Gå til innhold

Hvordan går det egentlig med Elon Musk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit nok at han har problemer med stress, Ambien og LSD. Skjer ganske ofte med folk.

 

Men jeg reagerer på at han gjort seg til talsmann for de som kjemper mot kunstig intelligens. Mener også at hans uttalelser, som ofte er svært paranoide og ikke relevante ut i fra hvor vi er nå rent teknologisk, blir umyndiggjort på en måte som en følge av det. Hvordan kan vi vite at de ikke er under påvirkning av kraftig narkotika.

 

Lykke til med bedriftene hans i hvert fall. Selv om det kommer bedre motorer enn batteri på markedet snart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg tror Musk har blitt litt for stormannsgal, og gapt over for mye.

 

Tesla brenner penger og folk er blitt mere skeptiske til å skyte inn ny kapital.

 

De andre bilfabrikantene har fått opp dampen og kommer med gode elbiler i fleng. Tesla sliter med å produsere noen få tusen biler i måneden, andre merker produserer flere biler kvar dag enn Tesla gjør på en måned.

 

Eg tror Tesla blir utkonkurrert ganske snart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tesla brenner penger og folk er blitt mere skeptiske til å skyte inn ny kapital.

Tesla *har* brent penger. De skulle gå med positiv kontantstrøm og profitt fra og med juli. Vi får se om de har fått til det for tredje kvartal ca 5. nov, og så får vi se om de gjentar det i fjerde kvartal ca 5. februar. (Om ikke Tesla er tatt av børs innen februar - da blir det kanskje slutt på kvartalsrapporter.)

 

De andre bilfabrikantene har fått opp dampen og kommer med gode elbiler i fleng. Tesla sliter med å produsere noen få tusen biler i måneden, andre merker produserer flere biler kvar dag enn Tesla gjør på en måned.

 

Eg tror Tesla blir utkonkurrert ganske snart.

Tesla er den største produsenten av elbiler. Nå er de trolig nærmere 6000 stk/uke for Model 3, og det produseres i tillegg ca 2000 stk/uke av Model S/X. Det er altså ca 8000 stk/uke, eller 400.000 stk/år. Eller mer enn elbilproduksjonen til VW, BMW, Nissan, Renault, Hyundai og Jaguar sammenlagt.

 

De store kan forsøke å ta igjen Tesla, men det er store tvil om de har tilgang på tilstrekkelig med batterier. Tesla har i dag verdens største batterifabrikk med ca halvparten av verdens produksjonskapasitet, og en klar plan for å skalere opp derifra.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Of the 5,000 Model 3s that contributed to Tesla's end of June manufacturing target, about 4,300 of them required rework

 

«Within the auto industry, cars that make it through a manufacturing process without requiring rework are part of a factory or line's "first pass yield (FPY)."

 

During the week of June 23rd, Tesla reworked a little over 4,300 Model 3 vehicles, according to internal documents. Each car took an average of 37 minutes to repair.

 

That means that Tesla had a first pass yield of about 14% for Model 3 production the first week of June, or that 14% of the vehicles made didn't need rework.

 

"A competitive plant will pass 80% plus vehicles that do not require repair. I would say the average plant is about a 65%-80% range," said Ron Harbour, a consultant at Oliver Wyman who founded and writes "The Harbour Report," a worldwide guide to manufacturing.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Of the 5,000 Model 3s that contributed to Tesla's end of June manufacturing target, about 4,300 of them required rework

 

«Within the auto industry, cars that make it through a manufacturing process without requiring rework are part of a factory or line's "first pass yield (FPY)."

 

During the week of June 23rd, Tesla reworked a little over 4,300 Model 3 vehicles, according to internal documents. Each car took an average of 37 minutes to repair.

 

That means that Tesla had a first pass yield of about 14% for Model 3 production the first week of June, or that 14% of the vehicles made didn't need rework.

 

"A competitive plant will pass 80% plus vehicles that do not require repair. I would say the average plant is about a 65%-80% range," said Ron Harbour, a consultant at Oliver Wyman who founded and writes "The Harbour Report," a worldwide guide to manufacturing.»

 

Saklig, som vanlig. 

 

Kan du ikke forholde deg til passende tråder? Det er mange av de som omhandler saker som dette, du er aktiv i dem alle så kan ikke være vanskelig å finne frem..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg oppfordret deg jo til å legge det ut i en passende tråd, så jeg takler helt fint negative nyheter. Godt du koser deg av andres elendighet.

 

To brukere la inn kommentarer vedr. Tesla før meg, men du overså nok disse.

 

Musk klarer seg nok bra. Er verre med Tesla-ansatte.

Emotional Elon Musk Recalls Spending Entire Birthday Working On Concepts For Mistreating Employees

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er greit nok at han har problemer med stress, Ambien og LSD. Skjer ganske ofte med folk.

 

Men jeg reagerer på at han gjort seg til talsmann for de som kjemper mot kunstig intelligens. Mener også at hans uttalelser, som ofte er svært paranoide og ikke relevante ut i fra hvor vi er nå rent teknologisk, blir umyndiggjort på en måte som en følge av det. Hvordan kan vi vite at de ikke er under påvirkning av kraftig narkotika.

 

Lykke til med bedriftene hans i hvert fall. Selv om det kommer bedre motorer enn batteri på markedet snart. 

 

Hvis du mener bedre energibærere enn batterier så er jeg enig.

 

Om du mener bedre motorer enn elmotorer så er jeg skeptisk, disse har en virkningsgrad på nær 100% avhengig av størrelsen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du mener bedre energibærere enn batterier så er jeg enig.

 

Om du mener bedre motorer enn elmotorer så er jeg skeptisk, disse har en virkningsgrad på nær 100% avhengig av størrelsen :)

Mente det første ja.

 

Stress og søvnproblemer er nok vanlig hos ledere, men neppe bruk av LSD. Men sånn går kanskje når kjæresten er et dophue?

 

'The devil's aspirin': why do so many celebrities blame Ambien?

 

Nok en syretripp? :lol: 

Det er faktisk ikke så uvanlig. Bill Gates ble bedt om å sammenligne hans og Steve Jobs lederstil. Han sa noe som: "at de nok var ganske like, men hans med langt mindre syre". Jeg tolket syre som LSD. 

Lenke til kommentar

 

Men jeg reagerer på at han gjort seg til talsmann for de som kjemper mot kunstig intelligens. Mener også at hans uttalelser, som ofte er svært paranoide og ikke relevante ut i fra hvor vi er nå rent teknologisk, blir umyndiggjort på en måte som en følge av det.

 

Tja, det er nok riktig utifra hans perspektiv (!) La meg fullføre:

Han har god kjennskap hvordan firmaene fungerer, og hva de må gjøre for å tjene penger, skape et marked, holde konkurrenter utenfor og låse kundene til seg. Et AI-maskin kan ikke gå imot sitt firma: Apple's Siri har tydelige begrensinger med å henvise til konkurrenter. Her er det fellen ligger, folk tror at det tar et rasjonellt valg om å IKKE velge konkurrende produkter.

 

Det beste hadde vært et firmauavhengig AI-maskin, da kan en føle seg trygg nok på at maskinen er nøytral. For å sette det på spissen, hvorfor skal det være et selvfølge at AI har fordeler uten noen ulemper?

Elon har valgt et side, og standpunktet hans påvirkes av inntjeningen han har idag, så han er nødt til å velge vekk noe av de nye teknologiske fremskritt.

Lenke til kommentar

Tja, det er nok riktig utifra hans perspektiv (!) La meg fullføre:

Han har god kjennskap hvordan firmaene fungerer, og hva de må gjøre for å tjene penger, skape et marked, holde konkurrenter utenfor og låse kundene til seg. Et AI-maskin kan ikke gå imot sitt firma: Apple's Siri har tydelige begrensinger med å henvise til konkurrenter. Her er det fellen ligger, folk tror at det tar et rasjonellt valg om å IKKE velge konkurrende produkter.

 

Det beste hadde vært et firmauavhengig AI-maskin, da kan en føle seg trygg nok på at maskinen er nøytral. For å sette det på spissen, hvorfor skal det være et selvfølge at AI har fordeler uten noen ulemper?

Elon har valgt et side, og standpunktet hans påvirkes av inntjeningen han har idag, så han er nødt til å velge vekk noe av de nye teknologiske fremskritt.

Beklager, men mener at du overanalyserer situasjonen litt.

 

Elon Musk peker på et Skynet-scenario hvor en fullt automatisert robot begynner å angripe menneskeheten. Han vil da sette en biologisk komponent til for å unngå en Terminator. Har ikke så mye med bedrifter og problemer med kapitalismen å gjøre.

 

Virker for meg som om han rett og slett har sett for mange filmer. Og hvis han faktisk er i rus når han lager sine ideer, så forklarer det ting som paranoia og hallusinasjoner. 

 

PS! Vil også legge til at det kan være at denne teorien om at Musk er rusavhengig kan være en måte å få han fjernet fra SEC sitt søkelys på. Etter sin famøse utspill om 420 dollar privatisering, så kan han havne i fengsel. Og SEC begynte å etterforske han på grunnlag av det. Men de har vært mindre aktive etter at det kom fram at han var ruset på syre. Så kan være en taktikk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mente det første ja.

 

Det er faktisk ikke så uvanlig. Bill Gates ble bedt om å sammenligne hans og Steve Jobs lederstil. Han sa noe som: "at de nok var ganske like, men hans med langt mindre syre". Jeg tolket syre som LSD. 

Stemmer det. Jobs var en skikkelig hippie, og brukte LSD på 70-tallet. Ikke så uvanlig på den tiden.

Lenke til kommentar

Eg tror Musk har blitt litt for stormannsgal, og gapt over for mye.

Som hva da?

 

Tesla brenner penger og folk er blitt mere skeptiske til å skyte inn ny kapital.

Tesla er ment å "brenne penger". De investerer i produksjon som vil gi desto større fremtidig profitt.

 

Hvilke "folk" er blitt mer skeptiske?

 

De andre bilfabrikantene har fått opp dampen og kommer med gode elbiler i fleng. Tesla sliter med å produsere noen få tusen biler i måneden, andre merker produserer flere biler kvar dag enn Tesla gjør på en måned.

De andre bilprodusentene sliter med utsettelser og lav produksjonsrate. Hvor mange "Tesla-killere" ligger på skraphaugen nå? Det er ikke måte på hvor mange ganger Tesla skulle bli utkonkurrert, men det har aldri skjedd. Løfter på løfter på løfter om "Tesla-killere" som aldri blir noe av.

 

Så det hjelper lite at du også slenger deg på hylekoret som konsekvent har tatt feil.

 

Eg tror Tesla blir utkonkurrert ganske snart.

Ja, det har man sagt i mange år nå. Merkelig det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i så fall ikke uvanlig i Silicon Valley. Leser boka om Theranos nå. Elizabeth Holmes er jammen med ikke god i hodet.

 

Hva har Theranos, et selskap som aldri hadde noe reelt produkt, med Tesla å gjøre - et selskap som har produsert fire bilmodeller og har stor suksess?

 

Jada, FUD er og blir FUD. Du nevner ikke hvordan "rework" kan være alt fra ørsmå detaljer til større ting, og at arbeidsmengden som kreves for å produsere Model 3 er redusert med 30%.

 

Hahaha, når du må ty til slikt så skjønner man hvor desperat du er etter å slenge dritt om Musk og Tesla..

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hva har Theranos, et selskap som aldri hadde noe reelt produkt, med Tesla å gjøre - et selskap som har produsert fire bilmodeller og har stor suksess?

Det var relatert til Holmes' stormannsgalskap og massive ego.

 

Jada, FUD er og blir FUD. Du nevner ikke hvordan "rework" kan være alt fra ørsmå detaljer til større ting, og at arbeidsmengden som kreves for å produsere Model 3 er redusert med 30%.

Det står 37 minutter i snitt per bil. 86 % av bilene måtte fikses i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...