Gå til innhold

Dette er de beste «YouTube-mobilene» ifølge Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange er det egentlig som baserer mobilkjøp eksklusivt på hvor bra det håndterer YouTube, og da også denne listen?

 

Er det egentlig så fantastisk forskjell mellom disse enhetene og alle andre? De fleste videoer på YouTube utnytter vel ikke noe særlig av kriteriene uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror rekkefølgen på listen bør tas med en klype salt. Ser ut som om listen er sortert etter lanseringsdato og ikke nødvendigvis kvalitetsinntrykk. Har både Oneplus 6 og Galaxy S9+ og vil uten tvil påstå at Galaxy S9+ er en del bedre. Samsung har markedets beste mobilskjermer og S9+ har stereolyd. Oneplus 6 har en OK skjerm med busslomme og en enslig høyttaler som er midt på treet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror rekkefølgen på listen bør tas med en klype salt. Ser ut som om listen er sortert etter lanseringsdato og ikke nødvendigvis kvalitetsinntrykk. Har både Oneplus 6 og Galaxy S9+ og vil uten tvil påstå at Galaxy S9+ er en del bedre. Samsung har markedets beste mobilskjermer og S9+ har stereolyd. Oneplus 6 har en OK skjerm med busslomme og en enslig høyttaler som er midt på treet.

 

Hardware er uten tvil bedre på S9+, men utover dette vil jeg si brukermessig, hvor rask telefonen er, hvor bra batteriet er og hvor raskt telefonen lader så vinner oneplus 6 uten tvil. I tillegg til halve prisen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange er det egentlig som baserer mobilkjøp eksklusivt på hvor bra det håndterer YouTube, og da også denne listen?

 

Jeg tar den der litt lenger og kjøper telefon ut ifra hvor bra skjermen er. Støtter den UHD og HDR for YouTube er det stor sannsynlighet for at den støtter det samme for Netflix og andre tilbydere. UHD og HDR er to ting jeg ser etter så denne listen kan langt på vei være relevant for meg når jeg kjøper telefon.

Lenke til kommentar

Selvsagt vil ikke Google anbefale iPhone. De er jo i direkte konkurranse med Apple...

 

Google har høyt fokus på iOS.. Husk at Google hovedsaklig er et tjeneste-firma. De leverer tjenester, og disse skal fungere like bra på iOS som android. Det er MANGE ansatte i Google som brukes iPhone

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Google har satt en rekke kriterier for å avgjøre hvilke mobiler som fortjener deres anbefaling. Kriteriene inkluderer blant annet støtte for HDR-visning, 4K-video-dekoding, DRM-støtte, støtte for høy bildefrekvens og 360 graders video-ytelse.

 

Så dette er altså kun en liste over mobiler som har Googles stempel for youtube? For en intetsigende liste og snakk om verdiløs kåring og verdiløs informasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tror rekkefølgen på listen bør tas med en klype salt. Ser ut som om listen er sortert etter lanseringsdato og ikke nødvendigvis kvalitetsinntrykk. Har både Oneplus 6 og Galaxy S9+ og vil uten tvil påstå at Galaxy S9+ er en del bedre. Samsung har markedets beste mobilskjermer og S9+ har stereolyd. Oneplus 6 har en OK skjerm med busslomme og en enslig høyttaler som er midt på treet.

 

Hardware er uten tvil bedre på S9+, men utover dette vil jeg si brukermessig, hvor rask telefonen er, hvor bra batteriet er og hvor raskt telefonen lader så vinner oneplus 6 uten tvil. I tillegg til halve prisen..

Hva gjelder hvor rask telefonen er, er jeg helt enig med deg. OnePlus her tilnærmet "stock" Android med god batteristyrig, Snapdragon 845 sies å være ørlite bedre enn Exynos prosessoren til den internasjonale versjonen av Galaxy S9. Men når det isolert sett gjelder YouTube-opplevelse vil jeg si at du får mer igjen av en S9+. Samtidig er jeg også enig med det at du får mye mer for pengene ved å velge en OnePlus. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror rekkefølgen på listen bør tas med en klype salt. Ser ut som om listen er sortert etter lanseringsdato og ikke nødvendigvis kvalitetsinntrykk. Har både Oneplus 6 og Galaxy S9+ og vil uten tvil påstå at Galaxy S9+ er en del bedre. Samsung har markedets beste mobilskjermer og S9+ har stereolyd. Oneplus 6 har en OK skjerm med busslomme og en enslig høyttaler som er midt på treet.

 

Ja, all den tid S9 er høyere på listen enn S9+...

Lenke til kommentar

 

 

 Google har satt en rekke kriterier for å avgjøre hvilke mobiler som fortjener deres anbefaling. Kriteriene inkluderer blant annet støtte for HDR-visning, 4K-video-dekoding, DRM-støtte, støtte for høy bildefrekvens og 360 graders video-ytelse.

 

Så dette er altså kun en liste over mobiler som har Googles stempel for youtube? For en intetsigende liste og snakk om verdiløs kåring og verdiløs informasjon. 

Verdiløs for deg kanskje, for de som ønsker den beste Youtube opplevelsen vil jo denne listen muligens være relevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tar den der litt lenger og kjøper telefon ut ifra hvor bra skjermen er. Støtter den UHD og HDR for YouTube er det stor sannsynlighet for at den støtter det samme for Netflix og andre tilbydere. UHD og HDR er to ting jeg ser etter så denne listen kan langt på vei være relevant for meg når jeg kjøper telefon.

Hva med DRM støtte og 360 graders video?

En mobil kan jo ha eksepsjonelt god skjerm, men uten tilstrekkelig støtte for 360 video så havner den jo ikke på listen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...