Gå til innhold

Sverige forbyr fossilbiler fra 2030 [Ekstra]


inside_997084

Anbefalte innlegg

 

Konteksten var nyregistrerte bilar. Ikkje gamle bilar, ikkje traktorar, ikkje LEGO-bilar, ikkje syklar, ikkje bananer, men heilt klårt nyregistrerte bilar. Ikkje noko anna enn nyregistrerte bilar. Her er litt meir kontekst:

Og forandre terminologi hjelper ikke på at du hengte ut alle som ikke kjøper el-bil frem til og med 2021 som sinker.
Hjelpes! Forstår du ikkje norsk? I den konteksten peikar ordet "Då" utvetydig attende på 2021. Eg ga deg det med teskei i neste innlegg, der eg oppga denne lenkja: https://en.wikipedia.org/wiki/Technology_adoption_life_cycle

 

Du kjem ikkje til sinkar ("laggards") før i dei siste 16 prosenta, og eg skreiv i klårtekst at eg venta at 85-90% av nyregistrerte bilar er elektriske i 2021, dvs at 10-15% ikkje er elektriske. Dei er definert som sinkar. Korleis kunne eg formulert meg slik at sjølv du hadde forstått?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.Hydrogenbilar har hatt sin sjanse. 2.Salet av hydrogenbilar går nedover og bilane taper seg fortare i verdi enn dieselbilar. 3.Brenselcella åleine kostar meir enn batteriet i ein Tesla, og levetida for brenselcella er mykje kortare. 4. Rekkjevidda til nye elbilar er like god som hydrogenbilar, og 4. det er ingen reell etterspurnad etter kortare ladetid. Mange har prøvd seg med batteribytestasjonar, som kan erstatte eit tomt batteri med eit fullt på halvanna minutt, men alle har gått konkurs eller vorte nedlagde pga manglande interesse. Folk ladar i staden. 6.Hydrogenbilar brukar tre til fire gonger meir energi enn elbilar, og det er i alle fall ikkje miljøvennleg.

 

7. Sovidt eg veit er det planlagt ein oppgradert Mirai i 2020, og elles ingen nye hydrogenbilar på veg. Alt fokus er på elbilar. Elbilane får stadig større rekkjevidde og kortare ladetid.

1. Helt meningsløst å si noe slikt når det er først nå hydrogenteknologien begynner å bli moden, et greit antall fyllestasjoner er underveis og produksjonen i større volum først starter om noen år. 

 

2. Helt feil. Salget har økt. 

 

3. Kostnaden for brenselceller blir mye lavere enn batterier når produksjonen blir stor. Levetiden er meget god på de nyeste brenselcellene og øker stadig.

 

4. Rekkevidden på elbiler er per dags dato et godt stykke unna hydrogenbilene med lengst rekkevidde. Hva som skjer fremover med elbiler vet man ikke sikkert, men rekkevidden for hydrogenbiler vil øke. 

 

5. Det er absolutt etterspørsel etter kortere ladetid jo. I kina tilbyr man bytte av batteri. Flere ønsker ikke elbiler p.g.a. nettopp ladetiden. 

 

6. Hydrogen blir stadig mer effektiv, men det er egentlig uvesentlig dersom man enten produserer det fra energi som ellers ville gått til spille eller har en kilde som aldri blir tom

 

7. Igjen, helt feil. Både VW, Audi, Nissan, BMW, Hyundai, Mercedes, Kia, Honda, Byd og noen andre kinesiske merker har hydrogenbiler som er underveis eller planlagt. Men det vil ikke skje noe boom over natten. Det er fortsatt en del ny teknologi man helst vil vente på og så må produksjonen av brenselceller økes for at prisene skal falle. I sistnevnte tilfellet bruker man satsing på hydrogen til tungtransport og industri for å gjøre det rimeligere.

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1.Hydrogenbilar har hatt sin sjanse. 2.Salet av hydrogenbilar går nedover og bilane taper seg fortare i verdi enn dieselbilar. 3.Brenselcella åleine kostar meir enn batteriet i ein Tesla, og levetida for brenselcella er mykje kortare. 4. Rekkjevidda til nye elbilar er like god som hydrogenbilar, og 4. det er ingen reell etterspurnad etter kortare ladetid. Mange har prøvd seg med batteribytestasjonar, som kan erstatte eit tomt batteri med eit fullt på halvanna minutt, men alle har gått konkurs eller vorte nedlagde pga manglande interesse. Folk ladar i staden. 6.Hydrogenbilar brukar tre til fire gonger meir energi enn elbilar, og det er i alle fall ikkje miljøvennleg.

 

7. Sovidt eg veit er det planlagt ein oppgradert Mirai i 2020, og elles ingen nye hydrogenbilar på veg. Alt fokus er på elbilar. Elbilane får stadig større rekkjevidde og kortare ladetid.

1. Helt meningsløst å si noe slikt når det er først nå hydrogenteknologien begynner å bli moden, et greit antall fyllestasjoner er underveis og produksjonen i større volum først starter om noen år. 
Dersom teknologien er rekna som moden no, er det nok ikkje von for hydrogen. Batteri har framleis mykje å gå på, og er mykje betre enn hydrogen allereie i dag.

 

Fleire fyllestasjonar har ikkje fått fart på salet i andre land. I danmark har talet på hydrogenbilar på vegane gått ned etter at dei fekk full dekning av hydrogenstasjonar. Salet av elbilar steig derimot med 111% i Danmark frå 2017 til 2018.

 

Dersom produksjonen skal opp om nokre år, må dei fyrst finne nokon som vil kjøpe desse bilane.

 

2. Helt feil. Salget har økt.

Kvar då? I heile Europa til saman vart det seld 189 hydrogenbilar i 2015. Det er rekord. I Noreg gjekk salet av hydrogenbilar ned med 4 i 2018. Det høyrest ikkje mykje ut, men det er over 7%. :-D

 

3. Kostnaden for brenselceller blir mye lavere enn batterier når produksjonen blir stor. Levetiden er meget god på de nyeste brenselcellene og øker stadig.

Prisen på batteri går òg nedover, like fort som prisen på brenselceller. Dersom produksjonen av brenselceller skal gå opp, må nokon kjøpe dei. Eg ser at det er store kampanjar for å få offentleg finansiering til masse brenselceller, men det monnar nok ikkje. Elbilar fekk ein kraftig boost av at batteriproduksjonen til vanleg forbrukarelektronikk gjorde batteria billigare. Det same vil ikkje skje med brenselceller.

 

Når det gjeld levetid, er det alltid ei avvegning mot verknadsgrad. Dess betre verknadsgrad, dess kortare levetid. Forskninga har vore mest retta mot å finne det optimale forholdet mellom verknadsgrad og levetid. Dersom brenselcellene vert mykje billigare, trur eg heller dei vil gå for høgare verknadsgrad, og akseptere byte kvar 100.000 km. No varer dei knappe 250.000 km, og det verkar det som dei har akseptert som "normal levetid for ein bil".

 

4. Rekkevidden på elbiler er per dags dato et godt stykke unna hydrogenbilene med lengst rekkevidde. Hva som skjer fremover med elbiler vet man ikke sikkert, men rekkevidden for hydrogenbiler vil øke. 

Det finst ein einaste hydrogenbilmodell med betre rekkjevidde enn dei nye elbilane som det kjem stadig fleire av no.

 

Det er lite truleg at rekkjevidda for hydrogenbilar vil auke. Problemet med hydrogen er at det tek veldig stor plass. Det er ein fysisk eigenskap ved hydrogen som ikkje endrar seg. Batteri vert derimot stadig betre. Dei er langt frå teoretisk makskapasitet.

 

5. Det er absolutt etterspørsel etter kortere ladetid jo. I kina tilbyr man bytte av batteri. Flere ønsker ikke elbiler p.g.a. nettopp ladetiden.

Better Place tilbydde batteribyte i Israel og Danmark, men gjekk konkurs. Tesla hadde ein batteribytestasjon i California, men ingen brukte han. Alle lada på superladaren ved sidan av i staden. Byte tok 90 sekund. Du seier dei gjer mykje rart i Kina, og det forundrar meg ikkje om dei tilbyr batteribyte, men er det nokon som nyttar det tilbodet?

 

Eg har hatt elbil i snat 5 år, og etterspør ikkje batteribyte.

 

6. Hydrogen blir stadig mer effektiv, men det er egentlig uvesentlig dersom man enten produserer det fra energi som ellers ville gått til spille eller har en kilde som aldri blir tom

 

Påstanden om hydrogenproduksjon er ikkje sann. Dei største hydogenprodusentane i Noreg er dei tredje og femte strste punktutsleppa av CO2 i landet. Yara på Hærøya produserer av propan, og det er slett ikkje energi som elles ville gått til spille, eller som aldri vert tom. Det er heller ikkje uvesentleg, sidan det medfører store CO2-utslepp.

 

Den nest største hydrogenprodusenten er Statoil på Mongstad. Heller ikkje utsleppsfritt.

 

Hydrogen vert ikkje stadig meir effektivt. Brenselcella i ein Nexo er ikkje meir effektiv enn i ein Mirai. Årsaka til auka rekkjevidde er hovudsakleg at Nexo har fått plass til ein hydrogentank til.

 

7. Igjen, helt feil. Både VW, Audi, Nissan, BMW, Hyundai, Mercedes, Kia, Honda, Byd og noen andre kinesiske merker har hydrogenbiler som er underveis eller planlagt. Men det vil ikke skje noe boom over natten. Det er fortsatt en del ny teknologi man helst vil vente på og så må produksjonen av brenselceller økes for at prisene skal falle. I sistnevnte tilfellet bruker man satsing på hydrogen til tungtransport og industri for å gjøre det rimeligere.

Ingen amerikanske. Dei europeiske vedgår at det ikkje finst nokon marknad for hydrogenbilar, og er ikkje interessert i å lansere nokon før det er ein. BYD har ikkje utvikla ein einaste hydrogenbil. Nissan, Kia og Honda ser òg ut til å satse 90% på elbilar. Hydrogen er eit relikvium få gamle dagar, då det framleis var tvil om kva teknologi som kom til å vinne.

 

Medan alle desse ventar med å lansere noko, tek elbilen over heile marknaden. Det er snart ikkje nokon marknad att som hydrogen kan ta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje at folk har råd til å kjøpe eksosbil, dersom dei ikkje har råd til elbil. Kva slags bruksmønster er det elbilmodellane i 2021 ikkje kan handtere?

Har du et bruksmønster der du må ha muligheten til å trekke tilhenger er det foreløpig bare Tesla modell X som innfrir skikkelig.

Klarer du deg med en kapasitet på 750kg på kroken duger Jaguar Ipace men begge bilene koster litt.

Du kan fint trekke det en Ipace klare med en golf.

Man kan selvsagt argumentere med at om man har behov for å frakte litt større ting kan man kjøpe en elektrisk varebil eller kombibil men der går det ikke inn 500 kg med 5 meter lange planker, noe en enkel tilhenger kan frakte med seg bak den nevnte golfen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eg forstår ikkje at folk har råd til å kjøpe eksosbil, dersom dei ikkje har råd til elbil. Kva slags bruksmønster er det elbilmodellane i 2021 ikkje kan handtere?

Har du et bruksmønster der du må ha muligheten til å trekke tilhenger er det foreløpig bare Tesla modell X som innfrir skikkelig.

Klarer du deg med en kapasitet på 750kg på kroken duger Jaguar Ipace men begge bilene koster litt.

Du kan fint trekke det en Ipace klare med en golf.

Man kan selvsagt argumentere med at om man har behov for å frakte litt større ting kan man kjøpe en elektrisk varebil eller kombibil men der går det ikke inn 500 kg med 5 meter lange planker, noe en enkel tilhenger kan frakte med seg bak den nevnte golfen.

Godt poeng. Hengarfeste skal verte eit val på Model 3 etter kvart. Eg veit ikkje kva andre av bilane som er på veg dei neste åra som har hengarfeste.
Lenke til kommentar

Hjelpes! Forstår du ikkje norsk? I den konteksten peikar ordet "Då" utvetydig attende på 2021. Eg ga deg det med teskei i neste innlegg, der eg oppga denne lenkja: https://en.wikipedia.org/wiki/Technology_adoption_life_cycle

 

Du kjem ikkje til sinkar ("laggards") før i dei siste 16 prosenta, og eg skreiv i klårtekst at eg venta at 85-90% av nyregistrerte bilar er elektriske i 2021, dvs at 10-15% ikkje er elektriske. Dei er definert som sinkar. Korleis kunne eg formulert meg slik at sjølv du hadde forstått?

Hadde du beskrevet mer utdypende i førstepost ville det vert enklere og forstå hva du mente, men uansett så tror jeg ikke 16% av de som er gjenværende hvis prognosene dine slår inn er sinker, kan hende de har preferanser som el-bil fortsatt ikke kan innfri.

Lenke til kommentar

Salet av elbilar steig derimot med 111% i Danmark frå 2017 til 2018.

Det ble solgt 1.545 nye elbiler i Danmark i fjor, en god dobling fra 2017 salget var da på 700 elbiler, det utgjør ca. 0.5% av det totale bilsalget i Danmark. Tar du med hybridbiler var salget på 1.6% av det totale bilsalget.

 

Så ikke akkurat det helt enorme salget av elbiler på andre siden av Skagerrak.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Salet av elbilar steig derimot med 111% i Danmark frå 2017 til 2018.

Det ble solgt 1.545 nye elbiler i Danmark i fjor, en god dobling fra 2017 salget var da på 700 elbiler, det utgjør ca. 0.5% av det totale bilsalget i Danmark. Tar du med hybridbiler var salget på 1.6% av det totale bilsalget.

 

Så ikke akkurat det helt enorme salget av elbiler på andre siden av Skagerrak.

Eg samanlikna med hydrogenbilar. Det var to færre hydrogenbilar i Danmark ved utgangen av 2018 enn ved inngangen til 2018. Frå i år skulle det vel til og med komme ei lita avgift på hydrogenbilar i Danmark, om ikkje det vart avlyst.

 

Uansett – over 100% vekst for elbilar talar for seg. Det er lett å latterleggjere 0,5%, men med ein slik vekst tek det ikkje mange år før elbilane dominerer. Salet av elbilar i Danmark gjekk kraftig ned i 2016 etter ein avgiftsauke, men billigare elbilar har gjort at salet tek seg opp att.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde du beskrevet mer utdypende i førstepost ville det vert enklere og forstå hva du mente, men uansett så tror jeg ikke 16% av de som er gjenværende hvis prognosene dine slår inn er sinker, kan hende de har preferanser som el-bil fortsatt ikke kan innfri.

Skal ikke blande meg inn her, men det virker som du henger deg opp i ordet "sinker" - det er bare en benevnelse på etternølere i en modell som beskriver et produkts livssyklus. Det betyr ikke at de som enda ikke har kjøpt på det tidspunktet er sinker, det betyr bare at de ikke har kjøpt enda - av ulike grunner. - så kaller man dem "sinker" som et begrep for å beskrive denne gruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Volvo er kinesisk. Har ikke noe med Sverige å gjøre.

Det var ein dryg påstand.

 

Volvo har hovudkontor i Göteborg. Der driv dei òg produktutvikling, marknadsføring og dei fleste administrasjonsfunksjonar. Den største Volvo-fabrikken er òg i Göteborg. I tillegg produserer Volvo komponentar i Skövde (motorar), Floby og Olofström i Sverige.

 

Volvo er ein av dei største arbeidsgjevarane i Sverige og har lange svenske tradisjonar. Å påstå at Volvo ikkje har noko med Sverige å gjere, fordi dei har ein kinesisk eigar, er som å påstå at Elkem ikkje har noko med Noreg å gjere fordi eigaren er kinesisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I 1980 vedtok svenske Riksdagen (etter folkeavstemning om saken) at kjernekraft skulle være helt avviklet senest 2010

 

De daværende 6 reaktorer + 4 under planlegging/bygging skulle få være i drift ut livsløpet, men så var det stopp ble det sagt.

 

Slik gikk det ikke. Til overmål vedtok Riksdagen i 2010 å bygge nye reaktorer, stikk i strid med tidligere vedtak.

 

Med andre ord, det er all grunn til å ta "forbud mot fossil-biler i 2030" med ei klype salt

 

Det er vel en intensjon de ser for seg, mens realiteter og andre forhold kan fort forkludre slike planer.

Lenke til kommentar

Det ble solgt 1.545 nye elbiler i Danmark i fjor, en god dobling fra 2017 salget var da på 700 elbiler, det utgjør ca. 0.5% av det totale bilsalget i Danmark. Tar du med hybridbiler var salget på 1.6% av det totale bilsalget.

 

Så ikke akkurat det helt enorme salget av elbiler på andre siden av Skagerrak.

Danmark vil nok få fart på salget av både elbiler og hydrogenbiler nå som det bl.a. er bestemt at alle nye taxier skal være grønne innen 2025 og at fra og med i dag får de fordeler sammenlignet med fossilbiler. Spesielt innen taxinæringen så vil nok hydrogenbiler være å foretrekke p.g.a. bedre rekkevidde og kort fylletid. 

Lenke til kommentar

Danmark vil nok få fart på salget av både elbiler og hydrogenbiler nå som det bl.a. er bestemt at alle nye taxier skal være grønne innen 2025 og at fra og med i dag får de fordeler sammenlignet med fossilbiler. Spesielt innen taxinæringen så vil nok hydrogenbiler være å foretrekke p.g.a. bedre rekkevidde og kort fylletid. 

 

Du glemte denne linken:

https://www.nettavisen.no/nyheter/derfor-har-hydrogenbiler-blitt-en-flopp-i-norge-sa-langt/3423412901.html

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...