Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste PIPENØKKELSETT til 1000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Jula og følg med på tilbud, hender de kjører bra kampanjer på Bahco. Ellers er f.eks Kamasa, Hazet, Facom, Stahlwille, Snap On gode merker, men gjerne litt utenfor den prisklassen du tenker. 

 

Har personlig 2 Kamasa pipesett som jeg nå sikkert har hatt i nærmere 15-20 år, og de fungerer like bra den dag i dag for skruinga mi.

 

Ellers så synes jeg ikke Biltema er så hakkende galt heller, du får gjort mye med det verktøyet, og de ha lange garantier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde også skaffe deg et brekkjern og en passe liten slegge. Veldig kjekt hvis du skal drive med bærearmer og bærekuler.

Tenkte på det. Trådstarter trenger en god del mer. Jekk (bilens kan brukes i noen tilfeller), støttebukker (minimum 2 stk), latmannsarm, og en god del kjemikalier som rustløser/universalolje, gjengelim, pakning på tube, bremsefett og universalt fett, m.m. Foruten arbeidsklær, håndrens, filler... :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg trenger å jekke opp fronten av bilen. Går det fint an å jekke opp en side, sette støttebukk for så å jekke andre side? Er det noen risiko at støttebukken velter når jeg jekker opp på andre siden?

 

Neida, det går helt fint.

Du kan og jekke opp midt på under fronten hvis du har en travers der, så du jekker begge sidene på likt,

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en fra biltema tror jeg det er godt nok, og ser ut som det følger med det meste jeg trenger

Vær litt obs på hvilke pipestørrelser som er med i settene, ofte hopper de over enkelte størrelser. Det er passe irriterende å trenge 9 mm når settet hopper fra 8 til 10, f.eks. Settet Habla Møberg linker til hos Biltema bør dekke det meste. Selv ser jeg at jeg som oftest ender opp med å bruke et 3/8"-sett fra Biltema (art.nr. 71045), det er en hendig koffert (dvs. ikke et tiltak i seg selv å hente den fram) med en komplett pipeserie fra 6-22 mm.

Grovere verktøy (1/2" piper og latmannsarm) ville jeg ha kjøpt etter behov, f.eks. hvis du skal i gang med arbeid i forstillingen. Spesialverktøy kjøpes også etter behov, ta dette som et velment råd fra en som har kjøpt alt for mye verktøy etter "kjekt å ha"-prinsippet. Jobber du i trange motorrom kan kombinasjonsnøkler med skrallefunksjon (Biltema art.nr. 11480) være veldig nyttig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...