gammalerik Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Som fotgjenger på vinterstid er man glad i el-biler. Kunne ikke brydd meg mindre om CO2, men å gå bak kalde dieselbiler stinker så inni h 1
G3F198A1 Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Elbiler er bare tullete og dyr symbolpolitikk med en høyst diskutabel effekt. Det som derimot gjør en forskjell er regnskogfondet, og mitt råd er å droppe elbilsatsingen og heller fokusere på regnskogfondet. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nzXaL/norge-brukte-86-milliarder-kroner-paa-regnskogen-i-brasil-vil-bruke-like-mye-i-indonesia Regnskogsfondet er dyr symbolpolitikk fra Norge. Tall på et papir. Lokalbefolkningen brenner skogen som før. Regnskogen forsvinner som snøsmeltingen om våren. Om noen år finnes knapt regnskog igjen i Indonesia. Kosmetikk-tiltak i utlandet ja det er vi flinke til. Skal man virkelig gjøre noe, må man ta tak i forbruket til hver og en oss. Den hellige kua tør man ikke røre. 2
OPLQC90R Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene, og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog, sykkel og spasering.
Salvesen. Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene, og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog, sykkel og spasering. Ja, model 3 er der mer eller mindre allerede. Iallefall nå når det kommer ny og billigere versjon. bompenger innføres jo stadig, men dog med en viss fordel ift fossilene for å oppfordre til å kjøre elektrisk. Noe jeg synes er bra. 3
Viggo Stenbekk Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Spesielt dieselbiler koster EUs skattebetalere årlig 770 mrd i negative folkehelse problemer. https://www.theguardian.com/environment/2018/nov/27/health-effects-of-diesel-cost-european-taxpayers-billions 4
KjeRogJør Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Dette var ingen overraskelse du. Nå har det vært løftet frem at Norge skulle være et eksempel for resten av verden. Så får vi håpe at resten av verden ikke synes vi er for blærete og bare snur seg bort.
KjeRogJør Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Å kjøpe elbil i Norge for å berge klimaet, er som å sterilisere seg fordi naboen har for mange unger.. Vi er flere som ser den. At vi forbedrer noe er bra, men at de som har anskaffet seg elbiler skal heve seg over oss andre gjør oss ikke ekstra imponert. Vi skjønner at dere er flinke, men elbiler som passer alle behov vokser ikke på trær, enda. Det kommer sikkert det også. I mellomtiden må vi bruke det som finnes, dessverre. Først skal jo premiummarkedet og bybilmarkedet fylles opp, og så får vi se, såfremt ikke avgiftsnivået trekker elbilene unna nesen vår før den tid. For da må vi også vente til penger vokser på trær. 1
Knut Øst Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 "I Oslo er nå 25 prosent av bilene i rushtiden elbiler. Det gir en reell effekt på luftkvaliteten," sier han. Ganske skremmnde at mannen fra TØI ikke har målinger til å underbygge sine påstander. 1
KjeRogJør Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Om to-tre år vil de elektriske bilene være like billige i innkjøp som fossilbilene, og driftsutgiftene vil være langt lavere. Da bør også de elektriske bilene betale for slitasjen på veiene. De vil ikke lenger kunne konkurrere mot tog, sykkel og spasering. Er ikke så sikker på dette, staten vil gjerne trekke inn penger, og bilparken har så langt egnet seg til dette. At staten gir avkall på en "pengemaskin", som bilen er, tror jeg sitter ganske langt inne. Da kommer i såfall noe annet i stedet.
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 "I Oslo er nå 25 prosent av bilene i rushtiden elbiler. Det gir en reell effekt på luftkvaliteten," sier han. Ganske skremmnde at mannen fra TØI ikke har målinger til å underbygge sine påstander. Ah, du sitter på andre resultater regner jeg med?
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Er ikke så sikker på dette, staten vil gjerne trekke inn penger, og bilparken har så langt egnet seg til dette. At staten gir avkall på en "pengemaskin", som bilen er, tror jeg sitter ganske langt inne. Da kommer i såfall noe annet i stedet. Hva med økte avgifter på fossilbilene inntil vi er kvitt de?
Knut Øst Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Spesielt dieselbiler koster EUs skattebetalere årlig 770 mrd i negative folkehelse problemer. https://www.theguardian.com/environment/2018/nov/27/health-effects-of-diesel-cost-european-taxpayers-billions De tallene er ikke reelle Men uansett så viser relle målinger at en 2018 diesel slipper ut mellom 85 og 99% mindre NOx under virkelig bruk enn en så ny som 2013 modell
Knut Øst Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Ah, du sitter på andre resultater regner jeg med? Nei. Jeg liker å ha dekning for mine påstander jeg.. Siden du spør på den måten må vel nesten du ha målinger som viser at han har rett du da?
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Nei. Jeg liker å ha dekning for mine påstander jeg.. Siden du spør på den måten må vel nesten du ha målinger som viser at han har rett du da? Nei, det er du som er "skremt" - ikke jeg. Du får nesten si hvorfor, for du antyder at dette er ljug 1
Knut Øst Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Nei, det er du som er "skremt" - ikke jeg. Du får nesten si hvorfor, for du antyder at dette er ljug Det var din påstand, ikke min. Jeg liker som sagt å ha dekning for mine påstander. Det jeg er skremt over er at en i den stillingen uttaler seg om ting han faktisk ikke vet noe som helst om. Og det burde fremgå rimelig greit av mitt første innlegg.
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Det var din påstand, ikke min. Jeg liker som sagt å ha dekning for mine påstander. Det jeg er skremt over er at en i den stillingen uttaler seg om ting han faktisk ikke vet noe som helst om. Og det burde fremgå rimelig greit av mitt første innlegg. Ahhh, så du mener han skal legge frem dokumentasjon (kanskje 100-vis av sider) i en artikkel som dette? 1
Knut Øst Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Ahhh, så du mener han skal legge frem dokumentasjon (kanskje 100-vis av sider) i en artikkel som dette? Det er ikke større krav til dokumentasjon fra han enn fra den andre siden. Men han har altså ikke noe som helst. Kunne like gjerne spurt en vilkårlig mann på gata. Du skjønner det nok, hvis du vil.
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Det er ikke større krav til dokumentasjon fra han enn fra den andre siden. Men han har altså ikke noe som helst. Kunne like gjerne spurt en vilkårlig mann på gata. Du skjønner det nok, hvis du vil. Vi snakker om Cicero. Likestiller du Cicero og mannen i gata?
frohmage Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Hva med økte avgifter på fossilbilene inntil vi er kvitt de? Eller bare dobbbel skatt for fattigfolk, inntil vi er kvitt de?
bshagen Skrevet 10. februar 2019 Skrevet 10. februar 2019 Eller bare dobbbel skatt for fattigfolk, inntil vi er kvitt de? Fattige folk som kjøper nybil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå