Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Karltorbj skrev (3 timer siden):

Plukkfisk, spagetti og karbonade. Hadde ikke flesk. Syntes det ble litt mye, saa jeg delte den i to men naar den var spist, saa gikk resten og. Jeg hadde rett, det ble litt mye, off saa mette eg blei. 

IMG_20250608_142049.jpg

Ser ut som rester ? 😀

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ser ut som rester ? 😀

Nei, men karbonaden ble delt og spagettien, dampet jeg av i steikefettet i stekepanna, ble kanskje litt vel feit den. 🤗

• Hjerte 4
Skrevet
Karltorbj skrev (Akkurat nå):

Nei, men karbonaden ble delt og spagettien, dampet jeg av i steikefettet i stekepanna, ble kanskje litt vel feit den. 🤗

Ånei  Hehe 😀 ja mulig 😀

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (19 minutter siden):

Neida en sånn vri er skikkelig bra, selv må jeg alltid ha en ekte smørklatt og litt olivenolje i spagettien til slutt...

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Neida en sånn vri er skikkelig bra, selv må jeg alltid ha en ekte smørklatt og litt olivenolje i spagettien til slutt...

Ja, det maa til det ogsaa tenkte jeg at litt karbonadekraft i smoeret, sikker frisket opp.

Saa derfor kan jeg skryte av at dette maaltidet, er klimakokt. Jeg kokte potetene og spagettien i samme gryte og nyttet smoeret i panna, skar ikke av et nytt stykke, til aa dampe av spagettien. 😀

• Hjerte 2
Skrevet

Er det noen som har et tips anngaaende skummingen av kjoettkraften?

Lurer paa om jeg skal legge kjoettet i gryta og saa helle forkokt vann i fra vannkokeren over, eller er det bedre aa la det ligge i vannet mens det varmes opp?

• Hjerte 2
Skrevet
Karltorbj skrev (19 timer siden):

Er det noen som har et tips anngaaende skummingen av kjoettkraften?

Lurer paa om jeg skal legge kjoettet i gryta og saa helle forkokt vann i fra vannkokeren over, eller er det bedre aa la det ligge i vannet mens det varmes opp?

Det var ikke saa mye skum i fra lammekjoettet. Verre naar du lager ferskt kjoett og suppe. Mye mer i fra oksekjoett.

Saa laerte jeg noe der ogsaa. 🙂

• Hjerte 1
Skrevet

Dagens middag skulle egentlig være søndagsmiddagen men då måtte eg spise opp rester 😂
Kalkunfilet er jæla godt på en tirsdag også 😋

PXL_20250610_150910806.jpg

• Hjerte 3
Skrevet
Maskinfører skrev (På 8.6.2025 den 7:51 PM):

Sånn fikk jeg vært på Grøstad også og kjøpt meg Baconpølse god pinsehelg 😀

20250608_173937.jpg

Hvor mye fikk du ketsjup på buksene?

For øvrig holder på og tømme fryseboxene og dermed ymse blandingsmat av alt mulig. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Jarmo skrev (5 minutter siden):

En liten innrømmelse, jeg har aldri smakt hvalkjøtt. Noen tips og/eller erfaringer?

Grill!! 😁

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Jarmo skrev (23 minutter siden):

En liten innrømmelse, jeg har aldri smakt hvalkjøtt. Noen tips og/eller erfaringer?

Er Godt medium til rosa stekt som biff med poteter feks bakt eller ovnstekt og berneuse saus... Fløtesaus funker også samt grønn pepper saus med fløte.

Peppermix eller grønn pepper er meget godt til hvalbiff, og brun stekt løk stekt i smør.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...