Gå til innhold

18 min som kanskje forandrer livet ditt: Infrarødt kamera avslører livslang løgn


AnArv

Anbefalte innlegg

Ok point taken.

 

Dersom det er så ille som du skisserer så må jo du jobbe for å hjelpe å avlære meg de innlæringsfeil som tydeligvis har skjedd. Sånn jeg ser det nå så benekter du egentlig poenget om at lys spres i alle retninger. For du likte tydeligvis ikke forklaringsmodellen min.

 

Trekk en parallell til et rundt stuebord som representerer "flat jord"-modellen. Solen må plasseres et sted. Uansett hvor lavt du da plasser solerstatteren f.eks. en rund glødepære, så vil det treffe alle flater av dette runde bordet.

 

Hvordan fungerer en teste eller prøve? Du må etter beste evne gjengi hva du er blitt fortalt. Om du snur det på hodet og forsøker forklare hva som er feil med hva du er blitt fortalt vil du stryke.

 

Du antar at solen er plassert i sentrum? Selv om jorden er flat kan solen gå i bane rundt.

 

 

 

For det var en rund flat modell du postulerte og forfekter, var det ikke vel (jamfør kartet over den nordlige halvkule)?. Dersom du ikke har noe motargument å svare med nå så forstår jeg deg dithen at du ikke er ute etter å kikke på verden med dine egne øyne. Du er ute etter å indoktrinere en flat jord teori, er du ikke?

 

 

Absolutt ikke. Hvordan hver og en tolker hva man opplever og ser vil alltid forbli individuelt. Her var det bilder tatt med infrarødt kamera som absolutt ingen vil diskutere. Og det forstår vi godt da dette ikke kan forklares annet med en flat jord. Selv matematiske kalkulasjoner kan ikke motbevise dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg respekterer retten til å ytre synspunkter. Men har man ytret noe så må man selvsagt forvente at folk vil ha andre meninger. Jeg ser ikke at trådstarter er på kollisjonskurs på det punktet. Man må også respektere å kunne bli motdebattert, eller at andre kan kalle det for "bullshit".

 

Men å kalle folk for idioter er noe i grenseland da.

 

Vi vil heller at noen skal få kalle oss idioter eller hva det måtte være om det er slik de vil uttrykke seg. Friheten til å snakke uten at du skal vekte ordene dine i frykt for at du kan bli straffet på ett eller annet vis overgår alle personlige følelser. Nå har man fått banket inn i hodet at man er ett offer uansett hva som skjer og dette tjener ingen av oss. Ett fungerende demokrati kan ikke fungere uten og man ser det ift. sensur i media, diskusjonsforum eller sosiale medier. Dette startet med anti-semitisme og at jødene inntok offerrollen. Ingen ved sine fulle fem benekter at det som skjedde i Holocaust var en forferdelig forbrytelse mot menneskeheten. Det som derimot ikke blir forklart er hvorfor denne holdningen mot jødene var det i første omgang. Hvorfor de ble drevet ut av hvert land og at det var de som startet slavehandelen fra Afrika. Poenget er at man blir nektet fortelle hva man vet da man automatisk blir stemplet og lempet inn i en eller annen kategori. Derfor om burde vi forstå alvoret av hvor viktig denne retten er for oss.

 

 

 

 Det er opp til trådstarter uansett å legge til rette for at denne tråden er levedyktig. Da må trådstarter bidra med nye synspunkter, ellers vil startilden med førsteinnleggene fort ebbe ut. Jeg forsøkte å hjelpe trådstarter litt, noe jeg overhode ikke behøvde. Men siden det var noe interessant i kostholdstråden så ga jeg han/hun en sjanse. Da kan jeg være villig til å være hjelpsom.

 

Jeg er ikke uenig at det var mye rart i kostholdstråden, men det var et såpass langt førsteinnlegg at jeg valgte å la være å plukke i det for mye. Istedet tok jeg tak i det jeg var enig i og lot det andre skure enn så lenge.

 

 

Hva som gjelder kosthold er at man ikke blir fortalt hvordan man faktisk går ned i vekt. Veien som blir fortalt i dag er en garantert oppskrift for at man mislykkes. Derfor går aldri treningsguruer etc. ut av business. Oppskriften er enkel, men da er det ingenting man kan selge og tjene penger på.

 

 

 

Denne setningen fra AnArv er faktisk ikke helt på viddene. Men spørsmålet er om den er brukendes til noe i denne sammenheng. Den produserer ingen videre gode argumenter eller beviser for temaet i tråden, flat jord teori.

 

Mao. det går ikke an å bygge noen sak oppå det alene.

 

 

Poenget er at man angriper læring feil. Systemet i dag fungerer fint om man vil ha "roboter". Ikke dermed sagt at alt man lærer er feil. Sluttproduktet blir at så snart noen utfordrer det man har blitt lært går man i forsvarsmodus. Dette er ikke merkelig i det hele tatt fordi man har trent på dette hele livet; forsvare hva man har blitt lært. Når noen da kaster en skiftenøkkel inn i maskineriet med en teori uansett hvor godt eller lite dokumentert den er forstyrrer dette i enorme dimensjoner. Dette fordi hva vi tenker og føler definerer hvem vi er. Det de forsøker nå i barnehager og skoler er at man skal lære at du ikke har kjønnsidentitet, selv om det er minst 6500 genetiske forskjeller mellom kvinner og menn. Dette betyr at det forsøkes viske ut at hvordan du tenker og føler ift. hvordan du identifiserer deg selv. Akkurat dette kan ikke beskrives som annet enn barnemisbruk. Og enda verre; vi er enda ett skritt tettere på "robot-definisjonen".

 

 

 

Edit:

Jeg har en ekstrateori om brukeren (gruppen) AnArv. Siden de har uttrykket dette med en politisk side av seg selv. Så kan det hende de mangler motdebattanter å øve retorikken sin på. For hadde de valgt noen på gaten, så hadde disse utvalgte muligens bare ristet på hode, dette har jeg ikke tid til og gått sin vei. Derfor valg av et diskusjonsforum, der de garantert vil få noen napp på kroken.

 

 

:) Dessverre er det ikke slik. Ja, vi har en langsiktig politisk agenda. Dette er korrekt. Grunnen til at vi tar til et diskusjonsforum er at vi ønsker at folk skal åpne øynene. Vi forsøker ha ryggdekning via vitenskap (som ved vektreduksjon og klimaendringene) og sette fokus der mediene feilinformerer (EAT og Gunhild Stordalen) eller historie (hvor det er mer enn god nok dokumentasjon for at jødene har alt annet enn rent mel i posen selv). For mange er det nok skremmende at fra 1955 hvor det var ~50000 individuelle medieforetak kontrollerer nå 6 firma 90% av mediene. Da er det ikke merkelig at kun 6% av amerikanerne til eksempel stoler på hva mediene dekker.

 

Vi har forsøkt komme til orde hos NRK i tre forskjellige saker med avslag i at de må prioritere annerledes. Uansett om vi kan vitenskapelig forklare hvordan det umulig kan ha en sammenheng mellom CO2 og klimaendringer, samt underbygge dette med tallmaterialet, er det uvesentlig for NRK. At NRK i tillegg nekter oss innsyn i finansieringen av denne "klimarapporten" gir enda mer grunn til bekymring. Dette avslaget er anket inn til kulturdepartementet.

 

Man kan diskutere seg blå om hvorvidt jorden er rund eller ikke. Hva man i tillegg kan ta med i kalkulasjonen er at NASA mottar 56 millioner dollar HVER DAG fra amerikanske skattebetaleres penger. Om teorien skulle vise seg være feil er det den største hvitvaskingsskandalen i manns minne. I tillegg vil de at Norge skal få en mann på månen. Dette "tilbydde" NASA nylig, men dette kommer jo ikke uten en pris. Se de siste års intervjuer av de som landet på månen, da vil du forstå at det er noe som ikke stemmer. Neil Armstrong sier han ikke fortjener noen hyllest og Buzz Aldrin ser ut som om han ramler ned fra månen når Donald Trump snakker om at de skal dit igjen. Man kan konkludere som man vil, men om man ikke finner noe av dette mistenkelig synes vi det er illevarslende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...