Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
oophus skrev (1 minutt siden):

Så lenge Tesla ikke sier noe om det, og har gitt en munnkurv til de som faktisk sitter der, så er det jo ganske suspekt. 

Rakk dem ikke VR/AR løsningen sin før datoen? Den ble jo pushet noen dager, og er dette resultatet? Om det ikke er noen form for kontroll derifra, så hva er planen? Haste-åpne døra for å tvinge FSD av? 

Hva da ble pushet ut noen dager før? Tesla har hatt teleoperations team lenge... Både for Optimus og FSD. 

  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kremt skrev (Akkurat nå):

Hvem er disse personene egentlig?

Kjenner de ikke, du får spør de som kommer med påstanden ift personen i bilen. Jeg bare opplyser om at noen sier det, det er ikke min påstand. 

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Hva da ble pushet ut noen dager før? Tesla har hatt teleoperations team lenge... Både for Optimus og FSD. 

Ja, er ikke den i orden ennå mot bilene? Det gir null mening forutenom optiske illujsjoner å plassere en person på passasjersiden. Og om de kontrollerer FSD ved å åpne døra, eller hva pokker de gjør og grunnen til at de tar til seg den samme stillingen med hånda på håndtaket hver gang bilen gjør noe "spennende" så er jo dette bare tull. Du må jo du også være enig i?

  • Liker 1
Skrevet
oophus skrev (Akkurat nå):

Ja, er ikke den i orden ennå mot bilene? Det gir null mening forutenom optiske illujsjoner å plassere en person på passasjersiden. Og om de kontrollerer FSD ved å åpne døra, eller hva pokker de gjør og grunnen til at de tar til seg den samme stillingen med hånda på håndtaket hver gang bilen gjør noe "spennende" så er jo dette bare tull. Du må jo du også være enig i?

Det er såklart ikke Tesla som har plassert personen på siden, det er myndighetene som krever det. Slik alle har lansert. 

Det gir null mening å plasserer personen der om hen skal føre bilen når den ikke klarer det selv. Det ville gitt enormt mye publisitet som vi hadde sett allerede da hen måtte plassert seg i fører stolen med å gå ut osv. 

Usikker på hva du mener jeg skal være enig i, men tenker jeg har forklart godt hva jeg tenker om dette og mine spekulasjoner.

  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
oophus skrev (12 minutter siden):

...om de kontrollerer FSD ved å åpne døra, eller hva pokker de gjør og grunnen til at de tar til seg den samme stillingen med hånda på håndtaket...

Kanskje de bare gjør seg klar til å hoppe ut😉

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Det er såklart ikke Tesla som har plassert personen på siden, det er myndighetene som krever det. Slik alle har lansert. 

Hæ? Det er vel ingen myndighet som har krevd at sikkerhetspersonen sitter på passasjersiden av bilen? Hos Waymo og Uber så satt dem bak rattet, noe som vel er rimelig logisk om formålet er sikkerhet og tid brukt fra oppdaget feil til førerinnput til å få korrigert feilen? 

Skrevet
oophus skrev (5 minutter siden):

Hæ? Det er vel ingen myndighet som har krevd at sikkerhetspersonen sitter på passasjersiden av bilen? Hos Waymo og Uber så satt dem bak rattet, noe som vel er rimelig logisk om formålet er sikkerhet og tid brukt fra oppdaget feil til førerinnput til å få korrigert feilen? 

Såklart er det det. Tesla hadde såklart gitt alt for å lansere dette helt autonomt, men Austin har såklart ikke godkjent dette uten videre så har de inngått ett kompromi om at de har en person i bilen men hen trenger ikke være i førersetet. Og det ser ut til at hen bruker dør knappen til å trigge en form for "emergency" om det trengs. 

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Såklart er det det. Tesla hadde såklart gitt alt for å lansere dette helt autonomt, men Austin har såklart ikke godkjent dette uten videre så har de inngått ett kompromi om at de har en person i bilen men hen trenger ikke være i førersetet. Og det ser ut til at hen bruker dør knappen til å trigge en form for "emergency" om det trengs. 

Ok, så 100% helt og holdent amatørtime altså. Både fra Tesla og de nå kjøpte og korrupte delene av NHTSA som er igjen fra DOGE som jo samarbeider med ulike DMV seksjoner.

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

En som forklarer det bedre enn meg..

Joda, han bare bekrefter munnkurven de har om såpass enkle ting som hva de gjør med håndtaket på siden der og hvorfor samtlige av dem holder der hele tiden. I tillegg til å bekrefte at dette er 100% amatørtime. De kontrollerer altså bilen fra skjermen, og det håndtaket fremfor å bare sitte bak rattet hvor de hadde hatt mye bedre oversikt og kontroll på ulike situasjoner. 

  • Liker 2
Skrevet
oophus skrev (3 minutter siden):

Ok, så 100% helt og holdent amatørtime altså. Både fra Tesla og de nå kjøpte og korrupte delene av NHTSA som er igjen fra DOGE som jo samarbeider med ulike DMV seksjoner.

Tja, det har jeg på ingen måte nok informasjon til å si. Men for meg så virker det litt kjøpt og betalt at de sitter der ja. For å skape en illusjon. Men det er godt mulig at det er basert på god empiri. Som sagt, det kjenner jeg ikke til. Her er en artikkel som tar for seg dette: 

Tesla’s first robotaxi rides will have a ‘safety monitor’ in the passenger seat | The Verge

Sitat

It will require robotaxi services to get authorization from the Department of Motor Vehicles before operating without a human driver.

 

Jeg er veldig spent på når den første "tabben" blir lekket og se hva som faktisk foregår i bilen da. Nå begynner det å bli litt kjedelig å se på perfekte turer om og om igjen 😛 Gi meg litt action og details da! Uten alvorlige uhell såklart! Jeg har på ingen måte lyst at noe slikt skal skje!

  • Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (Akkurat nå):

Litt nysgjerrig på hva du tenker om Flat Earth og månelandingen oophus. 🤔

Hehe, vi er nok enige der, såfremt du ikke er flat earhter? Men litt rart å sammenligne flat earth og månelandingene med såpass mye data bak dem mot dette hvor Tesla villeder folk med vilje. De kunne jo bare ha åpnet munnkurven til sjåførene som nå ikke får lov til å si stort eller svare på spørsmål. 

  • Liker 2
Skrevet
oophus skrev (4 minutter siden):

Hehe, vi er nok enige der, såfremt du ikke er flat earhter? Men litt rart å sammenligne flat earth og månelandingene med såpass mye data bak dem mot dette hvor Tesla villeder folk med vilje. De kunne jo bare ha åpnet munnkurven til sjåførene som nå ikke får lov til å si stort eller svare på spørsmål. 

Ønsker heller at munnkurven lettes fra passasjerene, de er nok langt mindre bias enn de ansatte som ønsker å beholde jobben sin 😛 Foruten noen ekstreme fans som har fått tilgang da såklart, det er alltid noe. 

  • Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Tja, det har jeg på ingen måte nok informasjon til å si. Men for meg så virker det litt kjøpt og betalt at de sitter der ja. For å skape en illusjon. Men det er godt mulig at det er basert på god empiri. Som sagt, det kjenner jeg ikke til. Her er en artikkel som tar for seg dette: 

Tesla’s first robotaxi rides will have a ‘safety monitor’ in the passenger seat | The Verge

 

Jeg er veldig spent på når den første "tabben" blir lekket og se hva som faktisk foregår i bilen da. Nå begynner det å bli litt kjedelig å se på perfekte turer om og om igjen 😛 Gi meg litt action og details da! Uten alvorlige uhell såklart! Jeg har på ingen måte lyst at noe slikt skal skje!

Godt vi er enige i deler av dette da. 

Jeg er spent på tidslinjen som de vil legge seg på. Om de ikke skal få mye negativ omtale, så burde vi se førerløse biler innen 6 måneder. Det er jo det Waymo, Uber etc fikk til når de testet robotaxier, så det burde ikke ligge noe i veien for det mot reguleringer, da de allerede burde være presidens for det ved å vise mot Waymo og Uber.

  • Liker 1
Skrevet
oophus skrev (2 minutter siden):

Godt vi er enige i deler av dette da. 

Jeg er spent på tidslinjen som de vil legge seg på. Om de ikke skal få mye negativ omtale, så burde vi se førerløse biler innen 6 måneder. Det er jo det Waymo, Uber etc fikk til når de testet robotaxier, så det burde ikke ligge noe i veien for det mot reguleringer, da de allerede burde være presidens for det ved å vise mot Waymo og Uber.

Waymo fjernet vell førere i 2019, ca ett år etter de startet med passasjerer. 

Nå har en jo gjort dette noen ganger så jeg tipper det tar langt mindre tid. Om Tesla får det til såklart, det ligger nok noen klare parameter allerede. Som jeg antar handler om hvor ofte sikkerhetssjåføren trykker på knappene samt hvor ofte evt remote operatører kjører bilen. Samt ulykker såklart. 

Spennende blir det uansett :)

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Waymo fjernet vell førere i 2019, ca ett år etter de startet med passasjerer. 

Ja, godt mulig tidslinjen var på ca 1 år. Klokken har nå i det minste startet. 

Skrevet (endret)

Oh lord. Tesla var nok nærmere nivå 5 enn du og mange med deg hadde sett for seg. Inkludert meg selv.

Jeg tipper at den sikkerhetspersonen primært er der for å beskytte bilen mot mennesker, ikke mennesker mot bilen...

Når man ser hvor mye bøll idioter har gjort mot Waymo bilene, alt fra å sette opp trafikk kjegler rundt de, til å kaste molotovcocktails på de, så sikkerhetspersonens oppgave er vel divers.

 

Endret av bzzlink
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sverreb skrev (11 minutter siden):

I går: 

 

wow, sjokkert at verken noen av de sier noe eller at sikkerhetsføreren ikke rapportererer det. Men mulig det skjer hver gang og han har rapportert og lot bilen holde på siden det var klart. Who knows. 

Men bra, da er de ikke helt blokkert for å vise feil så da er det bare å vente i spenning ift hva annet som kommer. 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...