Gå til innhold

Google kutter Chromecast Audio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kan det men BT har enkelte begrensinger som ikke Chromecast har.

Men Chromecast har enkelte begrensingen BT ikke har.

 

Har Chromcast audio noen ekstra funksjonalitet knyttet til lyd som vanlig Chromecast ikke har? Eller kan du bare stikke en vanlig chromecast i forsterkeren, eventuelt til en audio omformer om du ikke har hdmi på lysutstyret ditt?

Lenke til kommentar

Men Chromecast har enkelte begrensingen BT ikke har.

 

Har Chromcast audio noen ekstra funksjonalitet knyttet til lyd som vanlig Chromecast ikke har? Eller kan du bare stikke en vanlig chromecast i forsterkeren, eventuelt til en audio omformer om du ikke har hdmi på lysutstyret ditt?

Den ekstra funksjonaliteten er at den støtter eldre forsterkere som ikke har HDMI. Og du slipper omformerutstyr som øker kostnaden.

 

Min forsterker har innebygd Chromecast Audio, heldigvis. Dog har den hatt problemer med min Chromecast Ultra som jeg koblet til den. Når Chromecasten gikk i dvale (e.l.) så kom ikke signalene tilbake igjen før jeg restartet Chromecasten. Så i praksis var det bedre å koble Chromecasten direkte til TVen hvor det aldri var signalproblemer.

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen:

Er mulig at det er meg som ser dårlig, men kan ikke se at noen har den til under 300 der.

Tilbud og etterspørsel som har slått til etter at dette ble publisert?

Cooleting priser den under 300,-, men de har den ikke på lager. Tror de bare tok en sjapp titt og så laveste pris, ikke laveste pris på lager.

Lenke til kommentar

Kan ikke en Bluetooth-enhet gjøre samme jobben?

Koster 30 kroner på eBay. Fri frakt fra Kina.

Drives av en mobillader, har minijack lydutgang. Alle mobiler kan sende lyden dit via Bluetooth.

 

Chromecast streamer selv musikken direkte fra nettet, med blåtann bruker mobilen strøm hele tiden for å streame musikk som den sender videre via blåtann

Lenke til kommentar

 

Kan ikke en Bluetooth-enhet gjøre samme jobben?

Koster 30 kroner på eBay. Fri frakt fra Kina.

Drives av en mobillader, har minijack lydutgang. Alle mobiler kan sende lyden dit via Bluetooth.

 

Chromecast streamer selv musikken direkte fra nettet, med blåtann bruker mobilen strøm hele tiden for å streame musikk som den sender videre via blåtann

Og ikke minst bedre lyd.. Bluetooth dongler (spesielt de billige ræl greiene fra ebay etc) har ofte mye støy og lavere bitrate.

Lenke til kommentar

Kan ikke en Bluetooth-enhet gjøre samme jobben?

Koster 30 kroner på eBay. Fri frakt fra Kina.

Drives av en mobillader, har minijack lydutgang. Alle mobiler kan sende lyden dit via Bluetooth.

Har gjort mine erfaringer opp igjennom årene, med mye fra eBay og tilsvarende steder. Stiller man ingen krav til kvalitet på varen, samt ingen krav til kvalitet på lyd eller bilde, så er eBay o.l. tingen. -Når man jakter på billig.

 

Ofte er DAC delen ganske flat på lyddelen på blåtannprodukter derfra

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...