Gå til innhold

Dette er elbilene som kommer i 2019


Anbefalte innlegg

Gir ingen mening, bør vell heller være forbud over x antall kilo. Sikkerhet er det viktigste i trafikken. I byen løser en det med avgift.

Gir stor mening. Du har aldri kjørt bil utenfor en by du tydligvis med den latterlige påstanden din. Sikkerhet er det viktigeste ja.. Mange plasser piggfritt ofte er ubrukelig? Og det har ingenting med vekt å gjøre. Var også bedre å kjøre på vinterveier når flere hadde piggdekk. Salting ødelegger vinterveiene og forurenser som fy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir stor mening. Du har aldri kjørt bil utenfor en by du tydligvis med den latterlige påstanden din. Sikkerhet er det viktigeste ja.. Mange plasser piggfritt ofte er ubrukelig? Og det har ingenting med vekt å gjøre. Var også bedre å kjøre på vinterveier når flere hadde piggdekk. Salting ødelegger vinterveiene og forurenser som fy.

Jeg kjører stadig utenfor storbyer jeg, bor på vestlandet så er ikke uvant med å kjøre over fjellet. Det var dubius som skulle ha påbud for elbiler, jeg mente bare at en heller bør se på alle biler over en vekt om det skal være noe vits. Ikke elbiler alene. Det er han som mener ett forbud må på plass, ikke jeg. Så du må sjekke hvem du svarer...

 

Forøvrig kjører jeg alltid piggfritt, med drift på alle hjul. Det er peoblemfritt med moderne systemer for min del. Bakhjulsdrift er dog håpløst, spessielt med tung bil.

Lenke til kommentar

Jeg kjører stadig utenfor storbyer jeg, bor på vestlandet så er ikke uvant med å kjøre over fjellet. Det var dubius som skulle ha påbud for elbiler, jeg mente bare at en heller bør se på alle biler over en vekt om det skal være noe vits. Ikke elbiler alene. Det er han som mener ett forbud må på plass, ikke jeg. Så du må sjekke hvem du svarer...

 

Forøvrig kjører jeg alltid piggfritt, med drift på alle hjul. Det er peoblemfritt med moderne systemer for min del. Bakhjulsdrift er dog håpløst, spessielt med tung bil.

Har ikke noe med vekt å gjøre. Selv på lastebil foretrekker jeg pigg. Det er ikke problemfritt med moderne systemer heller. Bakhjulsdrift, forhjulsdrift eller trekk på alle hjul så er pigg fortsatt best. Bakhjulstrekk er forøvrig bedre på en tyngre bil enn en lett bil.

Lenke til kommentar

Jeg kjører stadig utenfor storbyer jeg, bor på vestlandet så er ikke uvant med å kjøre over fjellet. Det var dubius som skulle ha påbud for elbiler, jeg mente bare at en heller bør se på alle biler over en vekt om det skal være noe vits. Ikke elbiler alene. Det er han som mener ett forbud må på plass, ikke jeg. Så du må sjekke hvem du svarer...

 

Forøvrig kjører jeg alltid piggfritt, med drift på alle hjul. Det er peoblemfritt med moderne systemer for min del. Bakhjulsdrift er dog håpløst, spessielt med tung bil.

Jeg har piggfritt og bakhjulsdrift på pickup og har ikke problemer med å komme meg fram

Jeg kobler inn 4hjulsdrift når jeg skal opp "hytteveier", som stort sett er dårlig brøytet og smale

Lenke til kommentar

Har ikke noe med vekt å gjøre. Selv på lastebil foretrekker jeg pigg. Det er ikke problemfritt med moderne systemer heller. Bakhjulsdrift, forhjulsdrift eller trekk på alle hjul så er pigg fortsatt best. Bakhjulstrekk er forøvrig bedre på en tyngre bil enn en lett bil.

Nei jeg sa bakhjulsdrift på tunge biler er håpløst.

 

Jeg er tydligvis overlegen jeg da siden jeg klarer meg helt fint uten pigg. Du legger deg dog opp i noe som ble foreslått av noen andre, syt til han. Jeg er lei de barnehage debattene dine

Lenke til kommentar

Jeg har piggfritt og bakhjulsdrift på pickup og har ikke problemer med å komme meg fram

Jeg kobler inn 4hjulsdrift når jeg skal opp "hytteveier", som stort sett er dårlig brøytet og smale

Ja det er vell litt av poenget. Bakhjulsdrift er håpløst når det røyner på. Jeg kjørte bmw før, hatet når snøen kom. Nå er det dog en lek med elektrisk awd

Lenke til kommentar

Bakhjulstrekk er best på alle biler i Norge

Aldri hatt problemer med bakhjulsdrift, men bare problemer med forhjuls

Skal en komme seg opp bakker med forhjulsdrift så må en rygge opp

. Du glemte Awd. Det er helt klart mitt første valg, bakhjul er siste valg. Spessielt med mye vekt forran.

 

Nå var det aldri, tidligere var du avhengig av awd... Ikke lett å forstå

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Nei jeg sa bakhjulsdrift på tunge biler er håpløst.

 

Jeg er tydligvis overlegen jeg da siden jeg klarer meg helt fint uten pigg. Du legger deg dog opp i noe som ble foreslått av noen andre, syt til han. Jeg er lei de barnehage debattene dine

Men det er jo ikke håpløst... Bakhjulstrekk fungerer som sagt bedre på en tyngre bil enn en lett bil.. Jeg har jo kjørt med bakhjulstrekk der selv flere 4 hjulstrekkere har slitt så.

Du kjører nok mindre bil enn meg og på helt andre plasser uten is du da siden du klarer deg så fint med piggfritt..

Er lei de barnslige barnehage kommentarene dine som viser mangel på kunnskap. Og så blir du bare sur når du blir motsagt..

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke håpløst... Bakhjulstrekk fungerer som sagt bedre på en tyngre bil enn en lett bil.. Jeg har jo kjørt med bakhjulstrekk der selv flere 4 hjulstrekkere har slitt så.

Du kjører nok mindre bil enn meg og på helt andre plasser uten is du da siden du klarer deg så fint med piggfritt..

Er lei de barnslige barnehage kommentarene dine som viser mangel på kunnskap. Og så blir du bare sur når du blir motsagt..

Problemet er at du mener du kan bedre enn alle, på lik linje med ungene i barnehagen. Mine erfaringer motstrider dine, og jeg er uenig. At du skriver motsatt vill ikke overbevise meg, da jeg har egne erfaringer. Jeg kjører stor og tung bil. Men ikke noe vogntog..

Lenke til kommentar

Bakhjulstrekk er best på alle biler i Norge

Aldri hatt problemer med bakhjulsdrift, men bare problemer med forhjuls

Skal en komme seg opp bakker med forhjulsdrift så må en rygge opp

Bakhjulstrekk er ikke alltid best nei. Men det fungerer bra. Har kommet meg opp flere ganske bratte bakker jeg med forhjulstrekk på blankis uten å rygge. Men heller bak eløer forhjulsdrift enn en bil med dårlig 4 hjulstrekk. Nok av awd som har dårlig kraftoverføring.

Lenke til kommentar

Problemet er at du mener du kan bedre enn alle, på lik linje med ungene i barnehagen. Mine erfaringer motstrider dine, og jeg er uenig. At du skriver motsatt vill ikke overbevise meg, da jeg har egne erfaringer. Jeg kjører stor og tung bil. Men ikke noe vogntog..

Nei, det er jo du som tror.. Du som bastandt påstår noe få er enige i så?

Jeg kjører både lette og tunge både person og lastebiler. For mange år siden kunne jeg kjøre Ford Sierra der mange biler som var MYE bedre vinterbil slet så har nok noe med kunnskapen bal rattet og ikke bare bilen. Hadde forøvrig piggdekk.. Som såklart er best på isete frosne veier ifølge alle tester som noensinne er utført.

Lenke til kommentar

Nei, det er jo du som tror.. Du som bastandt påstår noe få er enige i så?

Jeg kjører både lette og tunge både person og lastebiler. For mange år siden kunne jeg kjøre Ford Sierra der mange biler som var MYE bedre vinterbil slet så har nok noe med kunnskapen bal rattet og ikke bare bilen. Hadde forøvrig piggdekk.. Som såklart er best på isete frosne veier ifølge alle tester som noensinne er utført.

Å herregud, er nok kunnskapene det står på ja når du må farte rundt med piggdekk for å komme deg frem.

Tror vi har diskutert ferdrig jeg, vi er uenig og har forskjellige erfaringer. Lykke til med piggene og høytalerne dine.

Lenke til kommentar

Med nok fart så kommer alle opp bakker

Hadde engang en Audi 100 2,8E med forhjulstrekk.. Den dro seg lettest opp en S formet bakke i 1gir og spant den så slapp jeg bare pedalene helt og lot den faktisk trekke seg opp på tomgang. Eneste bilen jeg har hatt som klarte det på tomgang forøvrig. Og da snakker vi 10-15% stigning med svingete bakke. Så fart er ikke alltid løsningen. I den bakken ville man kun gått rett frem med mye fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...