Gå til innhold

KOMMENTAR: Spillkulturen gjennomgår en utviklingsfase. Slik blir det bråk av


Anbefalte innlegg

Jeg har enda til gode å faktisk høre et argument annet enn pisspreik om en eller annen innbilt SJW-mob som kontrollerer hele spillbransjen. Noe mer patetisk sludder har jeg faktisk ikke hørt siden jeg havnet inn på en Flat Earth-kanal.

 

Det som har skjedd i spillbransjen de siste årene handler ikke om noe SJW som presser spillbransjen til å gjøre noe den ikke ønsker. Det handler først om bevisstgjøring av bransjen, Det handler om at det er flere kvinner som jobber i bransjen og det handler om at de som jobber i bransjen har blitt eldre og modnere og interessert i å lage spill som inneholder litt mer substans enn det de gjorde da de var tenåringer.

 

Også handler det om å ta hensyn til litt flere enn unge hvite gutter. Og da ikke bare fra et moralsk standpunkt, men også et økonomisk et.

 

Grunnen til at mange tar den moralske høye veien er hvor utrolig idiotisk det tar seg ut når gamere får raserianfall over et spill som tar hensyn til en litt større gruppe.

Nå konstruerer du stråmenn atter en gang...kan du være så snill og skrive et saklig innlegg snart?

 

Jeg har aldri argumentert for at hele spillbransjen lar seg skremme av SJW-mobben på sosiale medier. Men noen utviklere lar seg definitivt skremme. Se på Kiliks siste innlegg for et soleklart eksempel på hvordan EA opererer om dagen. Her har du enda et eksempel på SJW-mobben i aksjon. Utviklerne av Kingdom Come fikk en storm av kritikk, sjikane og dødstrusler pga. at de valgte å ikke inkludere "people of color" og kvinnelige riddere i et spill satt i Böhmen på 1400-tallet. Heldigvis hadde utviklerne nok integritet til å ikke la deres kreative visjon ødelegges av politisk korrekthet og hysteriske Antifa-fjols på twitter.

 

Her har du enda et eksempel, denne gangen gjelder det Doom: Eternal og likhetene mellom retorikken til en AI som forsvarer demoner som invaderer planeten vår og SJW's som forsvarer masseinnvandring. Slikt kan man tydeligvis ikke spøke med i det hele tatt lenger, da er man en nazi.

 

Her argumenterer Andreas Bjørnbekk, den samme forfatteren som skrev denne artikkelen vi kommenterer nå, for at COD WW2 har for mye inkludering pga. det fremstiller nazistene som mindre trangsynte enn det de egentlig var. Jesus christ...

 

Her er Andreas Bjørnbekk skuffet over Sony pga. en spøk om at kvinner liker The Sims. Man spøker ikke med tradisjonelle kjønnsroller lenger, da kommer moralens voktere frem med fakler og høygafler.

 

Du har helt sikkert rett i at en del av endringene i spillbransjen kommer av at det er flere kvinner som jobber med spillutvikling idag enn før og at mange utviklere generelt sett er blitt eldre og ønsker å lage mer modne dataspill enn de maskuline voldsorgiene som tidligere dominerte AAA-dataspill. Og det er helt greit. Det som ikke er greit er at om noen ønsker å lage et "gammeldags" spill idag med f. eks. sterke menn og sexy kvinnfolk så risikerer de å bli utsatt for både hets og sabotasje av sinte raddiser som forsøker å ta fra dem levebrødet. Det er både udemokratisk og umoralsk, uansett hvor gode intensjoner de som føler seg støtt måtte ha.

 

 

Du får leve i den troen om det får deg til å føle deg bedre, men jeg ville nok ikke holdt pusten. Den lille, men akk så høylytte gruppen sytekopper som roper om SJW hver gang de ser noe de ikke liker er stort sett irrelevant.

https://www.digitaltrends.com/gaming/battlefield-v-pre-order-numbers-disappointing/

Irrelevant sa du?

Endret av Skurtnilsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Slik spillet beskriver? Det har aldri vist en eneste britisk kvinne på noen som helst frontlinje...

Første trailer viser en britisktalende, rødhåret kvinne med jernklo og maskingevær som tydelig kjemper på alliert side...

Den viser en britisk kvinne, med en tidsriktig protese, men langt fra noen frontlinjer.

Lenke til kommentar

 

Den viser en britisk kvinne, med en tidsriktig protese, men langt fra noen frontlinjer.

Traileren viser da både større allierte og britiske styrker, inkludert tunge stridsvogner, så jeg lurer på hvor du har det fra at de befinner seg langt fra noen frontlinjer. 

Traileren viser også japanske, amerikanske, russiske og italienske styrker. I Frankrike. Med våpen som ikke fantes under krigen.

Ingen av dem er med i spillet.

Lenke til kommentar

Nå konstruerer du stråmenn atter en gang...kan du være så snill og skrive et saklig innlegg snart?

 

Jeg har aldri argumentert for at hele spillbransjen lar seg skremme av SJW-mobben på sosiale medier. Men noen utviklere lar seg definitivt skremme. Se på Kiliks siste innlegg for et soleklart eksempel på hvordan EA opererer om dagen.

Ja EA gjør en god jobb med å undersøke dette fra flere perspektiv og dermed ta bevisste valg når de lager spill. Kjempebra!

 

Her har du enda et eksempel på SJW-mobben i aksjon. Utviklerne av Kingdom Come fikk en storm av kritikk, sjikane og dødstrusler pga. at de valgte å ikke inkludere "people of color" og kvinnelige riddere i et spill satt i Böhmen på 1400-tallet. Heldigvis hadde utviklerne nok integritet til å ikke la deres kreative visjon ødelegges av politisk korrekthet og hysteriske Antifa-fjols på twitter.

En godt skrevet artikkel fra Kotaku. So. What?

 

Her har du enda et eksempel, denne gangen gjelder det Doom: Eternal og likhetene mellom retorikken til en AI som forsvarer demoner som invaderer planeten vår og SJW's som forsvarer masseinnvandring. Slikt kan man tydeligvis ikke spøke med i det hele tatt lenger, da er man en nazi.

Ja huff. For et forferdelig ras av hat det medførte:

 

"Like thats not funny, its just irritatingly out of tuch"

"didn’t expect the team at idsoftware to use Doom Eternal to explore themes of immigration but here we are"

"anyways, i’m hyped about doom eternal still, but it’s a muted hype because i can’t ignore that dogwhistle-y immigration joke in the trailer"

Det er et under at ikke ID har lagt ned hele selskapet i skam :rofl:

 

Andreas gjør jobben sin, og han gjør den på en god måte. Det er faktisk viktig at vi har folk som Andreas som kan se på spill og stille slike spørsmål. Du står fritt til å være uenig i hans konklusjoner, men det gjør ikke hans jobb mindre viktig.

 

Her er Andreas Bjørnbekk skuffet over Sony pga. en spøk om at kvinner liker The Sims. Man spøker ikke med tradisjonelle kjønnsroller lenger, da kommer moralens voktere frem med fakler og høygafler.

Så han påpeker hvor smakløs reklamen fra Sony var… Jeg merket meg en ekstrem mangel på både fakler og høygafler i artikkelen hans. :roll:

 

Du har helt sikkert rett i at en del av endringene i spillbransjen kommer av at det er flere kvinner som jobber med spillutvikling idag enn før og at mange utviklere generelt sett er blitt eldre og ønsker å lage mer modne dataspill enn de maskuline voldsorgiene som tidligere dominerte AAA-dataspill. Og det er helt greit. Det som ikke er greit er at om noen ønsker å lage et "gammeldags" spill idag med f. eks. sterke menn og sexy kvinnfolk så risikerer de å bli utsatt for både hets og sabotasje av sinte raddiser som forsøker å ta fra dem levebrødet. Det er både udemokratisk og umoralsk, uansett hvor gode intensjoner de som føler seg støtt måtte ha.

Bla bla bla bla…

 

Ingen av eksemplene du viste til har gått ut over noen spillutviklere. Ingen av eksemplene du viser til har vært hatefulle. Ingen av eksemplene du kommer med har vært hets eller sabotasje.

 

Du har ikke på noen som helst måte vist at dette har hatt de konsekvensene du påstår det har.

 

 

Ja. Stort sett irrelevant. Du måtte finne noe så lite relevant som forhåndskjøp. Det er helt uten betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Traileren viser også japanske, amerikanske, russiske og italienske styrker. I Frankrike. Med våpen som ikke fantes under krigen.

Ingen av dem er med i spillet.

Her svarer du kun ‘økseskaft’. Du påstod at detta var langt unna noen frontlinje. Jeg påpekte at gitt at begge sider tilsynelatende ruller frem tunge stridsvogner virker det som en rar antagelse.

 

Kom gjerne med kilde på russerne, japanerne og italienerne. Jeg trodde ikke noen av disse var med i spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Traileren viser også japanske, amerikanske, russiske og italienske styrker. I Frankrike. Med våpen som ikke fantes under krigen.

Ingen av dem er med i spillet.

Her svarer du kun ‘økseskaft’. Du påstod at detta var langt unna noen frontlinje. Jeg påpekte at gitt at begge sider tilsynelatende ruller frem tunge stridsvogner virker det som en rar antagelse.

 

Kom gjerne med kilde på russerne, japanerne og italienerne. Jeg trodde ikke noen av disse var med i spillet.

Som sagt. Traileren viser mye som ikke er med i spillet.

Lenke til kommentar

 

denne gruppen som kom var i utgangspunktet de eneste som var der. (de kom 10min flr panelet startet) og de kom faktisk for å høre på sa INGENTING før hun VALGTE å kalle Sargon of Akkad en Garbage human fordi han er en av hennes sterkeste kritikere. hva hun gjorde mot Boggie2988 er MYE MYE VERRE og det fikk heller ingen konsekvenser når folk vet at han sliter med soical anxiety.

 

at du kan forsvare dette menneske sier vel alt om hvordan du liker mobbere, men greit har forstått at du er en mobber.

 

Ja det var vel derfor Vidcon 2017 unnskylde seg overfor Sarkeesian. Fordi hun er en mobber? Nei, jeg tror nok ikke det du. Det er en grov fordreining av hva dette handler om. Det er ikke Sarkeesian som er mobberen i det forholdet.

 

Although it was unprovoked at that moment, VidCon 2017 had apologized to Anita Sarkeesian. However, Hank and John Green, the people who run the convention, claimed that she couldn’t be blamed for her reaction considering the history of criticism and harassment she’s received from Sargon and others over the years.

They said that Anita had been a subject of harassment over time which was “cultivated” and “resulted in followers doxxing, harassing, intimidating, and even threatening the lives of the creators on these panels.”[/qu

Du har misforstått hele greia, Hank fra vidcon fikk meget sterk kritikk hvordan han lot Anita holde på som hu gjorde,men han var vel like redd som uskyldige Boggir, for Anita kan gå lengre enn langt for å kalle folk ut på sosiale medier, Sargon har aldri drevet med trakassering mot henne,(selv om fans) men har kommet med videoer med motargumenter og kritikk på ting hun sier, tåler hun ikke kritikk? . Anita Lyver her og gjør seg selv som ofret, og hun setter seg i en maktposisjon der hun vil se sensur på de som er uenige. Tillogmed andre feminister/ vitner fra vidcom er uenig med Anita i denne saken og har reagert på hvordan hun oppførte seg . Anbefaler deg på det sterkeste å se denne videoen som ble laget rett etter vidcon. https://m.youtube.com/watch?v=-Vyvv7P6Ldo

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du har det med å spørre om det samme gang etter gang selv etter å ha fått forklaring fra flere personer...

Akkurat denne må du forklare selv. Det finnes ingen russere, japanere eller italienere i traileren du linket eller noen antydning til at hun er en spion. Ei heller at de skulle på noen måte være bak frontlinjene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og du har det med å spørre om det samme gang etter gang selv etter å ha fått forklaring fra flere personer...

Jeg vet ikke om jeg helt tror på at du tror dette selv, gitt din tendens til å unngå å svare når det viser seg at du tar feil, å slenge rundt deg med udokumenterte påstander og komme med svar som ikke svarer på innleggene du siterer. 

 

Påstanden din var at traileren foregikk langt unna frontlinjer og at det var bla. italienere og japanere til stede. Jeg har vist til at det er tunge stridsvogner fra begge sider med i slaget, som tyder på at det foregår langs fronten, og etterspurt kilder på at det er både japanere, russere og italienere med. I tillegg har du påstått at den handikappede kvinnen i traileren er en spion, og at dette skal foregå i et "alternativt univers". Kan du ikke prøve å begynne å svare på det som etterspørres, og underbygge egne påstander?

Endret av herzeleid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

En rekke innlegg som inneholder personkarakteristikker og personangrep er fjernet. Det hjelper ikke å skrive et langt innlegg om det også inneholder ett eller flere personangrep, hele innlegget blir fjernet. Flere bør også bedre den generelle språkbruken og skrive i en høflig tone slik som beskrevet i retningslinjene. 

 

Jeg forventer en bedring fra nå av, og kommer til å reagere strengt om jeg må fjerne enda flere innlegg.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering skal sendes via PM eller postes i tilbakemeldingsforumene.)

 

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Ja EA gjør en god jobb med å undersøke dette fra flere perspektiv og dermed ta bevisste valg når de lager spill. Kjempebra!

Du synes det er bra at alle spill fra EA om dagen må filtreres gjennom et politisk korrekthetsfilter for å passe på at ingen blir støtt og alle minoriteter er inkludert? Ok, deg om det. Jeg synes det er hemmende for spillutviklernes kunstneriske ambisjoner. Men hey, det blir sikkert moro å spille som en transeksuell asiatisk snikskytter med celebral parese og asthma på det amerikanske laget i Battlefield Vietnam 2 neste år.

 

Jeg håper Call of Duty topper det med en downs syndrome slider på character creatoren deres. Å mekke fucked up karakterer i Dark Souls er jo hilarious. Kanskje ikke over the top inkludering er så ille likevel hmmm...

 

En godt skrevet artikkel fra Kotaku. So. What?

Du fikk kanskje ikke med deg den biten om at SJW-mobben prøvde å få lead designeren sparket pga. de valgte å ikke ha med kvinnelige riddere og people of color i et spill satt i Böhmen på 1400-tallet? Jeg er ikke overrasket.

 

Ja huff. For et forferdelig ras av hat det medførte:

 

"Like thats not funny, its just irritatingly out of tuch"

"didn’t expect the team at idsoftware to use Doom Eternal to explore themes of immigration but here we are"

"anyways, i’m hyped about doom eternal still, but it’s a muted hype because i can’t ignore that dogwhistle-y immigration joke in the trailer"

Det er et under at ikke ID har lagt ned hele selskapet i skam :rofl:

Bro, jeg kan også cherry picke. Check this out:

 

"IMHO Doom 2016 was fun and the irreverent tone was refreshing.

 

But “[whatever] challenged” and melting pot “jokes” are suuuuuuuper bad taste at a time when ICE has become the new gestapo and white supremacists are trying to stir up mass anti-immigration sentiment."

 

Andreas gjør jobben sin, og han gjør den på en god måte. Det er faktisk viktig at vi har folk som Andreas som kan se på spill og stille slike spørsmål. Du står fritt til å være uenig i hans konklusjoner, men det gjør ikke hans jobb mindre viktig.

Viktig??? Spilljournalister fra ytre venstre med en stick up their ass er allerede et meme. De er glorifiserte bloggere som ikke klarer å dy seg fra å virtue signale når enn sjansen byr seg.

 

Så han påpeker hvor smakløs reklamen fra Sony var… Jeg merket meg en ekstrem mangel på både fakler og høygafler i artikkelen hans. :roll:

Les artikkelen ihvertfall en gang før du kommenterer innholdet please. Reklamen var ikke smakløs, den var ikke engang litt støtende. Mange jenter liker The Sims men spiller ikke så mye annet, hva er problemet med det?

 

Bla bla bla bla…

 

Ingen av eksemplene du viste til har gått ut over noen spillutviklere. Ingen av eksemplene du viser til har vært hatefulle. Ingen av eksemplene du kommer med har vært hets eller sabotasje.

 

Du har ikke på noen som helst måte vist at dette har hatt de konsekvensene du påstår det har.

Jo. EA og deres politisk korrekthetsfilter alle spillene må gjennom er et eksempel. Truslene utviklerne av Kingdom Come fikk er et annet eksempel. At du velger å bagatellisere bølleoppførselen til dine meningsfeller gjør ikke deres utagerende atferd mindre alvorlig. 

 

Ja. Stort sett irrelevant. Du måtte finne noe så lite relevant som forhåndskjøp. Det er helt uten betydning.

https://www.cnbc.com/2018/08/20/cowen-predicts-eas-battlefield-v-will-be-a-serious-disappointment-citing-weak-pre-orders.html

 

  • The firm's analyst said preorders for “Battlefield V” are tracking more than 85 percent behind “Call of Duty: Black Ops 4,” which is substantially worse than previous instances.
  • “Battlefield 3” and “Battlefield 4” titles lagged “Call of Duty” by about 20 percent to 40 percent and “Battlefield 1” actually tracked ahead of “Call of Duty” at this point before launch.

Battlefield har altså gått fra å være ledende i bransjen i 2016 til å henge etter med 85% to år senere. Dette har også selvfølgelig mye å gjøre med SW Battlefront 2 fiaskoen og EA's generelt råtne omdømme men det ene trenger ikke å utelukke det andre. Folk kan være forbannet på EA både pga. SJW bullshit og pga. loot boxes og p2w systemer.

Endret av Skurtnilsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du synes det er bra at alle spill fra EA om dagen må filtreres gjennom et politisk korrekthetsfilter for å passe på at ingen blir støtt og alle minoriteter er inkludert? Ok, deg om det. Jeg synes det er hemmende for spillutviklernes kunstneriske ambisjoner. Men hey, det blir sikkert moro å spille som en transeksuell asiatisk snikskytter med celebral parese og asthma på det amerikanske laget i Battlefield Vietnam 2 neste år.

 

Jeg håper Call of Duty topper det med en downs syndrome slider på character creatoren deres. Å mekke fucked up karakterer i Dark Souls er jo hilarious. Kanskje ikke over the top inkludering er så ille likevel hmmm...

Nå har du vel nådd toppen av usaklighet?

 

Du fikk kanskje ikke med deg den biten om at SJW-mobben prøvde å få lead designeren sparket pga. de valgte å ikke ha med kvinnelige riddere og people of color i et spill satt i Böhmen på 1400-tallet? Jeg er ikke overrasket.

Joda jeg fikk med meg at han påsto det, men om noe så understreker jo det bare at problemene du prøver å tegne ikke eksisterer. Fyren fikk (selvsagt) ikke sparken.

 

Bro, jeg kan også cherry picke. Check this out:

 

"IMHO Doom 2016 was fun and the irreverent tone was refreshing.

 

But “[whatever] challenged” and melting pot “jokes” are suuuuuuuper bad taste at a time when ICE has become the new gestapo and white supremacists are trying to stir up mass anti-immigration sentiment."

Ehh. Det understreker jo poenget mitt. Doom ble ikke møtt med hat og mobbing. Dette er en mild kritikk av et spil fyren i det store og hele likte.

 

 

Viktig??? Spilljournalister fra ytre venstre med en stick up their ass er allerede et meme. De er glorifiserte bloggere som ikke klarer å dy seg fra å virtue signale når enn sjansen byr seg.

Jeg tok feil, det er visst ikke grenser for hvor usaklig du klarer å være :roll:

 

Les artikkelen ihvertfall en gang før du kommenterer innholdet please. Reklamen var ikke smakløs, den var ikke engang litt støtende. Mange jenter liker The Sims men spiller ikke så mye annet, hva er problemet med det?

Whataboutism. Jo reklamen var smakløs og artikkelen gjorde en god jobb for å forklare hvorfor.

 

Jo. EA og deres politisk korrekthetsfilter alle spillene må gjennom er et eksempel.

Nå finner du bare opp problemer. Ingen, hverken utviklere eller EA har sagt at det er slik det fungerer så det der foregår utelukkende i ditt hode.

 

Truslene utviklerne av Kingdom Come fikk er et annet eksempel. At du velger å bagatellisere bølleoppførselen til dine meningsfeller gjør ikke deres utagerende atferd mindre alvorlig. 

emer.

Det er ikke en konsekvenser. At en utvikler trues er ikke en konsekvens. Dersom han hadde fått sparken hadde det vært en konsekvens. De eneste gangene trusler har fått konsekvenser er når forsmådde gamere har klart å mobbe communitypersonell fra jobben sin når de har påpekt hvor barnslige de har oppført seg.

 

Jeg bagatelliserer ingen "bølleoppførsel". Trusler og hat er utidig uansett hvem det kommer fra, men du klarer ikke å skille mellom saklig kritikk og utilbørlig oppførsel.

Lenke til kommentar

 

Artikkel som er sjw rettet. Drar fram Anita S som undertrykt og hatobjekt. Hun har i en video sagt at hun aldri spiller pc spill (2011 eller 2012), året etterpå i et intervjue. "Jeg har alltid spilt pc spill". Hun svarer aldri på kritikk og hennes såkalte framstillinger av kvinnefiendtlige spill er latterlig. Et eksempel er at i GTA V så kan man skyte kvinner. Ja det stemmer, man kan også skyte menn??!

 

Du tar rett og slett feil. Hun sa "I'm not a fan of video games... I would love to play video games, but I don't want to go around shooting people and ripping off their heads, and, it's just gross." Hun sa ikke at hun aldri hadde spilt videospill. Hun har senere snakket om at hun vokste opp med NES.

 

Dette er et typisk eksempel på å plukke sitater ut av kontekst for å sverte, i dette tilfelle, Sarkeesian og når mesteparten av "kritikken" hun mottar er av denne (eller verre) karakter er det veldig forståelig at hun rett og slett ikke gidder å bruke tid på å svare. Skal man kritisere henne og forvente å bli tatt seriøst så må man i det minste gjøre et forøk på å forstå hva hun prøver å si. Noe eksempelet ditt tydelig viser at du ikke gjør.

Jeg synes du bør krype fram fra den steinen du har ligget under, fordi jeg føler på meg at du egentlig ikke skjønner hvilket scenario hun vil få fram i dagens spill..Da kan jeg heller vise deg til en video som går over det eksakt hva hun mener. https://m.youtube.com/watch?v=UR-zpX1CGhE&t=1528shttps://m.youtube.com/watch?v=UR-zpX1CGhE&t=1528s

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oh boy. Denne artikkelen. Bare fakta her, tenker jeg.~

 

Fellesnevneren er også her at de som viser avsky for spill-og underholdningsmediets retning er hvite menn, gjerne mellom 20 og 45 år.

gruppen som holder på dette sinnet, som gjerne består av hvite, relativt unge, heteroseksuelle menn

Er det noe faktisk bevis for dette som ikke kommer fra ekstreme kilder som kaller alle som faller utenfor gruppa de er ute etter for falske sockpuppets?

 

 Anita Saarkesian er ofte det viktigste hatobjektet for de uenige med spillmediets utvikling.

Hun liker å tro det selv ihvertfall. Når var hun sist relevant, igjen?  :huh:

 

 vi kan takke modige utviklere og journalister

Vel.. Man kan vel ikke nekte for at det er modig å spytte rett i fjeset på noen som reagerer like kraftig hver gang.~

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Joda jeg fikk med meg at han påsto det, men om noe så understreker jo det bare at problemene du prøver å tegne ikke eksisterer. Fyren fikk (selvsagt) ikke sparken.

Grunnen til at han ikke fikk sparken er at han jobber for et østeuropeisk selskap med ryggrad. PK-mafiaen har ganske lite makt borti der heldigvis. Om han jobbet for et mer "progressivt" spillselskap, for eksempel EA eller Ubisoft, da ville han nok ha fått sparken.

 

Ehh. Det understreker jo poenget mitt. Doom ble ikke møtt med hat og mobbing. Dette er en mild kritikk av et spil fyren i det store og hele likte.

Han likte Doom 2016, ikke Doom Eternal. Og nei, å dra paraleller til gestapo og white supremacy er ikke mild kritikk...

 

 

Whataboutism. Jo reklamen var smakløs og artikkelen gjorde en god jobb for å forklare hvorfor.

Du følger ivrig med på John Oliver skjønner jeg. I stedet for å repetere buzzwords og referere løst til andres artikler, hva med å prøve å formulere dine egne argumenter?

 

Nå finner du bare opp problemer. Ingen, hverken utviklere eller EA har sagt at det er slik det fungerer så det der foregår utelukkende i ditt hode.

Les følgende innlegg nøye.

 

Hvordan EA sier de nå designer spillene sine:

 

"We also have a pretty large project called “A Diversity Framework” that we created to understand how women are represented in our games. How many female roles are in them? How many lines of dialogue do they have? When are they the antagonist, the protagonist? So we have this pretty amazing audit, or framework if you will, that we run all of our games through. I’m not being prescriptive about it. I’m not saying there has to be a minimum level of dialogue for female characters or there has to be this many women in a game. But any choices that we make are deliberate. And I think that is what I want most for the content that we create and for the players that we create the content for."

 

 

https://www.wsj.com/articles/electronic-arts-is-on-a-quest-for-more-women-in-videogames-1540864990 (betalingsmur)

 

Checkmate :)

Endret av Skurtnilsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...