Gå til innhold

Feil i google maps, hvordan få det korrigert?


Anbefalte innlegg

Har en svært irriterende sak. Alle husnummere fra 1 - 200 går til husdøra mi, og jeg bor i enden av gata, noe som medfører at jeg daglig har besøk av folk som kjører feil. 

Har forsøkt å melde inn til google et par ganger via maps appen, men har aldri fått noe respons. Er det noen annen måte å eskalere dette på? Evt. Andre tips og triks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet der jeg bodde før. Tok litt tid, men det ble rettet. Vet ikke om det hjelper om du har høy anerkjennelse (har local guide nivå 5) eller om flere melder om samme situasjon. Om du ønsker kan du sende meg en PM så kan jeg også melde fra i håp om raskere behandling. Bare jeg ikke må dele ut alle 200 adresser vekk fra deg :p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet der jeg bodde før. Tok litt tid, men det ble rettet. Vet ikke om det hjelper om du har høy anerkjennelse (har local guide nivå 5) eller om flere melder om samme situasjon. Om du ønsker kan du sende meg en PM så kan jeg også melde fra i håp om raskere behandling. Bare jeg ikke må dele ut alle 200 adresser vekk fra deg :p

 

Hehe, det er litt av problemet, altså at man egentlig bare kan registrere 1 adresse feil. Sender deg en PM i håp om bedring, hvor lang tid tok det? Har sikkert gått 1 år siden jeg registrerte første gangen

Lenke til kommentar

De oppdaterer ikke kartene basert på bilene. Bilene er i hovedsak for å få laget bilder til Google Street View.

Satelittbilder er nok mer brukt, sammen med offisielle kartdata fra det aktuelle landet.

 

Som nevnt over er det mulig å sende inn forslag til endring, men det er nok mer effektivt om det kommer fra Google local guides (level 5 og opp), da disse har brukt en del tid på å plotte inn informasjon til Google, og jeg oppfatter det i alle fall slik at det tar kortere tid om jeg (level 5) legger inn en endring kontra samboer f.eks. som ikke er local guide.

Endret av NoTrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sikkert et dagsprosjekt men eneste måten jeg vet man kan rette opp i feil på maps på er via mobilappen. Du rister mobilen for å få frem menyen der du korrigerer slike feil, men du må sikkert gjøre dette 199 ganger.

Tok en litt nøyere sjekk, og det er absolutt alle 2000+ adressene som går til samme plass...!

 

Så dere mener https://www.norgeskart.no/ er det kartet som de fleste andre baserer seg på? Er det feil her så er problemet størst sansynlig google maps og andre? Problemet kartprogrammene ikke henter informasjon fra statens veivesen. Så ombygging eller omlegging blir ofte ikke tatt inn før flere år etterpå.

I norgeskart er det riktig for mitt tilfelle, men google maps er feil

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet der jeg bodde før. Tok litt tid, men det ble rettet. Vet ikke om det hjelper om du har høy anerkjennelse (har local guide nivå 5) eller om flere melder om samme situasjon. Om du ønsker kan du sende meg en PM så kan jeg også melde fra i håp om raskere behandling. Bare jeg ikke må dele ut alle 200 adresser vekk fra deg :p

Sender du det du sendte til meg og, så kan jeg pushe på. Har nivå 6, og opplever at de tidvis faktisk leser det jeg skribler :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

@Habla Møberg Jeg har det samme problemet her. Et bilverksted som er plassert i veien på nedsiden av oss har også adresse dit, men ifølge google maps så skal de kjøre hit i en annen gate, og så er det en stiplet linje "ned" skråningen her. Ser dette er lenge siden, men har du forslag til hva jeg kan gjøre? Har prøvd å redigere i maps men det var ikke enkelt.. 

Lenke til kommentar

Sist jeg meldte feil i Google Maps tegnet jeg opp nye veier, eller flyttet de. Dette var i fjor høst. Det tok ca 3 måneder før de begynte å ta tak i det. Det ble flere "saker"/'tickets' (?) og noen mer omfattende enn andre. Gikk over 1 måned før alle endringer ble akseptert/publisert.

EDIT: Absolutt verdt bryderiet, siden både pakkebud og FINN-kjøpere nå lettere finner frem.

EDIT 2: Jeg er ikke local guide enda. Men det står at visst jeg blir det så er jeg på nivå 2.

Endret av nightowl
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...