Gå til innhold

18 min som kanskje forandrer livet ditt: Infrarødt kamera avslører livslang løgn


AnArv

Anbefalte innlegg

Vi kommer ikke til å enes uansett hvor mye vi går fram og tilbake. Avslutningsvis er det et spørsmål det hadde vært fint om du svarte på; tror du på det du ser med dine egne øynene eller stoler du blindt på skolelæren? 

 

Det jeg ser med egne øyne. For de fleste så er det selvsagt. Og jeg kan like at dere viser at dere nettopp stoler på egne øyne. Enkelte ganger så bedrar øynene oss, selv om det ikke er så alt for ofte da.

 

Men tilbake til tråden. Vi blir muligens ikke enige, det er rett. Men jeg liker å tenke logisk og plukke litt i det. Så derfor ble sørlige halvkule som den kalles av brorparten dratt inn som en motstilling til video du la ut. Jeg tror du forstår hvor det bærer hen. Du velger selvsagt selv om du besvarer det. Hvor langt du skal forsvare flat earthers også videre.

 

Jeg synes spørsmålet mitt er nyttig av følgende grunn. For det første så ligger det utenfor den nordlige halvkulen som ble omgjort til et flatt kart. Er med på det flate kartet så langt. Men man vet jo at det ligger noe utenfor den nordlige halvkule. Og solen må jo nødvendigvis bevege seg der.

 

Det er et felle-spørsmål. Forsøker å fange fisk jeg på det. Skal være ærlig med det. Men det er også en barnslig enkel logikk med det. Nå røper jeg selvsagt hva jeg er ute etter.

 

Dersom du reiser la oss si, til Australia så må du også bevise for oss vitenskapsnerder hvordan solen danser over himmelen der. Jeg tror ikke du vil klare å overbevise med en god forklaring på hvordan solen da oppfører seg på himmelen. Selv om du dro Australia ut av proporsjoner og la den utover "pizzaen" det flat earth runde kartet.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst å gå i seng jeg også. Så da sprekker det til full forklaring på foregående. Ergo derfor dobbeltposting for å bli ferdig for denne økten ihvertfall.

 

Dilemmaet deres er nemlig da, når det er sommertid i Australia så vil Norge motta det sommerlyset selv på natten, for hvis Norge ikke mottar det lyset så kan ikke den flate jorden være flat som dere påstår. Lyset skinner i alle retninger, det går jeg ut i fra at dere ikke er uenige i.

 

Ergo problem solved i fra min side ihvertfall. Så får dere svare, dikte opp eller hva dere nå vil. Jeg har et godt argument her i mot flat earth som jeg tror de fleste uutdannede også vil kunne klare å se med en gang bare de tenker seg litt om :)

Happy flat earthing videre da.

 

Sa jo i fra at jeg var ganske glup til tider.

Endret av G
Lenke til kommentar

tror du på det du ser med dine egne øynene eller stoler du blindt på skolelæren? 

 

Nå vet ikke jeg hva slags skolegang du har bak deg, men i naturfag og fysikk lærer man hvordan man kommer frem til verdensbildet vi har i dag. Det blir ikke tredd nedover hodet på deg. Du lærer å forstå hvorfor det må være sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele denne diskusjonen er unødvendig 

 

Jeg tror få er uenige med deg. Men selv om det er overvekt av en type forumdebattanter, så skal det være lik ytringsfrihet. Ergo så må noen tråder som har emner du er uenig i oppstå. Du får heller delta, eller la være å bry deg med så mange diskusjoner er mitt forslag. Samme gjelder jo meg og andre når vi drar strikken for langt, blir for engasjert eller hva det går i. Tipper at diskusjonstråden får følgende skjebner:

 

1. den fortsetter i lange tider

2. noen stygginger for vippet det i ubalanse, så det blir for mye kakling og moderator ser seg nødt å finne en unnskyldning som at det finnes nok diskusjonstråder om emnet i fra før av.

 

3. moderator finner ut at en annen tråd evt. denne tråden her blir stående som sticky, og andre tråder evt. stenges.

 

4. er sikkert andre scenario, men nå har jeg vist noen av de som ihvertfall kan utløpe seg.

Lenke til kommentar

Har lyst å gå i seng jeg også. Så da sprekker det til full forklaring på foregående. Ergo derfor dobbeltposting for å bli ferdig for denne økten ihvertfall.

 

Dilemmaet deres er nemlig da, når det er sommertid i Australia så vil Norge motta det sommerlyset selv på natten, for hvis Norge ikke mottar det lyset så kan ikke den flate jorden være flat som dere påstår. Lyset skinner i alle retninger, det går jeg ut i fra at dere ikke er uenige i.

 

Ergo problem solved i fra min side ihvertfall. Så får dere svare, dikte opp eller hva dere nå vil. Jeg har et godt argument her i mot flat earth som jeg tror de fleste uutdannede også vil kunne klare å se med en gang bare de tenker seg litt om :)

Happy flat earthing videre da.

 

Sa jo i fra at jeg var ganske glup til tider.

 

:)  Det som er interessant er at det automatisk tillegges vekt hvorvidt man har en master- eller doktorgrad ift. nivået på argumentasjonen. Dette har absolutt ingen sammenheng da dette viser hvor flink du er til å gjenta hva andre har lært deg. Vi er jo de eneste som klarer lage idioter ut av de aller beste forskerne vi har; små barn. Bare se hvordan en liten unge utforsker en leke. Ser, tar, lukter, smaker på og de smartest ungene klinker leken i stykker for å finne ut hva den faktisk skjuler. I stedet at man som foreldre kjefter burde man bli stolt. Hva blir man indoktrinert med på skolen? Sitte stille, ikke stille spørsmål og gjenta hva noen har opplest som vedtatte sannheter. Læring kan faktisk ikke angripes mer elendig enn akkurat hvordan vi foretar oss dette.

 

Forsøker rundt av her, men du lurer oss utpå igjen :) En ting som er vanskelig kan forstås som annet enn at jorda er flat; elven Mississippi er 3778km lang. Antar vi at den påståtte kurven for jordoverflaten er korrekt må elven renne nedover i begge retninger siden du vil ha ett brytningspunkt en eller annen plass, men det gjør den jo ikke.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva slags skolegang du har bak deg, men i naturfag og fysikk lærer man hvordan man kommer frem til verdensbildet vi har i dag. Det blir ikke tredd nedover hodet på deg. Du lærer å forstå hvorfor det må være sånn.

 

Du har ikke undret deg over hvorfor nærmest 100% av vitenskapsmennene trodde på Gud inntil ca. 1900-tallet og etter dette er alle de store oppdagelsene blitt gjort? Som du sier selv; du lærer forstå hvorfor det må være slik og da blir du mao. indoktrinert med en sannhet. Om vi ikke har teoriene som ble oppdaget for ca. 100 år siden kan ikke evolusjonsteorien og big bang eksistere. 

 

Det har enormt stor betydning for hvordan du ser på deg selv som menneske om du tror du er bortimot ubetydelig i ett uendelig univers eller om jorden er i sentrum for hele eksistensen og at du derav får en helt annen betydning. 

Lenke til kommentar

Ikke for å forsvare flat earth eller noe, men du vet at en slik post som du postet kan risikere å bli fjernet av en moderator. Jeg skal absolutt ikke rapportere det innlegget ditt, og det er ikke ment for å forsvare AnArv. Nå er det ikke direkte ulovlig pr. praksis under norske domstoler å sjikanere folk mener jeg å ha forstått dette til. Kanskje AnArv ikke bryr seg heller, det vil jo være det beste (om dummere kommentaren).

 

Men, forumet har regler mot å henge ut folk med slike påstander mener jeg at er tilfelle. Så er du gjort oppmerksom på det fra en ikke-moderator.

 

At folk har forskjellige meninger må man nesten tåle. Det betyr ikke at folk alltid er så dumme for det. F.eks. så syntes jeg det var litt artig å lese kostholdsinnlegget, og alt som stod der var ikke så dumt. Var litt spenstig og fornuft å spore. Men flat earth er jo i en litt annen kategori materiale da. Men man kan respektere synspunktene til de er motbevist ihvertfall. Jobb heller med å finne hull i teoriene, det gjør større nytte. Du bidro med absolutt null Dubius. Betyr det at du er nullet, for å strekke strikken (som da også omhandler dette om troll og slikt på internettet)?

 

c6lEi.gif?s=328&g=1

 

Edit:

Måtte lete fram det kostholdsinnlegget igjen. Lå litt bortgjemt i haugen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836002

 

Altså pga. følgende diskusjonstråd som vist i lenke, så oppfatter jeg at trådstarter / gruppe har en og annen ting som ikke er helt fjernt.

Jeg tror alle har en grense for hvor langt strikken kan strekkes før man tillater seg å si at noen må være totalt bortblåst.

Jeg pleier også å gjøre mitt ytterste for å unngå personangrep, men folk som vi ser i denne tråden, flat-jord tråden eller kreasjonisme tråden er faktisk så langt ute på viddene at man kan ikke konkludere med annet enn at personen(-e) bak enten er troll eller totalt blåst.

Det var veldig mye rart i den kostholdstråden også (forøvrig morsomt at en gruppe som ikke stoler på vitenskapen plutselig stoler på den når det gjelder innhold av næringsstoffer i kjøtt og meieriprodukter). Blant annet tror denne gruppen tydeligvis på chem-trails også så jeg venter fortsatt på å se innlegg fra denne gruppen som ikke er helt fjernt.

 

Og det er ikke noe vits i å respektere synspunktene til de er motbevist, ettersom bortimot alt denne gruppen skriver allerede er motbevist for alle oppegående mennesker.

Dessverre bryr ikke slike folk seg en døyt om vitenskapelige bevis og de pleier aldri å være redelige nok til å innrømme at de har tatt feil heller.

 

Jeg har lest mange diskusjoner med flat-jordere, kreasjonister og Holocaust fornektere i mitt liv. Felles for dem alle er at hver eneste gang de får bevis mot seg, så ignorerer de det før de så kommer tilbake med de samme påstandene som folk allerede brukte lang tid på å dokumentere var feil.

(Edit: Det flat-jordere og andre vitenskapsbenektere selv anser som "dokumentasjon" er gjerne Youtube videoer laget av tilfeldige fjols som, med dyster musikk i bakgunnen, repeterer gang på gang at alle andre er hjernevasket av Eliten mens de selv sitter på sannheten. Disse youtuberne har heller ikke et fnugg av dokumentasjon og har mindre kunnskap om matematikk, fysikk, kjemi og biologi enn det en barneskoleelev har.)

Gjerne slenger de på en Gish gallop som man må bruke flere timer på å gå gjennom, mens de selv aldri dokumenterer en eneste påstand de kommer med.

 

Slike folk er i stor grad uredelige drittsekker og da ser jeg ikke poenget med å respektere løgnene deres. Dette er ikke saker som har to likestilte sider hvor begge sider har et poeng og man enes om å være uenig.

 

Nå bryter vel uansett trådstarter med reglementet ved å poste som en gruppe så da kan de ikke klage over personangrep ettersom det ikke er en person det er snakk om. Skal Tesla eller Apple komme inn og klage over personangrep i de heftige Tesla og Apple trådene her på forumet også?

Endret av Nether
  • Liker 4
Lenke til kommentar

folk som vi ser i denne tråden, flat-jord tråden eller kreasjonisme tråden er faktisk så langt ute på viddene at man kan ikke konkludere med annet enn at personen(-e) bak enten er troll eller totalt blåst.

 

Jeg håper virkelig det er snakk om troll.  Det ville være langt mer forstemmende om det faktisk fremdeles finnes moderne mennesker som har hatt tilgang på utdannelse og likevel tviler på ting som ble bevist matematisk for mer enn 2200 år siden og bevist i praksis av Magellan og Elcano for fem århundrer siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at jeg ikke får med meg alt som skjer på det store nettet likevel.

Satt her og lurte på hvordan semen kom inn i diskusjonen. :-)

 

AnArv sa i en annen tråd på forumet at det kom en video om ikke så lenge med infrarød filming, hvorpå jeg spurte hvorfor jeg fikk en følelse av at det ville være en Jism produksjon. :)

 

Jeg fikk rett.  :lol:

 

EDIT: Og bare for å oppklarer det du egentlig lurte på her (beklager, misforstod noe her :p ), så er Jism kortversjonen til Jeranism. :p

Endret av JTHammer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AnArv sa i en annen tråd på forumet at det kom en video om ikke så lenge med infrarød filming, hvorpå jeg spurte hvorfor jeg fikk en følelse av at det ville være en Jism produksjon. :)

 

Jeg fikk rett.  :lol:

 

EDIT: Og bare for å oppklarer det du egentlig lurte på her (beklager, misforstod noe her :p ), så er Jism kortversjonen til Jeranism. :p

Hehe. Skjønner det nå, men det tok lang tid. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig det er snakk om troll. Det ville være langt mer forstemmende om det faktisk fremdeles finnes moderne mennesker som har hatt tilgang på utdannelse og likevel tviler på ting som ble bevist matematisk for mer enn 2200 år siden og bevist i praksis av Magellan og Elcano for fem århundrer siden.

Dessverre har det vært en i min slekt og en inngiftet med slike absurde vrangforestillinger så jeg vet det finnes utenfor Internett fora også.

Begge to var veldig spesielle for å si det på en hyggelig måte og ekstremt egosentriske.

De oppførte seg ganske jævlig mot folk, inkludert egen familie.

 

Edit: De var meget kristne også uten at jeg tror det påvirket hvordan de behandlet folk (det er jo tross alt flust av hyggelige oppegående kristne).

Deres kristne tro kan likevel ha påvirket ønsket om å tro på alle mulige teorier som satte dem i sentrum som de eneste som har sett sannheten. Noen mennesker synes å finne det besnærende å tro at alle rundt dem er forledet av Djevelen, Illuminati, jødene, Eliten osv mens de selv har sett lyset.

De fleste flat jordere og kreasjonister sier at sannheten om flat jord, intelligent design holdes skjult for å lede folk vekk fra Gud.

Endret av Nether
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingenting som eliminerer deg fra folket selv om du ikke tror på Gud. Det heter at du ikke skal ha andre Guder enn Han. Ettersom du har ingen er det uproblematisk.

Så du ser ikke den logiske bristen i din argumentasjon?

 

"Vi er ett folk og kan man signere på at man kan leve etter de 10 bud er man inkl. i folket." 

 

Jeg kan ikke signere på at jeg kan leve etter de 10 bud, ergo er jeg ikke en del av folket. Jeg har ingen andre guder en Han, men heller ikke Han. Jeg holder ikke hviledagen hellig. Noen må faktisk jobbe på hviledagen. Jeg har brutt ut av "ekteskapet" for mange år siden. Jeg ser heller ingen grunn til at man skal ære en voldelig og misbrukende mor eller far. Måten du definerer "folket" setter meg helt klart utenfor, noe jeg lever meget godt med. Spørmålet blir da, hva mener du/dere jeg er? 

 

Edit:

Jeg registrerer at tråden nå er flyttet til en mer passende del av forumet, Prekestolen. Da kan jeg også lettere forstå at det blir en del logiske brister og merkelig argumentasjon.

 

 

Why people believe weird things | Michael Shermer 
Endret av Omnithunder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har ikke undret deg over hvorfor nærmest 100% av vitenskapsmennene trodde på Gud inntil ca. 1900-tallet og etter dette er alle de store oppdagelsene blitt gjort? Som du sier selv; du lærer forstå hvorfor det må være slik og da blir du mao. indoktrinert med en sannhet. Om vi ikke har teoriene som ble oppdaget for ca. 100 år siden kan ikke evolusjonsteorien og big bang eksistere. 

 

Det har enormt stor betydning for hvordan du ser på deg selv som menneske om du tror du er bortimot ubetydelig i ett uendelig univers eller om jorden er i sentrum for hele eksistensen og at du derav får en helt annen betydning. 

 

Matematikk, fysikk, mekanikk, elektronikk osv - læring er indoktrinert? Labøvelser og slikt som bekrefter teorien er "indoktrinert sannhet"?

 

Huset du bor i, stereoanlegget du hører på  - pcen du skriver på - alt er resultatet av din såkalte indoktrinering.

 

Jeg er imponert!

 

Edit: Eller dette blir for dumt. Glem det   :D

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:)  Det som er interessant er at det automatisk tillegges vekt hvorvidt man har en master- eller doktorgrad ift. nivået på argumentasjonen. Dette har absolutt ingen sammenheng da dette viser hvor flink du er til å gjenta hva andre har lært deg. Vi er jo de eneste som klarer lage idioter ut av de aller beste forskerne vi har; små barn. Bare se hvordan en liten unge utforsker en leke. Ser, tar, lukter, smaker på og de smartest ungene klinker leken i stykker for å finne ut hva den faktisk skjuler. I stedet at man som foreldre kjefter burde man bli stolt. Hva blir man indoktrinert med på skolen? Sitte stille, ikke stille spørsmål og gjenta hva noen har opplest som vedtatte sannheter. Læring kan faktisk ikke angripes mer elendig enn akkurat hvordan vi foretar oss dette.

 

Forsøker rundt av her, men du lurer oss utpå igjen :) En ting som er vanskelig kan forstås som annet enn at jorda er flat; elven Mississippi er 3778km lang. Antar vi at den påståtte kurven for jordoverflaten er korrekt må elven renne nedover i begge retninger siden du vil ha ett brytningspunkt en eller annen plass, men det gjør den jo ikke.

 

Ok point taken.

 

Dersom det er så ille som du skisserer så må jo du jobbe for å hjelpe å avlære meg de innlæringsfeil som tydeligvis har skjedd. Sånn jeg ser det nå så benekter du egentlig poenget om at lys spres i alle retninger. For du likte tydeligvis ikke forklaringsmodellen min.

 

Trekk en parallell til et rundt stuebord som representerer "flat jord"-modellen. Solen må plasseres et sted. Uansett hvor lavt du da plasser solerstatteren f.eks. en rund glødepære, så vil det treffe alle flater av dette runde bordet.

 

For det var en rund flat modell du postulerte og forfekter, var det ikke vel (jamfør kartet over den nordlige halvkule)?. Dersom du ikke har noe motargument å svare med nå så forstår jeg deg dithen at du ikke er ute etter å kikke på verden med dine egne øyne. Du er ute etter å indoktrinere en flat jord teori, er du ikke?

 

Dette er det beste innlegget jeg har gitt synes jeg selv så langt i denne diskusjonen. Og jeg har gitt rikeslig med anledninger å motdebattere materien som diskuteres.

 

Innerst inne så sier magefølelsen min at du egentlig ikke tror på noen flat jord teori, men det er en poppis greie å kunne gjøre dette. Så får du en eller annen belønningsfølelse av å engasjere folk som har andre meninger.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er absolutt ikke avglemt. Som du kanskje har sett i andre poster vi har lagt inn har vi bekreftet troen på Gud. Dette betyr imidlertid ikke at vi er religiøse da dette er en menneskeskapt institusjon.

 

Unnskyld men dette ble litt uklart for meg. Er det annen gudetro og religion du mente at er menneskapte institusjoner. Eller siden det står i entall, så er det AnArv som er en menneskeskapt institusjon du viser til?

 

Jeg lurte enkelt forklart bare på om dere tror på en gud på fri basis vekk i fra kirkens kanoner (uavhengig monoteistisk utgave og farging)? Eller er det kirken dere forfekter når dere prater om guden deres? Evt. både kirke og bibel?

 

 

 

 

Forsøker rundt av her, men du lurer oss utpå igjen :) En ting som er vanskelig kan forstås som annet enn at jorda er flat; elven Mississippi er 3778km lang. Antar vi at den påståtte kurven for jordoverflaten er korrekt må elven renne nedover i begge retninger siden du vil ha ett brytningspunkt en eller annen plass, men det gjør den jo ikke.

 

Overså å besvare denne tidligere. Her kommer et svar/forklaring Edit:

 

Tyngdekraft virker uniformt på lokalt plan, selv om det er små forskjeller i tyngeakselerasjonen ved poler og ekvator. Resten kan du tenke deg til selv.

 

Du klarer å landmåle at en innsjø ligger noen meter høyere og vann renner med tyngekraften nedover. Så dersom jorden er kuleformet, altså veldig svakt svakt buet på lokalplanet av Mississippi-elven, så vil den rette strekningen med høydeforskjell bli så bein og fin og ikke buet i praksis pga. tyngdekreftene.

 

Strekningen på elven er naturligvis ikke rett i virkeligheten, men i praksis så er den rett likevel pga. uniforme tyngdekrefter. Tar for gitt at de fleste forstod dette eksempelet ved litt gjennomtenking.

 

Jeg påstår ikke at det er så enkelt å forstå. Andre tar det for gitt at det bare funker. Men man må faktisk tenke litt for å forstå mekanismene :dribble:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror alle har en grense for hvor langt strikken kan strekkes før man tillater seg å si at noen må være totalt bortblåst.

Jeg pleier også å gjøre mitt ytterste for å unngå personangrep, men folk som vi ser i denne tråden, flat-jord tråden eller kreasjonisme tråden er faktisk så langt ute på viddene at man kan ikke konkludere med annet enn at personen(-e) bak enten er troll eller totalt blåst.

Det var veldig mye rart i den kostholdstråden også (forøvrig morsomt at en gruppe som ikke stoler på vitenskapen plutselig stoler på den når det gjelder innhold av næringsstoffer i kjøtt og meieriprodukter). Blant annet tror denne gruppen tydeligvis på chem-trails også så jeg venter fortsatt på å se innlegg fra denne gruppen som ikke er helt fjernt.

 

Og det er ikke noe vits i å respektere synspunktene til de er motbevist, ettersom bortimot alt denne gruppen skriver allerede er motbevist for alle oppegående mennesker.

Dessverre bryr ikke slike folk seg en døyt om vitenskapelige bevis og de pleier aldri å være redelige nok til å innrømme at de har tatt feil heller.

 

Jeg har lest mange diskusjoner med flat-jordere, kreasjonister og Holocaust fornektere i mitt liv. Felles for dem alle er at hver eneste gang de får bevis mot seg, så ignorerer de det før de så kommer tilbake med de samme påstandene som folk allerede brukte lang tid på å dokumentere var feil.

(Edit: Det flat-jordere og andre vitenskapsbenektere selv anser som "dokumentasjon" er gjerne Youtube videoer laget av tilfeldige fjols som, med dyster musikk i bakgunnen, repeterer gang på gang at alle andre er hjernevasket av Eliten mens de selv sitter på sannheten. Disse youtuberne har heller ikke et fnugg av dokumentasjon og har mindre kunnskap om matematikk, fysikk, kjemi og biologi enn det en barneskoleelev har.)

Gjerne slenger de på en Gish gallop som man må bruke flere timer på å gå gjennom, mens de selv aldri dokumenterer en eneste påstand de kommer med.

 

Slike folk er i stor grad uredelige drittsekker og da ser jeg ikke poenget med å respektere løgnene deres. Dette er ikke saker som har to likestilte sider hvor begge sider har et poeng og man enes om å være uenig.

 

Nå bryter vel uansett trådstarter med reglementet ved å poste som en gruppe så da kan de ikke klage over personangrep ettersom det ikke er en person det er snakk om. Skal Tesla eller Apple komme inn og klage over personangrep i de heftige Tesla og Apple trådene her på forumet også?

 

Jeg respekterer retten til å ytre synspunkter. Men har man ytret noe så må man selvsagt forvente at folk vil ha andre meninger. Jeg ser ikke at trådstarter er på kollisjonskurs på det punktet. Man må også respektere å kunne bli motdebattert, eller at andre kan kalle det for "bullshit".

 

Men å kalle folk for idioter er noe i grenseland da.

 

Det er opp til trådstarter uansett å legge til rette for at denne tråden er levedyktig. Da må trådstarter bidra med nye synspunkter, ellers vil startilden med førsteinnleggene fort ebbe ut. Jeg forsøkte å hjelpe trådstarter litt, noe jeg overhode ikke behøvde. Men siden det var noe interessant i kostholdstråden så ga jeg han/hun en sjanse. Da kan jeg være villig til å være hjelpsom.

 

Jeg er ikke uenig at det var mye rart i kostholdstråden, men det var et såpass langt førsteinnlegg at jeg valgte å la være å plukke i det for mye. Istedet tok jeg tak i det jeg var enig i og lot det andre skure enn så lenge.

 

Chemtrail, du får nesten spør trådstarter da, det kan ingen andre vite med sikkerhet hva som vil komme. Det er mulig at det er noe uredelighet, men det får man jo se an da. Alle er ikke like, men du kan kanskje fort få rett. Får jo se an..

 

Du har sikkert et poeng om at det var en gruppe ja. Får jo bare beklage på det dypeste at jeg tok idiotanklagen så dypt seriøst da :p

 

Det som er interessant er at det automatisk tillegges vekt hvorvidt man har en master- eller doktorgrad ift. nivået på argumentasjonen. Dette har absolutt ingen sammenheng da dette viser hvor flink du er til å gjenta hva andre har lært deg.

 

Denne setningen fra AnArv er faktisk ikke helt på viddene. Men spørsmålet er om den er brukendes til noe i denne sammenheng. Den produserer ingen videre gode argumenter eller beviser for temaet i tråden, flat jord teori.

 

Mao. det går ikke an å bygge noen sak oppå det alene.

 

Edit:

Jeg har en ekstrateori om brukeren (gruppen) AnArv. Siden de har uttrykket dette med en politisk side av seg selv. Så kan det hende de mangler motdebattanter å øve retorikken sin på. For hadde de valgt noen på gaten, så hadde disse utvalgte muligens bare ristet på hode, dette har jeg ikke tid til og gått sin vei. Derfor valg av et diskusjonsforum, der de garantert vil få noen napp på kroken.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Så du ser ikke den logiske bristen i din argumentasjon?

 

 

 

Blir du fortalt at du skal tro på Han? Du blir kun fortalt at du ikke skal ha andre Guder enn Han, da satanistene for eksempel har 9.

 

 

 

Så du ser ikke den logiske bristen i din argumentasjon?

 

"Vi er ett folk og kan man signere på at man kan leve etter de 10 bud er man inkl. i folket." 

 

Jeg kan ikke signere på at jeg kan leve etter de 10 bud, ergo er jeg ikke en del av folket. Jeg har ingen andre guder en Han, men heller ikke Han. Jeg holder ikke hviledagen hellig. Noen må faktisk jobbe på hviledagen. Jeg har brutt ut av "ekteskapet" for mange år siden. Jeg ser heller ingen grunn til at man skal ære en voldelig og misbrukende mor eller far. Måten du definerer "folket" setter meg helt klart utenfor, noe jeg lever meget godt med. Spørmålet blir da, hva mener du/dere jeg er? 

 

 

At du selv velger å leve slik kan ingen gjøre noe med da du er en fri mann og kan foreta deg absolutt hva du vil. Om det er en god ide, absolutt ikke sett fra vårt synspunkt. Allikevel kan ingen hindre deg så fremt du ikke foretar deg noe som er til skade for andre. Tror du bibelen sier det er fritt fram for å drepe for eksempel uten at det har konsekvenser for deg tar du feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...