Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

 

Det skjønte jeg :-) Men jeg tenkte bare jeg kunne nevne at ihvertfall jeg ikke merket noe forskjell hverken på live-tv eller noe av det andre nevnte. Det jeg ikke har prøvd er Youtube video i 60fps, å se om det er forskjell mellom 50 og 60hz da :-)

Hmm, rart at jeg får såpass stor forskjell på min tv da. Helt ubrukelig med 50hz. Ikke noe forandring på innstillingene på tven mellom 50 og 60hz. Alt står likt. Apple TV og GET box II som står tilkoblet samme receiver har jo ingen "fargefeil" ved 50hz.

Så det må være den nye boksen som er problemet mot min LG OLED. 

En ting er sikkert, det er kun BoXen som er problemet. Ikke tv`n din :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et lite spørsmål til folka her :-) Det at Get sier at GetboX støtter 4K HDR, synes dere at Get burde vært litt mer klare på at dette kun gjelder de appene som støtter det, og ikke minst at ingen tv-kanaler enda har det? Jeg vet at vi som er "nerder" for å si det sånn vet dette godt, men hva med Ola Nordmann som tror han ser på 4K tv-signaler bare fordi han har kjøpt seg en 4K tv :-p De vil ihvertfall tro at de har 4K HDR når de får den nye BoXen.

 

NB! Takker for alle eventuelle innspill :-)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål til folka her :-) Det at Get sier at GetboX støtter 4K HDR, synes dere at Get burde vært litt mer klare på at dette kun gjelder de appene som støtter det, og ikke minst at ingen tv-kanaler enda har det? Jeg vet at vi som er "nerder" for å si det sånn vet dette godt, men hva med Ola Nordmann som tror han ser på 4K tv-signaler bare fordi han har kjøpt seg en 4K tv :-p De vil ihvertfall tro at de har 4K HDR når de får den nye BoXen.

 

NB! Takker for alle eventuelle innspill :-)

Helt enig. Burde selvsagt lagt til at pr i dag så kjører kanaler 720p eller 1080i, OG derfor laget en innstilling for oppløsning og frekvens som endrer seg automatisk etter hva kilden sender. 

Men neida... kun "prefer 50hz", og oppskalert oppløsning til maks av hva tv kan kjøre.

Skit, rett og slett. Tven burde jo absolutt få oppskalere selv, er (ganske) sikker på at min LG OLED gjør den jobben bedre?!? Eller er videochip'en i GET BoX bedre? Hva tror du/dere?

 

Har som sagt ødelagt appene som jeg bruker til egne videoer også. 24hz fungerer ikke på Archos som nevnt før foreks.

 

Pr i dag er GET app på Apple TV 4K, og appene der for egne videoer, en mye bedre løsning i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare et lite spørsmål til folka her :-) Det at Get sier at GetboX støtter 4K HDR, synes dere at Get burde vært litt mer klare på at dette kun gjelder de appene som støtter det, og ikke minst at ingen tv-kanaler enda har det? Jeg vet at vi som er "nerder" for å si det sånn vet dette godt, men hva med Ola Nordmann som tror han ser på 4K tv-signaler bare fordi han har kjøpt seg en 4K tv :-p De vil ihvertfall tro at de har 4K HDR når de får den nye BoXen.

 

NB! Takker for alle eventuelle innspill :-)

Helt enig. Burde selvsagt lagt til at pr i dag så kjører kanaler 720p eller 1080i, OG derfor laget en innstilling for oppløsning og frekvens som endrer seg automatisk etter hva kilden sender. 

Men neida... kun "prefer 50hz", og oppskalert oppløsning til maks av hva tv kan kjøre.

Skit, rett og slett. Tven burde jo absolutt få oppskalere selv, er (ganske) sikker på at min LG OLED gjør den jobben bedre?!? Eller er videochip'en i GET BoX bedre? Hva tror du/dere?

 

Har som sagt ødelagt appene som jeg bruker til egne videoer også. 24hz fungerer ikke på Archos som nevnt før foreks.

 

Pr i dag er GET app på Apple TV 4K, og appene der for egne videoer, en mye bedre løsning i mine øyne.

Prøv å kjør den i "PC-Mode" på Tvn, kanskje det gjør noe forskjell?

Lenke til kommentar

Noen her som vet når denne GetboX blir tilgjengelig eller hvordan man kan skaffe seg en ?

 

Get har fortsatt ikke noen lanserings dato på GetboX enda :-( Noe som overasket meg litt mer var at jeg ble fortalt at man kun vil kunne ha en av disse per husstand, akkurat som med Getbox 2. Dette er bare latterlig hvis det ikke er feil info :-p

Lenke til kommentar

Jeg har OLED C6V, til den som hadde C7V. Jeg har ikke studert nøye, men kan ikke si at jeg har sett noe særlig forskjell på 50 og 60 hz.

 

Trodde jeg kom til å bruke boksen mer nå som kvaliteten ble bedre, men jeg ser veldig mye sport på tv, og jeg kan ikke fordra forsinkelser, så jeg bruker GB2 mest inntil videre. Selv om den er treg. Jeg følger med på sosiale medier og diskuterer underveis i kampene, og det er umulig med en forsinkelse på ett minutt.

 

Jeg savner å kunne sortere kanaler. Ikke bare favoritter. For hvis jeg forsøker å "sortere" de, så blir de akkurat dem samme rekkefølgen som kanalene er i. Den sorterer kun etter kanalplass. Håpløst. Hater å måtte scrolle lenge for å komme frem til det jeg vil se på. Alle mine favorittkanaler er bakerst, men jeg ønsker ikke å legge dem helt fremst heller.

 

Har begynt å innse at dette er en funksjon som ikke kommer til å være der. Synd. Det virker ikke korrekt i hodet mitt at f.eks NRK3 ikke står ved siden av NRK2, eller at alle naturkanaler ikke er samlet ved siden av hverandre, slik jeg alltid har hatt det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg savner å kunne sortere kanaler. Ikke bare favoritter. For hvis jeg forsøker å "sortere" de, så blir de akkurat dem samme rekkefølgen som kanalene er i. Den sorterer kun etter kanalplass. Håpløst. Hater å måtte scrolle lenge for å komme frem til det jeg vil se på. Alle mine favorittkanaler er bakerst, men jeg ønsker ikke å legge dem helt fremst heller.

 

Har begynt å innse at dette er en funksjon som ikke kommer til å være der. Synd. Det virker ikke korrekt i hodet mitt at f.eks NRK3 ikke står ved siden av NRK2, eller at alle naturkanaler ikke er samlet ved siden av hverandre, slik jeg alltid har hatt det.

 

 

Enig i det med å kunne sortere kanalene og også kunne få nummereringen etter min sortering. For meg som kommer fra Altibox, fremstår det som talentløst av Get at jeg må forholde meg til det forhåndsdefinerte kanalnummeret, selv om jeg sorterer kanalene.

 

Eksempel: jeg liker å ha norsk TV3 som den tredje kanalen i listen. Hos Get, må jeg fremdeles trykke på numerisk ‘7’ for å hoppe rett til TV3. Vs. Altbox hvor kanalnummeret blir ‘3’ siden denne kanalen ligger som nummer tre i min sortering.

Lenke til kommentar

Jeg har OLED C6V, til den som hadde C7V. Jeg har ikke studert nøye, men kan ikke si at jeg har sett noe særlig forskjell på 50 og 60 hz.

 

Trodde jeg kom til å bruke boksen mer nå som kvaliteten ble bedre, men jeg ser veldig mye sport på tv, og jeg kan ikke fordra forsinkelser, så jeg bruker GB2 mest inntil videre. Selv om den er treg. Jeg følger med på sosiale medier og diskuterer underveis i kampene, og det er umulig med en forsinkelse på ett minutt.

 

Jeg savner å kunne sortere kanaler. Ikke bare favoritter. For hvis jeg forsøker å "sortere" de, så blir de akkurat dem samme rekkefølgen som kanalene er i. Den sorterer kun etter kanalplass. Håpløst. Hater å måtte scrolle lenge for å komme frem til det jeg vil se på. Alle mine favorittkanaler er bakerst, men jeg ønsker ikke å legge dem helt fremst heller.

 

Har begynt å innse at dette er en funksjon som ikke kommer til å være der. Synd. Det virker ikke korrekt i hodet mitt at f.eks NRK3 ikke står ved siden av NRK2, eller at alle naturkanaler ikke er samlet ved siden av hverandre, slik jeg alltid har hatt det.

 

 

 

Forsinkelsene kunne jeg ikke vært mer enig i :-) Vi får fiber her i borettslaget snart, noen som vet om jeg fortsatt vil ha muligheten til å få TV gjennom coax da? Det med favoritter plager meg ikke så veldig da jeg synes den nye BoXen scroller nedover veldig raskt, men hvorfor muligheten ikke er der skjønner ikke jeg heller.

Lenke til kommentar

Vi får fiber her i borettslaget snart, noen som vet om jeg fortsatt vil ha muligheten til å få TV gjennom coax da?

Tja, nå kjører jo kabelselskapene en blanding av fiber og coax I sitt nettverk. Der Get har fiber til husstanden, får man ikke coax, derfor er dekoderene til Get både for lan og coax.

 

Get eier kabler fra 70-tallet til i dag på landsbasis. På 80-tallet kom mange små kabel TV aktører, det ble lagt coax av variabel kvalitet også på 90 tallet. For å gjøre det billig, ble det også en del unødvendige lappeteppe av koblinger og kjøting. Get har altså et variabelt lappeteppe av kabling på landsbasis. I borettslag ble det benyttet tynne og dårlige skjermede coax, lite egnet for dagens bruk.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi får fiber her i borettslaget snart, noen som vet om jeg fortsatt vil ha muligheten til å få TV gjennom coax da?

Tja, nå kjører jo kabelselskapene en blanding av fiber og coax I sitt nettverk. Der Get har fiber til husstanden, får man ikke coax, derfor er dekoderene til Get både for lan og coax.

 

Get eier kabler fra 70-tallet til i dag på landsbasis. På 80-tallet kom mange små kabel TV aktører, det ble lagt coax av variabel kvalitet også på 90 tallet. For å gjøre det billig, ble det også en del unødvendige lappeteppe av koblinger og kjøting. Get har altså et variabelt lappeteppe av kabling på landsbasis. I borettslag ble det benyttet tynne og dårlige skjermede coax, lite egnet for dagens bruk.

Fikk endelig en med litt kunnskap hos Get som bekreftet at det kun vil bli "nettverks utganger" til alt, får håpe de har alt på stell da :-) Men gi å for seg greit med kun en enkel ethernet kabel.

Lenke til kommentar

Fikk endelig en med litt kunnskap hos Get som bekreftet at det kun vil bli "nettverks utganger" til alt, får håpe de har alt på stell da :-) Men gi å for seg greit med kun en enkel ethernet kabel.

 

Jeg er på to ulike adresser med Get, den ene er via coax og da coax inn til dekoder, den andre er fiber og da kun Ethernet.

 

I praksis merker jeg ingen forskjell på noe som helt på coax inngang eller ethernet inngang.

Nå har jeg ikke identiske TVer å sammenligne bilde med, side om side......

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lol de har pushet det lenger og lenger nå på nettsiden dems. Først så stod det før påske også stod det ved påsketider også står det nå før sommer ?

 

Jeg tør å påstå som en tester av BoXen at det kommer til å ta enda lenger tid enn det, da denne fortsatt er langt fra klar for "Ola Nordmann".

Lenke til kommentar

Jeg tør å påstå som en tester av BoXen at det kommer til å ta enda lenger tid enn det, da denne fortsatt er langt fra klar for "Ola Nordmann".

Helt enig. Snakk om uferdig produkt.

Dessverre etter jeg var ferdig å teste, og levere mine svar på siste pilot-undersøkelse, så har jeg bare slått den på for å sjekke om der ligger en ny oppdatering.... :(

Lenke til kommentar

Hvor blir det av oppdateringer??

 

Fatter ikke hvorfor de ikke "utnytter" at de har massevis av folk som tester produktet og gir tilbakemeldinger. De burde jo oppdatere boxene så snart de fikk nyss om et problem, slik at det kan testes. Eller så tenker de vel først å rette opp alt før de legger ut en ny oppdatering.

 

Lurer også på om get får sine egne oppdateringer på disse boxene (GetboX exclusive) eller om det går gjennom SagemCom og at oppdateringene ikke kommer før de legger de ut for alle..

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Vi er i prosess med å inngå ny felles avtale for en haug med husstander. Det står mellom Telenor og Get. Fiber/coax-opplegg. Var ikke klar over at Get sin boks er både forsinket og uferdig. Hvis vi lander på Get så går det sikkert litt tid før utskiftning og overgang skjer. Får håpe Get får skikk på sakene sine innen det i så fall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...