Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

Har hatt den nye boXen en stund nå, og den er jo ganske irriterende i bruk. Må da for fanden komme en oppdatering snart?

 

Hvor skal man starte? Det som er ekstremt frustrerende for min del er de gangene den henger seg opp, for det gjør den Veldig ofte. Ikke nok med at det er irriterende at den henger seg opp, men de gangene det skjer må jeg bytte om på hdmi-kablene. Jeg kjører lyd og bilde via forsterker. Når boxen henger seg opp, drar jeg ut strømmen og restarter den på den måten. Det som da skjer er at get-logoen kommer opp, men etter det forsvinner bildet. Det ikke kommer noe bilde på TVen. Dette skjer hver_gang den henger seg opp. Den vil ikke sende bilde gjennom forsterker til TVen når den er restartet. Det jeg da må gjøre er å ommøblere på kablene slik at boxen sender bildet direkte til TVen, først da kommer bildet frem. Så kan jeg bytte tilbake igjen når boxen har kommet frem til hovedmenyen (tv-guiden etc). Håpløst, tungvint og utrolig frustrerende. Skjer dette bare meg? Det tok sin tid før jeg fant det ut. Da jeg koblet opp boxen for første gang trodde jeg det var noe galt med den siden skjermen var helt svart.

 

Ellers er den ganske håpløs. Den er ufattelig treg (selv om den er raskere enn get boks ll). La oss si man ser på NRK1 og vil skifte kanal. Man trykker på guide-knappen og blar seg ned til TV3, trykker på OK og venter, og venter, og venter. Dette skjer ofte. Den kan stå og laste (eller hva den enn gjør) i opptil fem minutter før man får muligheten til å trykke på "se direkte". Den henger seg ikke opp når dette skjer. Trykker man på pila-tilbake-knappen går den ut av laste-skjermen og man kan bla videre, men velger man en kanal igjen blir den bare stående og laste.

 

Opplever også hakkete bilde og dårlig bildekvalitet via chromecasten som er innebygd, så bruker heller den jeg hadde fra før. Bildet og lyd på den flyter langt bedre.

Jeg var med og betatestet boXen fra senvinteren og mener bestemt at det var bedre respons og mindre heng før frislippet, dvs. før sommeren. Kan lure på om de har kapasitetsproblemer :/ En bekjent mener å kunne se at det er mere heng når de kommersielle kanalene har reklamepause; flere som skifter kanal. Veldig ofte så opplever jeg at det skjer nada når jeg står i EPG-en og trykker på et program for å få mer info. Gråhvit skjerm eller svart, noen ganger ‘snurrehjulet.’

 

Lyd har jeg opplevd noen ganger at bare er borte når jeg skrur på boXen, receiver og TV. Har også opplevd svart skjerm når jeg har skrudd på boXen. - TV-en min som kun er 1080p har gitt melding om at ‘oppløsningen støttes ikke’ noen av gangene men ikke alltid. Receiveren min har 4K-støtte så mulig det er boXen som feiltolker hva ‘andre enden’ støtter? Begge deler har løst seg ved å gå til Innstillinger, velge Info og så Start på nytt. Savner også surround-lyd ut fra boXen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet jeg ser er at når jeg trykker på noe i programguiden så blir skjermen grå og ingenting skjer. Det skjer ofte. Og sånn burde det absolutt ikke være. Innimellom er kanalskift litt treigere enn det burde være også. Men jeg bruker lineær tv så lite at det plager meg minimalt. Regner likevel med at de jobber med å forbedre det.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med signal mellom boks og forsterker og tv. Der har det bare funket som det skal (med de manglene som er).

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Min Box er treg i programvalget om dagen, gråer ut og man må gå ut og inn på programvalget før det reagerer.

 

Da hadde det jo vært kjekt med en kald start, altså ikke ned og og opp av dvale og ikke fabrikkreset, men altså en omstart hvor hutigminne blir tømt. Er der noen som vet hvordan det gjøres?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Min Box er treg i programvalget om dagen, gråer ut og man må gå ut og inn på programvalget før det reagerer.

 

Da hadde det jo vært kjekt med en kald start, altså ikke ned og og opp av dvale og ikke fabrikkreset, men altså en omstart hvor hutigminne blir tømt. Er der noen som vet hvordan det gjøres?

Ut over å ta strømmen, kan du restarte boXen via ⚙️Innstillinger-Info-Start på nytt.

 

Men ja, synes det er mer og mer av tregheter, blank/grå skjerm ved bytte av kanal, inn i EPG, skulle FP opp info om et program etc.

 

Skrevet det før men skulle nesten tro at løsningen ikke er skalert for det antall brukere/abonnenter som har tatt i bruk boXen :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut over å ta strømmen, kan du restarte boXen via ⚙️Innstillinger-Info-Start på nytt.

 

Men ja, synes det er mer og mer av tregheter, blank/grå skjerm ved bytte av kanal, inn i EPG, skulle FP opp info om et program etc.

 

Skrevet det før men skulle nesten tro at løsningen ikke er skalert for det antall brukere/abonnenter som har tatt i bruk boXen :/

Sant det!  Takk for howto!

Lenke til kommentar

Men ja, synes det er mer og mer av tregheter, blank/grå skjerm ved bytte av kanal, inn i EPG, skulle FP opp info om et program etc.

Altibox sin boks var rask i starten. Den er nå kun rask på kanalskifte.

F.eks. skal du spille av et opptak i skyen tar det ca 7-9 sekunder fra du trykker play til avspilling starter.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det. Jeg har én boks med coax-oppsett og én med rein streaming. Det måtte konfigureres hos kundeservice og de måtte ha mac-adressen fra boksene for at det skulle bli riktig. Vet ikke om det er mulig med noe fallback til streaming dersom coax-signalet forsvinner.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanalskifter er fremdeles for treigt hos meg og. Men ble litt bedre med siste oppdateringa. 

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få get boX til å starte opp automatisk når jeg skrur på tven? Boxen skrur seg av når jeg skrur av tven så det må jo være en kobling. 

Jepp enig ang. kanalskifter.

 

Ang. skru seg på så gjør den det hos meg (default) hvis tv (Samsung QLED) har boX sin HDMI-inngang som aktiv.

Lenke til kommentar

Boksen er så treig, skjønner ikke at den har gått igjennom som bra nok hos Get.

MYE tregere enn en NVIDIA Shield fra 2017 på absolutt alt. Kanalskifter etc er også myyye raskere på en AppleTV med Get app. 

Hadde de bare fått ut fingeren og lansert appen AndroidTV i play store, så hadde jeg kastet ut getboxen tvert. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...