Gå til innhold

Fikk en mistenksom e-mail fra an araber


Anbefalte innlegg

Jeg var på YouTube. Kallenavnet er mitt ordentlige navn og bildet er av meg. Jeg skrev en kommentar at jeg ikke likte al-Assad. Har en mistanke at mange arabere liker han. Kort tid etterpå får jeg en e-mail på arabisk. Jeg åpner det (vedlegg 1). Der står noe sånt som:

 

  بعث ‪New user message‬ رسالةً إليك في صفحة نقاشك.

 الرسالة New user message لتعديلات 

 

Javel, jeg blir litt stresset. Jeg trykker på den blå knappen, så dukker det opp en ganske tom Wikipedia side på arabisk med mitt fulle navn (vedlegg 2). Er bare litt bekymret at noen arabere vet hvor jeg bor, hvordan jeg ser ut og har e-mail adressen min pga jeg fornærmet noen. Høres sprøtt ut, men vil liksom ikke ha noen på døren her om et år. Bor med foreldrene mine og har en lillebror liksom. Trenger jeg egentlig å tenke mer på dette..?

post-390163-0-47532600-1544567410_thumb.png

post-390163-0-47675700-1544567648_thumb.png

Endret av Mads2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på YouTube. Kallenavnet er mitt ordentlige navn og bildet er av meg. 

 

 

Er du en løve? Eller en minecraftfigur?

 

Folk sender ut alt mulig piss på internett. Folk bruker reaksjoner som det du har for alt det som det er verdt. Jeg tror ikke du skal ta det så alvorlig. Folk bruke slike taktikker for å true, og det er ikke uten grunn at "jeg vet hvor du bor"-trusler fortsatt blir brukt. Det er jo fordi det virker. 

 

Så bare slett e-posten og glem hele greia. Det er sikkert en eller annen random idiot som forsøker å skremme deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var på YouTube. Kallenavnet er mitt ordentlige navn og bildet er av meg. Jeg skrev en kommentar at jeg ikke likte al-Assad. Har en mistanke at mange arabere liker han. Kort tid etterpå får jeg en e-mail på arabisk som dere ser i vedlegg 1.

Jeg åpner det (vedlegg 2). Der står noe sånt som:

 

  بعث ‪New user message‬ رسالةً إليك في صفحة نقاشك. 

اعرض الرسالة  ‪New user message‬  اعرض التعديلات    

 

Javel, jeg blir litt stresset. Jeg trykker på den blå knappen, så dukker det opp en ganske tom Wikipedia side på arabisk med mitt fulle navn (vedlegg 3). Er bare litt bekymret at noen arabere vet hvor jeg bor, hvordan jeg ser ut og har e-mail adressen min pga jeg fornærmet noen. Høres sprøtt ut, men vil liksom ikke ha noen på døren her om et år. Bor med foreldrene mine og har en lillebror liksom. Trenger jeg egentlig å tenke mer på dette..?

 

ikke noe å by seg om, men du kan jo godt videresende det til politiet hvis du føler det er truende

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ok takk for tilbakemeldinger. Sikkert bare jeg som overreagerer. Har gjort meg mer anonym nå. Ja Tor C: var meg med en løve.

 

Da bør du for det første fjerne lenken i første innlegget ditt... 

 

Ei heller profilen din på diskusjon.no er særlig anonym siden du på et eller annet tidspunkt brukte ditt fulle navn som nick istedenfor Mads2.  Dine gamle innlegg endres til det nye nicket ditt, men når du har gjort endringer så står fortsatt navnet ditt der. 

 

Det finnes mye gærninger der ute, så hvis du vil være mer anonym så opprett nye kontoer både her på diskusjon og på youtube. Ikke det at de kommer til å gjøre deg noe fysisk, men da slipper man gjerne gærninger som truer med "jeg vet hvor du bor". 

 

Jeg antar du har lest på VG om han gærningen som har ødelagt livene til 25 nordmenn. Han er beklageligvis bare en av ekstremt mange. Innen antivaksere, barnevernsmotstandere og alternativbransjetilhengere så finnes det mange mange mange mange flere. Bare siste  året er det snakk om at et titalls er blitt dømt her i landet. Så prøv å beskytt ditt ekte navn på nett så langt som mulig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lyst til å lenke til den saken?

 

Og ja, fake navn er alltid best. Du bruker ikke navnet ditt, datoen du er født, stedet du kom fra eller bor, osv. Ingen info som kan direkte linkes til deg.

https://www.vg.no/spesial/2018/nettets-gapestokk/?utm_source=vgfront&utm_content=row-25

 

Typisk norge.

Vi finansierer kriminelle via nav og gir dem immunitet mot straffereaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da bør du for det første fjerne lenken i første innlegget ditt... 

 

Ei heller profilen din på diskusjon.no er særlig anonym siden du på et eller annet tidspunkt brukte ditt fulle navn som nick istedenfor Mads2.  Dine gamle innlegg endres til det nye nicket ditt, men når du har gjort endringer så står fortsatt navnet ditt der.

 

TS, ta kontrakt med en admin, de kan slette brukernavnhistorikken.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da bør du for det første fjerne lenken i første innlegget ditt... 

 

Ei heller profilen din på diskusjon.no er særlig anonym siden du på et eller annet tidspunkt brukte ditt fulle navn som nick istedenfor Mads2.  Dine gamle innlegg endres til det nye nicket ditt, men når du har gjort endringer så står fortsatt navnet ditt der. 

 

Det finnes mye gærninger der ute, så hvis du vil være mer anonym så opprett nye kontoer både her på diskusjon og på youtube. Ikke det at de kommer til å gjøre deg noe fysisk, men da slipper man gjerne gærninger som truer med "jeg vet hvor du bor". 

 

Jeg antar du har lest på VG om han gærningen som har ødelagt livene til 25 nordmenn. Han er beklageligvis bare en av ekstremt mange. Innen antivaksere, barnevernsmotstandere og alternativbransjetilhengere så finnes det mange mange mange mange flere. Bare siste  året er det snakk om at et titalls er blitt dømt her i landet. Så prøv å beskytt ditt ekte navn på nett så langt som mulig. 

 

Barnevernsmotstandere har ofte rett. Det er bare vi etnisk norsk er for naive til å tro at barnevernet tar hensyn til barnet beste. Sannheten er at barnevernet styres av mafiavirksomhet slik VG har avslørt i 2018. Dette er ett stort og farlig nettverk i Norge.

 

TS, du må aldri finne på å bruke ditt navn på internett. Når en person ute i verden vet hvem du er, så kan det være vedkommende kjenner noen her i Norge. Ut ifra slik det er beskrevet tror jeg vedkommende vil bare gi deg en falsk trussel, og det er ingenting å frykte. Ta det med ro.

 

Jeg ville ha slettet youtubekontoen din umiddelbart!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Barnevernsmotstandere har ofte rett. Det er bare vi etnisk norsk er for naive til å tro at barnevernet tar hensyn til barnet beste. Sannheten er at barnevernet styres av mafiavirksomhet slik VG har avslørt i 2018. Dette er ett stort og farlig nettverk i Norge.

 

Selv om de har rett, så forsvarer det ikke metodene de bruker. Per idag er disse den enkeltgruppen i Norge som er styggest i metodene sine. Det finnes ingen gode grunner til å bruke slike metoder. 

 

Hvis de faktisk hadde hatt rett så hadde de heller ikke hatt behov for å bruke slike metoder. Vi lever faktisk i en rettsstat. 

 

Barnevernet gjør selvsagt feil, akkurat som helsevesen, politi, skoler osv osv osv. Det at det gjøres enkelte feil betyr ikke at det er "mafia" eller at det er en konspirasjon. Majoriteten av barnevernsmotstanderne klarer imidlertid ikke å ta opp de sakene der barnevernet faktisk har gjort feil, men fokuserer på sakene der foreldrene f.eks nekter å slutte å slå ungene sine. Eller der foreldrene er så rablende gale at besøksforbudene kreves som om de var utdeling av sukkertøy. 

 

Disse barnevernmotstanderne skyr ingen midler, og har for lengst brukt opp samfunnets tålmodighet når det kommer til trusler, trakassering og ærekrenkelser. Heldigvis begynner politiet å forstå alvoret og påtaler stadig flere av dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Barnevernmostandere består hovedsakelig av mennesker som ikke evner å se lengre enn sin egen nesetipp. Jeg er bvbarn, var veldig sint på bv da jeg var yngre men ettersom jeg ble eldre begynte jeg å reflektere mer over hva de gjorde og hvorfor. Dette er det mange av de mangler, denne reflektere utviklingen av tankegang, og dette er utsatte barn som har vært i dårlige hjem, skole og fritidsmiljøer og kanskje til og med har blitt eksponert for sterkere dop i ung alder, som vi vet påvirker måten hjernen din utvikler seg på og hvordan du utvikler deg som person videre i livet. 

Eller så er det folk som har mistet barna sine som mener at de har all rett til å gjøre hva de vil med sine barn, for de ser barna som eiendom. Disse kan pelle seg rett til helvete, de har ingenting i debatten å gjøre. 

Hadde vi ikke fokusert så mye på å forsvare bv, det eneste forsvaret vi har egentlig mot fucka foreldre som vil mishandle sine barn, så hadde vi kanskje kunne fokusert på å se nærmere på bv og gjøre det bedre. Vi må jobbe mot ett bedre system, ikke vekk fra det eneste forsvaret barna har i samfunnet. Fuck jeg blir alltid så sint når voksne prøver å frata barn rettigheter. 

Edit: Husk ALLTID at barnevernet har TAUSHETSPLIKT som de ikke kommer til å bryte bare for å fortelle dere deres side så dere får ett mer nyansert bilde. De respekterer barnas privatliv mye mer enn disse foreldrene gjør, slike foreldre legger gjerne ut bilder, videoer og info om sine barn for å få sympati, for at folk skal reagerer emosjonelt istedenfor rasjonelt, for rasjonelt sett vet de at de tar så fryktelig feil. ALT negativt om BV må tas med en gigantisk neve salt. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Barnevernsmostandere er ikke en homogen gruppe. De mest ekstreme på Facebook representerer ikke alle som er skeptisk til barnevernet. Det er også usikkert hva en barnevernsmostander er for noe.

 

En del vil kalle alle som er skeptisk til barnevernets metoder for barnevernsmostandere, selv om de vil ha et barnevern. Hvis man samtidig kaller barnevernsmostandere for grusomme mennesker som fortjener å miste ungene sine, så er det helt umulig å ha en debatt om hvordan vi kan forbedre barnevernet. Ingen normale mennesker vil da tørre å kritisere barnevernet, fordi da tror folk at de mishandler barna sine.

 

Om man ikke definerer hvem man egentlig prater om, så er det fullstendig idiotisk å beskrive personligheten til barnevernsmostandere.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...