket for det ene og det andre, men du selv kan skrive hva du vil :devil:

 

Det er tydlig at du er blind på det ene øye og leser bare det du vil lese!

Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke sleip her, for har man sagt noe positivt her på forumet ang pentiumprosessorn så har det med en gang vert et hylekor som har prøvd å vri og vende på det selv om mann har vist til mange tester, da har enten testene ikke vert seriøse nok eller så har svaret vert  "bare vent til amd kommer med ditt og datt" noe som har vert helt uinntresangt . nå er det amd som har den raskeste prosesssorn og da har pipen fått en annen lyd.

Dere er ikke noe likere da mange av dere ikke godtar at K8 er den beste prosessoren for tiden.

 

Det er normalt at det er lov å skryte litt av en prosessor som slår intel (bare det er en stor bragd i seg selv), dere har heller ikke akkurat vært så stille på den fronten i det siste...Du akseptere ikke at noen skryter av AMD eller nevner svakhetene til Intel prosessorene, da flipper du helt ut og beskylder AMD-folket for det ene og det andre, men du selv kan skrive hva du vil :devil:

 

Det er tydlig at du er blind på det ene øye og leser bare det du vil lese!

Vel hvor blind jeg er er vel ikke du den rette til å uttale deg om for er jeg blind på det ene øyet som du sier så har jeg enda gangsyn noe du øyensynelig mangler med denne drittkastingen mot meg.

Jeg har aldri hatt problemer med å akseptere at Fx er den raskeste prosessorn , men jeg har protestert høylydt mot mange ting angående XP.

Og hvorfor har jeg det , jo fordi jeg fulgte med her på forumet i mangt som ble hevdet og fikk ikke dette til å stemme med tester på andre forum derfor gikk jeg til innkjøp av en ekstra maskin , ja du gjetter riktig jeg kjøpte meg en amd maskin med et abit NF7-S hovedkort og en 2500 barton + at jeg også har testet 3000+ og 3200+ utifra egne tester med disse opp i mot P4 800 mhz i følgende størrelser 2,4-2,6-2,8. 3,0- 3,2 som jeg har vert eier av det siste året så har jeg et temmelig bra grunnlag til å uttale meg og å protestere på en del ting som blir sagt.

Lurer på om du kan dokumentere et like godt grunnlag for dine synspunkter eller er det nok en gang en som tror han vet :wow::wow:

Problemet er bare at du sikkert sitter med en amd maskin og aldri har prøvd noe annet dermed er din den beste og du uttaler deg deretter,for ingen må kritisere det du har.

Selv har jeg begge systemer og det vil meget sannsynelig dukke opp en athlon maskin under skrivepulten min i løpet av neste år, så ikke kom å si at jeg er intelfanatiker.

At jeg liker Intelmaskinen bedre enn en xp er derimot ingen tvil om da å bruke disse to til å redigere film/foto med ikke kan sammenlignes, og det er en av hovedtingene jeg bruker den til.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke sleip her, for har man sagt noe positivt her på forumet ang pentiumprosessorn så har det med en gang vert et hylekor som har prøvd å vri og vende på det selv om mann har vist til mange tester, da har enten testene ikke vert seriøse nok eller så har svaret vert  "bare vent til amd kommer med ditt og datt" noe som har vert helt uinntresangt . nå er det amd som har den raskeste prosesssorn og da har pipen fått en annen lyd.

Dere er ikke noe likere da mange av dere ikke godtar at K8 er den beste prosessoren for tiden.

 

Det er normalt at det er lov å skryte litt av en prosessor som slår intel (bare det er en stor bragd i seg selv), dere har heller ikke akkurat vært så stille på den fronten i det siste...Du akseptere ikke at noen skryter av AMD eller nevner svakhetene til Intel prosessorene, da flipper du helt ut og beskylder AMD-folket for det ene og det andre, men du selv kan skrive hva du vil :devil:

 

Det er tydlig at du er blind på det ene øye og leser bare det du vil lese!

Vel hvor blind jeg er er vel ikke du den rette til å uttale deg om for er jeg blid på det ene øyet som du sier så har jeg enda gangsyn noe du øyensynelig mangler med denne drittkastingen mot meg.

Jeg har aldri hatt problemer med å akseptere at Fx er den raskeste prosessorn , men jeg har protestert høylydt mot mange ting angående mange ting ang XP.

Og hvorfor har jeg det , jo fordi jeg fulgte med her på forumet i mangt som ble hevdet og fikk ikke dette til å stemme med tester på andre forum derfor gikk jeg til innkjøp av en ekstra maskin , ja du gjetter riktig jeg kjøpte meg en amd maskin med et abit NF7-S hovedkort og en 2500 barton + at jeg også har testet 3000+ og 3200+ utifra egne tester med disse opp i mot P4 800 mhz i følgende størrelser 2,4-2,6-2,8. 3,0- 3,2 som jeg har vert eier av det siste året så har jeg et temmelig bra grunnlag til å uttale meg og å protestere på en del ting som blir sagt.

Lurer på om du kan dokumentere et like godt grunnlag for dine synspunkter eller er det nok en gang en som tror han vet :wow::wow:

Problemet er bare at du sikkert sitter med en amd maskin og aldri har prøvd noe annet dermed er din den beste og du uttaler deg deretter,for ingen må kritisere det du har.

Selv har jeg begge systemer og det vil meget sannsynelig dukke opp en athlon maskin under skrivepulten min i løpet av neste år, så ikke kom å si at jeg er intelfanatiker.

At jeg liker Intelmaskinen bedre enn en xp er derimot ingen tvil om da å bruke disse to til å redigere film/foto med ikke kan sammenlignes, og det er en av hovedtingene jeg bruker den til.

Du er Intel fanatiker Snekker'n, men ellers så er jeg enig med deg. de påstandene mot deg er feil. Tror ikke jeg har lest deg sagt at FX er dårligere enn EE, men du har kanskje sagt noen få ting som kan bli missforstått i sånn rettning.

Lenke til kommentar
Vel jeg påstår ikke at jeg er feilfri, så langt derifra , og som sagt jeg har hele tiden spilt med åpne kort og sagt fra om hvor jeg står . Men se her i denne posten startet jeg med å etterlyse hvorfor overklokkingsdelen av EE ikke var med da denne er med på andre prosessortester , og hvor er vi nå.

Jeg er enig, det var helt latterlig å begynne å hakke på deg nå.

 

 

God jul alle sammen!!

Lenke til kommentar
Vel hvor blind jeg er er vel ikke du den rette til å uttale deg om for er jeg blind på det ene øyet som du sier så har jeg enda gangsyn noe du øyensynelig mangler med denne drittkastingen mot meg.

Jeg har aldri hatt problemer med å akseptere at Fx er den raskeste prosessorn , men jeg har protestert høylydt mot mange ting angående XP.

Og hvorfor har jeg det , jo fordi jeg fulgte med her på forumet i mangt som ble hevdet og fikk ikke dette til å stemme med tester på andre forum derfor gikk jeg til innkjøp av en ekstra maskin , ja du gjetter riktig jeg kjøpte meg en amd maskin med et abit NF7-S hovedkort og en 2500 barton + at jeg også har testet 3000+ og 3200+ utifra egne tester med disse opp i mot P4 800 mhz i følgende størrelser 2,4-2,6-2,8. 3,0- 3,2 som jeg har vert eier av det siste året så har jeg et temmelig bra grunnlag til å uttale meg og å protestere på en del ting som blir sagt.

Lurer på om du kan dokumentere et like godt grunnlag for dine synspunkter eller er det nok en gang en som tror han vet :wow::wow:

Problemet er bare at du sikkert sitter med en amd maskin og uttaler deg deretter,for ingen må kritisere det du har.aldri har prøvd noe annet dermed er din den beste og du

Selv har jeg begge systemer og det vil meget sannsynelig dukke opp en athlon maskin under skrivepulten min i løpet av neste år, så ikke kom å si at jeg er intelfanatiker.

At jeg liker Intelmaskinen bedre enn en xp er derimot ingen tvil om da å bruke disse to til å redigere film/foto med ikke kan sammenlignes, og det er en av hovedtingene jeg bruker den til.

Du er blind!

 

Du tåler ikke at noen snakker negativt on Intel, men du syns det er ok når noen snakker "dritt om AMD", det er det jeg vil frem til! Og du kommer stadig vekk med utalelser om AMD-folket som du kunne ha spart deg for! Og at du stadig vekk tar frem noen enkelttilfeller og ikke helheten i det, gjør at jeg kan si at du er blind på det ene øyet!

 

Og når du sier denne "drittkastningen mot deg" :roll: Hva er det du gjør da mot de som liker AMD :( Det er lov å komme med synspunker for AMD uten at du skal komme å kalle dem fjortisser eller at dem på et "barnehagestadie".

 

Og hva er mine synspunker som du sikter til?

 

Og ja, jeg har både intel og AMD hjemme!

 

Kan også si at jeg har alltid har ment at P4c er bedre enn XP, men at XP ikke er et dårlig kjøp når man tenker på "busjett".

 

Og hva du mener on XP eller P4 er helt uinntresant for meg, da jeg sikter til K8.

 

MVH

Falcon_

Lenke til kommentar

Vel for å avrunde her så må jeg si at du nok ikke har fulgt serlig med på forumet , jeg har vitterlig annbefalt like mange å kjøpe amd som intelmaskiner og når du hevder at jeg kritiserer A64/FX her du så langt inni skauen som det går ann, jeg har alltid hevdet at rangeringen på disse er FX-EE- A64/P¤-xp osv. så jeg skjønner ikke hvor du har det fra at jeg kritiserer dem. Je har sagt jeg var skuffet over ytelsen til A64 og dens klokkeegenskaper da den om ut og det mener jeg fortsatt, denne kritikken var utifra all forhåndsreklamen som gjorde at man forventet at dette var en cpu med ytelse hinnsides en P4 3,2 og med fryktinngytende klokkeegenskaper, noe som viste seg å vere feil, men at det er en dårlig cpu har jeg aldri sagt.

Å jo jeg tåler at det blir reist kritikk mot Intel , men når denne kritikken ikke stemmer med mine erfaringer så reagerer jeg , det gjør jeg også om kritikken ikke stemmer med mine erfaringer ang amd som feks at det hevdes at amd xp er ustabil, Hvor mange ganger har jeg ikke gått ut og motsagt dette.

Så om jeg er blind får så vere , men da bør du minst ønske deg kikkert i julegave.

 

God Jul.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri nevnt at du sier at p4 er bedre enn K8 - jeg har bare nevnt "dere" (intel fans) fordi du bruker enkelttilfeller mot AMD folket og sier da at alle som liker AMD mener det samme som det ene tilfellet. Og jeg tar meg den friheten til å skrive det samme i min post, altså tar et enkelttilfelle fra dere intel fan og tror at det gjelder dere alle. Jeg bare bruke det du skriver mot AMD folket mot deg selv.

Det jeg antyder er at du tror at P4 EE er bedre til å klokke enn FX-51 uten å ha sett fasitten og dømmer da AMD folket som feiginger og at de er på "barnehagestadie" fordi du tror at dem FX-51 kommer til å tape den derre overklokkingen med vannkjøling.

 

Men jeg har da litt rett da når "du" sier hele tiden at vi må vente på prescott for å sammenligne med K8. greit at vi venter over 6mnd, men det er bare det at innen den tid har AMD nye produkter og nye Hovedkort som gjør at det du sier blir litt pinglette. Og når du syns det er greit å sammenligne en nyere arkitektur mot AMD's eldre arkitektur, og når du ikke tåler å sammenligne en nyere arkitektur for AMD mot enn eldre arkitektur for intel, blir å bite seg selv i foten.

 

Og den tonen du tar når noen påpeker svakheter eller kommer med sine synspunkter mot Intel passer ikke seg ikke alltid. Det er grenesen til personangrep du kommer med i enkelte tilfeller.

 

Jeg syns bare du har en litt for nedlatende tone overfor AMD-folket og at du bruker utrykk som kan virke litt frastøtende for de som ikke mener det samme som enkelte her på forumet. Jeg er klar over at noen av postene som blir postet av AMD-fan ikke skulle ha sett dagens lys, men den måten du håndtere den slags poster begynner å bli slitsomt.

 

Og når det er Intel fan som reagerer på dine poster, da må det snart gå opp et lys for deg.

 

MVH

Falcon_

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...