Gå til innhold

Dette er elbilene som kommer i 2019


Anbefalte innlegg

Gi elbiler de samme avgifter som alle andre biler. Hva vil skje med «revolusjonen» da?

 

For en uintelligent kommentar. Selvfølgelig vil salget av el-biler faller DRASTISK hvis de får samme avgifter som andre biler. Jeg har kjøpt el-bil kun av disse årsakene; lavere/ingen avgifter, gratis bomring og ingen drivstoffutgifter.

 

Dette er helt vanlig. Du har garantert gjort det samme, bare at det ikke har vært bil. Du har sikkert kjøpt en ting for at DU skal spare penger på det. TV på tilbud, støvsuger på opphørssalg, du skjønner tegninga. Det ligger i vår natur at vi ønsker å spare mest mulig og betale minst mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en uintelligent kommentar. Selvfølgelig vil salget av el-biler faller DRASTISK hvis de får samme avgifter som andre biler. Jeg har kjøpt el-bil kun av disse årsakene; lavere/ingen avgifter, gratis bomring og ingen drivstoffutgifter.

 

Dette er helt vanlig. Du har garantert gjort det samme, bare at det ikke har vært bil. Du har sikkert kjøpt en ting for at DU skal spare penger på det. TV på tilbud, støvsuger på opphørssalg, du skjønner tegninga. Det ligger i vår natur at vi ønsker å spare mest mulig og betale minst mulig.

Aldri forstått hvorfor folk kjøper elbil pga manglende kjøpsavgifter. De er jo generelt sett dyrere en fossilekvivalentene.

Lenke til kommentar

akkurat det som er poenget,selv med varm kupe, uten jakke, så er det digg med litt varme i rattet når det er kaldt ute.

 

Snakker av personlig erfaring da jeg har det selv, du har kanskje ikke testet det selv siden du kommer med slike antakelser?

Jeg har testet begge deler. Rattvarme har jeg kun hatt behov for når bilen er dårlig på forvarming.

 

 

 

Gi elbiler de samme avgifter som alle andre biler. Hva vil skje med «revolusjonen» da?

Det vil gjøre elbiler dyrere, noe som ikke er ønskelig med mindre man er klimanekter og mener at det er bra å drepe folk med forurensning både lokalt og globalt.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har testet begge deler. Rattvarme har jeg kun hatt behov for når bilen er dårlig på forvarming.

Folk har forskjellige behov. Bilen trenger ikke være dårlig på forvarming selv om man foretrekker å i tillegg ha varme i rattet. 

 

Folk tar ofte turen med bikkja f.eks mens bilen står på forvarming om morgenen. Da er det kjekt å kunne varme hendene på rattet selv om bilen i seg selv holder 25 grader inne etter å ha tuslet ute i regnet/snøværet i 20 minutter.

Lenke til kommentar

Bompenger er politikernes narkotika, og det kan virke som de har blitt avhengige.

Lenge siden jeg har vært så glad, når jeg leste dagens overskrift av VG :D

Har du kjøpt elbil for å slippe unna bompenger, moms, parkeringsavgift og fergebillett?

Da kan du snart få deg en ubehagelig overraskelse. Sjekk selv

 

Snart ser vi en del elbiler på finn.no eller hos bilforhandlere. Folk kjøper elbil pga dem vil helst unngå å betale avgift. Hvorfor skal elbiler ikke betale, når dem deler veien på lik linje med fossilbiler.

Hvem får svi for det. Jo, det er vi som kjører fossilbiler.

 

Når jeg fortalte en taxisjåfør i Sofia om at elbiler kommer seg unna avgifter i Norge.

Første han sa var "Mafia politics" og en latter etterpå.

Til opplysning så jeg 3 stk Tesla på 4 ukers opphold i Bulgaria.

Så for det meste Rolls Royce, Bentley, Lamborghini og Ferrari.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det snakk om akkurat disse spesifikke ELbilene i artikkelen her... Burde du jo klare å forstå...

Likefullt som du og han/hun burde forstå at når noe nytt kommer ut, som er det ikke et fullt spekter i fra samtlige fabrikanter på nøyaktig samme tidspunkt?

 

Det er dessuten lansert ei hel bøtte med ELcrossovere, så pisset ditt kan du gå en annen plass med

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Bompenger er politikernes narkotika, og det kan virke som de har blitt avhengige.

Lenge siden jeg har vært så glad, når jeg leste dagens overskrift av VG :D

Har du kjøpt elbil for å slippe unna bompenger, moms, parkeringsavgift og fergebillett?

Da kan du snart få deg en ubehagelig overraskelse. Sjekk selv

 

Snart ser vi en del elbiler på finn.no eller hos bilforhandlere. Folk kjøper elbil pga dem vil helst unngå å betale avgift. Hvorfor skal elbiler ikke betale, når dem deler veien på lik linje med fossilbiler.

Hvem får svi for det. Jo, det er vi som kjører fossilbiler.

 

Når jeg fortalte en taxisjåfør i Sofia om at elbiler kommer seg unna avgifter i Norge.

Første han sa var "Mafia politics" og en latter etterpå.

Til opplysning så jeg 3 stk Tesla på 4 ukers opphold i Bulgaria.

Så for det meste Rolls Royce, Bentley, Lamborghini og Ferrari.

Gleden din blir nok kortvarig, da elbiler sannsynligvis aldri vil betale det samme i bompenger som fossilbiler. Dessuten er jo elbiler billigere i drift og krever mindre vedlikehold. Så selv om elbiler betaler 50% av det fossilbiler betaler i bompenger så vil de nok fortsette å selge.

 

Når det gjelder hva en tilfeldig taxisjåfør i Bulgaria mener som saken så legger jeg ikke så voldsomt stor vekt på det. Men før han begynner å snakke om "Mafia Politics" burde han kanskje feie for egen dør:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_in_Bulgaria

 

https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2017

 

Norge: Nr. 3

 

Bulgaria: Nr. 71

 

Så dårens latter lyder hul for meg, altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likefullt som du og han/hun burde forstå at når noe nytt kommer ut, som er det ikke et fullt spekter i fra samtlige fabrikanter på nøyaktig samme tidspunkt?

 

Det er dessuten lansert ei hel bøtte med ELcrossovere, så pisset ditt kan du gå en annen plass med

Likefult totalt uvesentlig da jeg kommenterte på de spesifikke bilene her.. Kun Audien som ser bra ut av de som sagt.. Og fortsatt synd det er en ELbil. Så det usaklige pisset ditt som ikke hadde noe med det jeg faktisk kommenterte på å gjøre kam du stikke en viss plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...