Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?


etm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Da har jeg i samråd med support sent tilbake Hardisken i min CL50, de mener også den ikke skal lage så mye lyd.

 

Husker det avr litt diskusjon rundt denne en periode her, men det var tydlgi ikke så mange som hadde dette problemet. Mitt har gradist blitt være vil jeg si, så jeg valgte og sende den in og få en ny.

 

Så da skal vi teste de på support hastighet da ;) De sier at det er ting som blir prioritert da så da gjenstår det bare og se. De låfte også at disken skulle speiles for meg så jeg får den tilbake i lik stand.

Det var 5400 rpm du hadde, var det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg i samråd med support sent tilbake Hardisken i min CL50, de mener også den ikke skal lage så mye lyd.

 

Husker det avr litt diskusjon rundt denne en periode her, men det var tydlgi ikke så mange som hadde dette problemet. Mitt har gradist blitt være vil jeg si, så jeg valgte og sende den in og få en ny.

 

Så da skal vi teste de på support hastighet da ;) De sier at det er ting som blir prioritert da så da gjenstår det bare og se. De låfte også at disken skulle speiles for meg så jeg får den tilbake i lik stand.

Det var 5400 rpm du hadde, var det ikke?

Ja Thosiba MK6022GAX, 60GB 5400rpm 16mb cache. Slikt kunne skje når de har sent ut ca 2000 CL50 er i Norge siden fjord sommer sa de :)

 

Ps: De nevnte de tenker på og skru opp prisene sine for og få stoppet noe av rushet de har, for de klarer ikke ta unna, lol snakk om luksus problem.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

En lite ting jeg har merket meg her de siste dagene med whitebox erfaringer:

 

Hvis du har noe du lurer på ring dem og forklar deg nøye, de er veldig imøte komende for de er veldig klar over disse trådene våre her. Henvis til de og bruk dem for det de er hvert.

 

Jeg har ikke måttet sitte og vente på noe somhelst fra de enda, jeg bestilte vell og merke min cl50 før alt cl1557 tullet startet da, så de hadde tid til meg. Men har mitt i alt dette cl1557 tullet motat et stykk tastatur som var bøyd, fikk et nytt nå i express overnatten. Og ikke noe krav og tilbakesending osv av det bøyde, senmte de noen bilder på e-post.

 

Sendte i går in HD, snakket med de på tlf i dag, de skulle ringe meg når den kom in så vi skulle ta en avgjørelse på om jeg skulle ha et annet merke før den sendes tilbake, de skulle også speile den for meg. De tilbød faktisk og sende en disk til meg før jeg tok den ut, men som jeg sa jeg har ikke speiseutstyr for 2,5" disker så jeg må sende den in.

 

Hva vi har lært? Jo ring dem og forklar deg saklig, ikke begyn med og kjefte på de osv. Da får du service, mye mer en andre steder også syns nå jeg da. Så jeg kommer til og fortsette og snakke varmt om whitebox.

Lenke til kommentar
En lite ting jeg har merket meg her de siste dagene med whitebox erfaringer:

 

Hvis du har noe du lurer på ring dem og forklar deg nøye, de er veldig imøte komende for de er veldig klar over disse trådene våre her. Henvis til de og bruk dem for det de er hvert.

 

Jeg har ikke måttet sitte og vente på noe somhelst fra de enda, jeg bestilte vell og merke min cl50 før alt cl1557 tullet startet da, så de hadde tid til meg. Men har mitt i alt dette cl1557 tullet motat et stykk tastatur som var bøyd, fikk et nytt nå i express overnatten. Og ikke noe krav og tilbakesending osv av det bøyde, senmte de noen bilder på e-post.

 

Sendte i går in HD, snakket med de på tlf i dag, de skulle ringe meg når den kom in så vi skulle ta en avgjørelse på om jeg skulle ha et annet merke før den sendes tilbake, de skulle også speile den for meg. De tilbød faktisk og sende en disk til meg før jeg tok den ut, men som jeg sa jeg har ikke speiseutstyr for 2,5" disker så jeg må sende den in.

 

Hva vi har lært? Jo ring dem og forklar deg saklig, ikke begyn med og kjefte på de osv. Da får du service, mye mer en andre steder også syns nå jeg da. Så jeg kommer til og fortsette og snakke varmt om whitebox.

ja helt enig der..

Jeg er i markede for en ny laptop. Og har mailet rundt og sjekket hos mange har også vurdert å importere. MEN etter at jeg fikk mail fra whitebox med et supert tilbud på CL1557 (10k + moms) velger jeg nok dem.

Ypperlig service svarer på alle mine underlige spørsmål. :thumbs:

Lenke til kommentar

Takk MrNielsen!

Du som har fått tastaturet MrNielsen, fulgte det med noe brukerveiledning?

Er det greit å bytte??

Er vel ganske fingernem, men vil ikke ødelegge noe ved byttet av tastaturet.. Har du noen andre erfrainger med "mekkingen" så kan du mer en gjerne dele disse..

 

På forhånd takk!!

 

Venter venter på tastatur.... (i grunn et luksus problem i forhold til dere som venter på maskin :))

Endret av Mr_blue
Lenke til kommentar

Nei det er ingen bruksanvisning, desvere. mange vil sikkert kvie seg litt for denne operationen.

 

Bare man får av den bakplaten, plasten rundr powerknapene osv, så er det kun 2 små skruer som holder tastaturet, og da denne låse saken i ledningen. Så det går greit, når man hvet hvordan ta av bak/top platen.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet...

 

Har noe greid å ALPS touchpaden til å fungere fullstendig i linux? Greier ikke å få scrollfunksjonen (som er genial!!) til å fungere under GNU/Linux?

 

Etter litt googling viser det seg at det er et kjent problem, men hvis noen her har fått den til å fungere så er jeg meget interissert :wow:

Lenke til kommentar
Over til noe helt annet...

 

Har noe greid å ALPS touchpaden til å fungere fullstendig i linux? Greier ikke å få scrollfunksjonen (som er genial!!) til å fungere under GNU/Linux?

 

Etter litt googling viser det seg at det er et kjent problem, men hvis noen her har fått den til å fungere så er jeg meget interissert :wow:

Jeg får den ikke til å funke i windows engang. Hva gjør jeg galt?

Tror flere har hatt dette problemet.

Lenke til kommentar
Over til noe helt annet...

 

Har noe greid å ALPS touchpaden til å fungere fullstendig i linux? Greier ikke å få scrollfunksjonen (som er genial!!) til å fungere under GNU/Linux?

 

Etter litt googling viser det seg at det er et kjent problem, men hvis noen her har fått den til å fungere så er jeg meget interissert  :wow:

Jeg får den ikke til å funke i windows engang. Hva gjør jeg galt?

Tror flere har hatt dette problemet.

Det jeg gjorde i winXP var å installere touchpadwinXP.zip-fila som ligger på http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...L+50%5CTouchpad

Å deretter aktiverte jeg scrolling i ALPSprogramvaren (touchpadiconet nede ved klokka..)

Men det samme har vel du også gjort regner jeg m..

Lenke til kommentar
Da har jeg i samråd med support sent tilbake Hardisken i min CL50, de mener også den ikke skal lage så mye lyd.

 

Husker det avr litt diskusjon rundt denne en periode her, men det var tydlgi ikke så mange som hadde dette problemet. Mitt har gradist blitt være vil jeg si, så jeg valgte og sende den in og få en ny.

 

Så da skal vi teste de på support hastighet da ;) De sier at det er ting som blir prioritert da så da gjenstår det bare og se. De låfte også at disken skulle speiles for meg så jeg får den tilbake i lik stand.

Hardisken er i dag Motat av Whitebox, byttet og speilet og på vei hjemme til far i Express bedrift over natten :)

 

De mente den hadde noe høyere lydnivå en normalt, så den ble byttet uten spørsmål, fikk pakke nr nå kl:10.15.

 

Bra jobba Whitebox :)

Lenke til kommentar

Ja nå er sendinga av CL5en min utsatt nok en gang. Denne gangen til Fredag. De hadde den på lager og den skulle være klar for sending for 3 uker siden, men nå har de den ikke engang på lager. Menmen nå kan det være det samme i og med at jeg ikke rekker å motta den før jeg reiser på vinterferie.

Endret av cyberspin
Lenke til kommentar
Vil gjerno høre om det blir noen forskjell på disken mrNielsen. Lurer litt på om min støyer mer enn den skal jeg og.

Ja forventer budet på døra om kort tid, men de klarte ikke og speile disken da. Så jeg får begge diskene tilbake så jeg kan prøve selv ;)

 

De ringte meg vell 5 ganger i går, og nå nettop. Support hadde brukt hele dagen på min disk 10 timer, en linux partisjon ødela for han sa han. Får se hva jeg får til da ;) hehe

 

Så da skal jeg teste lydnivået på begge to, så kan jeg mye lettere si om den ene bråker mer en den andre.

 

Edit: De har klart og sende den forsent de da, så den kommer ikke før i morgen den disken get...

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Heisan folkens! Har fulgt med denne tråden en stund og nå fått bestilt en CL5 fra Whitebox. Gleder meg til å få jobba med noe annet enn den nesten 4 år gamle Dell Inspiron 5000 pc'en jeg har fra før.

 

Vil bare si at Whitebox har vært hyggelige og serviceinnstilt på telefon, selv om jeg synes det tok litt lang tid for meg å få svar på noen spørsmål over email.

 

Har leste en del andre tråder om pc'er som likner CL5'en, slik som "Sager5680", uten at jeg vet sikkert om hardwaren er den samme. Uansett, moro å lese diverse "reviews" skrevet av kjøperne.

 

Gleder meg til en bedre TFT sjerm, som forhåpentligvis kan sees fra en større vinkel (og som har uxga oppløsning). Ellers vet jeg veldig lite om hardwaren ellers om denne modellen fra Whitebox.

Lenke til kommentar
Ja forventer budet på døra om kort tid, men de klarte ikke og speile disken da. Så jeg får begge diskene tilbake så jeg kan prøve selv ;)

 

De ringte meg vell 5 ganger i går, og nå nettop. Support hadde brukt hele dagen på min disk 10 timer, en linux partisjon ødela for han sa han. Får se hva jeg får til da ;) hehe

 

Så da skal jeg teste lydnivået på begge to, så kan jeg mye lettere si om den ene bråker mer en den andre.

hmmm, brukte support over 10 TIMER på å speile en disk? Da bør de seriøst vurdere å gi is-fremkomstmiddel til de som driver med support. Skremmer meg at et selskap ikke har bedre teknisk support.

 

Å speile en disk gjøres med lavnivåsprogramvare og da har partisjonstypene fint lite å si.

 

I linux kan man f.eks. bruke "dd if=/dev/hda of=/dev/hdc" for å speile primær master til sekundær master. Da tar det tiden å overføre data mellom diskene, noe man ikke trenger å glo på skjermen for at skal skje :)

Lenke til kommentar
Ja forventer budet på døra om kort tid, men de klarte ikke og speile disken da. Så jeg får begge diskene tilbake så jeg kan prøve selv ;)

 

De ringte meg vell 5 ganger i går, og nå nettop. Support hadde brukt hele dagen på min disk 10 timer, en linux partisjon ødela for han sa han. Får se hva jeg får til da ;) hehe

 

Så da skal jeg teste lydnivået på begge to, så kan jeg mye lettere si om den ene bråker mer en den andre.

hmmm, brukte support over 10 TIMER på å speile en disk? Da bør de seriøst vurdere å gi is-fremkomstmiddel til de som driver med support. Skremmer meg at et selskap ikke har bedre teknisk support.

 

Å speile en disk gjøres med lavnivåsprogramvare og da har partisjonstypene fint lite å si.

 

I linux kan man f.eks. bruke "dd if=/dev/hda of=/dev/hdc" for å speile primær master til sekundær master. Da tar det tiden å overføre data mellom diskene, noe man ikke trenger å glo på skjermen for at skal skje :)

Ja de sa de ikek fikk det til grunnet Linux partisjonen, de fikk speila men ingen ting fungerte etterpå?! Hvet ikke hvilke programer de har prøvd.

 

Skal prøve selv, samt at jeg tok en ghost av c og d før jeg sente den inn :) men nå har jeg snart 2 disker jeg kan leke med så, var ikke noe hast med og sende den tilbake så ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...