Gå til innhold

18 min som kanskje forandrer livet ditt: Infrarødt kamera avslører livslang løgn


AnArv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeranism  :rofl:

 

Fyren er så til de grader debunked https://flatearthlunacy.com/index.php/2-uncategorised/278-jeranism-jeran-campanella

 

Det finnes allerede en laaaang tråd her på forumet (Jorden er flat) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722333

Der er det meste av våset til Jeranism allerede avslørt.

 

At du reposter andres videoer på YouTube, med stengt kommentarfelt sier vel det meste.

 

"Kommentatorfeltet er avslått ettersom vi ikke har tid til å argumentere for hva som faktisk blir presentert i videoen."

 

Kan du ikke argumentere for ditt syn, så har du egentlig ikke noe på denne delen av forumet å gjøre.

 

 

Edit:

Jeg registrerer at tråden er flyttet til en mer passende del av forumet, så da faller den siste delen av min kommentar. Naturvitenskap, der tråden tidligere var plassert, er det i hvert fall ikke.

Endret av Omnithunder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeranism  :rofl:

 

Fyren er så til de grader debunked https://flatearthlunacy.com/index.php/2-uncategorised/278-jeranism-jeran-campanella

 

Det finnes allerede en laaaang tråd her på forumet (Jorden er flat) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722333

Der er det meste av våset til Jeranism allerede avslørt.

 

At du reposter andres videoer på YouTube, med stengt kommentarfelt sier vel det meste.

 

"Kommentatorfeltet er avslått ettersom vi ikke har tid til å argumentere for hva som faktisk blir presentert i videoen."

 

Kan du ikke argumentere for ditt syn, så har du egentlig ikke noe på denne delen av forumet å gjøre.

 

 

At man ikke sitter på YouTube og kommenter, men velger delta her kalles; valg? Friheten til å velge?

 

Hvordan forklarer du videoen? Lyver bildene kanskje? :hmm: 

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke gå særlig dypt inn i det. Folk må gjerne tro på hva det måtte være.

 

Men, hvordan forklarer en flat earther dette med du sitter i et fly, du observer med øynene dine at horisonten er kurvet sett i fra luften. Er vinduene kurvet, er forklaringen så enkel?

 

Dersom vinduet skulle være kurvet nok og det var forklaringen, så burde det være mulig å ta bilde i fra en varmluftballong som ikke har noen vinduer. Jeg har tilgode å verifisere min egen observasjon fra flyvinduet som flypassasjer sammenliknet med noen ballongferd.

 

Men nå til guleroten som flat eartherne må svare på. Hvorfor ser man ikke enden av denne flate jorden høyt oppe i fra flyet. Burde det ikke være en definert ende, eller en slags uendelighetseffekt som man ser ved å se seg selv via flere speil, at man ser seg selv eller noe. Dette vil jeg gjerne ha en forklaring på i fra en flat earther. Vennligst forklar dette da jeg synes spørsmålet er relevant og ærlig.

 

Uendelighetseffekten måtte nødvendigvis komme av at et univers som er flatt, men "biter seg selv i halen" okke som. Flat earthere kan umulig tro på et uendelig univers. Hvorfor ser man ikke enden, eller Tokyo i fra et fly i 11 tusen meters høyde som ligger ovenfor Oslo f.eks.?

 

Det må vel en rimelig god teori på bordet for å forklare hvorfor man ikke ser Tokyo fra denne høyden. Tokyo har jo også skyskrapere slik som byene rundt the great lakes har skyskrapere. Med et teleskop, eller enda bedre et "infrarødt" teleskop så burde man jo da kunne se Tokyo. Vis meg gjerne det i Google Maps, eller noe sånn artig.

 

Jeg kan komme opp med smarte spørsmål, det må bety at jeg er glup?

 

Dette burde jo gå rett over taigaen over Sibir og greier, ingen svært høye fjell ala Mount Everest på 8000 meter som kan blokkere sikten der i gården nei.

 

 

post-30484-0-48181500-1548895965_thumb.jpg

post-30484-0-48181500-1548895965.jpg

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeranism  :rofl:

 

Fyren er så til de grader debunked https://flatearthlunacy.com/index.php/2-uncategorised/278-jeranism-jeran-campanella

 

Det finnes allerede en laaaang tråd her på forumet (Jorden er flat) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722333

Der er det meste av våset til Jeranism allerede avslørt.

 

At du reposter andres videoer på YouTube, med stengt kommentarfelt sier vel det meste.

 

"Kommentatorfeltet er avslått ettersom vi ikke har tid til å argumentere for hva som faktisk blir presentert i videoen."

 

Kan du ikke argumentere for ditt syn, så har du egentlig ikke noe på denne delen av forumet å gjøre.

 

 

Forøvrig kan det observes at din siste TS var; 20. juni 2017 - 10:27

 

Imidlertid er du over alt og kommenterer, gjerne utelukkende negativt, i andre sine tråder. Har du noen problemer som vi kan hjelpe deg med?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke gå særlig dypt inn i det. Folk må gjerne tro på hva det måtte være.

 

Men, hvordan forklarer en flat earther dette med du sitter i et fly, du observer med øynene dine at horisonten er kurvet sett i fra luften. Er vinduene kurvet, er forklaringen så enkel?

 

Dersom vinduet skulle være kurvet nok og det var forklaringen, så burde det være mulig å ta bilde i fra en varmluftballong som ikke har noen vinduer. Jeg har tilgode å verifisere min egen observasjon fra flyvinduet som flypassasjer sammenliknet med noen ballongferd.

 

Men nå til guleroten som flat eartherne må svare på. Hvorfor ser man ikke enden av denne flate jorden høyt oppe i fra flyet. Burde det ikke være en definert ende, eller en slags uendelighetseffekt som man ser ved å se seg selv via flere speil, at man ser seg selv eller noe. Dette vil jeg gjerne ha en forklaring på i fra en flat earther. Vennligst forklar dette da jeg synes spørsmålet er relevant og ærlig.

 

Uendelighetseffekten måtte nødvendigvis komme av at et univers som er flatt, men "biter seg selv i halen" okke som. Flat earthere kan umulig tro på et uendelig univers. Hvorfor ser man ikke enden, eller Tokyo i fra et fly i 11 tusen meters høyde som ligger ovenfor Oslo f.eks.?

 

Det må vel en rimelig god teori på bordet for å forklare hvorfor man ikke ser Tokyo fra denne høyden. Tokyo har jo også skyskrapere slik som byene rundt the great lakes har skyskrapere. Med et teleskop, eller enda bedre et "infrarødt" teleskop så burde man jo da kunne se Tokyo. Vis meg gjerne det i Google Maps, eller noe sånn artig.

 

Jeg kan komme opp med smarte spørsmål, det må bety at jeg er glup?

 

Har sett en video fra en jagerflyver som tok med mobilen opp i cockpiten og demonstrert at jorda var flat. Skal se om vi finner den igjen. Her har du fra et kommersielt flyselskap sin cockpit:

 

Vi (AnArv) mener jorden er i sentrum. Det er noen regnestykker de som tror jorda er rundt ikke liker som f.eks hvorfor frakttiden mellom Shanghai og Los Angles er 30 dager, mens om man benytter statistikk for hastighet til frakteskipene tilsier dette 12/13 dager. Da mangler man noen i mellom, spesielt med tanke på at det heller ikke er noen havner i mellom (vel og merke om du tror jorda spinner).

Lenke til kommentar

Forøvrig kan det observes at din siste TS var; 20. juni 2017 - 10:27

 

Imidlertid er du over alt og kommenterer, gjerne utelukkende negativt, i andre sine tråder. Har du noen problemer som vi kan hjelpe deg med?

Så man kan ikke delta på et diskusjonsforum dersom man ikke selv starter tråder? Jeg ser ingen grunn for å starte tråder som "Jorden er rund", Evolusjonsteorien er sann" etc. Det er noe de fleste av oss har konstantert på videregående skole, om ikke før.

 

Jeg observerer at det eneste du kommer med i denne posten er et direkte personangrep. Jeg håper dette personangrepet ikke blir slettet av en moderator. Det sier mye mer om deg enn det gjør om meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Obs, jeg redigerte visst inn et Google Maps mens du hang deg på en litt kortere versjon av innlegget mitt før jeg rakk å forlenge det med skjermdumpen :) . Tror du gikk glipp av denne fine som ikke har noe 8000 meter høyt Himalaya som burde forstyrre over steppene i Russland og Mongolia. Vi snakker tross alt om et fly som holder 11 tusen meters høyde da, for å gjenta det poenget:

 

post-30484-0-48181500-1548895965.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Så man kan ikke delta på et diskusjonsforum dersom man ikke selv starter tråder? Jeg ser ingen grunn for å starte tråder som "Jorden er rund", Evolusjonsteorien er sann" etc. Det er noe de fleste av oss har konstantert på videregående skole, om ikke før.

 

Jeg observerer at det eneste du kommer med i denne posten er et direkte personangrep. Jeg håper dette personangrepet ikke blir slettet av en moderator. Det sier mye mer om deg enn det gjør om meg.

 

Hva er din kommentar til hva piloten sier i den videoen?

 

Personangrep? Tar du en offerrolle umiddelbart? Her ble fakta konstatert, ikke noe annet. Naturligvis kan man delta på hvilket som helst forum i hvilken som helst form man selv ønsker. Fra vår side var det kun et spørsmål om vi kunne hjelpe på noen måte da det er uvanlig at man generelt er negativ i tilbakemeldingene. Da kan vi anse at det ikke er noe behov og "that's it".

Lenke til kommentar

Hva sier denne piloten? :hmm:

 

 

Hehe, Den var fin.

 

Jeg tolker dette i fra perspektivet om at piloten forstod hvem han pratet med, og for å få komme tilbake til jobb uforstyrret så sa han "true, true", bare for å slippe unna "gjøken" hurtigst mulig :D  (andre får tolke det som de vil)

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, fin video forresten. Grei musikk og greier. Nå så jeg hele video fra ende til anden "uten å blunke". Hva var poenget forresten, hva var det jeg skulle få se i den som var så spesiellt?

 

 

Om du ser vinkelen på vinduene ift. hva du ser i horisonten er det ikke mulig at jorda er rundt.

Lenke til kommentar

Kunne ønske en utdypning om det spørsmålet jeg spurte om tidligere Oslo - Tokyo. Var et ærlig og enkelt spørsmål, som det bør finnes enkle svar på i fra en flat earther vil jeg gå ut i fra?

 

post-30484-0-48181500-1548895965.jpg

 

EDIT:

Og et nytt spørsmål: Hvordan finner all verdens piloter fram når de følger rund kulejord modellen sine kart og lærdom, den forstår jeg ikke hvordan flat eartherne skal forklare?

 

Og hva med satelittene som viser TV og gir oss all annen data ned til og fra jordoverflaten? Hvor går de hen når de ferdes vekk fra deg og inn i den dype horisonten. Hvorfor dukker den samme GPS-satelitten f.eks. opp igjen noen timer senere kun? Og hvorfor kommer den i fra vest når den forlot oss i øst?

 

EDIT2:

I følge fysikkens læresetninger så kan ikke et legeme bevege seg i en kurve uten å måtte akselerere også nødvendigvis. Det finnes ikke uendelige energikilder. Så hvordan forklarer man at en satelitt f.eks. som forlater oss i øst kommer tilbake i vest, da kan f.eks. gå i sirkler. Dersom den gikk i sirkelbane så ville den bli tappet for energi og falle i hodene våre eller brenne opp i atmosfæren på veien ned.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse 18 min kan kanskje forandre livet ditt og hvordan du ser på verden og ikke minst deg selv.

 

 

 

Huff, enda en tråd om dette tullet.  :wallbash:
 
 
Ok, la meg spørre det samme spørsmålet som jeg gjorde i den andre tråden (som selvfølgelig ingen kunne svare på):
 
Hvis du befinner deg i en båt langt ute på havet en klar natt, så kan du se stjerner over hele himmelen, inkludert like over horisonten. To spørsmål:
 
- Hvor forestiller du deg at Solen er i dette scenarioet?
 
- Hvorfor er det ingen fjell som skygger for stjernene?
 
Når du har svart på disse spørsmålene, så kan du jo også svare på hvorfor du viser en video som er full av løgn, og tøvete argumenter.
 
Lenke til kommentar

Hehe, Den var fin.

 

Jeg tolker dette i fra perspektivet om at piloten forstod hvem han pratet med, og for å få komme tilbake til jobb uforstyrret så sa han "true, true", bare for å slippe unna "gjøken" hurtigst mulig :D  (andre får tolke det som de vil)

 

Akkurat slik jeg tolket det også. *Hold øyekontakt og rygg sakte unna*.  :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunne ønske en utdypning om det spørsmålet jeg spurte om tidligere Oslo - Tokyo. Var et ærlig og enkelt spørsmål, som det bør finnes enkle svar på i fra en flat earther vil jeg gå ut i fra?

 

post-30484-0-48181500-1548895965.jpg

 

EDIT:

Og et nytt spørsmål: Hvordan finner all verdens piloter fram når de følger rund kulejord modellen sine kart og lærdom, den forstår jeg ikke hvordan flat eartherne skal forklare?

 

 

Mulig skyene er ett problem. Det som vi med sikkerhet kan fastslå er at øynene spiller oss ett puss. Som du så med det infrarøde kameraet var det uproblematisk at man så fjellene bak selv om man med det blotte øye umulig kan se det. Virker nesten som du må se an værmeldingen og gå til innkjøp av ett infrarødt teleskop. Kanskje Bjørn Kjos kan hjelpe litt ekstra med plass i cockpiten, iallfall om du kan tilby noen kroner ekstra:)

 

Finnes ikke dumme spørsmål. Bare noe de vil ha oss til å tro fra barns bein av.

Lenke til kommentar

 

Huff, enda en tråd om dette tullet.  :wallbash:
 
 
Ok, la meg spørre det samme spørsmålet som jeg gjorde i den andre tråden (som selvfølgelig ingen kunne svare på):
 
Hvis du befinner deg i en båt langt ute på havet en klar natt, så kan du se stjerner over hele himmelen, inkludert like over horisonten. To spørsmål:
 
- Hvor forestiller du deg at Solen er i dette scenarioet?
 
- Hvorfor er det ingen fjell som skygger for stjernene?
 
Når du har svart på disse spørsmålene, så kan du jo også svare på hvorfor du viser en video som er full av løgn, og tøvete argumenter.
 

 

 

Jeg har et spørsmål til deg først; hvordan kan man ha 24 timer dagslys i Artic om jorda spinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personangrep? Tar du en offerrolle umiddelbart? Her ble fakta konstatert, ikke noe annet. Naturligvis kan man delta på hvilket som helst forum i hvilken som helst form man selv ønsker. Fra vår side var det kun et spørsmål om vi kunne hjelpe på noen måte da det er uvanlig at man generelt er negativ i tilbakemeldingene. Da kan vi anse at det ikke er noe behov og "that's it".

 

Hvilke fakta ble konstantert? At den siste tråden jeg startet var 20. juni 2017? Hva har det med saken å gjøre?

 

"Imidlertid er du over alt og kommenterer, gjerne utelukkende negativt, i andre sine tråder." Er jeg det? Og dere har lest brorparten av mine snart 5800 poster siden dere kan dra denne konklusjonen? Og nok en gang, hva har det med denne saken å gjøre? 

 

"Har du noen problemer som vi kan hjelpe deg med?" Sier vel det meste om din debatteknikk. Men nei, jeg har ingen problemer dere kan hjelpe meg med. 

 

Hvor mange er dere? Jeg trodde brukerne her inne skulle representere hver sin fysiske person, men det er ikke tilfelle med "dere"? 

 

Edit:

Fra retningslinjene til forumet:

3. Din brukerkonto
  • Du kan ikke ha mer enn én konto, unntak finner man i punkt 5. Ønsker du å opprette en ny konto skal du kontakte innholdsansvarlig på e-post [email protected].
  • Brukerkontoen din er personlig, og skal ikke benyttes av andre. Alle bevegelser fra din konto blir regnet som om de var utført av deg selv.
  • Du er personlig ansvarlig for innholdet i debattinnleggene du publiserer.
  • Brukernavnet kan ikke være identisk med annen reell person, virksomhet eller offentlig tjeneste.
  • Kontoen skal ikke gjennom brukernavn, avatar og/eller signatur kunne forveksles med offisielle tjenester, firmanavn, merkevare, pseudonym eller kunstnernavn som er beskyttet i Norge, med mindre det er den respektive virksomhet/enhet/person selv som innehar brukerkontoen.
  • Avatarsignatur og personlig bilde skal være i tråd med begrensningene angitt i kontrollpanel.

 

Så hvem er "dere"? 

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til deg først; hvordan kan man ha 24 timer dagslys i Artic om jorda spinner?

 

Det skal jo være rimelig enkelt å kunne forklare med enkle skisser. Regner nesten med at du visste om denne i fra før av. Ser du hvordan jorden tilter? Det er hele forklaringen. Selvsagt så må du jo jogge dette litt i hode som en 3D-modell for å oppfatte det, når jorden går i bane rundt solen, slik dagens moderne vitenskap da vil ha det til:

 

bt2lfS123_a.jpg

 

Finnes greie videoer som simulerer dette for deg, så man slipper å tenke så hardt over hvordan ting henger i sammen:

 

 

 

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...