Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?


etm

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Whitebox?

 

Hadde en Dell maskin tidligere som jeg kun hadde problemer med. Etter et halvt år med problemer fikk jeg heva kjøpet. Dell vil, som noen kanskje kjenner til, ikke ta inn maskinen før du har stilt full diagnose på hva som er galt. D.v.s. timer i telefon kø og hver gang er det en eller annen luring i Dell som tror han vet hva som er galt... Gikk forøvrig over en måned fra jeg ringte første gang til Dell var villig til å ta maskinen inn på rep. Da snakket jeg med support ca 3 ganger i uka i 4 uker... Blir lei av sånt!

 

Ser på en CL50 og lurer derfor på om noen har hatt problemer med dem, evt hvordan Whitebox behandler feil/mangler?

 

Takk for svar!

 

ETM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har gode erfaringer med Whitebox. Hadde en feil på skjermkortet, men fikk oppgradert rammen til 1024. Dessuten fikk jeg gratis WLAN oppgradering og bluetooth når jeg kjøpte maskinen.

Lenke til kommentar
Jeg har gode erfaringer med Whitebox. Hadde en feil på skjermkortet, men fikk oppgradert rammen til 1024. Dessuten fikk jeg gratis WLAN oppgradering og bluetooth når jeg kjøpte maskinen.

men så fikk jo du maskinen 3-4 uker etter at du skulle få den da. Og etter de innleggene jeg har lest av deg, så fikk du en del problemer etter bare noen få uker og at skjermkortet ditt svikta eller hva det nå skjedde!

 

jeg vil helst anbefale deg å søke rundt på forumet etter Whitebox Cl50 og CL50!

Der finner du masse stoff å lese om nettopp whitebox!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ja, jeg hadde en del problemer med levering, men ble kompensert for det. Skal innrømme at jeg ble rimelig forbanna når jeg ikke fikk maskinen min når jeg skulle; jeg klødde etter den i flere uker. Når det er så mye penger som står på spill, vil en helst at alt skal være perfekt. Jeg er allikevel meget fornøyd med servicen fra Whitebox, ettersom de skiftet ut alt, utenom hdd og cd-rom i maskinen min når de fant feilen på skjermkortet. Ser ikke noen som helst grunn til at folk ikke skal gå for dem; de er meget hjelpsomme gjennom mail og telefon og vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For meg tok det en god stund, på grunn av pågangen på Whitebox. Men du den andre gangen fikk jeg den med ekspress over natten og fikk den på døra dagen etter. Du kan jo be dem om å sende den ekspress. Bestiller du nå, tar det sikkert en stund med tanke på at det er jul.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Den støyer ikke noe nesten. Hvis du hardkjører cd-rommen eller harddisken går viften litt, men under spill og lignende hører du den ikke. Tror jeg skulle hatt problemer med å høre den nå, uansett hva jeg hadde gjort med den. Sitter i klasserommet.

Lenke til kommentar

Har handlet whitebox cl50 på juletilbud hos whitebox.

 

Fikk den etter 3 dager i posten.

 

PCen er helt topp. Så å si støyfri spørr du meg. Ikke en lyd. Viften min går kunn på topp speed i et sekund når jeg starter PC. Den høysete støyen kommer fra DVD-CDRW stasjonen(når den spinner). HD søyer så å si ikke (60GB 5400 RPM).

 

Alt annet er også helt topp. 4,5 timer med strøm siste jeg brukte batteriet.

 

Vesken som følger med er litt dårlig da(lite beskyttelse).

 

 

*Fornøyd kunde*

Lenke til kommentar
Har handlet whitebox cl50 på juletilbud hos whitebox.

 

Fikk den etter 3 dager i posten.

 

PCen er helt topp. Så å si støyfri spørr du meg. Ikke en lyd. Viften min går kunn på topp speed i et sekund når jeg starter PC. Den høysete støyen kommer fra DVD-CDRW stasjonen(når den spinner). HD søyer så å si ikke (60GB 5400 RPM).

 

Alt annet er også helt topp. 4,5 timer med strøm siste jeg brukte batteriet.

 

Vesken som følger med er litt dårlig da(lite beskyttelse).

 

 

*Fornøyd kunde*

Fikk den etter 3 dager i posten ja, men tok det lange tida før dem sendte den fra whitebox ?

 

Snakket med whitebox og i dag ang cl50 som jeg bestilte meg, ser ut som jeg akuratt får dem før jul.

Er ikke noe annet å si at jeg gleder meg som en unge :)

Lenke til kommentar
Det tok faktisk bare 3 dager fra jeg sende bestilling via mail til whitebox før jeg fikk lappen i posten.

Kan nok være at jeg var meget heldig i bestillingsøyblikket.

Kan jo også ha noe med at jeg bestillte min cl50 uten annet ekstra utstyr enn 1*512mb ram brikke istede for 2*256.

[quote]Er ikke noe annet å si at jeg gleder meg som en unge [/quote]

God grunn til å gjøre det. Dette er en topp PC! :thumbs:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg venter aldri til lappen kommer i posten, men ber heller om kollinummer på mail. Husk å spør Whitebox om kollinummer, for da vet du at de har sendt den. De har hatt litt problemer med levering, derfor har de ikke alltid klart å sende maskinen ut når de skal.

 

Ja; du bør glede deg. En utrolig bra maskin.

Lenke til kommentar

Pga. denne topicen, har jeg tatt en kjøpsbesluttning og har akkurat bestilt en CL50 med DVD brenner og standard tilbud, med 802.11 a-b-g og 60 GB 5400 HD og 512 mb RAM, samt 1,6 Centrino.

 

Får håpe maskinen svarer til forventingen. Det som gjorde at jeg valgte denne, istedet for mange andre, var den gode skjermoppløsningen og tilbudet på 1,6 Centrino. Alle de andre PC' jeg har sett på i samme prisklasse, har kun 1024*768, som jeg anser for lite på en 15" skjerm.

 

Blant de andre som er vurdert, kan jeg nevne Tundra 1555, DELL 500m og 8600, HP zt3017, Fujitsu-Siemens D7400, Compaq 8000v, Acer 291. Sikkert flere som jeg har tittet på men ikke vurdert så seriøst, bl.a. pga pris. Hadde satt som tak på 15.000, men overskrider det med 612 kr nå.

Lenke til kommentar
Pga. denne topicen, har jeg tatt en kjøpsbesluttning og har akkurat bestilt en CL50 med DVD brenner og standard tilbud, med 802.11 a-b-g og 60 GB 5400 HD og 512 mb RAM, samt 1,6 Centrino.

 

Bare til opplysning: Du får ikke wlan med 802.11 a-b-g du får enten 802.11 a-b eller 802.11 g. Du bør velge det siste da dette er den nye standarden for wlan. a-b er mye mindre stabil og uferdig protokoll enn g.

 

Jeg fikk min med g standarden. Vet ikke om du kan bestille a-b lenger. mulig whitebox har gått bort i fra denne standarden?

Lenke til kommentar
Bare til opplysning: Du får ikke wlan med 802.11 a-b-g du får enten 802.11 a-b eller 802.11 g. Du bør velge det siste da dette er den nye standarden for wlan. a-b er mye mindre stabil og uferdig protokoll enn g.

 

Jeg fikk min med g standarden. Vet ikke om du kan bestille a-b lenger. mulig whitebox har gått bort i fra denne standarden?

Sorry å spørre, men vet du hva i hele tatt du snakker om ?

 

G standarden ble standardisert for en liten stund tilbake, og før da ble denne kjørt på drafter av det de trudde den komme til å bli.

Og mange g kort er fortsatt basert på dette(drafts), a-b typen er bare en annen hastighets grad.

Og 11mbit er vel den er mest utbredt nå tildags.

 

Men uansett så går du for g standard, da denne er bakover kompatibel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...