Gå til innhold

Spille med barn - beste spill å starte med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crash Bandicoot var det både jeg og lillebroren min spilte mest av i barndommen, det er jo en fantastisk platformer serie. En nyoppusset versjon av de første 3 spillene er tilgjengelig på både pc og ps4. Når hun er ferdig med det, så blir jo også de 3 første Spyro The Dragon spillene gitt ut om ikke altfor lenge, det kan også anbefales. Fantastiske spill, som det faktisk hender jeg spiller en gang iblant selv nå som jeg er mye eldre.

Lenke til kommentar

Vil varmt anbefale Chuchel. Kanskje det beste barnespillet jeg noensinne har spilt. Ingen tekst eller tale, masse situasjonskomikk. Enkle, men allikevel ikke neddummede gåter. Mye bedre enn de andre alternativene i tråden. :p (Som strengt tatt ikke er spill for en 5-åring i det hele tatt)

 

Finnes både på Steam og GOG.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OMGWsjjCTpE

 

De fleste andre bra barnespill bør man kunne litt engelsk for å få noen glede ut av.

 

Om man har litt interesse for å løse puslespill, så kan jo spill som The Incredible Machine (selges på GOG) eller Contraption Maker (på Steam) være gøy. Krever ingen raske reflekser, og de letteste gåtene er enkle nok. Dessuten kan du/dere lage deres egne oppgaver. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q31YlQd3OIM

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Prøv litt forskjellig og sjå kva som ev. ho likar best. Enkle platformspel og "puzzle"-spel er kanskje ein grei plass å starte. Kor vanskeleg er litt individuelt. Eg har sett femåringar som ikkje har sjanse til å koma noko vei i td. Crash Bandicoot. Det kan vere lurare å sjå etter spel mynta mot den aldersgruppa. Gjerne noko som ikkje baserer seg på refleksar og raske rørsler, samt ikkje er for straffande om ein feiler.

 

The Incredible Machine er veldig moro, men igjen spørs det kor godt ho tar det. Ungar lærer fort og ser system, men TIM kan òg vere litt for komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...