Gå til innhold

SNIKTITT: Plaget med lite plass på pulten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man ikke mye av det samme med en vanlig skjerm og et bordfeste ala dette?

 

Ulempen med slike løsninger er at man ikke får skjermen så nærme veggen, men min erfaring er at de fleste normal størrelse skrivebord er så dype at man ikke ønsker skjermen helt inntil veggen og da er det du linker til mye bedre. Jeg bruker en 5-6 år gammel (og utgått) sak fra Humanscale som ligner dette og holder to skjermer i akkurat den avstand og vinkel jeg ønsker. Litt mer styr å justere korrekt, men det gjør man bare hver gang en skjem skal byttes.

Lenke til kommentar

Hvorfor henger man ikke bare skjermen på veggen?

 

Ser heller for meg at dette er perfekt for de med kontorplass som ikke har vegg ved pulten, men trenger mer plass. Eventuelt hjemme, men samme..

 

Feste på skrivebord krever ikke boring i vegg og kan tas bort uten merke noe sted. Bedre løsning i hvert fall for meg.

Endret av se#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjeldent å se at Samsung satser på noe praktisk, for derfra så har det gått mye i design, design, design i tidligere år. Såpass hardt på design har de vært at VESA-festet ofte har vært umulig til veggmontering.

 

Kudos til dette praktiske designet. Likte faktisk denne idéen til løsning. Bare det at man kan legge skjermen flat på pulten er jo en ny vri. Og da kommer spørsmålet om det blir en touch-skjerm eller ikke av dette?

Endret av G
Lenke til kommentar

"Bordet må nødvendigvis stå litt ut fra veggen, men det er ikke snakk om stor mer enn én centimeter."

 

Er pulten av treverk, så kan man lage et lite hakk som er akkurat bredt og dypt nok for foten, så får man pulten helt inntil likevel. Kan gjerne gjøre det akkurat bredt nok til å sende strømkabelen og skjermkabelen ned på ene siden eller hver sin side, kanskje og for USB-kabel og, om ikke skjermen støtter at det går via Dispayport/Thunderbolt-kabelen.

 

Ellers er vel ikke den ene centimeteren værre, enn at du akkurat får andre kabler mellom og. Man har jo fort en lampe, noen høttalere  eller annet som og skal stå på eller henge over/rundt skjermen eller hylla over.

 

Hadde forøvrig vært fint om noen kom med et løst feste som bygger like lite, for de som ikke kan/vil feste noe i veggen, og gjerne vil ha en slankere desk enn det som er vanlig. Ofte er jo ikke bredden et veldig stort problem da man kjøper etter hva man har plass til, men dybden kan absolutt være et problem i endel rom, og alternativene fort krever mer plass enn man vil gi bort.

 

Beste alternativet jeg har sett, er et "veggfeste" for TVer, men som sikkert fint kan brukes for en PC-skjerm.

 

https://www.dustinhome.no/sok/deltaco%20erard%20standit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...