Maskinfører Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Karltorbj skrev (3 timer siden): Plukkfisk, spagetti og karbonade. Hadde ikke flesk. Syntes det ble litt mye, saa jeg delte den i to men naar den var spist, saa gikk resten og. Jeg hadde rett, det ble litt mye, off saa mette eg blei. Ser ut som rester ? 😀 1
Karltorbj Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ser ut som rester ? 😀 Nei, men karbonaden ble delt og spagettien, dampet jeg av i steikefettet i stekepanna, ble kanskje litt vel feit den. 🤗 4
Maskinfører Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Karltorbj skrev (Akkurat nå): Nei, men karbonaden ble delt og spagettien, dampet jeg av i steikefettet i stekepanna, ble kanskje litt vel feit den. 🤗 Ånei Hehe 😀 ja mulig 😀 1 1
Gouldfan Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Karltorbj skrev (19 minutter siden): Nei, men karbonaden ble delt og spagettien, dampet jeg av i steikefettet i stekepanna, ble kanskje litt vel feit den. 🤗 Neida en sånn vri er skikkelig bra, selv må jeg alltid ha en ekte smørklatt og litt olivenolje i spagettien til slutt... Endret 8. juni av Gouldfan 2 1
Karltorbj Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Gouldfan skrev (2 minutter siden): Neida en sånn vri er skikkelig bra, selv må jeg alltid ha en ekte smørklatt og litt olivenolje i spagettien til slutt... Ja, det maa til det ogsaa tenkte jeg at litt karbonadekraft i smoeret, sikker frisket opp. Saa derfor kan jeg skryte av at dette maaltidet, er klimakokt. Jeg kokte potetene og spagettien i samme gryte og nyttet smoeret i panna, skar ikke av et nytt stykke, til aa dampe av spagettien. 😀 2
Karltorbj Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Er det noen som har et tips anngaaende skummingen av kjoettkraften? Lurer paa om jeg skal legge kjoettet i gryta og saa helle forkokt vann i fra vannkokeren over, eller er det bedre aa la det ligge i vannet mens det varmes opp? 2
Mannen med ljåen Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni 11. King Kreole hos Dolly Dimple´s. Tomatsaus og osteblanding, marinert biffkjøtt, løk, ananas og kreolsk krydder. Veldig god. Fikk ikke laget middag selv i dag pga. reise. 2
Karltorbj Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Karltorbj skrev (19 timer siden): Er det noen som har et tips anngaaende skummingen av kjoettkraften? Lurer paa om jeg skal legge kjoettet i gryta og saa helle forkokt vann i fra vannkokeren over, eller er det bedre aa la det ligge i vannet mens det varmes opp? Det var ikke saa mye skum i fra lammekjoettet. Verre naar du lager ferskt kjoett og suppe. Mye mer i fra oksekjoett. Saa laerte jeg noe der ogsaa. 🙂 1
Gouldfan Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni (endret) Da lager jeg "hjemme mekket" spagetti bolognese med blandings kjøttdeig.... Endret 9. juni av Gouldfan 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Samme som på fredag, med nudler, wok-grønnsaker, satay-saus og kjøtt rullet i egg og panko før steking. Men i dag er det kyllingfilet, ikke svin. Måtte bruke opp det åpnede saus-glasset. 3
Dragavon Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Dagens middag skulle egentlig være søndagsmiddagen men då måtte eg spise opp rester 😂 Kalkunfilet er jæla godt på en tirsdag også 😋 3
Duriello Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Spaghetti med kjøttdeig/kjøttsaus. Byttet ut "vanlig" saus med en arrabiatta-variant idag. Ble nok chili. 😂 1
Jarmo Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Gouldfan skrev (På 9.6.2025 den 6:58 PM): med blandings kjøttdeig Med storfe og nøff, nøff? 1
Jarmo Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Maskinfører skrev (På 8.6.2025 den 7:51 PM): Sånn fikk jeg vært på Grøstad også og kjøpt meg Baconpølse god pinsehelg 😀 Hvor mye fikk du ketsjup på buksene? For øvrig holder på og tømme fryseboxene og dermed ymse blandingsmat av alt mulig. 1 2
Jarmo Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni En liten innrømmelse, jeg har aldri smakt hvalkjøtt. Noen tips og/eller erfaringer? 1
Duriello Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Jarmo skrev (5 minutter siden): En liten innrømmelse, jeg har aldri smakt hvalkjøtt. Noen tips og/eller erfaringer? Grill!! 😁 1
Jarmo Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Duriello skrev (9 minutter siden): Grill!! 😁 Du har bestått synsprøven, vassågo neste. 1
Gouldfan Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Jarmo skrev (31 minutter siden): Med storfe og nøff, nøff? Riktig... 1
Gouldfan Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) Jarmo skrev (23 minutter siden): En liten innrømmelse, jeg har aldri smakt hvalkjøtt. Noen tips og/eller erfaringer? Er Godt medium til rosa stekt som biff med poteter feks bakt eller ovnstekt og berneuse saus... Fløtesaus funker også samt grønn pepper saus med fløte. Peppermix eller grønn pepper er meget godt til hvalbiff, og brun stekt løk stekt i smør. Endret 10. juni av Gouldfan 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå