Gå til innhold

TEST: Sony WH-1000XM3


Anbefalte innlegg

 

Hvordan er byggekvaliteten? De forrige Sony-klokkene jeg hadde gikk i stykker to ganger ved bøylefestet, en gjentaker hos andre med samme produkt, og Sonys support dertil var både kronglete og svært dyr.

 

Litt på siden, kunne det være relevant å få inn Nuraphones på sammenligningslisten i denne slags tester? Det er jo et litt annet produkt, men konkurrerer godt med de nevnte i lydkvalitet og støydemping.

 

Føler ikke at Nuraphones er i samme klasse, da de ikke er aktiv støydemping, kun passiv. Og de koster jo ca det samme som Sony, men de mangler jo aktiv støydemping.

SONY WH-900 er utrolig bra kvalitet på, og jeg vil tru testen på disse er også bra kvalitet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er byggekvaliteten? De forrige Sony-klokkene jeg hadde gikk i stykker to ganger ved bøylefestet, en gjentaker hos andre med samme produkt, og Sonys support dertil var både kronglete og svært dyr.

 

Litt på siden, kunne det være relevant å få inn Nuraphones på sammenligningslisten i denne slags tester? Det er jo et litt annet produkt, men konkurrerer godt med de nevnte i lydkvalitet og støydemping.

 

Føler ikke at Nuraphones er i samme klasse, da de ikke er aktiv støydemping, kun passiv. Og de koster jo ca det samme som Sony, men de mangler jo aktiv støydemping.

De fikk aktiv støydemping for ca en måned siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SONY WH-900 er utrolig bra kvalitet på, og jeg vil tru testen på disse er også bra kvalitet på.

 

Men du har ingen erfaringer med det aktuelle headsettet? Som referanse, i forhold til hvorfor jeg spør:

 

https://us.community.sony.com/s/question/0D50B00004JW8ZLSA1/cracking-headband-on-wh1000mx2-headphones?language=en_US

 

https://www.google.com.co/search?ei=Wn-JW9KJDOnm_Qbnt5uABw&q=sony+headset+cracking+headband&oq=sony+headset+cracking+headband&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1.12529.20050.0.20219.28.23.0.0.0.0.314.2943.0j8j5j1.14.0....0...1.1.64.psy-ab..14.14.2937...0j0i10k1j0i22i30k1j0i67k1j0i22i10i30k1.0.JAkirs-MsIk

 

edit: søk evt på Sony xb swivel break for flere eksempler. Jeg er interessert i produktene, syns de låter bra, er komfortable og demper godt. Denne testen gjør meg ikke mindre interessert, men jeg vil gjerne overbevises om at det varer litt lengre før jeg bruker penger på et Sony-sett igjen.

Endret av Ruddwiijk
Lenke til kommentar

Jeg har 1. generasjon. Disse er utrolig dårlig på å snakke i telefon med når der er bare litt bakgrunnsstøy.

 

Dette ser jeg aldri noen tester på, men er en veldig viktig funksjon for meg. Er 3. generasjon god på dette?

 

Jeg kjøpte hodesett til min far i julegave. Da ble Sony valgt bort pga dette til fordel for et sett som var 1/3 av prisen. Disse fungerer veldig bra i telefon selv i en bråkete traktor. Her er heller ingen uttrekkbar mic...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin test, og jeg liker at du nevner hvordan lyden var på spesifikke låter =)

 

Dog en liten ting jeg nesten alltid savner i slike anmeldelser, er test av lyden i sjangre med skikkelig dyyyyyyyp bass. Altså, ikke kick-bassen som er å finne i techno eller hip-hop, men den ULTRADYPE bass-linjelyden du finner i f.eks. dub og psybient. Det vil si sjangre hvor bassen står for selve melodien.

 

Min go-to låt for å sjekke alt av lydutstyr er:

Hallucinogen - The Herb Garden

Hvis høytalerne/hodetelefonene klarer å spille basslinja som begynner ved 2:30, og lyden er så dyp og deilig at det får hjernebarken til å krible, da blir jeg imponert. Dessverre hender det ikke så ofte, og de aller fleste gjengir denne basslinja bare som en tam bakrunnsstøy langt borte et sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

top.300x169.jpg

WH-1000X går fra noenlunde jevnbyrdige til klart bedre enn QC35 II.

 

TEST: Sony WH-1000XM3

 

Knirker de? (eks. dersdom du vrir litt på konstruksjonen) Føles konstruksjonen i leddene mer solid enn forrige generasjoner? Jeg har første gen og slet med at leddene knakk/sprakk. Fikk nye ledd på reklamasjon, men sliter nå med at de knirker når jeg beveger på hodet. 

Lenke til kommentar

Fin test, og jeg liker at du nevner hvordan lyden var på spesifikke låter =)

 

Dog en liten ting jeg nesten alltid savner i slike anmeldelser, er test av lyden i sjangre med skikkelig dyyyyyyyp bass. Altså, ikke kick-bassen som er å finne i techno eller hip-hop, men den ULTRADYPE bass-linjelyden du finner i f.eks. dub og psybient. Det vil si sjangre hvor bassen står for selve melodien.

 

Min go-to låt for å sjekke alt av lydutstyr er:

Hallucinogen - The Herb Garden

Hvis høytalerne/hodetelefonene klarer å spille basslinja som begynner ved 2:30, og lyden er så dyp og deilig at det får hjernebarken til å krible, da blir jeg imponert. Dessverre hender det ikke så ofte, og de aller fleste gjengir denne basslinja bare som en tam bakrunnsstøy langt borte et sted.

Godt poeng. Pleier kjøre Massive Attack - Angel og Holly Cole - Train Song for dypbass selv. Hvordan stemme og detaljer i høyere frekvenser agerer når bassen slår kan være avslørende hvis systemet ikke holder følge.

Lenke til kommentar

 

Spørsmål:

 

I skrivende stund ligger Beoplay H9i på salg til 3999,-. Ville du/dere kjøpt H9i eller ville dere ventet til WH-1000M3 var tilgjengelig i butikken?

 

Kan selvsagt bare svare for meg selv, såpass kjedelig svar som "nei". Ville gått for Bose eller Nuraphones, avhengig av behov og bruk.

Takk for svar. Du gikk for hemmelig alternativ nr 3 ser jeg. Det er ikke aktuelt for min del. Prøvde også å hendvende meg til noen som har testet begge settene jeg nevnte

Lenke til kommentar

Takk for svar. Du gikk for hemmelig alternativ nr 3 ser jeg. Det er ikke aktuelt for min del. Prøvde også å hendvende meg til noen som har testet begge settene jeg nevnte

Skjønner, rimelig det. Er dog neppe så mange andre enn anmelder her som har testet begge? Står jo greit i artiklen hva som er styrkene i begge settene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...