Gå til innhold

TEST: Sony WH-1000XM3


Anbefalte innlegg

Godt poeng. Pleier kjøre Massive Attack - Angel og Holly Cole - Train Song for dypbass selv. Hvordan stemme og detaljer i høyere frekvenser agerer når bassen slår kan være avslørende hvis systemet ikke holder følge.

 

Ja, nettopp. Massive Attack krever sitt anlegg! For bassen skal være melodisk og ren, ikke grumsete og/eller døll, slik den alt for ofte er. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål:

 

I skrivende stund ligger Beoplay H9i på salg til 3999,-. Ville du/dere kjøpt H9i eller ville dere ventet til WH-1000M3 var tilgjengelig i butikken?

Jeg eier bare første versjonen av Sony (MDR-1000X) og har bare testet H9i fra en kompis i en liten stund. Selv om designet til H9i er mer "lekkert", så ville jeg fortsatt gått for Sony. Og jeg føler kanskje at 1000XM2 til 2700 er et bedre kjøp enn 1000XM3 til 3700. Jeg tror ikke jeg hadde lagt i den ekstra tusenlappen for USB-C og litt raskere lading. Pluss at XM3 kommer i styggere farger synes jeg

 

Har ikke testet absolutt nyeste Bose QC tror jeg, men de jeg har testet har hatt så dårlig lyd at det er ikke aktuelt. Kanskje de har blitt bedre i det siste, men Sony er vel bedre enn Bose på alt nå tror jeg når det kommer til disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foretrekker heller at hodetelefonene er bygget såpass bra at de ikke trenger noe støydemping som bare bidrar til å ødeøegge lydkvaliteten...

Da bor du ute på landet og aldri reiser med fly eller kollektivt du da? Selvfølgelig sitter man ikke i en stille stue og hører på musikk med støydempende hodetelefoner. Aktiv støydemping i hodetelefoner er nesten et must for oss som tar kollektivt (buss, trikk, tog, fly) eller tilbringer mye tid i områder med mye støy (lesesal osv).  

 

Lydkvaliteten blir selvfølgelig et kompromiss, men den er absolutt god nok til å høre på (ldac og lignende hjelper) der man bruker slike hodetelefoner.

 

Hjelper lite med hodetelefoner som har bredere spektrum hvis bråket rundt deg overdøver det ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Foretrekker heller at hodetelefonene er bygget såpass bra at de ikke trenger noe støydemping som bare bidrar til å ødeøegge lydkvaliteten...

 

Det er jo, jevnt over et litt annet produkt. Men igjen noe jeg hadde sansen for i Nuraphones, god passiv demping med mulighet for å supplere aktivt. Kunne godt vært mere fleksibilitet, dog..

Lenke til kommentar

Det eneste jeg egentlig savner her fra QC35 er muligheten til å koble til flere samtidige Bluetooth-kilder. Hvis du for eksempel vil bruke en mobil og en PC som kilde samtidig går ikke det med disse hodetelefonene. Da må du rett og slett koble dem opp manuelt hver gang.

Ut fra det jeg har lest skal nettopp disse (og XM2) støtte flere samtidige bt-tilkoblinger. Jeg får ikke testet dette på jobb da jeg har konfigurasjonslåst PC med gamle/ukurante bt-drivere, men jeg oppfatter at det skal være støtte for å kunne være koblet til både mobil og PC samtidig.

 

Noen som har fått dette til å virke?

Lenke til kommentar

 

Spørsmål:

 

I skrivende stund ligger Beoplay H9i på salg til 3999,-. Ville du/dere kjøpt H9i eller ville dere ventet til WH-1000M3 var tilgjengelig i butikken?

Jeg eier bare første versjonen av Sony (MDR-1000X) og har bare testet H9i fra en kompis i en liten stund. Selv om designet til H9i er mer "lekkert", så ville jeg fortsatt gått for Sony. Og jeg føler kanskje at 1000XM2 til 2700 er et bedre kjøp enn 1000XM3 til 3700. Jeg tror ikke jeg hadde lagt i den ekstra tusenlappen for USB-C og litt raskere lading. Pluss at XM3 kommer i styggere farger synes jeg

 

Har ikke testet absolutt nyeste Bose QC tror jeg, men de jeg har testet har hatt så dårlig lyd at det er ikke aktuelt. Kanskje de har blitt bedre i det siste, men Sony er vel bedre enn Bose på alt nå tror jeg når det kommer til disse.

Ja, riktig. Jeg har i dag XM2 som jeg bare kjøpte for noen uker siden. Prøvde samtidig H9i og likte lyden der bedre, men på det tidspunktet kostet de 2000kr mer enn Sony sine og det var dermed et enkelt valg. Jeg synes XM3 høres spennende ut med bedre demping på lyse toner samt en analog forsterker, og kanskje viktigst av alt med bedre passform for større ører, samtidig som H9i til 4 løk frister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra det jeg har lest skal nettopp disse (og XM2) støtte flere samtidige bt-tilkoblinger. Jeg får ikke testet dette på jobb da jeg har konfigurasjonslåst PC med gamle/ukurante bt-drivere, men jeg oppfatter at det skal være støtte for å kunne være koblet til både mobil og PC samtidig.

 

Noen som har fått dette til å virke?

 

Jeg prøvde å koble de til PC og mobil samtidig når jeg fikk de, ca to uker siden. Da prøvde jeg PC først, og deretter mobil. Det gikk ikke. Nå prøvde jeg derimot mobil først, og deretter PC. Nå står det at jeg har ringelyd på mobil og medielyd på PC, så tror det virker, ja.

Lenke til kommentar

Kan selvsagt bare svare for meg selv, såpass kjedelig svar som "nei". Ville gått for Bose eller Nuraphones, avhengig av behov og bruk.

Hvor passer Bose inn? Bose har dårligere lydkvalitet og er dårligere støydemping.

Disse nuraphones kjenner jeg ikke i praksis, og bra for dem at de har fått NC kan ikke huske det var snakk om det i kampanjen.

Lenke til kommentar

Hvor passer Bose inn? Bose har dårligere lydkvalitet og er dårligere støydemping.

Disse nuraphones kjenner jeg ikke i praksis, og bra for dem at de har fått NC kan ikke huske det var snakk om det i kampanjen.

 

Bose er en direkte konkurrent i samme segment, som jeg inntil videre hadde valgt over Sony sine alternativer. 

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å koble de til PC og mobil samtidig når jeg fikk de, ca to uker siden. Da prøvde jeg PC først, og deretter mobil. Det gikk ikke. Nå prøvde jeg derimot mobil først, og deretter PC. Nå står det at jeg har ringelyd på mobil og medielyd på PC, så tror det virker, ja.

Jeg kunne tenke meg å koble det til PC for VoIP (Skype) og mobil for musikk, men artikkelen sier jo at det ikke er mulig med to kilder, og du har jo fått det til, men da motsatt av hva jeg ønsker...

 

Når man sitter i åpent landskap uten andre muligheter for støydemping enn å be folk holde kjeft (en stor norsk bedrift i et nytt kontorbygg) er det greit å slippe å bytte mellom forskjellige headset for hver ting man skal gjøre.

Endret av 3L5Y3RE8
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å koble det til PC for VoIP (Skype) og mobil for musikk, men artikkelen sier jo at det ikke er mulig med to kilder, og du har jo fått det til, men da motsatt av hva jeg ønsker...

 

Når man sitter i åpent landskap uten andre muligheter for støydemping enn å be folk holde kjeft (en stor norsk bedrift i et nytt kontorbygg) er det greit å slippe å bytte mellom forskjellige headset for hver ting man skal gjøre.

Motsatt funker også (tale på pc, medier på mobil). Må bare koble til mobil først

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bose er en direkte konkurrent i samme segment, som jeg inntil videre hadde valgt over Sony sine alternativer. 

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du velger Bose over Sony. Bose har dårligere lydkvalitet, de er også dårligere på støydemping. 

 

Prismessig så er det ikke stor nok differanse til å favorisere den eller den andre. Hva er det som gjør at du foretrekker Bose fremfor Sony? Er det noen skjulte perler på Bose som ikke kommer frem på tester? 

 

Tenker at det aller viktigste når en handler støyreduserende headset er hvor gode de er på å faktisk redusere støy. Her vet jeg etter å ha prøvd begge at Sony er temmelig langt foran Bose. Det neste kriteriet for min del er lydkvalitet. Også her er Sony et steg foran Bose. Nå når LDAC er implementert i Android er jo lyden blitt enn bedre på Sonyene.   

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du velger Bose over Sony. Bose har dårligere lydkvalitet, de er også dårligere på støydemping. 

 

Prismessig så er det ikke stor nok differanse til å favorisere den eller den andre. Hva er det som gjør at du foretrekker Bose fremfor Sony? Er det noen skjulte perler på Bose som ikke kommer frem på tester? 

 

Tenker at det aller viktigste når en handler støyreduserende headset er hvor gode de er på å faktisk redusere støy. Her vet jeg etter å ha prøvd begge at Sony er temmelig langt foran Bose. Det neste kriteriet for min del er lydkvalitet. Også her er Sony et steg foran Bose. Nå når LDAC er implementert i Android er jo lyden blitt enn bedre på Sonyene.   

 

Par små punkter som gjør at jeg ville valgt Bose, især support og pålitelighet, men jo som skrevet her tidligere er man jo nysgjerrig på nye muligheter. Lydkvalitet er jo subjektivt. På nær tekniske specs for LDAC seff, men vi kan vel knapt si at det automatisk kvalifiserer lyden i et sett som "bedre" enn et annet?

Lenke til kommentar

Par små punkter som gjør at jeg ville valgt Bose, især support og pålitelighet, men jo som skrevet her tidligere er man jo nysgjerrig på nye muligheter. Lydkvalitet er jo subjektivt. På nær tekniske specs for LDAC seff, men vi kan vel knapt si at det automatisk kvalifiserer lyden i et sett som "bedre" enn et annet?

 

LDAC låter langt bedre, er det begrensninger i BT 4x kanskje?

 

Etter ett år med X2 så må jeg si at pålitelighet er helt grei. Hadde sett mange klaget på at fester løsnet eller ble ødelagt har ikke opplevd dette selv. Når jeg folder de sammen tar jeg heller 2 sekunder ekstra tid før jeg "bretter" de sammen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...