Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?


etm

Anbefalte innlegg

Bøy skjermen helt bakover, begynn på høyre side av maskinen (på plastdekselet over HDD og CD lys osv) der er det el lite hull som passer til et flatt skrujern, vipp ut og opp slik at det løsner. så er det bare å løsne forsiktig bortover helt til venstre side, pass på så ingen plast-tapper knekker. når dekselet er borte er det bare 2 små skruer som holder tastaturet.....resten er enkelt.

 

Fikk denne bruksanvisnigen av OC-Freak. Har ikke prøvd å skifte selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CL 50 med Toshiba harddisk krasjer stadig vekk.

 

Jeg har en CL50, som jeg fikk levert etter mye om og men, straks på nyåret. Denne har en 60 GB Toshiba 5400 rpm harddisk, og i dag er det andre gangen den kolapser totalt.

 

Første gang var i februar, og sendte maskinen inn til Whitebox express flyfrakt på en fredag, og torsdagen etter hadde jeg den på døra, men det kostet meg nesten 600 spenn i frakt, uten at de oppgraderte harddisk eller noe. Likevel vil jeg berømme de for at de har jobbet ganske kvikt.

 

Nå har "jævel'n" streiket igjen. Harddisken tok kvelden på nytt og jeg som har masse arbeid som skulle vært levert på mandag, og atter annet som skulle vært ferdig på tirsdag, samt et nytt prosjekt som skulle i gang settes nå.

 

Ser bare 1000 lappene fly avgårde, og alt ligger på harddisken i maskinen. Planen var å faktisk å brenne noe, og flytte ting over på den eksterne harddisken, men slikt rekker en aldri før ulykken er ute.

 

Det blir spennende å høre hva Whitebox har å si på tirsdag og aller helst ville jeg byttet hele maskinen til en CL 56, for jeg har stadig hatt trøbbel med grafikken når jeg har spilt Battlefield 1942. Hvert spill i det siste har endt med blåskjerm.

 

Heldigvis har jeg min staute og solide Asus L8400 som jeg kan ty hver gang vidunderet streiker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte CL15 får snart et år siden og har både positive og negative tanker rundt handelen:

Negative:

- Maskinen har streiket en gang.

- Vifta kommer på hvert 5. minutt og bråker som bare det. (VELDIG plagsomt under store prøver)

- Vifta har hengt seg opp og måtte bli sendt inn

- Blir fort varm

- Treig levering når jeg bestilte den.

(- Jeg synes nå at jeg betalte for mye...) :no:

 

Positive:

- Jobber fort

- Bra tastatur og pc generelt

 

 

Jeg har spurt om jeg kunne bytte vifte til en som hadde mindre støy, men nei. Det gikk ikke. Det jeg kunne gjøre var å nedgradere pc`en... :ermm::thumbdown:

Jeg betalte 20`500 kr, noe som ble litt mye får en pc jeg ikke er fornøyd med.

 

Jeg skulle heller kjøpt en billigere en på elkjøp med lavt støynivå og heller spart til en kraftig stasjonær... :nei:

Lenke til kommentar
Og whitebox betaler vel frakt, om du sender dem kvitteringen? det gjorde iallfall psdata.

Nei, de betaler nok ikke frakt. Vel, de betaler for billigste frakt, men ikke flyfrakt. For meg er det ikke et alternativ å sende maskinen fra meg som Norgespakke, jeg vil sende den slik at den "ikke kastes så langt" og da vil det si som express flyfrakt og det mellomlegget betaler de ikke.

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Noen som har fått bæreveske til cl1557, slik de som forhåndsbestilte ble lovet? I tillegg så har eg forstått at WB lovde noen av oss penger i som komopensasjon for lang vente tid (meg inkl.), noen som har sett noe til de kronene?

 

WB lover og lover. Potensielle kjøpere bør tenke seg om både en og to ganger før de handler med dem. De er gode på pris og etter hva jeg forstår service. Men man må jo overholde muntlige lovnader ellers også.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har endelig fått utbetalt kompensasjonen, så den saken er i boks..

Men jeg venter på dvd-r og vesken og jeg har sendt de en email i natt så jeg får se når jeg får svar på den om når vi kan vente oss veskene.. Skulle vel komme 1 mars de nye veskene..

Jeg lurte også på å kjøpe en del flere maskiner med de men de er så treige at jeg ikke har bestemt meg hva jeg skal gjøre.

 

Håper andre har handlet i senere tid kan gå inn her og si fra om de er blitt flinkere til å levere i tide, skal også nevne at Dell bruker ca 3 uker på å levere maskinene sine(jeg liker ikke dell da men), selv om det ikke er noen unnskyldning for den treige levering fra whitebox.

 

RScue

 

Edit: skriveleif

Endret av rscue
Lenke til kommentar

De lover og lover ja men tenk deg om før du sier sånt. Det er jo produsentene som levere partier med varer til dem som lover og lover, så sier whitebox det videre til kundene. Så bryter produsenten avtalen med å ikke levere til avtalt tid så må whitebox si det videre til kundene og de får en smell for noe produsenten lovde!..

Lenke til kommentar
De lover og lover ja men tenk deg om før du sier sånt. Det er jo produsentene som levere partier med varer til dem som lover og lover, så sier whitebox det videre til kundene. Så bryter produsenten avtalen med å ikke levere til avtalt tid så må whitebox si det videre til kundene og de får en smell for noe produsenten lovde!..

Da er det jo jaggu på tide at whitebox holder munn og ikke gjør samme tabben som produsentene som lover og lover.

 

Dette har det sagt til meg også men den unnskyldningen må de slutte å bruke de har hatt problem med levering lenge, da må de heller skrive på hjemmesiden sin at maskinene blir forsinket og leveringsdato er usikker, så får de som er lovt maskin i løpet av 5 dager velge om de vil handle andre steder.

 

Og når jeg skulle garantert få levering av maskin den 8 jan, og hver uke jeg ringte på de så sa de at maskinen var på veg, så er det for dårlig at det tar 2 mnd etter den datoen de garantert skulle ha levert maskinen , at jeg faktisk får den.

Og da jeg får maskinen så er det med cdrw og ikke dvdrw som jeg har bestilt...

 

Men nå har jeg en bærbar pc med cd brenner og forhåpentlig har jeg dvd brenner i neste veke :thumbs:

 

RScue

Lenke til kommentar
De lover og lover ja men tenk deg om før du sier sånt. Det er jo produsentene som levere partier med varer til dem som lover og lover, så sier whitebox det videre til kundene. Så bryter produsenten avtalen med å ikke levere til avtalt tid så må whitebox si det videre til kundene og de får en smell for noe produsenten lovde!..

 

Forskjellen på smarte folk og dumme folk, er ikke at de smarte ikke gjør feil. De gjør bare ikke de samme feilene om igjen og om igjen. (jf. motto hos ravenlord)

 

Ut fra dette hva blir whitebox da?

Endret av siggs
Lenke til kommentar
hei, ravenlord..jobber du i whitebox?`??? siden du for info som ikke andre greier og få ut fra dem...... virket bare som om du kan mere ann andre om dette firmaet

Tror du bør lese gjennom tråden og se hvor mange ganger jeg har uttalt meg om den "infoen" som jeg har... Hadde kanskje vært gøy å jobbe på Wb men nei jeg gjør ikke det. All den "infoen" får jeg ved å prate med folk hos WB.

 

Ravenlord

--------------------------------------------------------------------------------

 

Da er det jo jaggu på tide at whitebox holder munn og ikke gjør samme tabben som produsentene som lover og lover.

 

Dette har det sagt til meg også men den unnskyldningen må de slutte å bruke de har hatt problem med levering lenge, da må de heller skrive på hjemmesiden sin at maskinene blir forsinket og leveringsdato er usikker, så får de som er lovt maskin i løpet av 5 dager velge om de vil handle andre steder.

 

Og når jeg skulle garantert få levering av maskin den 8 jan, og hver uke jeg ringte på de så sa de at maskinen var på veg, så er det for dårlig at det tar 2 mnd etter den datoen de garantert skulle ha levert maskinen , at jeg faktisk får den.

Og da jeg får maskinen så er det med cdrw og ikke dvdrw som jeg har bestilt...

 

Men nå har jeg en bærbar pc med cd brenner og forhåpentlig har jeg dvd brenner i neste veke

 

RScue

 

 

Slike ting er jeg enige med deg i, de bør bare si at de ikke vet en bestemt leveringstid, kanskje de gjør det for å hold på kundene, eller så er de helt uvitende selv? Er tøff konkurranse i data bransjen ...

 

Ravenlord

 

------------------------------------------------------------------------------

 

 

Forskjellen på smarte folk og dumme folk, er ikke at de smarte ikke gjør feil. De gjør bare ikke de samme feilene om igjen og om igjen. (jf. motto hos ravenlord)

 

Ut fra dette hva blir whitebox da?

 

siggs

 

Tror du vet det selv :cool: (Hver person får trekke sin egen slutning, jeg liker hverken å være dommer eller jury))

 

Ravenlord

------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

:laugh:

 

Mange som slenger ut "jobber du i Whitebox?" kommentarer. Tragisk tåpelig mener jeg. Er det fortsatt noen som tror jeg jobber der? Kanskje jeg og Ravenlord er kolleger?

 

:p

Lenke til kommentar
:laugh:

 

Mange som slenger ut "jobber du i Whitebox?" kommentarer. Tragisk tåpelig mener jeg. Er det fortsatt noen som tror jeg jobber der? Kanskje jeg og Ravenlord er kolleger?

 

:p

Ja og vi må sørge for å ikke sende dvd brenneren til rscue før om ca 2 måneder :p ... Kanskje den jobb kommentaren fra norin kom fordi han ville ha hevn etter jeg (og noen andre) kommenterte at vi syntes han reklamerte litt mye for Dolce?

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke helt hvor du tar ifra at jeg har reklamert for Dolce, har kun påpekt at Dolces side virker svært dårlig gjennomført så jeg håper du trekker den anklagene. Og jeg har aldri handlet hos dolce og jeg har anbefalt folk å handle hos whitebox isteden for da jeg selv har hørt om Whitebox men ikke om Dolce før en eller annen på forumet med et innlegg laget et nytt topic med at dolce er billig eller noe slikt..

 

Dessuten har jeg verken anklaget noen her for å jobbe hos noen så du tar feil person nå

 

Ravenlord

Ja og vi må sørge for å ikke sende dvd brenneren til rscue før om ca 2 måneder... Kanskje den jobb kommentaren kom fordi han ville ha hevn etter jeg (og noen andre) kommenterte at vi syntes han reklamerte litt mye for Dolce?

 

 

RScue

Lenke til kommentar

Jeg venter nå på min CL1557 fra WB, gleder meg sykt.

Jeg har bestilt en med DVD-brenner og 60 GB 7200 RPM disk.

Jeg har også blitt lovet bæreveske siden jeg egentlig forventet å få den på slutten av forgje uke men får den nå til uka. (sier dem, med tanke på hva som er sagt her er jeg vel heldig om jeg får den samtidig som feriepengene :scared: )

 

Men det jeg lurte på var om noen hadde flere bilder av CL1557 for jeg har ikke funnet noen virkelige bra bilder, hverken på whitebox sin side, aopen sin side, ps data(tundra) sin side, eller i diverese forum der folk har postet bilde av sin CL1557.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...