Mannen med ljåen Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni "Gode hav" seifilet på Rema til halv pris pga dato 😍 Som vanlig marinert i olje med fiskekrydder, servert med kokte poteter (små poteter går raskere) og lapskausblanding. Og tyrkisk yoghurt for å komplettere måltidet. 1 3
Gouldfan Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni (endret) Ny entrecote fra et stykke og fersk tykk pasta Fettuccine og asparges til middag idag med fløte-kantarellsaus.. Mekket maten selv smakte fortreffelig.... Med Barolo rødvin til. Spiste svenske sjokolade pudding og vaniljesaus.. til dessert. Den norske sjokolade pudding fra Tine er bedre, vaniljesaus med ekte vanilje var derimot godkjent. Koser meg med litt Barolo etter og musikk.. Endret 30. juni av Gouldfan 1 3
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 11:55 Skrevet tirsdag kl 11:55 Pizza med proteinbunn, tomatsaus, Jarlsberg og baconterninger som gikk ut på dato i fjor. Enkel og rask. 2
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 10:57 Skrevet onsdag kl 10:57 Falafel med hummus tahina og ellers det jeg fant i kjøleskapet. Den koreanske sausen egnet seg ikke, men blanding av majones og ketchup er godt. 2
Hansien Skrevet onsdag kl 13:27 Skrevet onsdag kl 13:27 En enkel og grei middag som vitner om at handledagen nærmer seg. Wok-grønnsaker, strimlet svin og grov pasta med en enkel hoisin-inspirert saus. 4 3
Jarmo Skrevet onsdag kl 15:51 Skrevet onsdag kl 15:51 (endret) Jada, jeg lever Bønner i tomat, steikte servelatpølser, nypoteter og egg. Bacon hoppa jeg elegant over denne gangen. Og lett salatblanding. Seff en iskald øl til. (22-23 C her i dag, spiste ute på veranda) Endret onsdag kl 15:53 av Jarmo 1
oOF Skrevet torsdag kl 17:44 Skrevet torsdag kl 17:44 I dag ble det rester av kyllinglårfilet i burgerbrød med syltet agurk og brokkoliblanding attpå. Jeg prøver å bli flinkere i å unngå å kaste mat og lykkes vel egentlig ikke altfor bra om jeg skal være arlig. Men i dag gikk det bra. 1 1
Jarmo Skrevet torsdag kl 17:53 Skrevet torsdag kl 17:53 (endret) Indrefile, bearnaise saus, steike poteter, grønsaker osv. Dagens tips ang. poteter(kokte, som regel dagen etter) og som skal steikes i ekte smør. Krydder jeg bruker: Hoff pomfri Aromatsalt Hindu potetbåt miks Alt mixes sammen i stekepanne. Endret torsdag kl 18:22 av Jarmo 1 2
Mannen med ljåen Skrevet fredag kl 15:00 Skrevet fredag kl 15:00 (endret) Rogan Josh med aubergine 🍆 pga. prisene på lammekjøtt. Servert med kokt ris og raita. Rogan josh er ikke en podcaster, navnet bare likner. Endret fredag kl 20:09 av Mannen med ljåen 2 2
Gouldfan Skrevet lørdag kl 16:26 Skrevet lørdag kl 16:26 Ny Entrecote med Pasta og kantarell saus idag med resten av Barolo vinen og litt Basilikum og tilbehør. 1 2
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 17:12 Skrevet lørdag kl 17:12 Toro lasagne med den tidligere omtalte store pakken med pulver, servert med Hatting hvitløksbaguetter og salat. En verdig erstatning for lørdagspizza. 2
Mannen med ljåen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Dagens brønsj var så mektig, med speilegg, litauisk pølse, kaffe, tomatbønner og proteinbrød, så dagens middag ble en enkel suppe med en klatt tyrkisk yoghurt oppi. https://gfx.nrk.no/rTwQAbYY9q__AZX5N_20WgO2aZDOVq-gkcWb-nGKpjiQ Edit: Riktig link: https://images.noba.app/products/59671339-a912-95de-aa82-bd3c3982545c?w=800 Endret 10 timer siden av Mannen med ljåen 1
Gouldfan Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Vi hadde Filippinsk husmannskost idag, Adobo av Marinert Svensk svinelegg/knoke og maiskolber og ris samt hjemme-grodde små tomater. En pils og en akevitt til maten. Endret 9 timer siden av Gouldfan 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå