Gå til innhold

– Tesla skal levere 3000 Model 3 i uka til Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes - jeg vant! Takk for at du igjen understreker poenget mitt. Du kan nada om den verden vi lever i og velger å tro på kun det du selv anser å være riktig i stedet for å lese rapporter som faktisk beviser noe! Sikker på at du er typen som tror jorda er flat og at vi aldri har vært på månen. Takk til deg. Så får vi blokke deg også som alle andre konspirasjonsteoretikere der ute. 

 

Bare hyggelig, selv om det faktisk var deg som ikke har lest rapportene og nettsidene du selv lenker til.

 

For å legge til litt mer konspirasjonsteorier -> https://www.nyteknik.se/fordon/stora-utslapp-fran-elbilarnas-batterier-6851761

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For det første: De solgte ikke disse bilene for fire år siden. Det vet du godt, men intet anti-Tesla-innlegg uten løgn, eller hva?

De begynte salget i april 2016 dersom jeg ikke tar feil, så i underkant av tre år, uten at det gjør poenget noe dårligere, jeg kan endre på det jeg vettu

 

"Å benytte tall fra Q3 2018, det samme kvartalet Tesla leverte ut biler som ble solgt for fire tre år siden, er neppe særlig retningsgivende for deres produksjonskapasitet på lengre sikt." - Meg

 

 

Netopp, produksjonen var betydelig lavere i Q1 og Q2, men de har altså jobbet hardt med å øke produksjonen. Og i Q3 har de vist at de har klart å øke produksjonen kraftig. Produksjonen kommmer jo ikke til å gå kraftig ned igjen, da de nå har nådd en viss kapasitet og vil bare utvide videre herfra.

 

Hva er problemet her egentlig? Hva er det du krangler om? Eller troller, kanskje.

 

Dersom du leser, så finner du ut hva jeg krangler om.

 

Jeg skrev at GM produserer hundre ganger flere biler i året enn Tesla.

Siste produksjontall for et helt år er selvfølgelig for 2017, ettersom 2018 ikke er over enda.

Tesla produserte 100 000 biler i 2017, GM produserte 10 000 000 biler.

 

Det vil være naturlig å benytte produksjontall fra siste hele år i en slik sammenligning, klarer man ikke å se det, så er det på tide å gå og legge seg.

 

Jeg kan rett og slett ikke fatte at dette er noe å krangle om, det blir ikke flere eller mindre biler uansett, tallene er faste.

Ikke har jeg hevdet at Tesla burde produsere like mange biler som GM, og jeg skrev faktisk ingenting negativt om Tesla i det hele tatt i det innlegget, kun at GM produserer flere biler, og har 70 fabrikker, ikke 0, slik det ble påstått.

 

Så lite skal det til, før elbil-fanatikerne får fullstendig panikk, å tillegger meg meninger, hevder at kvartalstallene må benyttes, at GM snart er konk uansett osv.

 

Men okey, siden dere tydeligvis føler dere litt støtt, så la oss si at Tesla produserer 400 000 biler i året, så produserer GM "bare" 9 600 000 flere biler enn Tesla, uten at jeg kan se at det er særlig relevant, men gå gjerne amok, fortell hvorfor Tesla ikke produserer mer, eller at GM er bare elendighet?

 

Jeg troller dog "litt", det er rasende festlig å se at enkelte, som hevder de er nærmest miljøforkjempere, så ivrig forsvarer en bil, som er langt mer miljøfiendtlig enn nær sagt alle alternativene, den er til og med mer miljøfiendtlig enn en bensinbil, inntil den kjøres langt på rett strømmiks.

 

Min mening er at elbilen ikke er "enormt positiv for miljøet".

Den er slik det står i dag særdeles miljøskadelig, men den er litt mindre miljøskadelig enn andre biler, når den kjøres mange nok kilometer, med strøm produsert på rette måten, og en del flere faktorer, men redder verden, det gjør den aldri.

Endret av adeneo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men okey, siden dere tydeligvis føler dere litt støtt, så la oss si at Tesla produserer 400 000 biler i året, så produserer GM "bare" 9 600 000 flere biler enn Tesla, uten at jeg kan se at det er særlig relevant, men gå gjerne amok, fortell hvorfor Tesla ikke produserer mer, eller at GM er bare elendighet?

Det hadde vært helt greit om du sa at GM produserte 25 ganger flere biler enn Tesla. Jeg syns at å ta feil med en faktor på omkring fire er såpass mye feil at det fortjener en rettelse.

 

Hvilken betydning det har at GM produserer 25 ganger flere biler enn Tesla kan man diskutere. Men stort sett går det på at Tesla er en premiumbil-produsent, og opererer ikke i massemarkedet. Tesla er også i sterk vekst. BMW produserer ca 6,5 ganger flere biler enn Tesla, neste år vil det være ca 5 ganger, og sånn vil utviklingen trolig fortsette.

Lenke til kommentar

Neh - Tesla har service biler som kjører ut ;) Effektiv service system det! 

Sant. Model 3 skal bare ha service hvert 2. år, og servicebilene skal kunne ta full service og kunne fikse mindre feil. Planen er at de også skal kunne ta EU kontroll, men jeg er ikke sikker på om regelverket tillater dette ennå. Men om de får godkjenningene i orden så vil Model 3 ideelt sett aldri være innom et verksted!

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De begynte salget i april 2016 dersom jeg ikke tar feil, så i underkant av tre år, uten at det gjør poenget noe dårligere, jeg kan endre på det jeg vettu

 

"Å benytte tall fra Q3 2018, det samme kvartalet Tesla leverte ut biler som ble solgt for fire tre år siden, er neppe særlig retningsgivende for deres produksjonskapasitet på lengre sikt." - Meg

 

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fatter ikke at folk vil sitte så lavt (enda lavere enn S-en ). Og upraktisk bred med det vide "skjørtet". Takke med til crossover.

 

S og Model 3 har samme høyde. Men jeg venter nok på Y, må ha hengerfeste.

Mye bedre kjørefølelse i lave biler, høye blir mer upresise og ustabile.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De begynte salget i april 2016 dersom jeg ikke tar feil, så i underkant av tre år, uten at det gjør poenget noe dårligere

Folk kunne sette seg på reservasjonsliste i 2016. De kjøpte ikke bilen da.

 

Dersom du leser, så finner du ut hva jeg krangler om.

 

Jeg skrev at GM produserer hundre ganger flere biler i året enn Tesla.

Siste produksjontall for et helt år er selvfølgelig for 2017, ettersom 2018 ikke er over enda.

Tesla produserte 100 000 biler i 2017, GM produserte 10 000 000 biler.

Det er direkte latterlig å bruke 2017 som målestokk når du vet hvor mange ganger større Teslas produksjon er i 2018.

 

Det vil være naturlig å benytte produksjontall fra siste hele år i en slik sammenligning, klarer man ikke å se det, så er det på tide å gå og legge seg.

Nei, det er slett ikke naturlig når man vet at tallene fra 2017 ikke er i nærheten av å være representative for 2018.

 

Så lite skal det til, før elbil-fanatikerne får fullstendig panikk, å tillegger meg meninger, hevder at kvartalstallene må benyttes, at GM snart er konk uansett osv.

Å rette på FUDdingen og trollingen din er ikke "fullstendig panikk". Tåler du ikke at noen motsier deg eller?

 

Jeg troller dog "litt", det er rasende festlig å se at enkelte, som hevder de er nærmest miljøforkjempere, så ivrig forsvarer en bil, som er langt mer miljøfiendtlig enn nær sagt alle alternativene, den er til og med mer miljøfiendtlig enn en bensinbil, inntil den kjøres langt på rett strømmiks.

Ja nå troller du. Du troller og lyver om at elbiler er "langt mer miljøfiendtlig". Og så forventer du at folk bare skal la trollingen din passere?

 

Min mening er at elbilen ikke er "enormt positiv for miljøet".

Den er enormt mer positiv for miljøet enn fossilbiler, som er det elbiler er ment å erstatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med denne? At elbiler har litt større utslipp ved produksjon, men veier opp for det når de faktisk begynner å kjøre? Og det skal liksom være noe nytt?

La du merke til at de hevder at det tar 8.2 år før en Tesla tar igjen fossilbilen, hvor "enormt mer positivt for miljøet" er det ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant. Model 3 skal bare ha service hvert 2. år, og servicebilene skal kunne ta full service og kunne fikse mindre feil. Planen er at de også skal kunne ta EU kontroll, men jeg er ikke sikker på om regelverket tillater dette ennå. Men om de får godkjenningene i orden så vil Model 3 ideelt sett aldri være innom et verksted!

Og det går jo strålende for de i dag, ikke sant? Flere bileiere har ventet et halv år og noen selv et år mens Tesla ikke klarer å finne ut av feilene eller har ikke deler. Er blitt helt vanlig for mange Tesla eiere og ha leiebil i mange måneder. 

Lenke til kommentar

Og det går jo strålende for de i dag, ikke sant? Flere bileiere har ventet et halv år og noen selv et år mens Tesla ikke klarer å finne ut av feilene eller har ikke deler. Er blitt helt vanlig for mange Tesla eiere og ha leiebil i mange måneder.

Så mange er det ikke, selv om jeg ikke skal si at det aldri skjer. Tesla har slitt med verkstedkapasiteten, men det er ikke helt galt. For kritiske ting kommer man på verksted innen noen timer/dager, mens ting som ikke haster kan det gå opp mot fire måneder.

 

Tesla har de mest fornøyde kundene, og det er ikke uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La du merke til at de hevder at det tar 8.2 år før en Tesla tar igjen fossilbilen, hvor "enormt mer positivt for miljøet" er det ?

La du merke til at det er en gammel artikel fra 2017 som er motbevist utallig ganger allerede? 

Blant annet i den rapporten jeg allerede har linket til deg som du nektet å forstå noe som helt av ? :) 

 

Men sure - klyng til gamel FUD svada. Troll litt og lek på forumer. Alle vi andre kan i hvert fall understreke at det du kommer med er totalt BS. 

 

Lenke til kommentar

Så mange er det ikke, selv om jeg ikke skal si at det aldri skjer. Tesla har slitt med verkstedkapasiteten, men det er ikke helt galt. For kritiske ting kommer man på verksted innen noen timer/dager, mens ting som ikke haster kan det gå opp mot fire måneder.

 

Tesla har de mest fornøyde kundene, og det er ikke uten grunn.

Har du aksjer i Tesla mon tro? Blir litt spesielt når du hele tiden vrier det som åpenbart er negativt for Tesla til noe positivt eller fornektelse av realiteten. Det er er klart det er ille når folk venter mange måneder på bilen sin. Og det er flere historier på at de ikke engang svarer kundene sine eller holder avtaler om tilbakemelding.

 

Faktum er at det er ingen bilmerker som har så mange klager til forbrukerrådet som Tesla i forhold til antall biler som selges. Og problemet har vært økende.

 

Når det gjelder Tesla, har Forbrukerrådet hatt en økning på både henvendelser og klagesaker fra i fjor til i år.

Lenke til kommentar

La du merke til at de hevder at det tar 8.2 år før en Tesla tar igjen fossilbilen, hvor "enormt mer positivt for miljøet" er det ?

Det tar selvsagt ikke over åtte år. Her er det gjort massevis av beregninger, og alle ligger langt under dette.

 

Men det er klart, jo renere kraftmiks desto raskere veier manglende eksos fra elbil opp for det noe høyere utslippet under produksjon.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...