Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

High-end luftkjøler gir deg røfft sett samme som low-mid vannkjøling - spesiellt hvis du bruker AIO vannkjølere.

 

--

 

I min mening er en D15 eller tilsvarende VELDIG bra for pengene, og skal være spesiellt kresen og veldig villig til å legge mye penger og tid inn i det du skal ha noe betydelig bedre. Bare tenk deg veldig godt om før du tar det steget. Jeg sier det som en som har eksperimentert med det meste gjennom tidene - fra vann, til peltier, til custom kompressorkjølere.

 

-Stigma

 

 

Takk for veldig bra og utfyllende svar. Holdt nesten på å ramle på en av disse "ferdige" kjøleløsningene med alt for liten radiator som du nevner. De er heller ikke gratis så da går jeg heller for kvalitets luftkjøler framfor å ta mellomfag elektro og rørlegger og sette opp en Cu$t0m HighEnd vannkjøleløsning som nok er mer til hodebry enn nytte....

Endret av Mazeking
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noctua D15 er kongen, men alternativt se etter BeQuiet Dark Rock Pro 4. Disse er begge to skulder-i-skulder og egentlig veldig like på mange måter. Greit å vite i tilfelle du ser den på tlbud (jeg har ikke sett noen av disse så langt).

 

En top-end luftkjøler som dette er minst like bra som enkle vannkjølere. For at det skal være vits med vann må du nesten være villig til å gå all-out med full-size tripple-radiator og custom oppsett - og dette er mye arbeid og penger for relativt lite gain. Kan nesten gå hele veien til en ambient vannchiller da IMO :)

 

-Stigma

Tusen takk for svar. Som et påfyll til ditt svar til Mazeking, så er vel en av de sterkeste argumentene for vann at du får enklere plass til det i små kabinetter, sammenlignet med eksempelvis en D15, og mange mener jo det ser en del bedre ut. Selv liker jeg at D15 ser ut som en pod-racer fra Phantom Menace, så ønsker designet og størrelsen hjertelig velkommen!

 

Takk for veldig bra og utfyllende svar. Holdt nesten på å ramle på en av disse "ferdige" kjøleløsningene med alt for liten radiator som du nevner. De er heller ikke gratis så da går jeg heller for kvalitets luftkjøler framfor å ta mellomfag elektro og rørlegger og sette opp en Cu$t0m HighEnd vannkjøleløsning som nok er mer til hodebry enn nytte....

Enda et argument et jo at vannkjøling har et ekstra mekanisk svakt ledd med vannpumpen(e). Dette er det som har begynt å ryke på den jeg har nå, og jeg ser ikke poenget med å gå for en dyrere og mer støyende løsning bare fordi det ser fint ut.. jeg er i hvert fall ikke flink nok til å dra kabler til at pcen skal stilles ut noe sted uansett! :D Endret av edge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.getinspired.no/twentyfour-finse-x-2-lags-anorakk-skyggelilla

 

https://www.getinspired.no/twentyfour-mellow-bambusundertoy-sett-29125-antrasitt

 

Noen som har noen erfaring med noe av dette?

 

Gikk litt overboard i dag med å bestille tur klær :p

Jakken er jo in nå, men prisen er gjengs pris i markedet. Sjekk prisjakt, så ser du at den er solgt for en tusenlapp hele året. Billigst var i sommer, da gikk den for under 600kr.

Lenke til kommentar

Plukket opp denne i dag også, har vært på ønskelista lenge, billigst jeg har sett den før er 1200-1300 kr

 

https://megaflis.no/bosch-sirkellaser-pll-360-m-stativ.html

 

edit; merker jeg har blitt eldre når laser står på agendaen over ting jeg trenger. Men veldig greit når jeg skal sette opp en lettvegg og ikke minst til listfri overgang mellom tak og vegg

Endret av henrikrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk snagget til meg en av få ps4 slim 500gb hos power til 2222 for en kompis. Herrejemini så dårlig powers webløsning er. Kommer ingenting 00.00 (kommer vel nærmere 30 sek over). Så skjer det ingenting når du trykker på knappen. Så kommer det vare ikke tilgjengelig etter en f5. Spam klikker som faen, og så av en eller annen grunn så funker det. Får den i handlekurven og betaler. Håpløst opplegg.

 

Får jo til tilnærmet samme pris ved evt DNB MC-kampanje, så er ikke så sabla billig, men fordelen er at jeg kan ta det på Amexet og komme desto nærmere CTen.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Fikk snagget til meg en av få ps4 slim 500gb hos power til 2222 for en kompis. Herrejemini så dårlig powers webløsning er. Kommer ingenting 00.00 (kommer vel nærmere 30 sek over). Så skjer det ingenting når du trykker på knappen. Så kommer det vare ikke tilgjengelig etter en f5. Spam klikker som faen, og så av en eller annen grunn så funker det. Får den i handlekurven og betaler. Håpløst opplegg.

 

Får jo til tilnærmet samme pris ved evt DNB MC-kampanje, så er ikke så sabla billig, men fordelen er at jeg kan ta det på Amexet og komme desto nærmere CTen.

Power sin nettside har alltid vært crap, bra kompis som sitter oppe etter midnatt for å skaffe han en ps4 da :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe å kondolere for at man kan plutselig lage et gutterom på en helg eller to. Gøy :D

haha vel, altså litt offtopic, men har blitt ferdig oppe nå med soverommene. Er i gang med det artige nå med kinorommet. 

 

Men merker at ting går sykt treigt. Med kid osv, får jeg maks 1 time om dagen til å jobbe, før jeg er lei, men taket er lektet ned og skjult strøm er trekt. Merker jeg bare gruer meg igjen til å skru 412412 gips skruer, samt sparke til jeg blir støl i skuldra. fun times.

 

Verste er vel også at jeg får vel brukt rommet noen år bare før kiden kaster meg ut. :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha vel, altså litt offtopic, men har blitt ferdig oppe nå med soverommene. Er i gang med det artige nå med kinorommet. 

 

Men merker at ting går sykt treigt. Med kid osv, får jeg maks 1 time om dagen til å jobbe, før jeg er lei, men taket er lektet ned og skjult strøm er trekt. Merker jeg bare gruer meg igjen til å skru 412412 gips skruer, samt sparke til jeg blir støl i skuldra. fun times.

 

Verste er vel også at jeg får vel brukt rommet noen år bare før kiden kaster meg ut. :nei:

 

Om du legger scenemolton i taket slipper du mye av sparkel-jobben, og får noe (dog veldig ujevn) demping i akustikken. Reduserer primært høyfrekvent flutter. Jeg fikk for den løsningen selv, men har også laget akustiske dempingsplater av Knauff Spaceslab i 15 cm tykkelse som henger litt rundt forbi, samt at jeg laget en massiv bassfelle av samme materiale på ca 2*1*2,2 - hjalp godt i akustikken og kostet like mye som syv-åtte filmer.. Litt på siden, altså.

 

Bygde kinorommet for snart et år siden. 

 

-Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...