Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnebidrag til brasiliensk mor


Anbefalte innlegg

Hei. Traff ei brasiliensk jente i sommer som var på besøk hos sin søster i norge. Vi hant tonen og var mye sammen de siste månedene. Nå har det seg slik at hun muligens er gravid. Selvfølgelig vil jeg ta ansvar dersom dette er mitt barn. Men hvordan fastsettes barnebidrag i et land som brasil? Kan jo ikke betale tilsvarende summer som for barn i norge? Det er jo 10 ganger billigere å bo der enn her.

Noen som vet? Hva ligger slike beløp på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at det var en lignende sak oppe til diskusjon her for noen måneder siden. I det tilfellet en polsk mor.

 

Ut ifra hva jeg kan ta igjen så mener jeg at man kom frem til at det utbetales etter norske satser. Men i det tilfellet mener jeg å huske at barnet var født i Norge så det stiller seg muligens annerledes?

 

Vel og merke så kan dere lage en privat ordning. Staten legger seg vel ikke opp i det før noen drar dem inn trur jeg.

 

Hvis du søker så finner du kanskje den aktuelle tråden.

Lenke til kommentar

Tar å størrer henne i valget om hva hun velger å gjøre. Står noe på nav om at det brukes skjønn når mora er utenlansk. Men vet ikke hva dette betyr. Skal jo ikke være slik at utenlandske blir søkkrike av å ha en norsk mann. Gjennomsnittelig månedsinntekt i brasil er jo 2000 kr. Så de kan jo ikke ha en halv årsinntekt i mnd på å få barn med en nordmann. Høres jo ikke riktig ut

Lenke til kommentar

ja nekt nekt og drit i det lille barn det er jo ikke i Norge så hvorfor bry sig? Nei fra tull til alvor Du må snakke med henne om det og finne ut av hva du har råd til og gi, uten at du går konkurs og føler er ok. Hvis du elsker henne ville jeg prøve og få visum til henne så dere kan bo samme her i Norge og gi barnet en god og trykk barn dom.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke hun og barnet holde seg i Norge for å motta norsk barnebidrag? Du kan jo bare nekte å betale, er ikke sikkert at brasiliansk domstol har noen påvirkning her.

 

Såvidt jeg husker av den forrige diskusjonen rundt dette tema så kommer det an på hvilket land det er snakk om ja.

Ikke alle land har en automatisk ordning med norge slik jeg har oppfattet det.

 

 

Jeg skjønner meg ikke på folk her. Det virker som alt dreier seg om å vri seg unna, billigste mulig. 

Du har blitt far. Betal barnebidrag etter norsk standard! Har du blitt rundlurt? Det forandrer ingen ting.

 

Nja.

Jeg kan godt forstå TS sitt perspektiv.

Det man aller helst vil er nok å få ha barnet sitt hjemme hos seg selv og få forsørge barnet.

Hvis man ender med å betale tilsvarende en halv årslønn med hvert bidrag så er man nok naiv om man ikke forventer at mora suger opp mesteparten av den summen før den kommer barnet til gode.

 

Såklart kan man jo argumentere at en happy mor er et happy barn, men barnet har ikke særlig å tjene på at mora driter god vin, har prada vesker og tangatruser fra øverste hylle til å imponere stefar med =)

 

Kall meg kynisk, men de alenemødrene jeg kjenner til bruker halve bidraget på seg selv.

 

"Whores will have their trinkets" 

 - Berhard Black

 

 =)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tar å størrer henne i valget om hva hun velger å gjøre. Står noe på nav om at det brukes skjønn når mora er utenlansk. Men vet ikke hva dette betyr. Skal jo ikke være slik at utenlandske blir søkkrike av å ha en norsk mann. Gjennomsnittelig månedsinntekt i brasil er jo 2000 kr. Så de kan jo ikke ha en halv årsinntekt i mnd på å få barn med en nordmann. Høres jo ikke riktig ut

Hvis du vet at det faktisk er ditt barn så send en månedsinntekt over da. 2000 er sikkert ikke så mye for deg, og du vet at barnet vil få det økonomisk trygt. Med mindre hun er et rotehue da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan jo føre samtalen om abort også. Nå vet ikke jeg hvilket syn hun og familien har på det, men det er definitivt den billigste og beste løsningen.

 

Brasilianere har nok i alminnelighet et annet syn på abort enn hva som er vanlig i Norge. Og uten at jeg er sikker på hvordan abortlovverket i nettopp Brasil er, er det dessuten ofte vanskeligere å utføre en abort sikkert og lovlig i Sør-Amerika, der i hvert fall nabolandene til Brasil har store restriksjoner på adgangen til abort - hvis det da er et alternativ i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på folk her. Det virker som alt dreier seg om å vri seg unna, billigste mulig. 

Du har blitt far. Betal barnebidrag etter norsk standard! Har du blitt rundlurt? Det forandrer ingen ting.

Selvfølgelig vil jeg betale barnebidrag. Men etter norsk standard er jo ikke riktig. Selvom vi er nordmenn betyr ikke det vi skal betale norske taxi priser når vi er i thailand... det samme gjelder jo barnebidrag når levekostnader er vesentlig lavere i et annet land. 

Lenke til kommentar

Suger å ha penis når fitteskatten smeller :)

 

Det virker ikke lett å finne konkrete tall på dette her. Det beste er antagelig å ta kontakt med nav for å høre hva de sier.

 

De to tusen som en tidligere foreslo, om det er en halv månedslønn høres jo ut som en god deal for begge parter.

Faren er jo at dama tydeligvis har kontakter i Norge som sannsynligvis er svært villige til å informere om hva slags ressurser en vanlig norsk mann har. Ville nok forventet at grådigheten dukker opp i en slil situasjon.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil jeg betale barnebidrag. Men etter norsk standard er jo ikke riktig. Selvom vi er nordmenn betyr ikke det vi skal betale norske taxi priser når vi er i thailand... det samme gjelder jo barnebidrag når levekostnader er vesentlig lavere i et annet land. 

 

Selvfølgelig skal det være lønnsomt å lage barn med norske statsborgere!

Lenke til kommentar

Suger å ha penis når fitteskatten smeller :)

 

Det virker ikke lett å finne konkrete tall på dette her. Det beste er antagelig å ta kontakt med nav for å høre hva de sier.

 

De to tusen som en tidligere foreslo, om det er en halv månedslønn høres jo ut som en god deal for begge parter.

Faren er jo at dama tydeligvis har kontakter i Norge som sannsynligvis er svært villige til å informere om hva slags ressurser en vanlig norsk mann har. Ville nok forventet at grådigheten dukker opp i en slil situasjon.

Hvis du leser hovedinnlegget til TS, så står det tydelig at dama har søster i Norge. Jeg vil forslå at TS sender tilsvarende like mye som om dama bodde i Norge. Det skal være like dyrt å lage barn med utlendinger som nordmenn!

Lenke til kommentar

Kva som er passande å betale kan dere jo bli enige om.

 

Spørsmålet koker jo ned i kor stor grad av ansvar du vil ta, og kva du har råd til.

 

Vi snakker her tross alt om ditt barn, og det er vell ikkje eit poeng i seg sjølv at ditt barn berre skal det aller mest nødvendige? Har du råd til å betale norske sattser så betyr jo berre det at ditt barn får veldig gode oppvekstsvilkår ved at det også blir rom for ein sparekonto.

Ein sparekonto sikrer at ditt barn kan ta seg ei utdanning, finne seg ein bolig, eller reise til Norge for å besøke sin far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du leser hovedinnlegget til TS, så står det tydelig at dama har søster i Norge. Jeg vil forslå at TS sender tilsvarende like mye som om dama bodde i Norge. Det skal være like dyrt å lage barn med utlendinger som nordmenn!

Ja, jeg leste innlegget. Derfor jeg skriver at hun har kontakter i norge.

Regner ikke med at det nødvendigvis være like dyrt å lage barn med utlendinger (med mindre vi snakker om at alkoholen for å få tilgang til å lage koster det samme :p).

 

Jeg utelukker ikke at det kan koste det samme (jeg refererer tidligere til en annen diskusjon hvor jeg indikerer det samme), men det ser for meg ut til at dette kan være en bedømmingssak fra nav sin side - om nav i det hele tatt vurderer saker fra dette landet. Men sånn sett med sunn fornuft så ser jeg ikke hvorfor det skal koste etter norsk livsopphold om barn og mor ikke bor i land med tilsvarende kostnader.

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste innlegget. Derfor jeg skriver at hun har kontakter i norge.

Regner ikke med at det nødvendigvis være like dyrt å lage barn med utlendinger (med mindre vi snakker om at alkoholen for å få tilgang til å lage koster det samme :p).

 

Jeg utelukker ikke at det kan koste det samme (jeg refererer tidligere til en annen diskusjon hvor jeg indikerer det samme), men det ser for meg ut til at dette kan være en bedømmingssak fra nav sin side - om nav i det hele tatt vurderer saker fra dette landet. Men sånn sett med sunn fornuft så ser jeg ikke hvorfor det skal koste etter norsk livsopphold om barn og mor ikke bor i land med tilsvarende kostnader.

 

Nettopp fordi det er en stor byrde i slike land å lage barn utenfor ekteskapet spesielt med en utlending (her: nordmann). Disse konsekvensene bør betales med store pengesummer for at det skal lønne seg for dama.

Lenke til kommentar

Nettopp fordi det er en stor byrde i slike land å lage barn utenfor ekteskapet spesielt med en utlending (her: nordmann). Disse konsekvensene bør betales med store pengesummer for at det skal lønne seg for dama.

Det er jo store summer for mor og barn hvis det stemmer at 2000'- er en halv månedslønn indet landet. Er ikke mange alenemødre her til lands som får 15000 i måneden i bidrag til barnet fra far, regner jeg med.

 

Det handler jo om at barnet skal ha det godt, ikke at far skal ha det jævlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...