Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2018


Anbefalte innlegg

Om du legger scenemolton i taket slipper du mye av sparkel-jobben, og får noe (dog veldig ujevn) demping i akustikken. Reduserer primært høyfrekvent flutter. Jeg fikk for den løsningen selv, men har også laget akustiske dempingsplater av Knauff Spaceslab i 15 cm tykkelse som henger litt rundt forbi, samt at jeg laget en massiv bassfelle av samme materiale på ca 2*1*2,2 - hjalp godt i akustikken og kostet like mye som syv-åtte filmer.. Litt på siden, altså.

 

Bygde kinorommet for snart et år siden.

 

-Tore

Takk for tips Tore :)

 

Hadde tenkt å for akustikkplater evt prøve å lage selv. Skulle gjerne hatt akustikkplater med trykk. Blir i hvert fall bassfeller i ene hjørnet. Andre er jeg usikker på enda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noctua D15 er kongen, men alternativt se etter BeQuiet Dark Rock Pro 4. Disse er begge to skulder-i-skulder og egentlig veldig like på mange måter. Greit å vite i tilfelle du ser den på tlbud (jeg har ikke sett noen av disse så langt).

 

En top-end luftkjøler som dette er minst like bra som enkle vannkjølere. For at det skal være vits med vann må du nesten være villig til å gå all-out med full-size tripple-radiator og custom oppsett - og dette er mye arbeid og penger for relativt lite gain. Kan nesten gå hele veien til en ambient vannchiller da IMO :)

 

-Stigma

 

Måtte jo se hva en fikk for pengene med den du sier er billigst. Litt innstallasjons "Cons"

 

 

 

 

LOL, nesten så en får lyst å begynne som youtube reviewer

 

 

 

 

Vel, det var noe funkis med Samsung TV prisene - ihvertfall de som nå har gått på black friday tilbud.

 

Jeg reagerte med en gang når det sto "spar 10.000" og "spar 18.000" på elkjøp, så jeg sjekket prishistorikken på prisjakt - og da fannt jeg at prisene

Takk for tipset om prising. Trodde ikke de turte sånn lengre, men det er tydeligvis mye å gå på for å lure kunder, forbrukermyndigheter, media som Tek.no som hauser ut overprisede produkter på Black Friday deals som om alt de strør om seg er schvære kupp.

 

Da er det visst fortsatt lurt å sitte foran tastaturet og sjekke prishistorikk før man går for noe.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten noen som har noe formening om chromebook / chrome os.

 

Hadde tenkt å kjøpe dama iPhone i gave men ser ut som hu allerede får det av foreldrene.

 

Hu ødela pcen i sommer og bruker jo bare Netflix og enkel surfing

 

Tenkte på denne

https://www.komplett.no/product/920293/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/chromebook/acer-chromebook-cb3-431-140-fhd-matt

 

Eller denne

https://www.komplett.no/product/898464/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/chromebook/acer-chromebook-r13-cb5-312t-133-fhd

Lenke til kommentar

Deilig å ha bestilt før.

 

Med mindre orderen blir kanselert

Er det stor sannsynlighet  for det? Kjenner ikke til lover og regler

 

Står det hos dere at nummeret blir portert? Skulle ha nytt nummer men nå ble jeg usikker da det står "Mobilnummer registrert for portering: "tlf nummer" <-- det nye jeg valgte

Lenke til kommentar

Jo, men jeg trenger en bra bordsirkelsag til en billig penge.

 

Vær forsiktig både med merke og bruken. Er lett å kappe seg. Har ikke gjort dette selv, men det er fryktelig fort gjort. Kjøpte en sånn bordsirkelsag av billigste merke, også fant jeg ut at jeg skulle kappe noe plank til ved, siden jeg ikke var så redd for den. Planken var litt våt (noe av den) så det ga sagen skikkelig motstand. Medfølgende sagblad ble sikkert sløvt før jeg visste ordet av det, så motstanden ble ekstra høy. Faen så det røykte i fra motoren på maskinen. Er 99,97 % sikker på at motoren må ha hatt kullstifter. Holdt på å bli nestenulykke for min del også når man sager ved, men slapp helskinnet fra det. Skled på det gulvet, grønsketerrassebord, huff :)

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for tips Tore :)

 

Hadde tenkt å for akustikkplater evt prøve å lage selv. Skulle gjerne hatt akustikkplater med trykk. Blir i hvert fall bassfeller i ene hjørnet. Andre er jeg usikker på enda

 

Det er enkelt å lage selv. Bruk staver på typ 2*2cm og lag rammer tilsvarende størrelsen på isolasjonsplatene, så kler du det med stoff som passer. Om du kan blåse gjennom stoffet er det bra.

 

Tykkere er bedre. Alltid. Det betyr jevnere demping. 3-5 cm vil fort gi et rom som er overdempet i toppen av lydbildet som vil gi deg ganske døll lyd og vil heller ikke hjelpe i bassen.

 

Nuvel, du kan evt starte en egen tråd på det siden dette blir litt OT.

-T

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er onkyo over sin hdmi problematikk enda? Mange som har slitt med de så personlig har jeg unngått de ved hvert veivalg.

Har du, eller noen andre, mer informasjon om denne feilen?

Sammenlignet med den ene Sony-en og et par fra Yamaha, føler jeg Onkyo-en gir meg mer. Men bekymret for dette problemet.

 

Sjekket denne nå, og til 2990,- er den faktisk veldig god, funksjonsmessig. Om Pioneer generelt er å anbefale vet jeg jo ikke.

Godt mulig jeg slår til på den på torsdag.

Lenke til kommentar

Finner det heller ikke nå.

Bestilte en til meg selv og 2stk i julegave, iallfall. Var jo en god pris.

 

Deilig å ha bestilt før.

 

Med mindre orderen blir kanselert

Er det stor sannsynlighet  for det? Kjenner ikke til lover og regler

 

Har du kun kjøpt kun en så går den nok igjennom, men det stod at det var maks 1 per kunde, så ikke sikkert en får 3

Lenke til kommentar

det stod ikke maks en per person. det stod maks en per ordre med abonnement. Det er jo bare knyttet til det praktiske i å opprette nye abonnement. Det er ingenting som tilsier at man da ikke kan ta flere ordre.

 

Står det i bestillingen/mailen din at nummeret blir portert? Hadde virkelig satt pris på hvis noen kunne sjekket dette  :)  Har ikke lyst til å "miste" det gamle nummeret :nei:

Lenke til kommentar

Står det hos dere at nummeret blir portert? Skulle ha nytt nummer men nå ble jeg usikker da det står "Mobilnummer registrert for portering: "tlf nummer" <-- det nye jeg valgte

Ja står det hos meg og.

Men det kan ikke være at de porterer det jeg allerede har?

Har bedriftsabn hos ice, så regner med at det bare er en standard setning de bruker både når folk bestiller nytt nummer og når folk skal bytte fra et nummer de allerede har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja står det hos meg og.

Men det kan ikke være at de porterer det jeg allerede har?

Har bedriftsabn hos ice, så regner med at det bare er en standard setning de bruker både når folk bestiller nytt nummer og når folk skal bytte fra et nummer de allerede har.

 

Takker for tilbakemelding  :)  Regner bare med det skrives ut til alle, som du er inne på, får jeg håpe  :hmm:

Ble litt nervøs da portering er overføring av tidligere nummer.  

Lenke til kommentar

Har du, eller noen andre, mer informasjon om denne feilen?

Sammenlignet med den ene Sony-en og et par fra Yamaha, føler jeg Onkyo-en gir meg mer. Men bekymret for dette problemet.

 

 

Sjekket denne nå, og til 2990,- er den faktisk veldig god, funksjonsmessig. Om Pioneer generelt er å anbefale vet jeg jo ikke.

Godt mulig jeg slår til på den på torsdag.

Hatt Pioneer en del år og ikke hatt noe å si på det. Vurderer å slå til på den der om den støtter videresending av HDR etc. Min nåværende 924 gjør ikke det så alt må gå gjennom TVen.
Lenke til kommentar

Har du, eller noen andre, mer informasjon om denne feilen?

Sammenlignet med den ene Sony-en og et par fra Yamaha, føler jeg Onkyo-en gir meg mer. Men bekymret for dette problemet.

 

Sjekket denne nå, og til 2990,- er den faktisk veldig god, funksjonsmessig. Om Pioneer generelt er å anbefale vet jeg jo ikke.

Godt mulig jeg slår til på den på torsdag.

 

 

Tipper du finner mye info ved å google rundt - finnes nok av fora med kunder som sitter igjen med HDMI som ikke fungerer som det skal grunnet brente kort. 

 

Er som regel ofte en grunn til at ting er billig og når det gjelder lyd så er det fort gjort å se seg blindt på tall og funksjoner, noe som kan fjerne mye av lyttegleden.

 

Selve avslaget virker bra på pioneer og jeg hadde selv en receiver fra de for mange år siden. Ble aldri helt fornøyd med lyden fra den, men mye kan ha skjedd siden da så om du føler prisen er uslåelig - kjør på!

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding  :)  Regner bare med det skrives ut til alle, som du er inne på, får jeg håpe  :hmm:

Ble litt nervøs da portering er overføring av tidligere nummer.  

 

Hei snakket med komplett mobil nå, og de bekreftet at ved bestilling av nytt nummer vil de ikke gjøre noe med det man allerede har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt Pioneer en del år og ikke hatt noe å si på det. Vurderer å slå til på den der om den støtter videresending av HDR etc. Min nåværende 924 gjør ikke det så alt må gå gjennom TVen.

 

Den skal støtte Dolby Vision, HDR10 og HLG ja.

 

Tipper du finner mye info ved å google rundt - finnes nok av fora med kunder som sitter igjen med HDMI som ikke fungerer som det skal grunnet brente kort. 

 

Er som regel ofte en grunn til at ting er billig og når det gjelder lyd så er det fort gjort å se seg blindt på tall og funksjoner, noe som kan fjerne mye av lyttegleden.

 

Selve avslaget virker bra på pioneer og jeg hadde selv en receiver fra de for mange år siden. Ble aldri helt fornøyd med lyden fra den, men mye kan ha skjedd siden da så om du føler prisen er uslåelig - kjør på!

Joda, har ikke søkt så mye på det. Men hører merkelig ut om de har hatt samme problem i 10 år.

 

Jeg er ikke helt inni det, så blir nok fornøyd med hvilket som helst lydbilde. Skal en del til for at jeg merker noe er feil tror jeg. Er det som er problemet ja - sitter og sammenligner alle mulige produkter for å finne ut hvem som er best.

"Denne vannkokeren bruker mindre strøm enn denne, men sistnevnte ser finere ut."

Blir fort unødvendig mye.

Lenke til kommentar

Har begynt å forsiktig å oppdatere innlegget mhp. Software-lisenser:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829202&page=9&do=findComment&comment=24682735

 

Men er usikker hva VMware kommer til å tilby den gemene hop, og hvor tidlig. Eller om man må ha kjøpt et produkt i fra de for i det hele tatt få black friday tilbud derfra. Men de praktiserer ihvertfall black friday. De har jo en database over dine produktlisenser og benytter intelligens for å passe på misbruk. Så for meg så matchet de 1 lisens mot den tilbudskoden jeg har fått på epost, men fikk ikke kjøpt 2 lisenser med koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...