Gå til innhold

Klimaforsker: – Ikke mulig å se noe klimavirkning av norske elbiler


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elbiler er bare tullete og dyr symbolpolitikk med en høyst diskutabel effekt. Det som derimot gjør en forskjell er regnskogfondet, og mitt råd er å droppe elbilsatsingen og heller fokusere på regnskogfondet.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nzXaL/norge-brukte-86-milliarder-kroner-paa-regnskogen-i-brasil-vil-bruke-like-mye-i-indonesia

 

Regnskogsfondet er dyr symbolpolitikk fra Norge. Tall på et papir. Lokalbefolkningen brenner skogen som før. Regnskogen forsvinner som snøsmeltingen om våren. Om noen år finnes knapt regnskog igjen i Indonesia.

Kosmetikk-tiltak i utlandet ja det er vi flinke til. Skal man virkelig gjøre noe, må man ta tak i forbruket til hver og en oss. Den hellige kua tør man ikke røre.

  • Liker 2
Skrevet

Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene,

og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene

betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog,

sykkel og spasering.

Skrevet

Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene,

og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene

betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog,

sykkel og spasering.

 

Ja, model 3 er der mer eller mindre allerede. Iallefall nå når det kommer ny og billigere versjon. 

 

bompenger innføres jo stadig, men dog med en viss fordel ift fossilene for å oppfordre til å kjøre elektrisk. Noe jeg synes er bra. 

  • Liker 3
Skrevet

Dette var ingen overraskelse du.

Nå har det vært løftet frem at Norge skulle være et eksempel for resten av verden. Så får vi håpe at resten av verden ikke synes vi er for blærete

og bare snur seg bort.

Skrevet

Å kjøpe elbil i Norge for å berge klimaet, er som å sterilisere seg fordi naboen har for mange unger..

 

Vi er flere som ser den.

At vi forbedrer noe er bra, men at de som har anskaffet seg elbiler skal heve seg over oss andre gjør oss ikke ekstra imponert.

Vi skjønner at dere er flinke, men elbiler som passer alle behov vokser ikke på trær, enda. Det kommer sikkert

det også. I mellomtiden må vi bruke det som finnes, dessverre.

Først skal jo premiummarkedet og bybilmarkedet fylles opp, og så får vi se, såfremt ikke avgiftsnivået trekker elbilene unna nesen vår før den tid. For da må vi også vente til penger vokser på trær.

  • Liker 1
Skrevet

"I Oslo er nå 25 prosent av bilene i rushtiden elbiler. Det gir en reell effekt på luftkvaliteten," sier han.

 

Ganske skremmnde at mannen fra TØI ikke har målinger til å underbygge sine påstander.

  • Liker 1
Skrevet

Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene,

og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene

betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog,

sykkel og spasering.

 

Er ikke så sikker på dette, staten vil gjerne trekke inn penger, og bilparken har så langt egnet seg til dette.

At staten gir avkall på en "pengemaskin", som bilen er, tror jeg sitter ganske langt inne. Da kommer

i såfall noe annet i stedet.

Skrevet

"I Oslo er nå 25 prosent av bilene i rushtiden elbiler. Det gir en reell effekt på luftkvaliteten," sier han.

 

Ganske skremmnde at mannen fra TØI ikke har målinger til å underbygge sine påstander.

 

Ah, du sitter på andre resultater regner jeg med? 

Skrevet

Er ikke så sikker på dette, staten vil gjerne trekke inn penger, og bilparken har så langt egnet seg til dette.

At staten gir avkall på en "pengemaskin", som bilen er, tror jeg sitter ganske langt inne. Da kommer

i såfall noe annet i stedet.

Hva med økte avgifter på fossilbilene inntil vi er kvitt de?  :w00t:

Skrevet

Ah, du sitter på andre resultater regner jeg med? 

Nei. Jeg liker å ha dekning for mine påstander jeg.. Siden du spør på den måten må vel nesten du ha målinger som viser at han har rett du da?

Skrevet

Nei. Jeg liker å ha dekning for mine påstander jeg.. Siden du spør på den måten må vel nesten du ha målinger som viser at han har rett du da?

 

Nei, det er du som er "skremt" - ikke jeg. Du får nesten si hvorfor, for du antyder at dette er ljug

  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er du som er "skremt" - ikke jeg. Du får nesten si hvorfor, for du antyder at dette er ljug

Det var din påstand, ikke min. Jeg liker som sagt å ha dekning for mine påstander. Det jeg er skremt over er at en i den stillingen uttaler seg om ting han faktisk ikke vet noe som helst om. Og det burde fremgå rimelig greit av mitt første innlegg.

Skrevet

Det var din påstand, ikke min. Jeg liker som sagt å ha dekning for mine påstander. Det jeg er skremt over er at en i den stillingen uttaler seg om ting han faktisk ikke vet noe som helst om. Og det burde fremgå rimelig greit av mitt første innlegg.

 

Ahhh, så du mener han skal legge frem dokumentasjon (kanskje 100-vis av sider) i en artikkel som dette?

  • Liker 1
Skrevet

Ahhh, så du mener han skal legge frem dokumentasjon (kanskje 100-vis av sider) i en artikkel som dette?

Det er ikke større krav til dokumentasjon fra han enn fra den andre siden. Men han har altså ikke noe som helst. Kunne like gjerne spurt en vilkårlig mann på gata. Du skjønner det nok, hvis du vil.

Skrevet

Det er ikke større krav til dokumentasjon fra han enn fra den andre siden. Men han har altså ikke noe som helst. Kunne like gjerne spurt en vilkårlig mann på gata. Du skjønner det nok, hvis du vil.

 

Vi snakker om Cicero. Likestiller du Cicero og mannen i gata? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...