Jarmo Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli (endret) Madammen lager verdens beste lapskaus med sideflesk osv. helt fra bunnen av. Er ikke jeg mer her så døden inntraff pga. overspising.. Endret 26. juli av Jarmo 4
Jarmo Skrevet søndag kl 14:04 Skrevet søndag kl 14:04 (endret) Selvlaget risotto: Små hakket og steikt rødløk, giros(svin), grønne erter, mais. Løk steikes først, siden giros. Ris kokes og alt blandes sammen i stekepanne til slutt. Varmes opp og freses et par min. Bruker litt ekte smør til ved steiking. Av krydder litt curry, aromat salt og noen dråper(separat) sweet chili. Her spiser vi ute ved ca. 25C og med iskald øl. Veranda under tak. Endret søndag kl 14:14 av Jarmo 2
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 14:33 Skrevet søndag kl 14:33 Hjemmelaget babb, fordi Meny hadde kebabkjøtt til halv pris pga dårlig dato, og jeg har kjøpt betydelige mengder små tortillas. Før noen spør, ja det er tyrkisk yoghurt som dressing. Stappfull av salat, men med litt kjøtt for smakens skyld. Svært ulik det gatekjøkkenet selger på lørdagskvelden. En kan argumentere for at min kebab er sunn. 3 1
:utakt Skrevet søndag kl 15:16 Skrevet søndag kl 15:16 Fiskegrateng (ikke hjemmelaget, dessverre), kokte poteter og grønnsaker til. Når temperaturen plutselig gikk under 25 grader gikk det an å lage noe varmt igjen. Det har vært mye salater i det siste!.. 3
Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 11:15 Skrevet mandag kl 11:15 Thai torskegryte igjen. Hadde så mye saus og blomkålris igjen fra forrige gang, det ble en ny middag da jeg la oppi en ny torskefilet. 2
obygda Skrevet mandag kl 14:59 Skrevet mandag kl 14:59 Vanligvis blir det noe enkelt - som regel kylling eller havregrøt - denne gangen fikk jeg lyst på risengrynsgrøt og kjøpte denne : Å kalle dette risengrynsgrøt er en skam! Det er den verste "grøten" jeg noensinne har smakt. Det smakte omtrent som det lukter på søppelfyllinger med matavfall. Grøten er ikke laget på melk alene, men man har blandet inn mer enn 50% vann. Jeg pleier å lage slike grøter fra bunnen av med KUN melk - her får man noe helt annet. Andre som leser dette får ta det som en advarsel - Rema 1000 selger her i praksis matavfall og jeg vil på det sterkeste advare mot å handle denne varianten. 2 1
Simen1 Skrevet mandag kl 18:35 Skrevet mandag kl 18:35 Kyllingsalat! Dvs. jeg hadde litt ferdig stekt laks til overs og byttet ut kyllingfileten med den. Fugl eller fisk - ett fett, godt ble det uansett 2 2
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 13:06 Skrevet tirsdag kl 13:06 Ble en burger i dag. Fortjener det etter mye fisk til frokost og middag de siste dagene. Ikke chips eller liknende tilbehør. Nå er det mulig å få nye tilbud inn i fryseren. Får se hva som dukker opp de deste dagene. 2
kittycat Skrevet onsdag kl 12:56 Skrevet onsdag kl 12:56 I dag blir det hjemmelaget kjøttboller med potetmos og salat 🙂 3
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 13:56 Skrevet onsdag kl 13:56 (endret) Tacolefse (den lille typen) som pizzabunn gir en fin porsjonspizza. Sausen er en blanding av tyrkisk yoghurt og litt ketchup. Revet ost og Idsøe Stavangerskinke revet i biter. Endret onsdag kl 14:30 av Mannen med ljåen 1 1
Simen1 Skrevet onsdag kl 19:39 Skrevet onsdag kl 19:39 (endret) Åhh det lukter sååå deilig i huset nå. Nybakt grovbrød for 20 minutter siden! Siden det blir alenemiddag holder jeg det enkelt og lager meg fire passe nedkjølte brødskiver med stabburet makrell i tomat og coop lettmajones. 🤩 Enkelt, sunt og godt. Endret onsdag kl 19:45 av Simen1 3
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 21:04 Skrevet onsdag kl 21:04 (endret) Spoiler Du inspirerte meg til å bake brød. Måtte bruke den nye kakeforma. Bilder og oppskrift i spoiler. Spoiler Keto mandelmel-brød Ingredienser: 200 g mandelmel 4 egg 2 ss smeltet smør eller kokosolje 1 ts bakepulver 1/2 ts salt (valgfritt) 1 ss fiberhusk for bedre konsistens Fremgangsmåte: Forvarm ovnen til 175°C. Visp eggene lett. Bland mandelmel, bakepulver, salt (og fiberhusk hvis du bruker). Tilsett smør og egg, rør godt til en jevn deig. Ha røren i en liten brødform (smurt eller med bakepapir). Stek i ca. 30–40 minutter, sjekk med en pinne – den skal komme ut tørr. Avkjøl før du skjærer i brødet. Fulgt oppskriften fra chatGPT slavisk, inkludert de valgfrie ingrediensene. Utrolig godt brød! Endret onsdag kl 21:51 av Mannen med ljåen 1
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 06:41 Skrevet torsdag kl 06:41 I marsipan er mye sukker, men ikke i dette brødet. Smaken minner om fyrstekake, men ikke like søt. 1
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 14:34 Skrevet torsdag kl 14:34 Biff (datovare fra Meny), asparges og bearnaise. Nydelig mat. 1 1
Woff Skrevet torsdag kl 14:55 Skrevet torsdag kl 14:55 (endret) I dag ble det restemat igjen... 🙂 Vi hadde skinkesteik med brun saus og poteter i går, men det ble som vanlig for mye. Så i dag ble det skinkesteik på ovnsbakt baguett fra First Price. Veldig godt! Og til dessert ble det Korona jordbær, kona sin med vaniljesaus og min ble uten noe ekstra, så gode jordbær bør helst nytes sånn de er! Ellers fikk jeg en herlig sak fra en god venn som var på besøk, kona hans hadde laget Makroner med salt karamell fyll, dette er ufattelig farlig! (Godt altså..) 😋😋 Endret torsdag kl 16:43 av Woff 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå