Gå til innhold

Fødselsattesten - et systemlureri så omfattende...


clink

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, krikkert said:

Har du noensinne vært involvert i prosjektledelse, clink? 

Har du prøvd å få en så liten gruppe som f.eks. ti-tolv personer til å gjøre noe så enkelt som å møte opp på samme sted til samme tid fordi det er da det passer for alle? 

En svindel som den du hevder krever som et minimum et samarbeid som involverer mange tusen mennesker bare i dag - og enda flere hvis man hevder denne svindelen har pågått lenge. Det har ikke skjedd én lekkasje fra noen på innsiden. Ikke én. Ikke siden du startet denne tråden for halvannet år siden, og ikke før. 

Til sammenligning opplevde Manhattan-prosjektet (det amerikanske atomvåpenprosjektet) over 1500 lekkasjer, 100 mistenkte spionasjetilfeller og over 200 forsøk på sabotasje - og dette på knappe fem år. En rekke av lekkasjene skyldtes folk som hadde ideologiske antipatier for konseptet atomvåpen (ofte religiøse), eller som hadde sympatier for kommunistpartiet, så man kan ikke bare avskrive dette med fiendtlig aktivitet i krig. 

En forutsetning for at dette skal være sant må altså være en enormt effektiv informasjons- og lojalitetskontroll. Vi snakker ingen avhoppere. Det gjør et slikt prosjekt til verdenshistoriens best bevoktede hemmelighet, bedre enn Manhattan-prosjektet under annen verdenskrig. Eller til fullstendig tull. 

Jeg mener at de fleste involverte ikke skjønner at de er med på en svindel, for det er tydeligvis innført på en så kynisk og smart måte.
De som innførte dette er dessuten døde.
Man må kunne tenke utenfor boksen for å forstå.
Og man kommer ikke på dette for egen maskin. Man må få hintet fra noen andre før man klarer å se nok til å fortsette selv.
Folk flest er dummet ned av underholdning, utdanning, media osv. og pga tidsklemma arbeid, hjem, jobb, barn, bil og reise har de færresten nok interesse og tid til å studere sånt på egenhånd. Altså de fleste.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, clink said:

Nesten riktig.
Kravene for at noe skal anses som kontrakt er at begge parter vet hva kontrakten/avtalen går ut på.
Men når dette tolkes som en kontrakt uten vår viten, hva da?

Staten kan ikke herske uten at folket er enig, men de gjør det likevel.
Når man oppdager dette kan man levere inn en nullitet for å stadfeste at man ikke vil være ne del av et avtaleforhold som man ikke visste om, men lever under.

Det er grunnen til at nevnte Ola Nordmann ("mannen uten navn") m/ flere leverte inn en nullitet på Tinghuset, men som de ikke ville føre inn i noen journal eller behandle.
Det går ikke an for rettsvesenet å dømme en mann eller kvinne, for de MÅ ha et rettssubjekt i sitt system.
Og dette rettssubjektet er NAVN NAVNSEN/FØDSELS OG PERSONNR - dokumentet som er en korporasjon/person/selskap.
Staten er et retssubjekt (fiksjon, korporasjon mm) som kun kan samhandle med andre rettssubjekter, ikke mennesker.

Det er av samme grunn Anders Bak (dansk "opt outer") tilbyr andre hjelp til å sende inn Levende Liv Krav, altså ta tilbake de naturlige menneskelige rettighetene som vi alle har.  Altså informere staten om at man ikke vil spille spillet deres.
Vejen ud av slaveriet:
https://acephali.one/

Såklart vil alle innen rettssystemet, advokater, dommere osv bestride dette med alle midler, enten de forstår det eller ikke.

Ola Nordmann i rettsalen hvor han avviser å være en korporasjon (hans tidligere statsregistrerte navn som han har frasagt seg).
Trenger ikke si at det er han i orange bukse...


 

Så hele filmen. Artige saker. Ironisk at han klager på hersketeknikker når det er det eneste han selv benytter.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (9 timer siden):

Du "fødes" inn i et system hvor friheten overgis til staten, uten forklaring på hva som skjer. Hvorfor har staten makten (i praktis fordi politiet og rettssystemet aktiveres, men hva er den legale årsaken?). Jo - lureriet.

Som "slave" blir man ansvarlig for statens gjeld (påført av idioter og korrupte i en salig saus).
Så klart kan man bo i telt eller hos en snill nabo som ikke krever betaling, men systemet er laget så man forplikter seg til å betale for alt man "tråkker feil". Bøter, skatter, avgifter... 

 

Så du reagerer på at du er født inn i et samfunn hvor det finnes lover, regler og et skattesystem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
clink skrev (20 minutter siden):

Jeg mener at de fleste involverte ikke skjønner at de er med på en svindel, for det er tydeligvis innført på en så kynisk og smart måte.
De som innførte dette er dessuten døde.
Man må kunne tenke utenfor boksen for å forstå.
Og man kommer ikke på dette for egen maskin. Man må få hintet fra noen andre før man klarer å se nok til å fortsette selv.
Folk flest er dummet ned av underholdning, utdanning, media osv. og pga tidsklemma arbeid, hjem, jobb, barn, bil og reise har de færresten nok interesse og tid til å studere sånt på egenhånd. Altså de fleste.

 

Hvis man antar at du har rett er det helt riktig at "de fleste involverte" ikke skjønner. Men du er likevel nødt til å ha en hard kjerne som vet. Denne måtte vært, ut fra hva jeg vet om organiseringen av statsforvaltningen i Norge, på langt over tusen mennesker. I andre land langt større. 

Videre prøver du her å vri deg unna hva jeg sier. Jeg snakket ikke om årsaker til at folk på utsiden ikke klarte å finne ut av det - akkurat som at jeg ikke snakket om hvordan Ola Nordmann ikke visste noe om Manhattan-prosjektet. Jeg snakket om hvordan dette prosjektet ikke har noen lekkasjer, dvs. folk fra innsiden som forsøker å spre ordet ut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Om det kun er denne mystiske eliten som tolker fødselsattest som kontrakt er det vel per definisjon ikkje ein kontrakt heller? Kven er det som skal erkjenne at det er ein kontrakt om ingen trur det er kontrakt?

Enten så er folk i dette systemet informert, veit at det er kontrakt, og holder kjeft om det til tross for at dei utgjer mange tusen menneske, eller så veit dei ikkje av ein eller anna diffus grunn du ikkje vil forklare, og det er umogleg å oppretthalde fødselsattest som kontrakt.

Ein kan ikkje ha kaka og spise den samtidig.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, krikkert said:

Hvis man antar at du har rett er det helt riktig at "de fleste involverte" ikke skjønner. Men du er likevel nødt til å ha en hard kjerne som vet. Denne måtte vært, ut fra hva jeg vet om organiseringen av statsforvaltningen i Norge, på langt over tusen mennesker. I andre land langt større. 

Videre prøver du her å vri deg unna hva jeg sier. Jeg snakket ikke om årsaker til at folk på utsiden ikke klarte å finne ut av det - akkurat som at jeg ikke snakket om hvordan Ola Nordmann ikke visste noe om Manhattan-prosjektet. Jeg snakket om hvordan dette prosjektet ikke har noen lekkasjer, dvs. folk fra innsiden som forsøker å spre ordet ut. 

Lekkasjer?
Først måtte det være et mediesystem som faktisk fortalte sannheten, i motsetning til hva vi har hvor alt siles og sorteres.
Virkelige avsløringer skjer i liten grad. F.eks. som med 9/11 hvor det kun er den offisielle versjonen som fortelles. Ute i den virkelige verden er det gjort umåtelig stort arbeid som avslører en helt annen versjon, som media ikke vil røre med ildtang.
Fordi det er store politiske konsekvenser, blir heller den offisielle narrativ-versjonen holdt i hevd - stort sett ved tystnad i årevis.
Avisen Ny Tid publiserte en faktaartikkel i 2017, men da måtte det rykkes ut med "skadebegrensning", dvs de vanlige beskyldningene om konspirasjonsteori osv, men null diskusjon om fakta (at tårnene ble sprengt helt bevisst og kollapsdata og videoobservasjoner som dokumenterer dette). Sånt får man rett og slett ikke lov til å diskutere i vårt "åpne" MSM mediesystem som i stor grad er skattepengefinansiert.

Altså sitter det en haug med redaktører som naturligvis vet hva som finnes av opplysninger, men oppgaven er å kontrollere dem nøye. Noe skal bare ikke tillates å diskuteres.

Tilsvarende kan det være med dette maktbedraget/kontrakt/fødselsattest, men det er mye vanskeligere å sette seg inn i, fordi det er vanskelig å finne bevis, vanskelig å forstå dem, men må forholde seg i stor grad til hva som ikke skjer, hva som ikke gjøres.
Folk blir jo indoktrinert av bare å følge et system som er laget for lenge siden.



 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Drunkenvalley said:

Om det kun er denne mystiske eliten som tolker fødselsattest som kontrakt er det vel per definisjon ikkje ein kontrakt heller? Kven er det som skal erkjenne at det er ein kontrakt om ingen trur det er kontrakt?

Enten så er folk i dette systemet informert, veit at det er kontrakt, og holder kjeft om det til tross for at dei utgjer mange tusen menneske, eller så veit dei ikkje av ein eller anna diffus grunn du ikkje vil forklare, og det er umogleg å oppretthalde fødselsattest som kontrakt.

Ein kan ikkje ha kaka og spise den samtidig.

Den eliten er ikke så mystisk som du skal ha det til.
Mange kjenner i dag til de store bankfamiliene som aldri blir nevnt i mainstream.
Roth...   Rock...  er vel de mest kjente.
Min ferd i noen år nå gjennom kunnskap som blir begrenset av media har vist meg at det er stor kunnskap om det "mystiske" som ikke er mystisk, men altså - man får ikke snakke om det hvor som helst uten å bli kalt konspi....
Det finnes diskusjonsforums hvor sensuren er minimal eller ikke-eksisterende og det er verktøy som er nyttige.
Men selv på FB blir jo mye slikt kjent selv om det plutselig en dag er fjernet. Det skjer stadig vekk.

Lenke til kommentar
clink skrev (2 timer siden):

En stat i mine øyne kan kun godtas hvis folket har makta, som i direkte folkestyre - direkte demokrati.

Så du liker ikke satsformen Representativt Demokrati. 

 

clink skrev (2 timer siden):

Systemet er så rigget til å motstå folkets eventuelle oppvåkning at det er supervanskelig å få gjort endringer i det parlamentariske systemet. 

Styresystemet har innebygde sikringsmekanismer, som krav til 2/3 flertall og to perioder for endring av grunnloven - for å sikre stabilitet, og det liker du ikke nei. 

clink skrev (2 timer siden):

Politikerne bryter grunnloven til stadighet, men det får ingen konsekvenser for de beskyttede på tinget.

Og så var du tilbake til vage påstander uten forklaring eller begrunnelse. 

Så for å summere opp, var svaret ditt til meg:

* To synsinger om styreformer som ikke har noe med saken å gjøre. 

* En vag påstand uten eksempel eller begrunnelse. 

Det var ikke akkurat overraskende at svaret ditt var uten substans, men vi kan vel gi opp å håpe på at du svarer på ett eneste av de konkrete spørsmålene du har fått... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
clink skrev (8 minutter siden):

Lekkasjer?

Ja, lekkasjer. Folk som arbeider med disse tingene som lekker det ut. 

Du kan ikke skylde på media i internettets tidsalder. WikiLeaks, YouTube, hobbykanaler - den som ønsker å lekke finner en måte å gjøre det på. 

Men ingen lekker. Sannsynligvis fordi det ikke er noe å lekke, fordi du tar feil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, Tabris said:

Så du reagerer på at du er født inn i et samfunn hvor det finnes lover, regler og et skattesystem?

Jeg har over tid oppdaget hvordan mange forhold mer eller mindre styres fra bak i kulissene.
"Lover, regler og et skattesystem" kan høres så fint ut, helt til man begynner å tenke over hvordan disse forvaltes helt forskjellig mellom fattig og rik.
Skattebingen er full av ulovelige sugerør tydeligvis, som f.eks. nå når Statoil / Equinor har tapt 200 milliarder før vi hører om problemet.
Nå har vi saken med banksjef Olsen og ny mulig sjef Tangen - en sak som oser av korrupsjon og kameradderi.

Orker ikke nevne flere ting nå, men det er hauger og lass med eksempler på ting som foregår til tross for at vi har lover og regler.
Noen av lovene gjelder tydeligvis ikke for alle.

Lenke til kommentar
1 minute ago, krikkert said:

Ja, lekkasjer. Folk som arbeider med disse tingene som lekker det ut. 

Du kan ikke skylde på media i internettets tidsalder. WikiLeaks, YouTube, hobbykanaler - den som ønsker å lekke finner en måte å gjøre det på. 

Men ingen lekker. Sannsynligvis fordi det ikke er noe å lekke, fordi du tar feil. 

Jo, mange lekkasjer.
Lekkasjer og oppdagelser går hånd i hånd.
Denne tråden er jo basert på oppdagelser og lekkasjer. Men visse "lekkasjer" skaper ikke store overskrifter. Der kommer media inn igjen. Når eliten skal beskyttes så begrenses lekkasjen til en liten notis om noe i det hele tatt. Kanskje drøyes det ut i lang tid før vi hører noe og da kun nedtonet.

Hvis du skal kunne si at det ikke finnes lekkasjer i dette tema, så er du velkommen til å se over Romleys 50+ videoer før du kan si at ingenting er lekket eller oppdaget.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, clink said:

Denne tråden er jo basert på oppdagelser og lekkasjer. Men visse "lekkasjer" skaper ikke store overskrifter. Der kommer media inn igjen. Når eliten skal beskyttes så begrenses lekkasjen til en liten notis om noe i det hele tatt. Kanskje drøyes det ut i lang tid før vi hører noe og da kun nedtonet.

Hvis du skal kunne si at det ikke finnes lekkasjer i dette tema, så er du velkommen til å se over Romleys 50+ videoer før du kan si at ingenting er lekket eller oppdaget.

Nå seie du deg sjølv i mot igjen allereie. Me kan ikkje ha eit system som kan stoppe kritiske lekkasjer, samtidig som det er få nok mennesker til å halde tett.

Kva for ein av dei er det?

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
clink skrev (34 minutter siden):

Jo, mange lekkasjer.
Lekkasjer og oppdagelser går hånd i hånd.
Denne tråden er jo basert på oppdagelser og lekkasjer. Men visse "lekkasjer" skaper ikke store overskrifter. Der kommer media inn igjen. Når eliten skal beskyttes så begrenses lekkasjen til en liten notis om noe i det hele tatt. Kanskje drøyes det ut i lang tid før vi hører noe og da kun nedtonet.

Hvis du skal kunne si at det ikke finnes lekkasjer i dette tema, så er du velkommen til å se over Romleys 50+ videoer før du kan si at ingenting er lekket eller oppdaget.

Romley er i beste fall en sekundær-, og antagelig mer en tertiærkilde. Finn noen primærkilder hvis du mener at noe er lekket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (2 timer siden):

Jeg har over tid oppdaget hvordan mange forhold mer eller mindre styres fra bak i kulissene.
"Lover, regler og et skattesystem" kan høres så fint ut, helt til man begynner å tenke over hvordan disse forvaltes helt forskjellig mellom fattig og rik.
Skattebingen er full av ulovelige sugerør tydeligvis, som f.eks. nå når Statoil / Equinor har tapt 200 milliarder før vi hører om problemet.
Nå har vi saken med banksjef Olsen og ny mulig sjef Tangen - en sak som oser av korrupsjon og kameradderi.

Orker ikke nevne flere ting nå, men det er hauger og lass med eksempler på ting som foregår til tross for at vi har lover og regler.
Noen av lovene gjelder tydeligvis ikke for alle.

Så du har ikke problemer med systemet, men de feil og mangler som finnes i systemet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
clink skrev (9 timer siden):

Nesten riktig.
Kravene for at noe skal anses som kontrakt er at begge parter vet hva kontrakten/avtalen går ut på.

Så da er det ikke en kontrakt - i hvert fall ikke en slik kontrakt du later til å mene det er.

clink skrev (9 timer siden):

Men når dette tolkes som en kontrakt uten vår viten, hva da?

Hvordan mener du at det er en slik kontrakt? Du kan emigrere og bli statsborger av et annet land, da er du fri fra kontrakten med norge? Det høres ut som en veldig dårlig deal for norge at folk bare kan dra. Det er jo gullet til norge og så lar norge dem dra? Og det er noe alle vet at de kan gjøre? Snodig.

clink skrev (9 timer siden):

Når man oppdager dette kan man levere inn en nullitet for å stadfeste at man ikke vil være ne del av et avtaleforhold som man ikke visste om, men lever under.

Men man kan ikke det. Hvem har fått til det her i norge?

clink skrev (9 timer siden):

Det er grunnen til at nevnte Ola Nordmann ("mannen uten navn") m/ flere leverte inn en nullitet på Tinghuset, men som de ikke ville føre inn i noen journal eller behandle.

Fordi man ikke kan det....

 

clink skrev (9 timer siden):

Staten er et retssubjekt (fiksjon, korporasjon mm) som kun kan samhandle med andre rettssubjekter, ikke mennesker.

Så når min nyfødte sønn fikk hjelp på sykehuset, hvem samhandlet staten med da? Når han trengte legehjelp dagen etterpå, hvem samhandlet staten med da? Når han senere trengte oppfølging, hvem samhandlet staten med da? Alt sammen med et barn uten navn eller fødselsattest.

 

clink skrev (9 timer siden):

Ola Nordmann ("mannen uten navn") m/ flere leverte inn en nullitet

Hvis jeg ikke husker feil mener Ola Nordmann at han kan kjøre bil uten førerkort. Det forstår jeg ikke. Han krever å benytte et av samfunnets goder (veiene) samtidig som han hevder å ha meldt seg ut. Jeg synes han bør velge. Har han meldt seg ut så må han klare seg helt uten de godene vi andre har.

 

clink skrev (9 timer siden):

Såklart vil alle innen rettssystemet, advokater, dommere osv bestride dette med alle midler, enten de forstår det eller ikke.

Men ingen av de står fram og forteller om det. Ingen av de melder seg ut. Ingen av de skriver anonymt om det på internett..... Eller finnes denne konspirasjonen kun inni hodene til dere som tror på den?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, nirolo said:

Så da er det ikke en kontrakt - i hvert fall ikke en slik kontrakt du later til å mene det er.

Hvis man ikke har noen kontrakt, hvorfor skal man så behøve å betale skatt?
Hvorfor skal man betale en bot for å tråkke over en strek (mange overtredelser kan sammenlignes med å tråkke over en strek).
 

15 minutes ago, nirolo said:

Hvordan mener du at det er en slik kontrakt? Du kan emigrere og bli statsborger av et annet land, da er du fri fra kontrakten med norge? Det høres ut som en veldig dårlig deal for norge at folk bare kan dra. Det er jo gullet til norge og så lar norge dem dra? Og det er noe alle vet at de kan gjøre? Snodig.

Du sier selv lenger ned at "det kan man ikke" (melde seg ut / innlevere en nullitet for av avslutte forholdet).
Melder man flytting ut av Norge må man tilsvarende "docke" med et annet lands makt og tvang.
Ellers var jo dette et smutthull som tilsier at jeg har rett - at man kunne melde seg ut ved dette trikset.

 

20 minutes ago, nirolo said:

Så når min nyfødte sønn fikk hjelp på sykehuset, hvem samhandlet staten med da? Når han trengte legehjelp dagen etterpå, hvem samhandlet staten med da? Når han senere trengte oppfølging, hvem samhandlet staten med da? Alt sammen med et barn uten navn eller fødselsattest.

De vet selvfølgelig at det er din sønn og behandler ham deretter - som en del av systemet.
Minner meg på at jeg har lest/hørt om hvordan barn som når 7 års alder, uten å ha meldt krav om sin frihet, blir av staten ansett som "lost at sea" og dermed overtas av staten og blir koblet med sin person (korporasjon, selskap) på vanlig måte.
Og da er det naturligvis du som samhandler, siden du brakte ham til sykehuset. Naturligvis er det rutiner for nyfødte selv om de ikke har fått utdelt fødsels og p.nummer.

Det er noe "vatikansk" over dette, fordi det hevdes at paven er herre over det hele. Det gjøres noen "ritualer" i Vatikanet, muligens årlig, hvor det "oppdateres" at de eier hele verden  (gjennom maritim lov - vannets lov). The holy see er et begrep som er brukt om dette.
Jeg skal fortsette å belære meg om dette. Disse spørsmålene gjør at jeg kan gå mer målrettet på detaljene. Takk for det.
 

 

30 minutes ago, nirolo said:

Hvis jeg ikke husker feil mener Ola Nordmann at han kan kjøre bil uten førerkort. Det forstår jeg ikke. Han krever å benytte et av samfunnets goder (veiene) samtidig som han hevder å ha meldt seg ut. Jeg synes han bør velge. Har han meldt seg ut så må han klare seg helt uten de godene vi andre har.

Det er dine ord at han krever å benytte.
Mer riktig er det at han velger å benytte noe som allerede er der. Husk også at han har jobbet tidligere i livet og kan fint si å ha rett til å bruke godene.
Ola har mange ganger vært interessert i å være selvstendig, f.eks. bygget egen bolig, klare seg selv. Igjen - han har også betalt inn mye skatt (jeg vet han har jobbet).

 

33 minutes ago, nirolo said:

Men ingen av de står fram og forteller om det. Ingen av de melder seg ut. Ingen av de skriver anonymt om det på internett..... Eller finnes denne konspirasjonen kun inni hodene til dere som tror på den?

Vet ikke om du misforstod. Skjønte ikke helt svaret ditt.
Denne omfattende konspirasjonen som er blitt en opptråkket sti som fortsettes å brukes, selv om mange ikke vet hvem om laget den, blir researchet av mange - ikke bare Romley. Jeg har kommet over mange som har gjort nyttige funn.
Alle disse har vist at de ikke bare finner opp dette - det burde være helt klart.
Når Romley har laget 50 videoer minst, muligens det dobbelte så sier det seg selv at det er litt av en jobb å oppsummere det hele.
Selv han viser at han ikke forstår alt, fordi han ikke vet konkret hvordan de har tenkt som har laget dette omfattende spillet.

Det går jo an å ta en titt på kommentarfeltene på disse mange videoene, for der ligger det mye interessant og viser hvor glade folk er for å oppdage noe sånt. Mange er lut lei statens tvangsmakt. Mange er ikke interessert å være maskinslave og følge regler som i stor grad er der for å drive "butikk" for eliten - som er de som profitterer mest på folkets slaveri.

Mange ønsker faktisk å leve off grid, klare seg selv, jakte, fiske, dyrke. Ikke alle har flyreise til syden som et klart førstevalg eller shopping og sløsing som typiske neddummede by-dyr ser på som selvfølge.

 


 



 

Lenke til kommentar
clink skrev (39 minutter siden):

Hvorfor skal man betale en bot for å tråkke over en strek (mange overtredelser kan sammenlignes med å tråkke over en strek).

Det må du enten du har fødselsattest eller ei. Prøv å bryte loven i et annet land og se om du må betale bot - uavhengig av om du har noen fødselsattest der... Konklusjon: Det er ikke fødselsattest som gjør at du kan straffeforfølges.

 

clink skrev (41 minutter siden):

Ellers var jo dette et smutthull som tilsier at jeg har rett

Jeg forklarte deg hvorfor det tilsier at du tar feil.

clink skrev (42 minutter siden):

De vet selvfølgelig at det er din sønn og behandler ham deretter

Du har nettopp slått fast at det er umulig for staten å forholde seg til noe annet en juridiske enheter, noe man ikke er uten fødselsattest. Og så er det plutselig greit uten fødselsattest?

Kan man straffeforfølges uten fødselsattest også kanskje? Ja det kan man såvist. Alle turister på besøk i norge kan straffeforfølges uten fødselsattest.

 

clink skrev (44 minutter siden):

Minner meg på at jeg har lest/hørt om hvordan barn som når 7 års alder, uten å ha meldt krav om sin frihet, blir av staten ansett som "lost at sea" og dermed overtas av staten og blir koblet med sin person (korporasjon, selskap) på vanlig måte.

Dette blir bare mer og mer fantasi. Kom med dokumentasjon eller dropp det.

 

clink skrev (45 minutter siden):

Det er noe "vatikansk" over dette, fordi det hevdes at paven er herre over det hele. Det gjøres noen "ritualer" i Vatikanet, muligens årlig, hvor det "oppdateres" at de eier hele verden  (gjennom maritim lov - vannets lov). The holy see er et begrep som er brukt om dette.
Jeg skal fortsette å belære meg om dette. Disse spørsmålene gjør at jeg kan gå mer målrettet på detaljene. Takk for det.

Maritim lov? The holy see? Aka Sancta Sedes. Du vet at det betyr "Det hellige setet" løst oversatt? Det har ingen ting med sjø eller vann å gjøre?

 

clink skrev (50 minutter siden):

Det er dine ord at han krever å benytte.
Mer riktig er det at han velger å benytte noe som allerede er der. Husk også at han har jobbet tidligere i livet og kan fint si å ha rett til å bruke godene.
Ola har mange ganger vært interessert i å være selvstendig, f.eks. bygget egen bolig, klare seg selv. Igjen - han har også betalt inn mye skatt (jeg vet han har jobbet).

Skal du kjøre på veien må du ha sertifikat. Du kan ikke få både i pose og sekk. Dette viser bare at han egentlig vil ha samfundets goder men ingen av dets ulemper.

 

clink skrev (52 minutter siden):

Selv han viser at han ikke forstår alt, fordi han ikke vet konkret hvordan de har tenkt som har laget dette omfattende spillet.

Så ingen førstehåndskilder i hele verden altså. Skuffende.

clink skrev (53 minutter siden):

Mange ønsker faktisk å leve off grid, klare seg selv, jakte, fiske, dyrke.

Mange vil ha både i pose og sekk ja. Slippe plikter men kreve rettigheter når det passer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...