Gå til innhold

Elon Musk røyket marihuana, snakket om kunstig intelligens og kolonisering av verdensrommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, Elon er bare helt sjef. Må jeg nesten skru på podcasten og ta en titt :)

 

Hei du Norge, når skal du slutte og stigmatisere folk som røyker marihuana?

2018 og folk mister fortsatt jobbene sine pga en urin prøve som ikke sier noe annet en om du har nytt dette de siste 1.5 månedene.

 

Tenk om alkohol testen dømte deg skyldig om du har nytt alkohol innen de siste 45dager.

 

Personlig har jeg ikke vært påvirket i 45 dager etterpå etter og ha nytt alkohol eller marihuana.

 

På tide og la sunn fornuft og vitenskap bestemme? Og ikke gamle fordommer? 

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Minner litt om da statsminister Thorbjørn Jagland fikk plantet hendene sine på puppene til Sønnøve Svabø midt i beste sendetid. Det ble lagt fram en felle i en spesiell setting og han gikk i den. En AP-fyr som følte at forbildet hans ble tråkket på tærne anmeldte Svabø for dette, uten at jeg tror det ble gjort noe annet enn å henlegge saken. Uansett et dårlig valg av Jagland og ikke minst dårlig gjort av Svabø å legge ut fella. Jeg mener Musk-intervjuet kan sammenlignes. En felle ble lagt ut og han gikk i den. Dårlig valg av Musk, men også dårlig gjort av han som intervjuet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den dagen folk slutter å tro det er "kult" å røyke tapertobakk.

Er det derfor du drikker alkohol? Fordi det er kult?

 

Husker jeg prøvde sigaretter fordi jeg skulle være like kul som kompisen min, men da var jeg typ 12 år gammel og da. 

 

Nå som jeg har 20 år mer på baken ser jeg ikke på noen av disse tingene som "kult"

 

Men takk, er da et perfekt eksempel på fordommer.

 

"Den dagen folk slutter å tro det er "kult" å drikke taperdrikk"

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stakkars Elon som lot seg lure til å fyre foran kamera. Hvordan kunne han vite at det ville være kontroversielt?

 

I alt alvor, jeg begynner å lure på om han har gått av skaftet og/eller om han prøver å drive ned aksjene så de blir lettere å kjøpe tilbake. Han er ikke direkte risikoavers, uansett hva som er tilfellet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aldri tatt deg en øl heller du da?

 

Jo, jeg har drukket vann og brus også, også har jeg prøvd å spist smalahovud en gang, men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

 

Men takk, er da et perfekt eksempel på fordommer.

Du synes vel folk som ignorerer vitenskaplige artikler om global oppvarming er ganske naive også vil jeg tro? Hvorfor gjelder ikke det marihuana?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Jo, jeg har drukket vann og brus også, også har jeg prøvd å spist smalahovud en gang, men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

Øl og Marihuana er begge rusmiddler. Om du ikke klarer og se relevansen så burde du vel kanskje vurdere og gå på skolebenken igjen?

 

Vann, brus og smalahovud er derimot ikke rusmiddler. Har du noen problemer vi kanskje burde ta henyn til? Det virker som 2+2 er vanskelig for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jo, jeg har drukket vann og brus også, også har jeg prøvd å spist smalahovud en gang, men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

 

 

Du synes vel folk som ignorerer vitenskaplige artikler om global oppvarming er ganske naive også vil jeg tro? Hvorfor gjelder ikke det marihuana?

Naive er vel et pent ord. Folk som eneste jobb er og forske og vite slikt, pleier som regel og vite bedre enn en i "Tåka" som har sett en artikkel på internet som sier noe annet.

 

Ferdig og sett hele podcasten nå, var en meget intressant podcast. Fikk et glimt inn i hva som skjer oppe i hode til Musk.

 

Som Elon sa i podcasten:

 

"I wish politicians were better at science... That would help a lot." -Elon Musk

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Naive er vel et pent ord. Folk som eneste jobb er og forske og vite slikt, pleier som regel og vite bedre enn en i "Tåka" som har sett en artikkel på internet som sier noe annet.

Jepp, og når forskning viser såpass mange negative sider ved bruk så tror jeg det er greit at vi holder det enten ulovlig, eller til medisinsk bruk.

 

https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/marijuana

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4827335/

 

Og før du sier at alkohol er like skadelig, så er det ikke et godt argument. Da får du heller fokusere på å forby alkohol enn å lovliggjøre narkotika.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Øl og Marihuana er begge rusmiddler. Om du ikke klarer og se relevansen så burde du vel kanskje vurdere og gå på skolebenken igjen?

At begge er rusmidler er ikke relevant. Øl er alkohol, marihuana er narkotika. Alkohol er lovlig og regulert, narkotika er ulovlig. Om du har et problem med det så får du som sagt heller prøve å forby alkohol enn å gi folk enda flere måter de kan ødelegge seg selv på.

 

Og det heter gå tilbake til skolebenken, tror ikke det er så populært å gå på skolebenken.

Men du er unnskyldt hvis du har røyka mye marihuana, det gjør jo som kjent ting med det kognitive.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Minner litt om da statsminister Thorbjørn Jagland fikk plantet hendene sine på puppene til Sønnøve Svabø midt i beste sendetid. Det ble lagt fram en felle i en spesiell setting og han gikk i den. En AP-fyr som følte at forbildet hans ble tråkket på tærne anmeldte Svabø for dette, uten at jeg tror det ble gjort noe annet enn å henlegge saken. Uansett et dårlig valg av Jagland og ikke minst dårlig gjort av Svabø å legge ut fella. Jeg mener Musk-intervjuet kan sammenlignes. En felle ble lagt ut og han gikk i den. Dårlig valg av Musk, men også dårlig gjort av han som intervjuet.

 

Skjerpings. Aksjemanipulasjon er ikke noen spøk. Det er den største synden han har tråkket i baret på.

 

Da hjelper det ikke at mannen er en likandes kar, har gode framtidsvisjoner eller hva det nå enn måtte være denne mannen gir verden. Så får vi se om ikke han blir frikjent, må betale bot for dårlig lederoppførsel (av et aksjeselskap), eller i verste fall fengsel. En får jo håpe at fengsel ikke blir svaret. At også han kan forbedre seg ved å holde mer kjeft om ting som kan manipulere aksjekursen noe voldsomt..

 

Det er jo lett å forstå at Musk har et behov for å uttrykke seg, det er hans personlighet det. Så kan man jo stille litt spørsmål rundt hvorfor Trumperen kan få twittre så mye han bare vil uten at det får konsekvenser. Men det er vel forskjell på å være president og selskapsleder.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At en ny regnskapssjef umiddelbart finner ut at han vil slutte er et dårligere tegn enn et lite drag av en spliff.

 

Tipper det ikke går veldig lang tid før styremedlemmer trekker seg.

 

Nemlig. At styremedlemmer kan føle det er en risiko rundt Musk det kan jeg godt forstå, at de selv kan bli tatt med i dragsuget av oppvask..

 

Men det er jo også nokså tydelig at det er Musk som er synderen, og at det er naturlig at det er han som evt. må straffes for å offentlig ha pratet om selskapets fremtid på den måten. Men dersom det også er andre fellesting som styret er ansvarlige for, så kan de egentlig plukke et hvilket som helst styremedlem og gi det straffen. Slik er det ihvertfall i Norge. De kan fort straffe det mest bemidlede styremedlemmet om de vil det dersom det er mer vilkårlig hvem i styret som står ansvarlige. Straffer måles jo gjerne i bøter og erstatninger, evt. fengselsstraffer.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At begge er rusmidler er ikke relevant. Øl er alkohol, marihuana er narkotika. Alkohol er lovlig og regulert, narkotika er ulovlig. Om du har et problem med det så får du som sagt heller prøve å forby alkohol enn å gi folk enda flere måter de kan ødelegge seg selv på.

 

 

Hvorfor må man debattere ruspolitikk på dine premisser? Du sier "narkotika er ulovlig" som om det er en naturlov, underforstått at de eneste endringene man kan gjøre er å forby ting som er farligere enn den minst farlige typen narkotika. Hva om vi setter målestokken til å være alkohol, og legaliserer alt som er mindre farlig enn det? Eller om vi diskuterer hele forbudsparadigmet? Narkotikaforskriften er ikke grunnloven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...