Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

Fikk fattern til å gå til anskaffelse av BoX, da han ønsket seg Chromecast i julegave.

Observasjoner, positivt:

  • Fysisk form og størrelse. Veldig liten og nett.
  • Forenklet fjernkontroll, lett å bruke.
  • Alt Android TV bringer med seg av funksjonalitet, ikke minst Chromecast built-in.

Observasjoner, negativt:

  • Ingen HDMI-CEC. Dette er noe jeg har savnet på alle Gets dekodere, ganske skuffet over at dette ikke er tilgjengelig på den nyeste heller. Burde være mulig å få til, andre Android TV-bokser, som nVidia Shield, har hatt skikkelig HDMI-CEC-støtte i årevis. Support visste ingen ting om hvorvidt dette var noe som kunne komme i fremtidige oppdateringer.
  • Så sinnsykt treg den er! Jeg frykter at dette er beyond repair, at hardwaren er for svak rett og slett. Eneste Get-support har å si om saken er at en reboot hvor man tar ut strømmen i minst 1 minutt er anbefalt løsning.
  • Veldig mangelfull medfølgende manual. Står egentlig kun hvor man kobler til ulike kabler. Står veldig lite om oppsett, og om muligheter som opptak, live-TV gjennom coax vs. internett.

Get BoX er i bunn og grunn Android TV med en custom launcher og noen andre tredjepartsapper utviklet av Get. Gi oss Get TV til Android TV, ta betalt for innhold, men la oss bruke eksisterende, skikkelige Android TV-bokser i stedet for å tvinge på oss Get BoX. nVidia Shield TV ftw.

Endret av o-l-a-v
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte Get om de ikke kunne komme med en app for android tv, og at det ikke burde være så vrient i og med at Get box kjører android tv. Men fikk til svar da at en app til android tv ville være noe helt annet enn det som kjører på Get box nå, for det var jo ikke en app. Ikke vet jeg.

Men en annen sak. Jeg kunne godt tenke meg å bruke usb c-porten på baksiden til å utvide lagringsplassen på get boxen siden den er knapp for å si det pent. Jeg leser i testene som er gjort av get box at den ikke er aktivert men så utdypes det ikke så mye mer. Har noen testet og kan bekrefte at den rett og slett er dau og ikke tilgjengelig for systemet?

Lenke til kommentar

Noen som har fått amazon prime video til å funke på boxen? Har installert en apk som ser ut til å være for nvidia shield. Fant den på en guide til mii box som er en annen android tv box. Men når jeg prøver å spille av video i appen så blir det bare krøll. Får bilde på skjermen men ikke lyd. Og så bare stopper alt opp. Hele appen låser seg og må startes på nytt. Er det flere versjoner i omløp mon tro? Eller funker det bare ikke?

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med at fjernkontrollen mister bluetoothkontakt med boxen? Jeg må legge den til på nytt hver gang jeg skrur på boksen. Snakket med kundeservice. De visste om problemet, og anbefalte og bare bruke ir-senderen på fjernkontrollen. Det funker svært dårlig siden boksen min ligger inne i et skap. De hadde ingen løsning og sa at problemet skulle bli fikset i en senere oppdatering. De kunne ikke si noe om når. I og med at boksen oppdateres ca annet hvert år så ser det vel ikke lyst ut. Boksen min har en for uvane og blinke i svart med jevne mellomrom også. Da må boksen startes på nytt. Og menyene er fremdeles generelt ganske trege. Samme svar hver gang jeg tar det opp med kundeservice. Reinstaller  boksen for å se om problemet gir seg og boksen skal bli kjappere ved senere oppdatering. Ting går ikke fort.

 

Lenke til kommentar
bo1e skrev (På 29.12.2019 den 23.12):

Noen som har fått amazon prime video til å funke på boxen? Har installert en apk som ser ut til å være for nvidia shield. Fant den på en guide til mii box som er en annen android tv box. Men når jeg prøver å spille av video i appen så blir det bare krøll. Får bilde på skjermen men ikke lyd. Og så bare stopper alt opp. Hele appen låser seg og må startes på nytt. Er det flere versjoner i omløp mon tro? Eller funker det bare ikke?

Versjonen på aptiode virker ok. https://tv.aptoide.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er lei av GetBox dekoder, den tilfredstiller meg ikke.
Ikke kan den ta opp NRK nyheter med tekst i, og heller ikke se tekst i litt spoling tilbake.
Jeg går enten tilbake til Altibox, eller til rikstv. De påstår at de har denne løsningen,
Så er dekoder treg, jeg trykker på kanal skift, eller på meny, så tar den mange sekunder før den reagerer!
 

Lenke til kommentar
schnoog skrev (3 timer siden):

Eksisterer det noe som helst info om hva som skjer videre med denne deokderen ?? Den er jo på grensen til søppel hva gjelder hastighet. Meget skuffende. Get sier selvsagt ingenting annet enn at det jobbes med ting. Det holder ikke.

Kan gjette på at ettersom Telia har kjøpt GET, og Telias nyeste boks ser ut til å være en 2K Arris VIP 4302 fra 2016, så har alt videre arbeid blitt satt på vent? Vil tro at de vil strømlinje på tvers og da må de se det store bildet før de (Telia m/GET) gjør noe som helst... Mao. mulig stopp i videre utvikling av Get boX...

Jeg sitter ikke på insider-info eller noen andre kilder, bare gjetter her. 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kuttet ut GET tv, og gått over til Riks Tv! Den streamer best over internett, via nettverks kabel selvfølgelig!
Skal si at det er det beste tv dekoder jeg har opplevd, og kan se mere tekstet i Rikstv kanalker enn i GET.
Også i apps er det mye tekstet! Mye bedre enn i GET, så takk for meg her!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som vet om man kan gjøre opptak til ekstern HDD gjennom USB-kontakten på BoX?

Synes 99,- i måneden for opptak er stivt, spesielt med tanke på at man må betale 49,- i måneden for BoX, og man som Get-kunde har "ubegrenset" (~1000gb) lagring i Get Sky/ Jotta.

Snakket forøvrig med support i dag ang. fw-oppdateringer, eller mangelen på dette. De sa at det nå endelig skjer noe på den fronten, og at neste versjon burde gjøre mye når det kommer til å fikse treg og ustabil ytelse. Ingen ETA, kunne heller ikke love Android 10.

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror ikke kabelselskapene tar brukeropplevelsen på alvor. Nå har jeg ikke denne nye boksen, men hvis den er like treg som den forrige så er det ikke rart folk etter hvert foretrekker mobilen fremfor TV (det er naturligvis flere grunner). Folk nå forventer at ting fungerer raskt og effektivt. Get-boksene er ingen av delene.

Lenke til kommentar
schnoog skrev (1 time siden):

Sliter fortsatt med ekstremt treg kanalvelging, den siste update hjalp ingenting.

Samme opplevelse her, dvs. noen ganger akseptabel respons men alt for ofte treg som f.

EPG og andre menyvalg opplever jeg at har samme treghet som før. Lite forbedring å spore mtp. Respons.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg kjører oppdatering nå, så vet ikke om noe har endret seg.
Men før oppdatering savnet jeg fortsatt:
- Fungerende 5.1 lyd (er jo ikke fikset ennå ? , og en må fortsatt bruke "fix'en min" ved å endre 50hz til 60hz og tilbake for å få 5.1 lyd)
- Mulighet for å koble til bluetooth headset som allerede er pair'et. Har du brukt headset'et på en annen enhet etter Get boX, så måtte jeg koble fra (slette hele tilkoblingen) for så å parre på nytt. Det er jo latterlig. (Er en "koble til" knapp på Nvidia Shield foreks)
- Ikke mulig å bruke headset via bluetooth til live-sendinger (kun arkiv, serier, filmer, opptak)
- Mulighet til å slå av og på HDMI CEC (også mulig på Nvidia Shield). Må bruke en Lindy HDMI-less adapter.
- Boksen er dessverre ikke rask nok til å kjøre 4k hdr uten å hakke (i 3. parts apper), men det kan vel ikke fikses i en firmware oppdatering :(

Var sikkert mer, men det er hva jeg husker.

Leverte egentlig tilbake min boks, (49, i mnd), men borettslaget fikk gratis BoX så har en ny en igjen. Bruker den derimot svært lite.


 

Lenke til kommentar
BigZ12 skrev (15 minutter siden):

Jeg kjører oppdatering nå, så vet ikke om noe har endret seg.
Men før oppdatering savnet jeg fortsatt:
- Fungerende 5.1 lyd (er jo ikke fikset ennå ? , og en må fortsatt bruke "fix'en min" ved å endre 50hz til 60hz og tilbake for å få 5.1 lyd)
- Mulighet for å koble til bluetooth headset som allerede er pair'et. Har du brukt headset'et på en annen enhet etter Get boX, så måtte jeg koble fra (slette hele tilkoblingen) for så å parre på nytt. Det er jo latterlig. (Er en "koble til" knapp på Nvidia Shield foreks)
- Ikke mulig å bruke headset via bluetooth til live-sendinger (kun arkiv, serier, filmer, opptak)
- Mulighet til å slå av og på HDMI CEC (også mulig på Nvidia Shield). Må bruke en Lindy HDMI-less adapter.
- Boksen er dessverre ikke rask nok til å kjøre 4k hdr uten å hakke (i 3. parts apper), men det kan vel ikke fikses i en firmware oppdatering :(

Var sikkert mer, men det er hva jeg husker.

Leverte egentlig tilbake min boks, (49, i mnd), men borettslaget fikk gratis BoX så har en ny en igjen. Bruker den derimot svært lite.


 

Da er oppdatering på plass, og ingenting på listen var fikset.
5.1 lyd fungerte da jeg slo på første gang, men etter å ha slått av og på igjen boX, så viser receiveren min "decoder off" når jeg prøver å se en kanal/serie med 5.1.
Ellers nada forandring ref bluetooth innstillinger, ikke mulig å se live tv med headset (systemlydene funket når jeg brukte fjernkontrollen, men lyd på sendingen var på receiver), ingen koble til knapp, ingen CEC option.... nada..niks...
Utrolig etter så lang tid! Rett og slett...
Burde beholdt Get Boks II ? (litt sleivete, men ikke langt fra virkeligheten)

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...