Gå til innhold

SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder


Anbefalte innlegg

Ser ut til att alt de har klart er å endre til Telia logo og bruke lilla som farge på valgt tekst (som da blir nesten umulig å lese). 

Samtidig som de tilbyr 10 ekstra poeng hvis du har Telia mobil har de satt opp "kostnaden" på mange kanaler fra 1 til 2 poeng.

Det betyr att alle får dårligere tjeneste ved overgangen til Telia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja foreløpig er det svært lite positivt å spore ved navnebyttet. Jeg flytter om halvannen måned så da er det slutt på Get for min del. Not my problem any more :D Men jeg må si at jeg er glad for at vi har Get og ikke Telenor sin kabel-tv-løsning, som er eneste alternativ her, for den tror jeg er langt verre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne tråden litt.


Telia sier denne boksen støtter 4K HDR og Dolby Vision. Noen som har fått det til å virke?


Jeg har testet både Netflix og Disney+. I Netflix på Telia Box så står det HDR i informasjonen på div. titler. Når jeg bruker Netflix-appen i TVen så står det Dolby Vision her. Når jeg starter avspilling fra Netflix på Telia Box så blir det fortsatt sent et SDR-signal (TVen går ikke over i HDR modus og på signalinfo står det 2160p SDR). Samme gjelder for Disney+. Får 4K signal, men ikke HDR eller Dolby Vision (testet med Mandalorian).

Jeg har ikke testet den innebygde Disney+ appen på TVen enda eller å caste Netflix/Disney+ til Chromecasten som er i Telia Box. YouTube appen på boxen har jeg forsåvidt heller ikke prøvd, men den innebygde YouTube appen i TVen viser HDR uten problemer.

EDIT: Fant ut at kablene jeg har tilgjengelig er vist High Speed HDMI, dvs. de støtter max 4k30hz så jeg må nok en tur ut og ordne ny kabel før jeg klager for mye.

Endret av Vaktmestern
Lenke til kommentar

Dette er noe off topic, men jeg har flyttet og har nå T-we fra Telenor istedenfor Get/Telia. Å fytti h...... T-we er det mest tragiske opplegget jeg noen sinne har vært borti. Både boks og app fra Get/Telia var en fryd i forhold til makkverket Telenor leverer. De burde ikke hatt lov å ta betalt for noe så elendige greier. /rant

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet hvordan man sletter ting i "Mitt innhold" fra Get/Telia BoX eller app'en på telefon?

Jeg har to program som har "mistet" sletteknappen sin. Alt annet har sletteknapp og kan slettes. Sletteknappen mangler også fra serienivået over. Altså tyder ting på at de har blitt orphan for bruke ITverdenens språk.

(Telia svarer ikke på kundetelefon om dagen)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
maanemann skrev (18 timer siden):

Er det noen som vet hvordan man sletter ting i "Mitt innhold" fra Get/Telia BoX eller app'en på telefon?

Enkelte ting jeg ikke får slette fra Box eller appen, klarer jeg å slette dersom jeg logger inn på teliaplay.no. Tungvint, men får iallefall fjernet de fra mitt innhold.

Lenke til kommentar
arco3 skrev (På 12.12.2020 den 14.49):

Enkelte ting jeg ikke får slette fra Box eller appen, klarer jeg å slette dersom jeg logger inn på teliaplay.no. Tungvint, men får iallefall fjernet de fra mitt innhold.

Takker og bukker for tipset!  Da fikk jeg slettet. :)

Dog selvom alt er slettet nå står det 1/500 timer, burde vel vært 0? (edit: var bare treeeg oppdatering)

På SVT1 Vinterstudion (ja jeg må se hva svenskene sier om skiskytingen!) ;) ) når jeg velger serie opptak der eller opptak som ikke er det første for dagen. Står de til opptak, men blir ikke tatt opp, kun det første for dagen (et av Vinterstudion var også et program jeg ikke fikk slettet før du lærte meg deg). Så der er det noe rart. Vinterstudion programmer fremstår i guiden som at de skal bli tatt opp, men blir det ikke.

edit: sistnevnte ble også løst når man fikk slettet programmene/«episodene» som ikke ville la seg slette.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

De som opplever litt treg zapping må ringe inn og be kundesenter aktivere noe som heter OTT. Da bruker boksen kun bredbånd (ikke koaks) og da vil den zappe mellom kanalene litt raskere, eg har målt til ca 1 sekund bedre.

Boksen henger: da må en slå av 60Hz under HDMI instillinger.

Om en sliter med blåtann og fjernkontroll, bytt boks til det fungere. Det skal fungere.

Boksen/fjernkontrollen går i dvalemodus etter kvart og det kan ta noen sekund ekstra for å få kontakt. (strømsparing)

NB! boksen fungere også like bra over wifi, verdt å merke seg at ved å bruke OTT og streame kanalene direkte på denne måten så kan kvaliteten gå ned litt i enkelte tilfeller, dette har noke med at den tilpasser seg hastigheten fortløpende. (bare en antakelse)
En kan se at kvaliteten i enkelte tilfeller går ned litt og så tilbake til vanlig oppløsning/bitrate igjen.

Lenke til kommentar

Det er temmelig stusselig hvis det funker bedre uten koaksen. Da bør de jo droppe hele koaksen fullstendig. Såvidt jeg vet er koaks-mode eneste måte å få riktig lokalsending på NRK, med mindre man holder til i Oslo og omegn. Da må man bla seg frem til det i NRK sin app istedenfor.

Lenke til kommentar

Var ikke greia at om du kun bruker bredbånd så ligger alltid direktesendinger ganske mye etter også? 30 til 40 sek. Jeg opplever uansett ofte dårligere kvalitet på opptak eller hvis jeg pauser sendinger. Bilde småhakker. Hjelper da noen ganger å spole litt frem eller tilbake, men ikke alltid det hjelper heller. Bilde er definitivt best når bilde kommer direkte via koax og ikke via nettet. 

 

Har også ofte problem med at bilde og lyd fra boksen blinker/faller ut rett etter at jeg skrur på boksen. Tidligere trodde jeg at jeg da måtte restarte hele boksen, men har funnet ut at det holder og skru den av og på igjen med fjernkontrollen. Jævlig irriterende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telia burde få Telia Play-appen ut til Play Store for Android TV, så kunne man brukt nVidia Shield Android TV f.eks. i stedet for siruptrege og overflødige Telia BoX. Jeg kjøpte en Apple TV nesten utelukkende for å teste Telia Play-appen på den, og det fungerte mye bedre. Pakket ned dekoderen samme dag.

Endret av o-l-a-v
  • Liker 1
Lenke til kommentar
o-l-a-v skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte en Apple TV nesten utelukkende for å teste Telia Play-appen på den, og det fungerte mye bedre.

Har gjort det samme selv. Eneste jeg egentlig savner fra boXen er TV-Guiden, den i epleappen suger. Samt, enklere kanalbytte (nummertastene på fjernkontrollen) når man ser på lineær TV. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
8 hours ago, maanemann said:

Er det noen som vet om noe sted man kan melde direkte feil til Telia/Get og hvor de faktisk svarer. 

jeg skjønner delvis at de ikke er så keene på å hjelpe brukere med feilsøking, men sentrale feil i programguiden burde vel være av en viss interesse...?

Heia,

dere kan sende e-post til utviklings-teamet bak Telia Play en e-post til tv-get [at] telia.no. Man vil få et auto-svar om at ikke e-poster besvares, men dersom det skulle være behov for toveis kommunikasjon vil teamet ta kontakt tilbake.

Teamet er interessert i alt som dere oppdager av feil og mangler, og også forbedringsønsker dere måtte ha. Det sagt så har vi har dessverre begrenset med tid til å kommunisere tilbake på alle hendvendelsene som kommer så det blir kun gjort dersom det er nødvendig å få mer informasjon.

 

Endret av sjurtf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132
maanemann skrev (1 time siden):

Noen som har hatt trøbbel med at NRK app sliter med å spille av, mens YouTube app virker?

Jeg har brukt NRK-app i hele kveld uten problem, dog ikke på Get/Telia sin box.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...