Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer men er det ikke så at Android tv ikke er bygget helt på det samme som Android for mobil derfor er ikke alle appene kompatibel

Det er i alle fall noe rundt navigering i Android TV som er annerledes. Da jeg hadde Nexus TV, sideloadet jeg en del apper. Noen av dem fungerte greit, selv om de ikke var tilgjengelige i Play store, noen fungerte bare hvis man brukte mus til å navigere, og noen bare virket ikke. Det var også noe ekstra pes for å få vist de vanlige Androidappene i launcheren.
Lenke til kommentar

Er det flere som opplever at boksen henger seg opp når man ser opptak? Skjer kun ved opptak (live TV, netflix etc. funker bra) og etter å ha sett ca 30 minutter. Når den henger seg begynner bildet først å hakke får det henger seg helt opp. Jeg får ikke skrudd av boksen, men må ta strømmen for å starte den på nytt.

 

Lurer på om jeg skal bytte boks eller om dette er et problem flere har.

Lenke til kommentar

Er det mulig å installere apk-er manuelt utenom app-butikken?

Ja. Jeg installerte Apple Music via File Commander eller X-plore. (hentet fil på server via dlna)

Dessverre funker det svært dårlig når en ikke har touch-fjernkontroll, og den kommer ikke opp på listen over apper. (må trykke innstillinger og apper for å se snarveien, og starte appen)

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Flere som opplever dårlig sync mellom lyd og bilde? Sees enklest ved å følge med på leppebevegelsene til personer som snakker, bildører som lukkes etc. Diskuterte dette med en kompis og vi mener begge at vi opplever at bildet til tider er merkbart (~50-200ms) tregere enn lyden. Samme om HDMI er koblet rett mot TV, og TV-ens interne høyttalere brukes, eller om HDMI kobles via receiver og lyden tas ut der.

 

Hadde forsinkelsen vært konstant, kunne jeg brukt receiverens innebygde justeringsmulighet hvor jeg kan angi at lyden skal forsinkes ift. bilde [0-500 ms]. Men siden det varierer hvor mye bildet ligger etter lyden, blir det mye manuell jobb. Synes det har blitt verre, mer påtagelig nå i høst.

 

Opplever problemet både ved direktesendinger, spoling i disse, og i opptak. Hadde ren IP-tilkobling men bruker må coax på boxen.

Lenke til kommentar

Jeg spurte Get om jeg fremdeles kunne bruke telefon-porten (ip-telefoni) på kombiboksen hvis jeg satt den i bridge-mode og fikk til svar at både telefon-porten og lan-portene skulle fungere selv om boksen var satt i bridge-mode. Hvordan funker det? Får man en egen wan-ip på alle portene?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvordan man får nrk1 med riktige lokale sendering? Man er vel ikke låst til østlandssendingen uansett hvor i landet man er?

Du må kontakte Get, så de oppdatere til deg, så får du lokal NRK til deg, 

Det skjedde hos meg når jeg fikk ny getbox, og østlands lokal nyheter kom første kanal, men etter kontakt med de, ble det ordnet til mitt lokale NRK Midt Nytt

Lenke til kommentar

Jeg har den nyeste dekoder GetBox, den kobles direkte til internett uttak på vegg, 
Forrige dekoder GetboxII var koblet til den andre kontakten tv, den benyttes ikke mere, den er ledig nå.
Nå har jeg switcht direkte fra internett kontakt i vegg, og fordeles til dekoder, apple tv og liten pc.
Da jeg så det var lokale sendinger i NRK østlandet, snakket jeg direkte med support chat side, og de sa at jeg måtte slå av og på dekoder om halv time, fordi de skulle sende en script  eller en oppdatieringsfil til dekoder min, så etter jeg for sikkhet skyld lot den stå på i ro i en time, og ventet, så etter en time, så slo jeg dekoder på nytt, og der var det midt nytt kanal her o Trondheim.

Da er det uvitenhet i Get support, be om å få snakke med en annen support hjelp!
Eller gjør som meg, chat med de i support side! Ikke gi opp, du må om nødvendig be de å tørke seg bak, og skjerpe seg å oppdatere dekoder din!

Edit, (jeg har ikke coax kontakt fra før her)

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar

Har de ikke tenkt  å oppdatere boksen snart igjen? 

- Ikke surround på NRK, ikke surround på HBO, bruker man surround/DD5.1 på Discovery, Animal Planet eller andre kanaler som støtter DD5.1, så forsvinner lyd etter en stund. Derfor Surroundlyd ble satt til "aldri" som standard på siste oppdatering.
- Ikke en "koble til" bluetooth knapp.
- Ikke lyd via bluetooth headset på direkte tv. Kun arkiv/serier/apper.

- Ikke mulig å velge oppløsning/frekvens, kun maksoppløsningen til tven og "prefer 50hz"

- Ikke mulig å slå av HDMI CEC

 

På tide med noe news nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt den nye boXen en stund nå, og den er jo ganske irriterende i bruk. Må da for fanden komme en oppdatering snart?

 

Hvor skal man starte? Det som er ekstremt frustrerende for min del er de gangene den henger seg opp, for det gjør den Veldig ofte. Ikke nok med at det er irriterende at den henger seg opp, men de gangene det skjer må jeg bytte om på hdmi-kablene. Jeg kjører lyd og bilde via forsterker. Når boxen henger seg opp, drar jeg ut strømmen og restarter den på den måten. Det som da skjer er at get-logoen kommer opp, men etter det forsvinner bildet. Det ikke kommer noe bilde på TVen. Dette skjer hver_gang den henger seg opp. Den vil ikke sende bilde gjennom forsterker til TVen når den er restartet. Det jeg da må gjøre er å ommøblere på kablene slik at boxen sender bildet direkte til TVen, først da kommer bildet frem. Så kan jeg bytte tilbake igjen når boxen har kommet frem til hovedmenyen (tv-guiden etc). Håpløst, tungvint og utrolig frustrerende. Skjer dette bare meg? Det tok sin tid før jeg fant det ut. Da jeg koblet opp boxen for første gang trodde jeg det var noe galt med den siden skjermen var helt svart.

 

Ellers er den ganske håpløs. Den er ufattelig treg (selv om den er raskere enn get boks ll). La oss si man ser på NRK1 og vil skifte kanal. Man trykker på guide-knappen og blar seg ned til TV3, trykker på OK og venter, og venter, og venter. Dette skjer ofte. Den kan stå og laste (eller hva den enn gjør) i opptil fem minutter før man får muligheten til å trykke på "se direkte". Den henger seg ikke opp når dette skjer. Trykker man på pila-tilbake-knappen går den ut av laste-skjermen og man kan bla videre, men velger man en kanal igjen blir den bare stående og laste.

 

Opplever også hakkete bilde og dårlig bildekvalitet via chromecasten som er innebygd, så bruker heller den jeg hadde fra før. Bildet og lyd på den flyter langt bedre.

Endret av tykkmann
Lenke til kommentar

Jeg har den nyeste dekoder GetBox, den kobles direkte til internett uttak på vegg, 

Forrige dekoder GetboxII var koblet til den andre kontakten tv, den benyttes ikke mere, den er ledig nå.

Nå har jeg switcht direkte fra internett kontakt i vegg, og fordeles til dekoder, apple tv og liten pc.

Da jeg så det var lokale sendinger i NRK østlandet, snakket jeg direkte med support chat side, og de sa at jeg måtte slå av og på dekoder om halv time, fordi de skulle sende en script  eller en oppdatieringsfil til dekoder min, så etter jeg for sikkhet skyld lot den stå på i ro i en time, og ventet, så etter en time, så slo jeg dekoder på nytt, og der var det midt nytt kanal her o Trondheim.

Da er det uvitenhet i Get support, be om å få snakke med en annen support hjelp!

Eller gjør som meg, chat med de i support side! Ikke gi opp, du må om nødvendig be de å tørke seg bak, og skjerpe seg å oppdatere dekoder din!

Edit, (jeg har ikke coax kontakt fra før her)

 

Tilbakemeldingen jeg fikk fra Get:

 

Det er som kundeservice sier, man skal kun ha tilgang til lokalsendinger

over coax. Dersom denne personen mener at han har tilgang til

lokalsendinger med streaming, så ønsker vi gjerne å vite hvem dette er slik

at vi kan undersøke litt rundt situasjonen.

 

Lenke til kommentar

Vel, jeg sitter jo her med streaming, ser NRK Midtnytt, aner ikke hvem suppoerter person som hjalp meg!
Eneste jeg kan gjøre er å vise bilder av kontakten og skjermbilde av lokal tv. Ser  NRK Midtnytt jeg!
Men har ikke bilde av akkurat den situasjonen, men utfra meny, ser du NRK Midtnytt.
Jeg begynner å bli irritert over inkompentent supporter i GET, regner med de ansatter de billigst mulig tlf support som vet ca 65% av etterspørsel,  særlig de som skal knytte til nettet for første gang!
Legger med bilder av kontakt i vegg, kun internett tilgang, og skjermbilde av tv!
Bedre bevis?

post-244945-0-28331300-1570445982_thumb.jpg

post-244945-0-38914400-1570445992_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Finns ikke coax her i sameiet, vi har nettopp flyttet inn her, 2 år siden akkurat. 
Fiber oppkobling her.

 

Nå må hive ut de inkompetente supporter! 
Det ble sendt fix fil til meg, slik at jeg får lokale tv Risvollan, Tegnspråk kanal nr 151 og Lokal NRK Midtnytt, 

Den kan du bare se i direkte tv, HVis i opptak, så får du østlandsk NRK. Så rar er Get.
HVis de ikke bedrer seg til neste år, bytter jeg selskap! Da går kontrakt tiden ut med Get 3 års avtale.

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar

Er ennå ikke helt fornøyd med GET, pga, jeg er avhengig av tekstet sendinger, når jeg ser NRK dagsrevyen, går jeg inn i meny og stiller inn vises tekst under sending, men når jeg vil se opptak, eller spole tilbake, så er teksten totalt fraværende!
Kunne se tekst i opptak, eller spole litt tilbake for å se om igjen, kunne jeg se i Altibox. Egentlig var innstillinger, og meny veldig bra i Altibox, meg jeg klarer ikke mere den milisekund stopp i sendinger, og hakkete bildevisninger, i Get er det helt 100% ren visning, ingen hakk eller stopp under sendinger, heller Get der enn Altibox.
Vurdere å gå over til parabol Canaldigital, og internett fra den billigste leverandør 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...