Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (23 minutter siden):

Bare: Romskip, AI, hjerne chip interface, gridBatterier Androider og robotbiler igjen snart.

Er vel på overtid å legge ned hyperloop og boring

Tesla har aldri bygget romskip. Og det andre du nevner her, er det vel kun gridbatterier de tjener penger på

  • Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AL123 said:

Tesla har aldri bygget romskip. Og det andre du nevner her, er det vel kun gridbatterier de tjener penger på

Men det er vel ikke poenget. 
 

Musk har mer enn én gang uttalt det overordnede målet: Å gjøre menneskeheten til en multiplanetær rase ved å kolonisere Mars. 
 

Skrevet
bzzlink skrev (8 timer siden):

Men det er vel ikke poenget. 
 

Musk har mer enn én gang uttalt det overordnede målet: Å gjøre menneskeheten til en multiplanetær rase ved å kolonisere Mars. 
 

Hva i all verden har det med dojo og Teslas inntektsstrøm å gjøre? Uansett er det vel færre og færre som faktisk Tror vi kommer til Mars i Musks levetid. 
 

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Her er tesla sine inntekter(eksempel):

image.thumb.png.9bc24de0e5494538774bd6b2d8aed5b4.png

Services kommer nok bare t il å øke på, og sannsynligvis splittes inn i flere kategorier. De tjener jo nå penger på taxi virksomhet feks, selv om det er småpenger enn så lenge.

Endret av Salvesen.
Skrevet
Salvesen. skrev (14 minutter siden):

De tjener jo nå penger på taxi virksomhet feks, selv om det er småpenger enn så lenge.

Det der er nok betydelige penger ut, og ikke inn. 

  • Liker 2
Skrevet
oophus skrev (7 minutter siden):

Det der er nok betydelige penger ut, og ikke inn. 

Det er fortsatt penger inn, men ja det er ingen big buisness nå men det har muligheter. Om de klarer målene sine. 

Skrevet
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Det er fortsatt penger inn, men ja det er ingen big buisness nå men det har muligheter. Om de klarer målene sine. 

Akkurat nå så leker dem med en form for taxi virksomhet. Det er det de kun har godkjenninger for. De har ikke engang søkt om muligheten for å tjene penger på noe som ligner en "robotaxi" virksomhet. Så det kommer nok til å ta lengre tid enn forespeilet. 

  • Liker 2
Skrevet
oophus skrev (8 minutter siden):

Akkurat nå så leker dem med en form for taxi virksomhet. Det er det de kun har godkjenninger for. De har ikke engang søkt om muligheten for å tjene penger på noe som ligner en "robotaxi" virksomhet. Så det kommer nok til å ta lengre tid enn forespeilet. 

Dette stemmer vell ikke helt, de har godkjenning i Austin. De har søkt i California men venter på svar. I mellomtiden kjører de uber. 
 

om jeg har forstått riktig.

tesla har godkjenning til å kjøre førerløst i Austin.

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Dette stemmer vell ikke helt, de har godkjenning i Austin. De har søkt i California men venter på svar. I mellomtiden kjører de uber. 
 

om jeg har forstått riktig.

tesla har godkjenning til å kjøre førerløst i Austin.

Nei, de har en helt vanlig taxi type lisens, slik Uber og Lyft har. Texas skal stemme om en ny lov 1 September i år som omhandler reglene for en førerløs taxi. 
https://www.businessinsider.com/tesla-robotaxi-texas-permit-ridehailing-sb2807-2025-8?utm_source=chatgpt.com

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
oophus skrev (9 minutter siden):

Nei, de har en helt vanlig taxi type lisens, slik Uber og Lyft har. Texas skal stemme om en ny lov 1 September i år som omhandler reglene for en førerløs taxi. 
https://www.businessinsider.com/tesla-robotaxi-texas-permit-ridehailing-sb2807-2025-8?utm_source=chatgpt.com

Ok, men de har fortsatt lov å kjøre førerløst… ganske sikker på at en random taxi dude i Austin ikke har lov til det.. men i California har de ikke dette.

Skrevet
29 minutes ago, Salvesen. said:

Ok, men de har fortsatt lov å kjøre førerløst… ganske sikker på at en random taxi dude i Austin ikke har lov til det.. men i California har de ikke dette.

Spent på de reguleringene. 
 

Tesla er rigget for å skalere skummelt fort. De har jo allerede lokasjonene og infrastrukturen over store deler av verden til å sette opp de trådløse ladestasjonene de trenger for robotaxiflåten.

Og de har produksjonskapasitet til mange hundretusen biler i året. 

Skrevet
bzzlink skrev (8 minutter siden):

Spent på de reguleringene. 
 

Tesla er rigget for å skalere skummelt fort. De har jo allerede lokasjonene og infrastrukturen over store deler av verden til å sette opp de trådløse ladestasjonene de trenger for robotaxiflåten.

Og de har produksjonskapasitet til mange hundretusen biler i året. 

Ja de er absolutt i posisjon til å gjøre noe stort. Nå må de bare levere

Skrevet (endret)

Måtte sjekke litt hvor stort markedet er i California skulle de få godkjennelse der.

Uber har ca. 300 000 sjåfører i CA alene.

Fant ikke noe inntektstall pr land/stat, men det er stooore tall. Uber fakturerer globalt turer for ca. 

126 000 000 000 kr i kvartalet.

Dersom man skalerer førerløst, så kan man anta at markedet øker noe vanvittig ettersom prisen går ned

Endret av bzzlink
Skrevet
1 minute ago, Salvesen. said:

Holy shait, ny visualisering med UE:

May be an image of car and text that says '35% 35 HURRY 3 7:8 mi Toledo A 12:42 pm 65°F Current Drive 33miles 44 249Wh/mi Since Charge 35 miles Wh 229Wh/mi 229W 12:58 pm Park N Park'NGo Go 12:56 pm 70 81% 1% 00 点 End Trrip N 70'

Så det, men skjønner ikke helt greia. 
Jeg mener det er jo enda bedre grafikk om man ser ut vinduet 🤷‍♂️

Skrevet
bzzlink skrev (4 minutter siden):

Så det, men skjønner ikke helt greia. 
Jeg mener det er jo enda bedre grafikk om man ser ut vinduet 🤷‍♂️

Joda, men jeg synes fortsatt det er bedre å lage så god grafikk og oversikt over hva bilen ser mot å ikke gjøre det 😛

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...