Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potet-gnocci - ostesaus/fire oster - røkt ørret i avlange biter - smørdampet spinat og ristede pinjekjerner.

Én av ca 5-6 litt mer omfattende retter enn frossenpizza jeg har ansvar for i kåken.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikveld hadde vi Taco Fredag.. men jeg synes Taco og nachos er uslåelig på Caktus i fredrikstad ved siden av kinoen.

Det Santa Maria kjeks greiene er meh, det er kun Nachos og tortilla chips som skal være sånn.

Tortilla lefse eller taco brød skal være ekte brød, akkurat slik som på Caktus. Og deres egen laget Salsa saus

Imorgen sier kona at vi skal lage Lamb racks, av ribbe, det blir spennende, og vi skal ha sjysaus til, spent på tilbehør, jeg vil gjerne ha noen potetbåter til, tror vi skal ha en fransk Syrah rødvin til....

Sitter og smaker en engelsk stout og hører på Vivaldi på anlegget... Derfor jeg er oppe enda.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Skrevet
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Ikveld hadde vi Taco Fredag.. men jeg synes Taco og nachos er uslåelig på Caktus i fredrikstad ved siden av kinoen.

Det Santa Maria kjeks greiene er meh, det er kun Nachos og tortilla chips som skal være sånn.

Tortilla lefse eller taco brød skal være ekte brød, akkurat slik som på Caktus. Og deres egen laget Salsa saus

Imorgen sier kona at vi skal lage Lamb racks, av ribbe, det blir spennende, og vi skal ha sjysaus til, spent på tilbehør, jeg vil gjerne ha noen potetbåter til, tror vi skal ha en fransk Syrah rødvin til....

Sitter og smaker en engelsk stout og hører på Vivaldi på anlegget... Derfor jeg er oppe enda.

Taco er godt 😀

Skrevet (endret)

Åh det var digg, Lambracks med sjysaus, gul basmatiris med gurkemeie og smør og salt, Rødkål stu til og fersk tomat og agurk til.

Sykt godt og rimelig fersk lam på Miniprice i Strømstad.

20260214_181617602.thumb.JPG.942aeef43f90c89885948c7f70a9da12.JPG

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Gyros-pizza igjen. Grandis i bunnen, gyros-kjøtt og litt ekstra saus og ost oppå. :) 
Stekt i airfryer. Begynner å få litt bedre grep på denne nå, men det aner meg at den ble nesten litt overstekt denne gangen. 

image.thumb.png.5125cd06317004ae3e29c817327f3b5d.png 

Edit: Etter inntak kan jeg si den ikke var spesielt overstekt. Passe stekt bunn som var akkurat passe fast, saftig og fin inni, og oppå ble den litt sprø noen steder helt i overflaten. Vanskelig å få det stort bedre i airfryer.

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Maskinfører skrev (12 timer siden):

Okay på Kiwi ja så godt ut 😀

Disse ser jeg ofte i datodisken på kiwi, så med litt tolmodighet kan en få den til en billig penge. Da smaker den ekstra godt 😛

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Bildet på forpakningenen juger en del. 😅 Men det er helt grei ferdigmat. Elgkarbonadene og sausen er ganske godt. Potetmosen er litt "meh".

Endret av :utakt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...