Gå til innhold

Her er Nvidia-kortet vi egentlig venter på


Anbefalte innlegg

Samtidig så har jeg ikke lyst til å vente 6 måneder til det eventuelt kommer ut et 1770, 1880 eller 1880 ti kort, eller til AMD slipper noen Navi kort som forhåpentligvis frister mer enn AMD R-Vii kortet.

Det er bare å slappe helt av, det kommer ingen nye "ikke-raytracing" high-end kort fra Nvidia.

Alle nye GTX-kort som lanseres i år vil plassere seg godt under RTX 2060 i ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er svært få som ventet på dette, særlig i Norge.. I Norge har vi gamere en tendens å ville ha det beste, så i denne omgangen har vi tilgang til det siden en god stund nå.De som venter på budsjettvarianten venter på motsvarigheten til AMD, ikke kontor varianten..

Dette er den mest populære prisklassen, selv i Norge. Det er mange som fortsatt spiller 1080p, og til det er dette et veldig godt kort.

Lenke til kommentar

DLSS??

 

Hva i .... jeg går ut i fra at dere mener Dyp Læring Kjempe Prøving?

 

 

Nytter ikke å gjøre noe halvhjertet. Suddenly smoke the garden snake..... uhm.. å faen.... nå skjønner jeg; det er DERE som oversetter filmtitler.

Dere imponerte virkelig med tittelen: 1941, som naturlig nok ikke gir noe som helst mening på norsk. Så at dere velger å døpe om filmen til: Unnskyld, hvor er Hollywood?

 

Kjempe!!! (Prøving)

 

Et lite tips... selv om dere synes at en fyr ser ut som en Gunnar, betyr ikke det at dere har rett, når foreldrene døpte han Anders And eller Kalle Anka for mange år siden.

Lenke til kommentar



 



DLSS??

Hva i...
Jeg går ut i fra at dere mener Dyp Læring Kjempe Prøving?

Nytter ikke å gjøre noe halvhjertet.
Suddenly smoke the garden snake...uhm...å faen...nå skjønner jeg; Det er DERE som oversetter filmtitler.
Dere imponerte virkelig med tittelen: 1941, som naturlig nok ikke gir noe som helst mening på norsk.
Så at dere velger å døpe om filmen til: Unnskyld, hvor er Hollywood?

Kjempe!!! (Prøving)

Et lite tips...
Selv om dere synes at en fyr ser ut som en Gunnar, betyr ikke det at dere har rett, når foreldrene døpte han Anders And eller Kalle Anka for mange år siden.


 

 

- Man har også disse alternativene...
"Dyp Læring Kjempe Utvalg" eller "Dyp Læring Kjempe Prøve"

Finnes sikkert flere alternativer, men synes disse to gir mest mening, siden de bygger på samme konsept.
Tradisjonelt så har "Super Sampling" vært knyttet til nedskallering og ikke oppskallering som nevnt i artikkelen.
Tek har selv forklart dette i en tidligere artikkel.

Mulig "DLSS" bygger på en kombinasjon av disse to motsigende konseptene.
Ved å ta utgangspunkt i en høy oppløsning så trengs mindre "Anti-Aliasing", som gir inntrykk av høyere oppløsning selv etter nedskalleringen.
For så å la "Deep Learing" ta seg av oppskalleringen igjen, for å optimalisere ytelsen.

Vil tippe på at "Tiling" og "Culling" er deler av regnestykket for best mulig ytelse.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Helt enig. Blir fler og fler spill med dette fremover og teknologien er her for å bli.

 

 

Tviler sterkt på at folk angrer, folk vil ha fps... ser jo de fleste som spiller pubg, fortnite og diverse spill... de vil ha fps, ikke grafikk:) og Raytracing suger fps^^.. og om 10 år kommer folk mest sansynlig til å skru det av:)

Lenke til kommentar

Bare for å understreke en gang til...

 

Raytracingen som Turing bruker og som er implementert i Battlefield V er på ingen måte "properitær". Den baserer seg på Microsoft DXR (DirectX Raytracing). Dette er en utvidelse av DirectX 12, og er på ingen måte mer properitær enn hva DirectX 12 er.

 

Det sier seg selv at kommende generasjoner kommer til å pushe ut mange flere gigarays per sekund. Sånn er det alltid i denne bransjen.

Jeg nevnte ikke BF:V og hevdet ikke dette! 

 

Det sier seg selv at ytelsen øker for hver generasjon, men det var heller ikke poenget. Og igjen, spekulasjon men: Nvidia har ytelsestronen, og det har de soleklart hatt siden Maxwell. Videre er det rimelig å anta at de har god profittmargin, siden de generelt legger ved mindre/og/eller billigere minne (GDDR5(X)/6, ikke HBM(2)), samt bruker mindre brikker for samme ytelse sammenlignet med AMD. Kort sagt hadde de i grunn ikke behøvd å lansere Turing for å være ledere konkurransen (til og med Vega VII er antatt å yte ca som en 1080 Ti i spill!) og høste god profitt.

 

Det er en kjent sak at krymping av produksjonsprosessen eskalerer vanskelighet og kostnad til et punkt hvor dette vil gå langsommere. Turing er laget på store brikker sammenlignet med Pascal, men mye av arealet er satt av til RT/Tensorkjerner. Nvidia kunne ha valgt regelrett å parkere Pascal i rasterisering og høste langt færre negative anmeldelser på grunn av høy pris for lite økning i ytelse, men det gjorde de ikke. Med hensyn på RT-ytelsen mot det som har vært mulig uten dedikert HW eller på eldre mobilgrafikk, dreier spekulasjonen seg om at ytelsesøkninger her (i større grad enn rasterisering) for Nvidia er svært lavthengende frukt og vil tjene som salgspitch i fremtiden. Poenget var også at nå med få spill og med stor (spekulativ) fare for å bli datert i RT allerede ved neste generasjon, tror jeg ikke folk vil angre seg ved å stå over.

 

Å etablere eksklusive økosystemer og proprietære løsninger er Nvidias mellomnavn. F.eks: Gameworks, G-sync og GPP. Se hvordan førstnevnte ble brukt til Nvidias fordel mhp. AA i spill. Det ville overasket meg om de ikke har et ønske om å gjøre sin arkitektur til "suveren" på en lignende måte med RT-kjerner.

 

Er selvsagt spekulasjon, så du må gjerne be meg ta av meg hatten av aluminiumsfolie, men på bakgrunn av mistanker, velger jeg å stå over Turing.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...