Gå til innhold

Råd/tips i tung økonomisk situasjon.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg starter denne tråden mest for råd over min økonomiske situasjon.

 

Dette er min situasjon: Jeg er en mann i slutten av 20 årene som har hatt et gambling problem de siste årene. Dette har resultert i et forbruks lån på ca 600.000kr. I tillegg har jeg studielån på 350.000kr, bil-lån på 60.000kr og noen andre lån på rundt 90.000kr. Totalt 1100000kr i lån.

 

Jeg har ikke noe familie eller venner som kan hjelpe meg på noe måte økonomisk.

 

I juli fikk jeg økonomisk verge da jeg skjønte at jeg på ingen måte greier og håndtere penger. Vi har et godt samarbeid. Jeg får 2.000kr i uken til forbruk (Mat, bensin, snus). Han har greid og forhandle ned renten på noen forbrukslån.

 

Jeg er utdannet vernepleier, jeg har en 100% fast stilling og en 75% fast stilling. Jeg ligger da på en årslønn på ca 800.000-850.000 tilsammen i året. Jeg tilbringer rundt 500 timer på jobb i måneden. Jeg trives med og jobbe mye. Men jeg føler at jeg får relativt dårlig betalt i forhold til hvor mye jeg jobber.

 

Er det noen som har noen tips eller råd for hva mer jeg kan gjøre i min situasjon, eller er det bare og kjøre løpet jeg har nå? Absolutt alt av råd blir verdsatt. Jeg har lyst til og gjøre alt i min makt for og bli kvitt forbrukslånet så raskt som mulig.

 

(Slutte med snus er et pågående prosjekt).

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vet hvor mye renteutgifter du kommer til å ha i løpet av året kan du også legge inn dette i skattekortet (om det ikke er lagt inn fra før) slik at du får mer utbetalt per måned i stedet for mye tilbake på skatten i 2020. Dette vil også gi deg mer penger til å betale ned gjeld på hver måned, og også dette vil spare deg for mye penger over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar