Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Nei, Yen jeg kjører i dag er langt i fra lik 3en jeg kjørte i 2019. Som er 6 år siden forresten... Men kom vell litt før i statene. Noe som også er ett viktig poeng, noe av de største innovasjonene er der og ikke her, enda. 

Så når tror du vi får selvkjørende tesaer som behersker snøføre, tunneller og stryrtregn? Neste år?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trestein skrev (2 minutter siden):

Så når tror du vi får selvkjørende tesaer som behersker snøføre, tunneller og stryrtregn? Neste år?

Nei, det tror jeg ikke. Men godt du skifter tema når du innser at du har rotet deg bort..

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nei, det tror jeg ikke. Men godt du skifter tema når du innser at du har rotet deg bort..

Nei vi kan godt liste opp hvor mange innovasjoner tesla har hatt siden M3 kom i 2016

Endret av Trestein
  • Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (3 minutter siden):

Nei vi kan godt liste opp hvor mange innovasjoner tesla har hatt siden M3 kom i 2016

Ja en kan jo ta en vesentlig, Tesla har redusert sensor pakken sin ned til 'en' mens 'resten' har lagt til for å oppnå ett dårligere resultat... 

Ellers er det gode change logs på tesla slik at du kan begynne å telle. Men foreslår at du sover først for det kan bli en lang natt med telling om du skal tilbake til 2016...

Du kan jo også telle de tusenvis av patentene de har tatt i samme periode også.

Håper flasken er snart tom, for du er langt nede i den nå.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Litt av poenget ja

Jeg snakker om diskusjonen her. Du gjentar jo bare akkurat det samme som du har kommet med tidligere. Så kommer Salvesen med ca samme motargumenter som sist.

Har du forresten sjekket om Tesla har kommet med noen patenter siden f.eks TM3 kom ut første gang? Eller om de ikke har gjort iterasjoner siden?

Nei, jeg spør ikke om de har gjort noen revolusjonerende nyheter, men om de har gjort endringer som ikke har vært gjort før, og derved ført til nye patenter?

Spørsmålet går direkte til deg, siden det er du som påstår de ikke har gjort noe.

Uansett, selv om de ikke har kasta rundt på alt, så er det fremdeles ganske store forandringer på TM3H vs TM3 anno 2016, og likeså ved TMYJ vs TMY 2019. Og de har lansert Tesla Semi og CT i mellomtiden. Den siste ihvertfall med 48V arkitektur.

Så det er lett å peke på enkelte ting som viser at du tar helt feil.

Uansett, nå tar jeg natta her, så får dere velge elv om dete og tar kvelden, eller skal forsette. Men uansett, dette var fantastisk kjedelig diskusjon, som  helt sikkert kommer til å bli gjentatt flere ganger, kanskje til og med flere ganger i løpet av 2025...

Jeg venter definitivt IKKE i spenning...

• Liker 1
Skrevet
Snowleopard skrev (9 timer siden):

Jeg snakker om diskusjonen her. Du gjentar jo bare akkurat det samme som du har kommet med tidligere. Så kommer Salvesen med ca samme motargumenter som sist.

Har du forresten sjekket om Tesla har kommet med noen patenter siden f.eks TM3 kom ut første gang? Eller om de ikke har gjort iterasjoner siden?

Nei, jeg spør ikke om de har gjort noen revolusjonerende nyheter, men om de har gjort endringer som ikke har vært gjort før, og derved ført til nye patenter?

Spørsmålet går direkte til deg, siden det er du som påstår de ikke har gjort noe.

Uansett, selv om de ikke har kasta rundt på alt, så er det fremdeles ganske store forandringer på TM3H vs TM3 anno 2016, og likeså ved TMYJ vs TMY 2019. Og de har lansert Tesla Semi og CT i mellomtiden. Den siste ihvertfall med 48V arkitektur.

Så det er lett å peke på enkelte ting som viser at du tar helt feil.

Uansett, nå tar jeg natta her, så får dere velge elv om dete og tar kvelden, eller skal forsette. Men uansett, dette var fantastisk kjedelig diskusjon, som  helt sikkert kommer til å bli gjentatt flere ganger, kanskje til og med flere ganger i løpet av 2025...

Jeg venter definitivt IKKE i spenning...

48V arkitektur hadde vel BMW i 2016 med sine minihybrid systemer men det visste du vel

Ser man på hva andre gjør i mellomtiden blir det veldig statisk. 

Mercedes og BMW har økt batteerikapasitet og rekkevidde jevn og trutt, Samme har VW. Teslas batteripakke har vert på 80KWh i snart 10år nå. De lader med over 300KW Gjør tesla det? Nei de lader seinere enn før i følge TB

Flere har systemer som rygger tilhengere, virtuell reality, glasstak som med tastetrykk blir ugjennomsiktige og som også kan åpnes, opplyste dørhåndtak, blender sømløst friksjons og el bremser, avenserte kjørelys systemer, laserlys osv

Ting som folk legger merke til og som gjør kjøreopplevelsen bedre.

Om det er noe innovasjon i å fjerne parkerings sensorer til 50kr stykk og erstatte det med en kameraløsning som har store blindsoner rundt bilen er også tvilsomt. Kostnadsreduksjons tiltak.

At de kan ha funnet opp og tatt patent selvborrende popnagler eller nye lim/pakningsløsninger som gjør at batteripakken kan monteres enklere kan godt tenkes. Det vet jeg ikke det kan være tusenvis av ting fra metoder for å rette opp store alu støper, jigger for å delemontere hjuloppheng, automater som lager lednings nett osv osv. Poenget er at veldig få patenter er noe som kommer kunden/kjøper til nytte eller i det hele tatt hører om

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...