Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ekskludert ut av limousine-gruppen -skoleball


Anbefalte innlegg

Jeg og noen flere fra trinnet bestemte oss for å ha limo til ballet. Jeg var en av de som skulle organisere oss og limo-firma hadde blitt kontaktet. Nå i dag var det diskusjon om at det var for mange på gruppen og at flere som blir ansett på som "irriterende" og "teite" måtte bli fjernet, inkludert meg. Jeg så ikke disse meldingene før jeg ble kastet ut. 

Hva nå? Skal jeg bare gi faen og droppe ballet? 



Anonymous poster hash: addf6...f0e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan betaler dere for dette? Det ser for meg ut som at du har gjort en avtale på vegne av dere, med selskapet som leverer limousine. Jeg ser for meg at du vil være involvert i betalingen av dette.

 

Hvor mange ble ekskludert? Nok til å ta en limousine?

 

Avtale med selskapet hvor alle som er med skal betale hver sin andel. Alle som er med må betale. 

Det er en stor hummer-limo og det var rundt 6 stk som ble ekskludert. 

 

Anonymous poster hash: addf6...f0e

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se, så tar en typisk hummer-limo 8, 10 eller 16 passasjerer. Er det et alternativ for dere 6 å ta en egen 8-passasjer limo sammen? Er det et alternativ å kontakte selskapet for å endre bestillingen til en større bil?

Om ikke, så kan et alternativ for deg være å gå til den personen i "gjengen" du har best kontakt med og ta en myk konfrontasjon:

"Jeg har bestilt limousinen, og jeg blir med på den. Alle har forpliktet seg til å betale – om ikke jeg blir med så blir den avbestilt, og alle må betale avbestillingsgebyr."

 

Men dette er ikke en løsning som hjelper resten av de som har fått lik behandling som deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du, jeg snakket med en kompis som mistet konen sin i en bilulykke ifjor, og nå har han fått kreft for andre gang med spredning til hjerne og andre indre organ og har 3 uker igjen å leve, og han er enig med deg i at skoleballet er jævlig viktig, men at du ikke bør bruke mer krefter på den der limousinen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er helt greit å føle at dette er viktig. Avhengig av hvordan du lever livet ditt ellers, så kan dette være en sjanse for en helt unik opplevelse i livet ditt. Å møte opp og late som at ting som betyr noe for deg ikke betyr noe, gjør deg ikke automatisk lykkelig heller.

 

Men vær smart. Tenk på hvilke resultater du vil oppnå før du handler. Det er fort gjort å forverre situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt greit å føle at dette er viktig. Avhengig av hvordan du lever livet ditt ellers, så kan dette være en sjanse for en helt unik opplevelse i livet ditt. Å møte opp og late som at ting som betyr noe for deg ikke betyr noe, gjør deg ikke automatisk lykkelig heller.

 

Men vær smart. Tenk på hvilke resultater du vil oppnå før du handler. Det er fort gjort å forverre situasjonen.

Det blir jo litt flaut ettersom alle limousinene kjører opp mot skolen på samme tidspunkt hvor 8. og 9. heier og klapper på sidelinja mens vi som er 10. går på den røde løperen inn mot festen. 

Hva skal jeg gjøre mens dette skjer? Stå på sidelinja sammen med 8. og 9.? Det blir bare flaut når du ser på at medelevene dine går inn først og du står og venter sammen med de yngre..

 

 

Anonymous poster hash: addf6...f0e

Lenke til kommentar

 

Det blir jo litt flaut ettersom alle limousinene kjører opp mot skolen på samme tidspunkt hvor 8. og 9. heier og klapper på sidelinja mens vi som er 10. går på den røde løperen inn mot festen. 

Hva skal jeg gjøre mens dette skjer? Stå på sidelinja sammen med 8. og 9.? Det blir bare flaut når du ser på at medelevene dine går inn først og du står og venter sammen med de yngre..

 

 

Anonymous poster hash: addf6...f0e

 

 

Kan du møte opp litt senere når alle andre har gått inn?

Lenke til kommentar

Det er jo blitt rimelig sykt hvis man må snike seg inn hvis man ikke kommer i Limo!

Stakkars små mennesker som trenger en Limo for å bli sett.

 

Ekte selvtillit, med fast blikk og hodet hevet, etterlater et mer langvarig inntrykk enn en Limo.

Vær deg selv, og vær trygg på at det er nok for de som du vil bruke tid på. Det er mitt beste råd!

 

De som trenger at du kommer i Limo for å "være noe", vil vel ikke du ha noe med å gjøre uansett, vel?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet.

 

Du har tatt ansvaret for å bestille. Alle har "forpliktet" seg til å betale andel. Er dette juridisk bindende? Har dere betalt allerede? I så fall har dere jo alle krav å å bli hentet. Da er det jo bare å si adressen til sjåførselskapet og be de hente dere på de respektive adressene? Hvis de ikke gjør det, kan dere kreve penger tilbake, da har jo ikke sjåførene holdt avtalen sin.

 

Det er sjåførselskapet som har fått betalt og skal gjøre en jobb her. Ingen i gruppa kan bare "ekskludere" noen. Og siden du har hovedansvar, så er det du som bestemmer, vel? Noen er vel kontaktperson for hele greia? Hvis det er deg, så kan vel ingen bare omgå deg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet.

 

Du har tatt ansvaret for å bestille. Alle har "forpliktet" seg til å betale andel. Er dette juridisk bindende? Har dere betalt allerede? I så fall har dere jo alle krav å å bli hentet. Da er det jo bare å si adressen til sjåførselskapet og be de hente dere på de respektive adressene? Hvis de ikke gjør det, kan dere kreve penger tilbake, da har jo ikke sjåførene holdt avtalen sin.

 

Det er sjåførselskapet som har fått betalt og skal gjøre en jobb her. Ingen i gruppa kan bare "ekskludere" noen. Og siden du har hovedansvar, så er det du som bestemmer, vel? Noen er vel kontaktperson for hele greia? Hvis det er deg, så kan vel ingen bare omgå deg.

 

Kontaktinfoen som vi har gitt til limoselskapet er til en annen i gruppa som ikke har blitt ekskludert.

Min oppgave var bare å finne et rimelig og seriøst selskap. 

Ingenting er juridisk bindende. Vi er kun noen tenåringer som bestemte oss på en lage en avtale sammen, hvorav jeg ble ekskludert rett før vi alle skulle betale depositumet. 

 

Anonymous poster hash: addf6...f0e

Lenke til kommentar

 

Kontaktinfoen som vi har gitt til limoselskapet er til en annen i gruppa som ikke har blitt ekskludert.

Min oppgave var bare å finne et rimelig og seriøst selskap. 

Ingenting er juridisk bindende. Vi er kun noen tenåringer som bestemte oss på en lage en avtale sammen, hvorav jeg ble ekskludert rett før vi alle skulle betale depositumet. 

 

Anonymous poster hash: addf6...f0e

 

 

Det er helt jævlig, men det beste du kan gjøre er å la de bare dra, og dra på festen med noen du trives med.

 

Noen mennesker har psykopatiske trekk. Man kan bare ha empati for dem og være glad man ikke er sånn selv. La rottene samle seg.

 

Hvis du har en liten gjeng du kan reise med, bestill heller limousin med dem, eller bare be noen kjøre dere.

 

Jeg må bare si min ærlige mening, og det er at dette limousin-opplegget er noe overdådig galskap. Enten om man har råd eller ikke, så er det bare for å vise seg frem, det har ingenting med klasse og stil å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...