Gå til innhold

Her er Audis ekstrem-elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Supert med konkurranse! Men virker som om Tesla og andre nye amerikanske elbil produsenter som Rivian kommer til å hærje med de europeiske framover etterhvert som kravene til utfasing av fossile biler blir strengere. Mens Tesla er i ferd med å få ut de første bilene med 1000 km rekkevidde så kommer Audi humpende etter med 400km.

 

Ja, like realistisk som Tesla Semi med 600 miles rekkevidde, som skal komme i 2019. Og lades med en hurtiglader som ikke eksisterer.

 

Tesla Semi kommer den. Med en rekkevidde på ca 300 km, i 2021 eller 2022.

 

At det er mulig å kjøpe all bullshit Elon kommer med er meg en gåte.

 

Og at Teslagutta her inne ikke forstår vanlige mennesker heller vil ha tysk kvalitet, enn en amerikansk blikkboks er helt uforståelig.

 

Amerikansk bil har aldri noensinne hatt et kvalitetsstempel ved seg. "Made in Germany" er et kvalitetsstempel en hel verden er kjent med.

 

Lykke til Teslaaksjonærer :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, like realistisk som Tesla Semi med 600 miles rekkevidde, som skal komme i 2019. Og lades med en hurtiglader som ikke eksisterer.

 

Tesla Semi kommer den. Med en rekkevidde på ca 300 km, i 2021 eller 2022.

 

At det er mulig å kjøpe all bullshit Elon kommer med er meg en gåte.

 

Og at Teslagutta her inne ikke forstår vanlige mennesker heller vil ha tysk kvalitet, enn en amerikansk blikkboks er helt uforståelig.

 

Amerikansk bil har aldri noensinne hatt et kvalitetsstempel ved seg. "Made in Germany" er et kvalitetsstempel en hel verden er kjent med.

 

Lykke til Teslaaksjonærer :-)

 

tja, en kan jo se på hvor godt det har gått med e-tron salg/reservasjonene ift tesla. Det tyder ikke på at det du sier stemmer.

 

Jeg er dog enig i at Tysk overgår amerikansk(i dette tilfellet Tesla) på noen områder, men på andre blir de regelrett knust. Kunne ikke falt meg inn å bestille en e-tron engang, selv om interiøret frister på noen områder. 

Lenke til kommentar

Har sittet i både Model X og e-tron med 5 minutters mellrom. Langt bedre kvalitetsfølelse i e-tron.

Ble nesten komisk å erfare setekvaliteten i Model X som skal være en premium bil. Setene regel rett knirket hver gang man beveget litt på seg. Helt utrolig at det er mulig. Men det som virkelig tok kaken var Roadsteren de hadde utstilt. Snakk om ekstremt lav kvalitet på dører o.l. Framsto nærmest som er skranglekasse bygget av noen hjemme i en garasje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har sittet i både Model X og e-tron med 5 minutters mellrom. Langt bedre kvalitetsfølelse i e-tron.

Ble nesten komisk å erfare setekvaliteten i Model X som skal være en premium bil. Setene regel rett knirket hver gang man beveget litt på seg. Helt utrolig at det er mulig. Men det som virkelig tok kaken var Roadsteren de hadde utstilt. Snakk om ekstremt lav kvalitet på dører o.l. Framsto nærmest som er skranglekasse bygget av noen hjemme i en garasje.

 

Altså, dette er vell standard tysk vs amerikansk. Ja, de har godt innemiljø i de tyske. Men å si at setene til tesla knirker bare en beveger seg blir tullete. Det er ikke slik, og om det er så er det noe galt som Tesla fikser. Jeg har også hatt sete med lyd, det ble byttet. 

 

Roadsteren er som sagt en lotus fra 2008 eller hva det er. Det er ikke noe Tesla har bygget. Vent til roadster 2 heller, da får du testet en tesla som faktisk er produsert av tesla. 

Lenke til kommentar

Spiller liten rolle når det er Tesla som har solgt Roadsteren. Skal man da skylde utelukkende på noen andre?

Og jo, setene nederst fremme i Model X knirket. Virket som det skyldes materiale de brukte. Men du får tro hva du vil.

 

Rekkevidden på Audien her er ikke imponerende. Dette er rekkevidde som man har oppgitt man skal komme med i flere år nå og nå er det to år til. Det viser at det enten ikke skjer mye på batterifronten eller at de henger etter Tesla. Jeg regner med Tesla snart kommer med nye Model S og skal da bli interessant å se rekkevidden. Det Tesla har vært flinke på er nettopp bra rekkevidde fra dag 1. Men nå må de komme med noe bedre og som ikke koster 2 millioner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spiller liten rolle når det er Tesla som har solgt Roadsteren. Skal man da skylde utelukkende på noen andre?

Og jo, setene nederst fremme i Model X knirket. Virket som det skyldes materiale de brukte. Men du får tro hva du vil.

 

Rekkevidden på Audien her er ikke imponerende. Dette er rekkevidde som man har oppgitt man skal komme med i flere år nå og nå er det to år til. Det viser at det enten ikke skjer mye på batterifronten eller at de henger etter Tesla. Jeg regner med Tesla snart kommer med nye Model S og skal da bli interessant å se rekkevidden. Det Tesla har vært flinke på er nettopp bra rekkevidde fra dag 1. Men nå må de komme med noe bedre og som ikke koster 2 millioner.

 

Man skal ikke skylde på noen, en skal bare være klar over at dette ikke er noe Tesla selv har laget men modifisert til å bli en elbil og solgt. Verken mer eller mindre.

 

Jeg trenger ikke tro hva jeg vill da jeg har eid to Tesla og kjørt langt flere. De knirker ikke normalt sett. Som sagt, jeg har hatt lyd fra sete selv som har blitt fikset. Helt sikker på at model X'en du kjørte kan bli fikset også. 

 

Tesla har kommet med god rekkevidde til latterlig lav pris(relativt) allerede. Model X koster heller ikke to millioner. Om du håper på ekstrem rekkevidde fra Tesla så må du nok håpe lenge, de har selv sagt at 100kWh er mer enn nok. De kommer nok med mer, men ikke mye. Det skal være salgbart også. 100kWh rekker for de aller aller fleste, da er det ikke vits å prøve å putte inn mer. 

Lenke til kommentar

 De knirker ikke normalt sett. Som sagt, jeg har hatt lyd fra sete selv som har blitt fikset. Helt sikker på at model X'en du kjørte kan bli fikset også. 

 

Lol. Og nå innrømmer du selv etter at du først sa det jeg hevdet var tull.

 

Når jeg kjørte Model S første gang så fremstå bilen som litt ustabil. Meg og kameraten påpekte det på slutten av prøvekjøringen. Da fortalte selgeren at bilen hadde vært repararert og det var ikke sikkert den var helt fikset.

 

Uavhengig om de kan fikse det, så viser det hvor latterlig dette merkenavnet opptrer. De klarer ikke verken å sikre seg at prøvebilen er reparert eller vise frem en modell på en messe med skikkelig seter.

Endret av gamlefar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...