Gå til innhold

Nå tjener Apple enda mer når du handler av dem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør et selskap det bra med produktene og tjenestene sine, skal de selvsagt få lov til å tjene penger. Apples plattform er det mest gjennomført jeg har støtt på, må jeg innrømme etter 9 år som sta og nektende til å kjøpe et produkt fra dem, men som nå har iphone, ipad og macbook i min eienskap. Ja det er lettvint å velge tjenester som koster flesk, men her har jeg omtrent aldri opplevd knoting, unntatt når det skal velges en enkel ringetone som man ikke får kjøpt hos itunes, men som min android telefon lett lar meg velge. Filmkjøp og leie går lett som en lek. Samme med musikk kjøp og leie. Jeg har aldri leid så mange filmer som etter jeg gikk til apple. Selv om google play filmer via android enheten og chromecast også er såre enkelt, er totalbildet i android leiren for meg at jeg ikke legger igjen penger hos google på samme måten som hos apple. Tro det eller ei. Nå har jeg hatt android enheter siden 2010. Eneste appen jeg har kjøpt via google play, er iboobs, som ikke eksisterer lenger :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Android til iOS for mange år siden. Og har ikke sett meg tilbake. Men etter å ha tenkt litt på saken gjennom helgen så tror jeg joggu jeg bytter tilbake til Android neste gang jeg skal ha en telefon eller surfeplate.

 

Når Apple viser en så til de grader forakt for kundene sine at det nå snart bare blir "de rikeste av de rike" som får handlet hos de, så ser jeg ikke lenger poenget med å gi de også av mine penger.

 

Skulle ønske fler gjorde det samme. Altså å sluttet å handle Apple sine enheter en stund. For å vise Apple at dette er en uting. Men det er jo helt i tråd med Trump sin tankegang da. Så overraskende er det jo ikke. Han har jo en liten hånd nede i de fleste bukser "over there".

Fint hvis du kan presisere hva du er misfornøyd med enn at fokuset ditt skal være å nå ut til folk med din rene misnøye.

Er du misfornøyd med produktet i sin helhet så er det bare å bytte vekk. Har du problemer med telefonen i seg selv så er det forhandler og serviceverksted som skal hjelpe deg. Det er ofte den flaskehalsen i dagens samfunn som skaper misnøye mellom produsent og kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager folkens, dette er fake news. For kvartalet har Apple solgt 46,9 millioner iPhoner hvor de i fjor på samme kvartalet solgte 46,7 millioner.

I tillegg har ikke iPhone XR kommet for salg her enda, så det blir veldig veldig dumt å sitte og snakke om iPhone-salg nå når en ny modell er noen dager rundt hjørnet.

 

Leste du artikkelen? Hva er fake?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leste du artikkelen? Hva er fake?

 

Ja, i artikkelen står det "Til tross for at Apple ikke selger flere iPhoner"

og: " Apple har altså for første gang ikke solgt flere iPhoner enn tidligere."

 

Men hvis vi sjekker litt opp i dette:

Best Fourth Quarter Ever Today Following iPhone XS and iPhone XS Max Launch

Og som jeg skrev, solgt flere telefoner dette kvartalet enn i fjor, og det er en ny modell som ikke er til salgs enda.

 

Dette blir litt som at BMW skal selge en ny modell og rett før den nye modellen selges her i landet så skal avisa skrive at det er flatt BMW salg.

Endret av Martinaleksander
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når Apple viser en så til de grader forakt for kundene sine at det nå snart bare blir "de rikeste av de rike" som får handlet hos de, så ser jeg ikke lenger poenget med å gi de også av mine penger.

Apple er ikke interessert i å kun selge til "de rikeste av de rike". Spør du meg er det litt vel overdrevet å påstå at det er på det nivå all den tid de selger et par hunde millioner i året av telefonene sine.

 

Skulle ønske fler gjorde det samme. Altså å sluttet å handle Apple sine enheter en stund.

Vi skulle vel alle ønsket at telefonene var billigere. Men det er tydeligvis ikke nådd noe maks enda da salgstallene fortsetter å stige jevnt og trutt. Da er det enkelt og greit ikke for dyrt enda.

 

Creds til deg for å stemme med lommeboka. For min del synes jeg ikke selve summen er så fryktelig. Jeg bruker telefonen 4-5 timer om dagen, så 10 000,- er en liten sum å betale for en god telefon jeg liker. Problemet er mer at det finnes andre gode alternativ som er mye billigere.

 

For å vise Apple at dette er en uting. Men det er jo helt i tråd med Trump sin tankegang da. Så overraskende er det jo ikke. Han har jo en liten hånd nede i de fleste bukser "over there".

Jeg ville ikke akkurat blandet inn Trump og alskens konspirasjonsteorier. I den grad Apple som selskap har noen politiske overbevisninger, så er de hvertfall ikke på linje med Trump.
Lenke til kommentar

Ja, i artikkelen står det "Til tross for at Apple ikke selger flere iPhoner"

og: " Apple har altså for første gang ikke solgt flere iPhoner enn tidligere."

 

Men hvis vi sjekker litt opp i dette:

Best Fourth Quarter Ever Today Following iPhone XS and iPhone XS Max Launch

Og som jeg skrev, solgt flere telefoner dette kvartalet enn i fjor, og det er en ny modell som ikke er til salgs enda.

Kanskje Tek blander litt. Apple presenterte vel litt skuffende forventede salgstall for neste kvartal.

Lenke til kommentar

Kanskje Tek blander litt. Apple presenterte vel litt skuffende forventede salgstall for neste kvartal.

 

Tek skriver også "Blir dyrere å være Apple-kunde"

Det blir også dyrere å være Samsung-kunde og Huawei-kunde. Dette unnlater man å skrive. Samsung sin Note 9 med sitt utdaterte gratis Android-operativsystem kostet omtrent like mye som iPhone X.

 

Det er så mange faktaer som ikke kommer på bordet når man snakker om Apple og pris. Du får mer verdi for pengene ved å kjøpe en Apple-telefon, det viser trade-in-verdiene på iPhoner kontra Samsung og Huawei. Det er 20-30% av original kjøpspris i forskjell etter 1 år mellom Apple og Samsung sine telefoner. Det vil si, sparer du 2000kr på å kjøpe en billigere Samsung-telefon så viser det seg at du taper mer penger på dette enn hvis du hadde kjøpt en dyrere iPhone, når tiden er inne for å kvitte seg med denne.

 

At Apple slutter med sine salgstall er forståelig. Folk leser også at en iPhone koster typ 500 USD å lage også ser de at en Huawei koster nesten det samme, men Apple koster noen tusenlapper mer. Det folk ikke tenker over er at Apple bruker millioner-milliarder på å utvikle sitt eget OS og funksjoner. For å kunne vite hva som er kvalitet så må man først forstå hva som er kvalitet. En limet skjerm slik som Huawei, en telefon med mindre skruer enn i skjermen på en iPhone, er liksom mer kvalitet fordi de lokker med høy GHz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, i artikkelen står det "Til tross for at Apple ikke selger flere iPhoner"

og: " Apple har altså for første gang ikke solgt flere iPhoner enn tidligere."

 

Men hvis vi sjekker litt opp i dette:

Best Fourth Quarter Ever Today Following iPhone XS and iPhone XS Max Launch

Og som jeg skrev, solgt flere telefoner dette kvartalet enn i fjor, og det er en ny modell som ikke er til salgs enda.

 

Dette blir litt som at BMW skal selge en ny modell og rett før den nye modellen selges her i landet så skal avisa skrive at det er flatt BMW salg.

 

Måtte sjekke litt flere kilder, og de skriver omtrent det samme. Men det er nok litt dårlig formulert ja. Istedet for å skrive at salget er lavere, er det nok mer riktig å si det er stagnert.

Lenke til kommentar

Apple presenterte vel litt skuffende forventede salgstall for neste kvartal.

 

  • 2014: $42.1 billion
  • 2015: $51.5 billion
  • 2016: $46.9 billion
  • 2017: $52.6 billion
  • 2018: $60+ billion

Wall Street analysts forecast that Apple will report $61.5 billion revenue, above the midpoint of its guidance, and earnings per share of $2.78, according to 32 estimates averaged by Yahoo Finance

 

 

Ikke veldig skuffende tall, ei heller ikke veldig flatt som Tek skriver, men blir dumt å lage artikkel om dette noen dager før vi kan kjøpe XR.

Endret av Martinaleksander
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så mange faktaer som ikke kommer på bordet når man snakker om Apple og pris. Du får mer verdi for pengene ved å kjøpe en Apple-telefon, det viser trade-in-verdiene på iPhoner kontra Samsung og Huawei. Det er 20-30% av original kjøpspris i forskjell etter 1 år mellom Apple og Samsung sine telefoner. Det vil si, sparer du 2000kr på å kjøpe en billigere Samsung-telefon så viser det seg at du taper mer penger på dette enn hvis du hadde kjøpt en dyrere iPhone, når tiden er inne for å kvitte seg med denne.

Tja det er jo inviduelt, jeg ville nok heller kjøpt kina mobil istedenfor samsung\huwei med mindre jeg har testet den før kjøp.

Merkevare er kjent for å være overpriset, at folk er idioter sier ingen ting om verdien.

Er mobilen skadet er verdien liten, det vet jeg selv. Har selv prøvd meg som mobilrepartør for mi mix, det blir ikke direkte billlig.

Hadde mobildelene vært bedre kvalitet, og enklere å oppgradere hadde nok verdien økt ennå mere.

Android og produsentene er jo kjent for å låse mobilen til slik den ble levert men apple får mye misnøye med å redusere batterilevetid\ytelse fordi apple tror batteriet er for dårlig eller fordi de vil folk skal kjøpe ny mobil.

Ergo Iphone X er vel den mobilen som er lettest å selge i dag. De andre er vel neppe populære bortsett fra Iphone SE som går rundt 2000 kr.

Lenke til kommentar

jeg ville nok heller kjøpt kina mobil istedenfor samsung\huwei med mindre jeg har testet den før kjøp

 

Huawei fra Kina.

 

 

Merkevare er kjent for å være overpriset, at folk er idioter sier ingen ting om verdien.

 

Definer overpriset. Det er en individuell mening. Ved en iPhone så blir feil på telefonen fikset med en oppdatering som regel noen dager etter, hva med Android? Du vet, det gratis operativsystemet fra Google som blir prioritert på Pixel lenge før andre telefoner.

 

Ved å kjøpe en Kina-telefon, som du nevner, eller eventuelt en Sør-Koreansk en, så viser det seg at oppdateringer kommer svært sjeldent. Totalt er det under 30% av Android-telefoner som har Android 8. Og nå er Android 9 lansert. Tallene har sikkert endret seg etter at Huawei lanserte Mate-telefonen, men det er under 10% av Android-telefoner som har den siste Android 9.

 

Tidligere i år så ble flaggskipet Huawei P20 Pro lansert. Får de telefonene Android 9 nå? Nei. Også kan man snakke om kryptering og sikkerheten. Det finnes software som kan dekryptere informasjonen til Android-diskettene før i det hele tatt telefonene får siste oppdatering.

 

Skal du spare penger på mobil er det viktig å vite hva av kvalitet som blir kuttet for at du skal spare penger.

Lenke til kommentar

https://www.tek.no/artikler/trump-bruker-usikret-iphone-pa-privaten/449525

 

Huwei sparer nok penger på teknologi og lanser hyppig mobiler, allerede er huwai P30 pro kommet på ryktebørsen.

Så der er ikke noe invistering.

 

Apple må vel sette ned prisene på iphone XR mistenker jeg når esim kommer til android.

 

Eller er jeg enig produsentene ikke priorierer nye oppdateringer.

Men er jo grunn for det, ny software følger med nyere systemkrav da vil de billigste mobilene yte dårligere.

Så det er noe å tenke på. Men man skal ikke si alle dyre mobiler er gode.

Faktisk får man billig Xiomi brukt til 2000 kr som er ganske gode sammenlignet med mobiler til 4000 kr + i norge fra huwai eller samsung.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tek skriver også "Blir dyrere å være Apple-kunde"

Det blir også dyrere å være Samsung-kunde og Huawei-kunde. Dette unnlater man å skrive. Samsung sin Note 9 med sitt utdaterte gratis Android-operativsystem kostet omtrent like mye som iPhone X.

 

Det er så mange faktaer som ikke kommer på bordet når man snakker om Apple og pris. Du får mer verdi for pengene ved å kjøpe en Apple-telefon, det viser trade-in-verdiene på iPhoner kontra Samsung og Huawei. Det er 20-30% av original kjøpspris i forskjell etter 1 år mellom Apple og Samsung sine telefoner. Det vil si, sparer du 2000kr på å kjøpe en billigere Samsung-telefon så viser det seg at du taper mer penger på dette enn hvis du hadde kjøpt en dyrere iPhone, når tiden er inne for å kvitte seg med denne.

 

At Apple slutter med sine salgstall er forståelig. Folk leser også at en iPhone koster typ 500 USD å lage også ser de at en Huawei koster nesten det samme, men Apple koster noen tusenlapper mer. Det folk ikke tenker over er at Apple bruker millioner-milliarder på å utvikle sitt eget OS og funksjoner. For å kunne vite hva som er kvalitet så må man først forstå hva som er kvalitet. En limet skjerm slik som Huawei, en telefon med mindre skruer enn i skjermen på en iPhone, er liksom mer kvalitet fordi de lokker med høy GHz.

 

Apple har god kvalitet, det er det liten tvil om. Men det er ikke feilfritt, det er det ingen som er. At Apple leverer god kvalitet utelukker ikke at andre leverandører også kan gjøre det. Og det har de gjort lenge.

 

Kunne vært interessant å sett hvor mange mobiler som faktisk blir solgt ved bytte, og hvor ofte et bytte skjer, fordelt på produsent. Jeg har solgt en mobiltelefon i hele mitt liv, en Nokia 8210. Resten har jeg byttet ut når de enten har blitt ødelagt/knust eller utdatert. Eller de er gått i arv til andre i familien. Med andre ord er bruktprisen fullstendig uinteressant for meg, men det kan jo hende jeg er i mindretall.

 

Har forøvrig et flertall av iPhone i hus. Kona sverger til iPhone, og ungene har det for å kunne være en del av familiekontroll (Google kom litt for sent på banen). Jeg opplever på ingen måte at det er hverken høyere kvalitet eller mindre feil på iPhone, sammenlignet med tilsvarende toppmodeller fra andre leverandører. Det er gått med mye tid på support for disse, som også er en bidragende faktor til at jeg fortsatt ikke vil ha iPhone selv. Personlig synes jeg det koster mer enn det smaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med apple er deler er vanskeligere å få tak i f.eks batteri.

Er mye lettere å skaffe deler til mi mix på ebay en iphone X så er en deler veldig dyre, finnes jo billig skjerm til iphone X til rundt 200 kr.

 

Største problemet er service hos apple, hos apple servicesenter i oslo var det 50 personer i kø på lørdag.

Så å reparere ting der er håpløst, umulig å få hjelp å fikse ting selv eller få andre å gjøre det. Apple ønsker ikke konkuranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er svært grådige. De tjener mye penger, og det er ikke så rart når "billigtelefonen" deres koster mye mer enn sammenliknbare konkurrenter.

Men på den annen side selger de til markedspris. De tenker "hvor mye kan vi selge produktene våre for?", og så lenge folk er villige til å betale så mye så er prisen sånn sett satt riktig. Dersom salget stuper og de tjener mindre vil de bli nødt til å senke prisene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...