Gå til innhold

Nå har de første Model 3-bilene blitt utlevert i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nordmenn har bestilt ca. 7500 Model 3? Nye bestillinger leveres ikke i år.

Litt usikkert på hvor mange som har bestilt. Men trolig snakker vi om omkring 5000 biler hittil.

 

Bestiller man i dag får man bilen i mars. (Bare sjekk hjemmesiden.) Tesla har fortsatt omkring 2-3 uker på seg til å produsere bilene og få de på en båt slik at de rekker å bli levert innen utgangen av mars.

 

Men hittil leveres ikke innstegsmodellene i Europa. Model 3 LR AWD starter på 464.020 kroner. Prisen på innstegsmodellen skal reduseres nærmere 300.000 kroner i løpet av året, da med mindre batteri og enklere interiør, og ikke AWD. Og så er det et åpent spørsmål hvor mange rimeligere utgaver som blir levert i Norge i år.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

En amerikaner som uttaler seg om forhold i Norge... Fordi amerikanere forstår som kjent mye som skjer i Norge liksom... Kanskje er det han sier riktig, selv en ødelagt klokke er riktig to ganger om dagen, men troverdigheten hans er definitivt ikke veldig høy. Hvorfor sitere han ukritisk? Jeg tror journalister her har mye mer peiling.

Electrek, CleanTechnica, Inside EVs, etc. er blogger en bør sitere med forsiktighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilken julenisse er det du tror på?

 

Dersom man reserverer Model 3 idag så får man den om 12-19 måneder. Dette ifølge tesla sine nettsider.

Jeg kan ikke forstå hvorfor Tesla skal vente så lenge med å ta pengene dine. Biler har de nok av, det er bare å sette de på en båt over dammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilken julenisse er det du tror på?

 

Dersom man reserverer Model 3 idag så får man den om 12-19 måneder. Dette ifølge tesla sine nettsider.

 

Tror det er du som er ute å sykler jeg. Når en går inn for å konfigurere model 3 på den norske nettsiden dukker dette opp:

 

 

 Estimert mars levering

 

Mars er ikke akkurat 12-19 måneder frem i tid.. 

Jo det er jo forsåvidt det... Spørs bare hvilken mars de sikter til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...